abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42427174
06 Oktober 2006
"Miljoenen verdwenen in thuiszorg"

In de thuiszorg verdwijnt elk jaar 66 tot 100 miljoen euro. Ook maken sommige thuiszorginstellingen zich schuldig aan machtsmisbruik. Dat blijkt uit een onderzoek van zorgverzekeraar Achmea.

Volgens het onderzoek verdwijnt het geld vooral doordat de thuiszorg een wirwar van organisaties en bedrijven is. Die zouden elkaar opdrachten toespelen en te hoge kosten berekenen.

Bij één thuiszorginstelling staan echtgenoten van personeelsleden op de loonlijst terwijl die er niet werken. Staatssecretaris Ross kent het rapport van Achmea. De Zorgautoriteit onderzoekt in haar opdracht de financiering.

Al met al een groot succes die privatisering.
Leve het liberalisme.

pi_42434625
-edit-
spam, offtopic, gebash

[ Bericht 84% gewijzigd door Sidekick op 07-10-2006 20:21:40 ]
pi_42435327
Privatiseren levert eerst altijd veel shit op, genationaliseerde organen zijn vaak een grote bureaucratie en ze dan gewoon dom 'privatiseren' zonder bijhorende rommel op te ruimen gaat niet soepel. We kunnen beter die bureaucratie asap opruimen en zeiken waarom veel dingen in de eerste plaatst genationaliseerd zijn.

-edit-
pi_42436108
Je bent een echte hé? Geloof je het zelf?
Die "slimme ondernemers" zijn gewoon oplichters. Als ze voor zoiets gepakt worden moeten ze gewoon 5 jaar de cel in.
pi_42436684
Nee, waarschijnlijk geen VVD in november, maar heb ze wel hoog zitten. Iig, het probleem was dus dat de thuiszorg een wirwar van organisaties en bedrijven is en ze daardoor wat mensen van hun geld scheiden. Dus misschien wat overnames en verticale integratie, minder bs regels die zeker wel zullen bestaan en wat betere inspecties van de boeken.
pi_42438621
maar daar zijn ze wel wat laat mee...
pi_42438677
Beter laat dan nooit, idem met de privatisatie.
pi_42451632
Dus alles privatiseren en daarnaast een enorm controle apparaat oprichten bij de overheid?

"misschien wat overnames"
Zodat er maar 2 bedrijven overblijven en er dus nog steeds geen marktwerking is?

Is alleen goed om het gemiddelde vermogen op de quote 500 wat op te voeren...
pi_42451664
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:45 schreef pingu_ het volgende:
Nee, waarschijnlijk geen VVD in november, maar heb ze wel hoog zitten. Iig, het probleem was dus dat de thuiszorg een wirwar van organisaties en bedrijven is en ze daardoor wat mensen van hun geld scheiden. Dus misschien wat overnames en verticale integratie, minder bs regels die zeker wel zullen bestaan en wat betere inspecties van de boeken.
Nee,

het probleem is dat de thuiszorg met voorbedachte rade de verzekering oplicht
stupidity has become as common as common sense was before
pi_42451935
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:11 schreef koudijsj het volgende:
06 Oktober 2006
"Miljoenen verdwenen in thuiszorg"

In de thuiszorg verdwijnt elk jaar 66 tot 100 miljoen euro. Ook maken sommige thuiszorginstellingen zich schuldig aan machtsmisbruik. Dat blijkt uit een onderzoek van zorgverzekeraar Achmea.

Volgens het onderzoek verdwijnt het geld vooral doordat de thuiszorg een wirwar van organisaties en bedrijven is. Die zouden elkaar opdrachten toespelen en te hoge kosten berekenen.

Bij één thuiszorginstelling staan echtgenoten van personeelsleden op de loonlijst terwijl die er niet werken. Staatssecretaris Ross kent het rapport van Achmea. De Zorgautoriteit onderzoekt in haar opdracht de financiering.

Al met al een groot succes die privatisering.
Leve het liberalisme.

[afbeelding]
Je bent ook tegen de geliberaliseerde broodjesmarkt?
En de geliberaliseerde automarkt?
En de geliberaliseerde electronicamarkt?
En de geliberaliseerde markt voor paperclips?
pi_42456704
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:29 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Nee,

het probleem is dat de thuiszorg met voorbedachte rade de verzekering oplicht
Als gevolg van "Volgens het onderzoek verdwijnt het geld vooral doordat de thuiszorg een wirwar van organisaties en bedrijven is." Iig, oplichting is nog altijd verboten, dus ze gaan maar onderzoeken en wat heldere regels instellen om het te verhelpen.

Corelli, als ze aan Subway komen is het oorlog.
pi_42456783
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:58 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Als gevolg van "Volgens het onderzoek verdwijnt het geld vooral doordat de thuiszorg een wirwar van organisaties en bedrijven is." Iig, oplichting is nog altijd verboten, dus ze gaan maar onderzoeken en wat heldere regels instellen om het te verhelpen.

Corelli, als ze aan Subway komen is het oorlog.
Een van de problemen is dat ze bedrijven inhuurde die goedkoper waren, maar wel een hoog tarief doorberekende. Dat is dus niet toegestaan.
stupidity has become as common as common sense was before
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:02:17 #13
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42461246
Nu snap ik waarom ik ooit 2 maanden salaris kreeg terwijl ik er maar 2 dagen van heb hoeven werken
pi_42462018
Waarom? Omdat hier voor 80% (extreem) rechtse rakkers posten die alles wat niet rechts is voor non-presteerders, parasieten, luilakken mag uitmaken? Zelfs iemand die zichzelf Erwin Rommel noemt, naar een generaal van NAZI Duitsland. En dan is KUTVVD natuur lijk heel erg.
Ik wil wel even een opsomming maken van het exteem rechtse gelal in dit forum........
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 21:28:09 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42464010
Waarom hoor ik je niet klagen over de Che verheerlijking overal?
Wat overigens een kalibertje of 10 erger is dan Rommel

Ik zou zeggen ga achter hetgeen staan waar jij voor staat ipv dat je je alleen maar op het mekkeren over de VVD concentreerd..
pi_42466432
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:27 schreef koudijsj het volgende:
Waarom? Omdat hier voor 80% (extreem) rechtse rakkers posten die alles wat niet rechts is voor non-presteerders, parasieten, luilakken mag uitmaken? Zelfs iemand die zichzelf Erwin Rommel noemt, naar een generaal van NAZI Duitsland. En dan is KUTVVD natuur lijk heel erg.
Ik wil wel even een opsomming maken van het exteem rechtse gelal in dit forum........
Je kent je geschiedenis niet; Erwin Rommel was juist het toonbeeld van een generaal die zeer veel respect genoot van de geallieerde tegenstander. Dat jij ieder individu over 1 kam scheert zegt genoeg over jouw niveau. Iedere Duitser was volgens jou dus fout in de oorlog?

Iemand die niet zelf mensen heeft geexecuteerd, die het goed behandelen van krijgsgevangenen als zeer belangrijk beschouwde en die de oorlog in de woestijn zonder noemenswaardige incidenten heeft laten verlopen schat ik ietwat hoger in dan Che. Als je kijkt naar de geschiedenis van ons aller Che dan komt daar een beduidend minder rooskleurig plaatje uit naar voren.

Maar goed terug on-topic; dat er miljoenen "verdwijnen" in de thuiszorg zie ik als een probleem wat door teveel schakels wordt veroorzaakt. Overheid, zorgverzekeraars en zorginstanties vormen gezamelijk een enorme brei waarin vooral geld wordt gepompt zonder enige vorm van controle en verantwoordelijkheidsgevoel.

Juist door alle regelgeving en administratie worden dit soort situaties gecreeerd. Er komt meer personeel bij wat meer kost en de financiele gang van zaken wordt steeds ondoorzichtiger. Daardoor kan er makkelijker gesjoemeld worden. In ziekenhuizen is het trouwens niet anders, daar heeft men ook een hele doos met trucs om meer geld te genereren.

Ik zou graag zien dat de zorg (met name de kosten) transparant wordt voor de burger en dat de burger als klant behandeld gaat worden. Het is niet te verkopen hoe er nu nog steeds met patienten wordt omgegaan. Je zou bijna smeken om prive-klinieken.

Wat dat aangaat zie ik het als een goede zaak dat mensen nu meer "voelen" hoeveel ons ziektekostenstelsel kost. De volgende stap zou moeten zijn dat mensen zelf meer macht krijgen om gesol in ziekenhuizen of andere instanties aan de kaak te stellen.

Dat hoeft niet eens door zelf veel te doen; onderzoeken die gepubliceerd worden ten aanzien van de kwaliteit van een zorginstantie zoals nu al in het AD wordt gedaan zie ik als een belangrijke stap.
  zondag 8 oktober 2006 @ 07:38:36 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42472977
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 20:27 schreef koudijsj het volgende:
Waarom? Omdat hier voor 80% (extreem) rechtse rakkers posten die alles wat niet rechts is voor non-presteerders, parasieten, luilakken mag uitmaken?
Meen je serieus dat zulke mensen een baan hebben of iets toevoegen aan samenleving in het algemeen?
quote:
Zelfs iemand die zichzelf Erwin Rommel noemt, naar een generaal van NAZI Duitsland.
Als je kennis van Rommel niet verder riekt dan dat je kunt opdreunen dat hij een Duitse generaal was stel ik voor dat je jezelf maar koest houd om jezelf niet verder belachelijk te maken.
quote:
En dan is KUTVVD natuur lijk heel erg.
Ja, voornamelijk omdat het gewoon ordinair gescheld is. Schelden kan ik op straat ook wel.
quote:
Welk extreem-rechts gebral? De laatste keer dat iemand ome Dolf hier verheerlijkte kreeg hij een gratis opzegging van zijn post-rechten erbij cadeau. Tenzij je natuurlijk extreem rechts en een gezonde kritische houding gelijkschakeld. In dat geval ben je definitief verloren.
pi_42473312
Dus als je geen baan heb telt je als mens niet mee? Leuk voor alle gehandicapten, ouderen en de mensen is de WAO.

If (strCrimineel = "Holleeder") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
"Infiltration Succeded!!!
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:19:58 #19
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_42485771
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 08:47 schreef koudijsj het volgende:
If (strCrimineel = "Holleeder") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
"Infiltration Succeded!!!
Ik vrees dat dit soort gebral die, door jou voorgestelde, 20 % mensen op dit forum, die niet (extreem) rechts zijn, niet gaat helpen. Je brengt ze in intellectueel discrediet.
pi_42540729
En weet je wat nu het erge is? Het geld komt niet eens bij de mensen die het echt nodig hebben
Er wordt juist teveel geld gespendeerd aan dde zogenaamde management teams die dat beheren.

Pim Fortuyn zei het een paar jaar geleden zo treffend: "Het is bijna elke zomer hetzelfde met die Zorg.
Dan zitten ze weer met de hand te bedelen voor meer geld en ondertussen het Rijk maar nog meer erin
pompen en er komt maar geen oplossing. Ik zeg afrekenen en targets stellen en als ze blijven rotzooien
met het geld dat ze krijgen dan eruit en andere mensen aanstellen die wel beter beleid kunnen voeren
zodat de oudjes tenminste wel goed verzorgd en te eten krijgen."
31 december 2006: Inactive FOK!account
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:23:37 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42542084
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:42 schreef editor2 het volgende:
En weet je wat nu het erge is? Het geld komt niet eens bij de mensen die het echt nodig hebben
Er wordt juist teveel geld gespendeerd aan dde zogenaamde management teams die dat beheren.

Pim Fortuyn zei het een paar jaar geleden zo treffend: "Het is bijna elke zomer hetzelfde met die Zorg.
Dan zitten ze weer met de hand te bedelen voor meer geld en ondertussen het Rijk maar nog meer erin
pompen en er komt maar geen oplossing. Ik zeg afrekenen en targets stellen en als ze blijven rotzooien
met het geld dat ze krijgen dan eruit en andere mensen aanstellen die wel beter beleid kunnen voeren
zodat de oudjes tenminste wel goed verzorgd en te eten krijgen."
Tja
Pim Had zeker een paar goede punten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')