abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:05:02 #1
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42418802

The Coral - Darkness

Darkness has entered my room
Suddenly I change my mood
Start to believe that I'm right
All of my words are in spite
Gone just as quick as they came
Feels like I've been shortchanged
Silence now empties the air
Stand naked my soul laid bare

I've been down time and time again
But there's something I found
To shelter from the rain
So beautiful, so beautiful to me

I've searched for miles around
Nowhere is love to be found
Darkness has returned so soon
Death by pale afternoon

But I've been down time and time again
And there's something I found
That shelters from the rain
So beautiful so, beautiful so, beautiful so, beautiful to me

[ Bericht 28% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-10-2006 13:05:05 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:05:57 #2
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42418828
Even een bericht dat ik schreef net voordat het topic vol was. Een antwoord op Metro.
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 11:58 schreef Metro2005 het volgende:
met herfst sterft de natuur ook vind ik. Maar vind het grijze en depressieve zeker wel zijn charmes hebben. In de herfst en in de winter vind ik het heerlijk om buiten te lopen, na te denken over zaken en voel me op spiritueel gebied ook meer 'open' dan bv in de zomer.
Ik ga depressiever denken in de herfst en winter. Ik ben dan niet depressief maar ik kom meer tot inkeer en tot mezelf. Ik word gesloten meer. Ik ga in mezelf keren, ik kom meer in contact met mezelf. Ik ben minder uitbundig ook. Minder extrovert en meer in mezelf gekeerd zoals ik al zei. Volgens mij zijn wij verschillend aan elkaar Ik ga juist introvert worden en een reis in mijn innerlijk maken in de herfst en winter. Mijn bloem gaat sluiten, als ik mezelf als bloem vergelijk. Dan sluit de bloem hier. En in de lente gaat de bloem weer open en kom ik weer tot leven. Dus wie weet is dit voor mij echt een manier om tot rust te komen. Altijd op volle toeren leven kan ook niet. Dan krijg je een burn-out.

Misschien is dat een mooie gelegenheid om mezelf beter te leren kennen van binnen. Dat ik eens in mezelf kan kijken ook. Kijken of er nog wat te vinden valt. Als ik tijdens het drukke van mezelf steeds naar buiten ben gericht, dan schenk ik vanzelf geen aandacht aan mijn innerlijke.

Dan ben ik constant bezig wat ik om me heen zie gebeuren, dan praat ik constant over de omgeving en wat ik allemaal zie. En op die manier vergeet je jezelf op de een of andere manier.

En dat is nu dus echt anders. Nu voel ik me meer verbonden met mezelf. En dan komt het depressieve gevoel ook een beetje naar voren. Wie weet is het van belang dat ik eens goed in mezelf ga kijken om te ontdekken waar dat depressieve sombere gevoel vandaan komt. Het is niet een totaal gevoel van depressie, het is eerder rust en somberheid. Misschien kan ik niet goed wennen aan die rust.

Dat voor mij rust staat voor depressie een beetje. Ik ben altijd redelijk druk geweest. Dat zeggen mensen vaker, altijd druk in de weer en snel en nog meer. En nu ik ouder word merk ik dus het verschil beter.

Ook door het daglicht en het zonlicht, licht zet aan tot activiteit. Van licht gaan de hersens sneller draaien.

Even het nieuws kijke nu. Zal er straks verder op terug komen.

Nadenken over zaken doe ik dus nu ook meer. Maar nu is het nadenken over mezelf, wat er in mezelf zit. Ik was dan net wel bezig over politiek, maar zodra ik even wegga van de computer, krijg ik te maken met mezelf. Dan word ik geconfrontreerd met mezelf. En wie weet is dat helemaal zo slecht nog niet

Een keer geconfrontreerd worden met jezelf is denk ik niet slecht. Daar kun je alleen maar van leren. Leren van jezelf. Zelf-inzicht krijgen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-10-2006 12:14:18 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:12:42 #3
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42419007
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:03 schreef Ashavan het volgende:
Verscheidene paganistische stromingen vieren niet voor niets verscheidene seizoensfeesten.

Bij de Lente komt vruchtbeurheid en hoop naar voren. Men kan dingen in beweging zetten, planten die later geoogst kunnen worden.
Zomer is vrolijkheid, feest, levendigheid etc
Herfst is sterven 1 van de eigenschappen met nog wat andere die ik vergeten ben
winter is moment van innerlijke reflectie en voorbereidingen om het nieuwe.

Vind het donkere grijze wel wat hebben. Voel me er prettiger bij dan de zomer.
Inderdaad heeft ieder seizoen wat. En het is ook okey om een feest te vieren voor ieder seizoen. Ik bedoel, de herfst is niet slecht. Voor mij is het ideaal om tot rust te komen. Maar ik merk wel dat ik meer moeite moet doen om positief te blijven. Wie weet is dat een les om nog beter in mijn vel te komen. Het leven hoeft niet vanzelf te gaan. Waarom zou het vanzelf moeten gaan? Wel jammer dat ze in Nederland geen feest vieren als de herfst begint. Thema feesten dus ook. Je hebt dan wel de october-feesten maar dat is meer om het zuipen. Soms mis ik de diepgang wel eens. Stil staan bij veranderingen in de natuur.

Dat ik nu meer moeite moet doen om overeind te blijven en positief te blijven kan alleen maar goed zijn om sterker te worden.

De zomer staat bij mij voor geweld van licht. Ik vind de zomer gewelddadig in elkaar zitten. Zeker als het 35 graden is met zonlicht wat je ogen doet verblinden.

Dan is de herfst eigenlijk veel aardiger voor de mensen.

En na de herfst komt vanzelf de winter en daarna weer de lente en dan weer de zomer.

Voor mij is het van belang dat ik in ieder seizoen beter leer overleven. En dat is zeker een uitdaging ook. Niet alleen overleven maar ook genieten uiteraard. Als het vroeg donker is dan is dat tevens gezellig. En ook de natuur ziet mooi uit als de bladeren vallen.

Kale bomen en vallende bladeren. Vanmorgen met het lopen van de hond zag ik weer vallende bladeren, en dan ga ik vanzelf eens nadenken over iets. Niet een bepaald iets, maar dan komt een gedachte naar voren als ik zo'n blad zie vallen
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:28:23 #4
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42419387
Komt even een post weer om uit te leggen hoe het hier gaat.

In de zomer krijg ik constant indrukken binnen, daarom ben ik ook zo druk geweest op het forum hier. Constant krijg ik indrukken van buitenaf binnen, alles maak ik mee, ik heb een hoofd vol gedachtes. En dat moest ik in de zomer allemaal verwerken en dat deed ik dus op fok!.

Nu zit ik dus buiten en merk ik dat ik helemaal afgesloten ben. Rust in het hoofd ook. Helemaal geen gedachtes en dan voelt dat ook aan als dood gaan. Alsof ik aan het verwelken ben. Maar dat is een proces dat vanzelf gaat dus.

De gedachte kwam net naar voren..." Wat is de zin van het bestaan". Zomaar spontaan kwam die gedachte naar voren. En dan komen er niet direct 1000 antwoorden of gedachtes naar voren die de vraag beantwoorden. Normaal gesproken is het in de zomer zo dat ik constant gedachtes heb die in mijn hoofd zitten.

Net was het zo dat er slechts 1 gedachte was...." Wat is de zin van het bestaan". Zonder dat mijn geest zelf antwoorden deed aankaarten. Innerlijke rust en bezinning. Amper activiteit. En waarom zou ik dat als depressief moeten aanvoelen? Ik kan beter genieten van de rust die ik de komende maanden ga krijgen.

Eens helemaal niet denken, eens niet hoog aanwezig zijn met het volste besef. En dan alsnog eens diepere vragen stellen. Hoewel die vragen vanzelf naar voren komen hier.

De zin van het bestaan is innerlijke rust op dit moment. In de zomer zou je me dat niet horen zeggen. In de zomer zeg ik altijd dat het "party forever" moet zijn en ultieme welvaart en rijkdom en luxe en nog meer.

Nu is het innerlijke rust. En misschien zelfs sterfte van een periode. Weer een zomer voorbij, weer een sterf-geval

Deze herfst en deze winter ga ik aangrijpen om te proberen te genieten van de innerlijke rust. Ik zal zeker blijven schrijven en wie weet probeer ik wel gedichten te schrijven nog. Gedachtes op papier zetten nog steeds.

Het is echt alsof alle deuren, ramen en poorten gesloten zijn nu. Geen invloed meer van buitenaf ook. Geen constante stroming van gedachtes en energie. En die rust is dus zeker prettig. Een beetje sterven.

En dan is het zaak dat ik volgende zomer probeer te matigen, ik zal moeten proberen om de constante stroming van energie in juiste banen te leiden. En ook de gedachten-stromen zal ik beter moeten leren beheersen.

Maar dat is pas voor 2007. Eerst 6 maanden herfst en winter

Wie weet dat ik eens naar het bos ga, foto's maken van de natuur.

Laatste toevoeging even. Vorige herfst heb ik geforceerd druk willen zijn omdat ik niet tegen die rust kon. Ik was drukte aan het lanceren zonder dat het natuurlijk was. Deze herfst laat ik het gebeuren zoals het gebeurt. In mijn element blijven zitten ook.

Ik ga niet meer geforceerd een manie oproepen omdat ik niet zonder drukte en activiteit kan. Ik ga de rust omarmen omdat het de bedoeling is van het hele gebeuren. Volgende zomer kan ik altijd nog drukker dan druk worden, hoewel ik die drukte liever helemaal uit mijn leven doe bannen
pi_42419394
mijnen appel doet pijn
Werewolf
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:29:17 #6
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42419414
*Marietje meldt
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:31:57 #7
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42419483
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:29 schreef Marietje_34 het volgende:
*Marietje meldt
Hallo

Alles okey?

Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:37:12 #8
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_42419615
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:

Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijn
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:38:00 #9
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_42419631
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Hallo

Alles okey?

alles helemaal goed hier

Ja, heerlijk, het begin van de herfst vind ik altijd wel prettig

Alles ruikt dan zo lekker buiten, en dan wordt het weer tijd voor veel kaarsjes en thee en lekker gezellig kneuteren binnen
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:41:31 #10
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42419706
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijn
Kun je zelf weinig aandoen. Je gedachtes nemen dan een loopje met je. Je gedachtes bepalen jou denken op dat moment volgens mij. Ik weet er alles vanaf. Ik heb er altijd last van gehad. Maar ik probeer steeds meer invloed te krijgen op mijn eigen denken. Zodat mijn denken van mij is.

Het denken is natuurlijk altijd van mij, maar als het denken vanzelf gaat, dan kan het denken een eigen leven gaan leiden. En dan is het wel zo prettig als je zelf invloed kunt uitoefenen op dat proces.

Ontspannen ook wel. Tot ontspanning komen. En dan is controle op het denken uitoefenen zelfs niet de manier om tot rust te komen. Laten stromen misschien eerder. Een afvoer-pijp als het ware. Een manier om alle gedachtes te laten weg-ebben uit je hoofd.

Ik ben de laatste jaren bezig geweest met experimenteren hoe je het beste je denken kunt bepalen voor jezelf. Tijden was ik extreem bezig met controle te krijgen maar ook daar krijg je stress van.

Het is dus persoonlijk van aard volgens mij. Ik kan jou niet vertellen hoe jij je gedachtes moet laten wegstromen, het is een kwestie van goed aanvoelen hoe het bij jou in het werk gaat. Ieder mens is anders ook.

Maar toch is het denk ik van belang dat je goed weet in te schatten en goed weet aan te voelen hoe je eigen denken zich manifesteerd. En omdat het bij iedereen anders is, zal ook ieder mens een eigen methode moeten hanteren.

Toch is goed aanvoelen van belang denk ik. Omdat gedachtes vaak ook energie in zich hebben zitten, en vanzelf zit er dan ook een gevoel in gedachtes denk ik. Maar dat weet ik niet zeker

Een soort afvoer-pijp dus Net zoals sommige culturen een gat in het voorhoofd boren om gedachtes te laten wegstromen. Alleen zal zo'n gat in het voorhoofd overbodig zijn als je het zo weet te doen. Dat gat in het hoofd is ook niet nodig.

Op die trance cd die ik heb gaat het over een afvoer-buis op je ruggengraat dus. Om energie weg te laten stromen. Misschien sluit ik de volgende keer die buis op mijn hoofd aan. Een keer alle gedachtes laten weggaan. Eens alles opschonen in het hoofd.

Alle gedachtes van vroeger weg. Alle oude gedachtes weg. Een frisse wind door het hoofd laten waaien.

Opfrissen en verschonen

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-10-2006 12:47:00 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:44:38 #11
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42419782
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:38 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

alles helemaal goed hier

Ja, heerlijk, het begin van de herfst vind ik altijd wel prettig

Alles ruikt dan zo lekker buiten, en dan wordt het weer tijd voor veel kaarsjes en thee en lekker gezellig kneuteren binnen

De tijd van romantiek

Alleen mis ik het zonlicht af en toe. Net kwam een straal van zonlicht binnen omdat de zon even doorbrak, en dan mis ik dat heldere gevoel van zonlicht dat in huis schijnt een beetje. Zodra ik zonlicht in mijn ogen krijg, begin ik helder te worden en komt vanzelf weer het extroverte naar voren.

Net zoals een bloem dus, die gaan ook open door het zonlicht

Ik ga open als de zon schijnt, en ik ga dicht als het donker is.

Maar nogmaals is dat afsluiten ook okey. Even sterven een beetje

Kaarsjes en thee inderdaad Straks overal licht van kerstmis en straks om 1600 duisternis. Hoewel het nog steeds doorbijten is hier

Nu even koffie pakken.

Het is een vreemd gebeuren toch wel Wisseling van de seizoenen is nog altijd vreemd.

Tussen leven en dood lijkt het wel te gaan soms
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:49:02 #12
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_42419869
Wauw mooie plaat in de OP dromenvanger

wisseling van de seizoenen heeft iets magisch inderdaad. Vind het prachtig om elk jaar weer te zien
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_42419970
keb jullie weer gevonden!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:57:06 #14
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42420041
quote:
Het Paganisme ziet de mens en de seizoenen als deel van één geheel. Werkelijke gezondheid voor onszelf en de wereld waarin we leven kan slechts bereikt worden wanneer we onze relatie met de natuur begrijpen. De verspilling van grondstoffen, het vernielen van regenwouden en de exploitatie van de natuurlijke rijkdom van de Aarde zijn evenzovele uitdrukkingen van een zieke maatschappij.

In hun jaarfeesten beleven Paganisten hun diepe invoelen van het menselijk leven als deel van de cycli der natuur. Ze zijn blij met dit inzicht, en proberen daar steeds meer deel van uit te gaan maken.
quote:
Herfst-equinox - 21 September (ook wel Mabon)
Opnieuw zijn dag en nacht in evenwicht, maar de schaduwen zullen winnen. Het donkere gezicht van de Godin en de God toont zich, en het is tijd ons op te maken voor de komende winter.

Samhain - 31 October
Het Wiel draait verder naar Samhain, het feest van de dood, waarin we de Goden in hun meest ontzagwekkende vorm kunnen tegenkomen. Het is geen tijd van vrees, maar een tijd om de levenskrachten (waar de dood deel van uitmaakt) beter te leren kennen als onderdeel van een heillige cyclus
http://www.nl.paganfederation.org/index.htm

[ Bericht 15% gewijzigd door Ashavan op 06-10-2006 13:02:49 ]
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:58:45 #15
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420072
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
Wauw mooie plaat in de OP dromenvanger

wisseling van de seizoenen heeft iets magisch inderdaad. Vind het prachtig om elk jaar weer te zien
Moest even zoeken via google naar een passend plaatje

Wisseling is altijd aangenaam toch wel of niet? Wisseling zorgt voor afwisseling. Altijd lente of zomer lijkt me dus ook saai.

Ik zat even buiten en kreeg een vraag binnen weer. Volgens mij stelt mijn innerlijke stem of diepe bewustzijn mij vragen. Tijden dacht ik dat het andere mensen of wezens waren maar het is mijn innerlijke stem die tegen mij praat dus.

" Wat doen we hier".

Ik krijg dan spontaan een vraag binnen. "Wat doen we hier". Ik denk dat we hier zijn om onze soort te behouden, we zijn hier om de mensheid in stand te houden. We zijn hier om onszelf te beschermen tegen onze eigen ondergang. Dus ook tevens de natuur in stand houden, maar dat heeft vanzelf te maken met onze soort te beschermen. En onze soort horen ook dieren bij toch? Planet Earth beschermen tegen gevaren en ondergang.

We zijn hier ook om vooruit te gaan op een verantwoorde manier.

En wie weet zijn we wel hier om te sterven

Dat het doel van het leven sterven is. Volgens mij is dat ook zo. Je wordt geboren en gaat dood. Het uiteindelijke doel van ieder mens is sterven. Dat is het eindpunt van ieder leven, dus dat is ook bij alle mensen het einde of de finish. Op een goede manier richting de dood gaan. En wie weet een beter leven krijgen daarna. Nu goed en verstandig leven, zodat je straks weer een trede hoger gaat in de ladder.

Magisch inderdaad, het heeft iets donkers ook. Iets zwarts. Iets mysterieus. Sowieso de scherming heeft iets mysterieus. De fase tussen licht en donker. From dusk till dawn

Vanavond ga ik een paar grolsch drinken. Moet nog even naar de apotheek en dan neem ik een 8-pack grolsch mee. Om de duisternis te vieren Als ik drink moet ik altijd wat te vieren hebben Heb ik tijdens het drinken niets te vieren, dan smaakt het bier me minder goed

Dus iedere dag moet ik wat verzinnen waar ik op kan proosten
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 12:59:00 #16
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420078
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 12:53 schreef vamperotica het volgende:
keb jullie weer gevonden!
Hallo

Lang geduurd voordat je ons gevonden hebt?

Ik moet voortaan een pijltje gebruiken bij een nieuw ouwehoer-topic, zo kun je het beter terug vinden

Of dat superman-teken

Heb het pijltje al toegevoegd

[ Bericht 11% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-10-2006 13:05:28 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:01:17 #17
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420128
quote:
Inderdaad de relatie tussen mens en natuur. De mens is onderdeel van de natuur, maar ondertussen maakt de mens de natuur kapot. De mens komt ook vaker over alsof ze boven de natuur staat. In ieder geval alsof ze zomaar alles mag doen met de natuur. En soms maakt de natuur de mens kapot door aardbevingen. Misschien is dat wel een signaal. Wilde bijna zeggen een wraak-actie maar zover zal het wel niet gaan.

Wie weet koop ik straks wel herfst-bok. Om dichter bij de natuur te staan
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:04:41 #18
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42420208
Neem zo'n bok

vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:06:06 #19
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420245
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:04 schreef Ashavan het volgende:
Neem zo'n bok

[afbeelding]
Wowwwww Zulke tekeningen zou ik wel willen maken.

Wat is dat voor wezen?

De duivel is het niet ofwel, of toch een duivels wezen? Maar wat is het wel? Een bok met vleugels?

Heeft dat wezen een bepaalde naam?

Ik zie 2 slangen en die ster daar. De duivel staat voor een slang volgens mij. De duivel was een grote slang maar dat weet ik niet zeker nu. Moet me daar meer in verdiepen nog.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:07:49 #20
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42420287
Hij is Baphomet. De inspiratie bron waar velen de duivel uit vorm gegeven hebben. Maar als je de symboliek leest zie je dat er niets duivels is.

Je ziet een maan boven en onder. 1 arm omhoog en omlaag. Hij duid de dualiteiten dag, nacht en actief/passief maar ook vrouwelijk en mannelijk weer.

De slangen die je ziet, cirkeled om een staaf zie je ook veel in stukken over chakra's en kundalini. De ene slang is het vrouwelijke aspect en de ander het mannelijk. De plekken waar ze elkaar kruizen zitten de hoofdchakra's in elk mens.

Op zijn voorhoofd heeft hij de 5 puntige ster met de punt omhoog. Die geven de 4 elementen water, vuur, lucht en aarde weer. De punt omhoog staat voor geest en in verbinding staan met het hogere. Als de punt naar beneden zou staan zou hij in contact staan met het lagere. Wat christenen vaak verbinden met Satan.

Zo zitten er nog meer symbolische boodschappen in.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:09:16 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420322
Een witte maan en donkere maan zie ik ook daar. 2 slangen ook. Een witte slang en donkere slang. Wit en zwart staan voor evenwicht. Maar echt goed in symboliek lezen ben ik niet.

Weet alleen dat je zonder licht geen duisternis kunt hebben. Is licht niet ontstaan uit de duisternis?

Eerst was alles duister en toen kwam pas het licht naar voren toch?

Is de duisternis niet de basis?

Er was duisternis, en toen kwam iemand die zei...' Let there be light'

vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:11:48 #22
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42420366
Hoe kan er een baas zijn als het ene niet bestaat zonder het andere?

Dag bestaat niet zonder nacht.
Man bestaat niet zonder vrouw.
Een heuvel bestaat niet zonder kuil.
De mens kan niet verlicht zijn zonder een duistere kant te hebben.
en vice versa
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:20:00 #23
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420565
Tegenstellingen inderdaad. Geluk zonder verdriet bestaat ook niet.

Leven zonder dood bestaat niet, en zo bestaat de dood zonder leven niet. En ga zo door. Alles is bijna gebaseerd op die tegenstellingen. Maar ook de overeenkomsten tellen mee.

Die tegenstellingen zorgen voor het evenwicht ook. Het houdt elkaar in balans. Net zoals + en - elkaar in balans houden. + en - met 0 als midden-grens? Of is dat fout gedacht? 0 als centrum? De O als middenweg en de + en de - met alles dat daarboven of daaronder ligt.

Zonder die tegenstellingen stort alles in elkaar. Volgens mij is alles in het begin daarop ingericht en uitgebouwd ook.

Denk ook dat je pas te weten komt hoe het ontstaan is allemaal, als je weet hoe de tegenstellingen te werk zijn gegaan.

Wie weet zijn licht en duisternis tegelijktijdig ontstaan. Niet zoals ze zeggen dat er eerst duisternis was.

Donker en licht tegelijktijdig naast elkaar. En complete duisternis, bestaat dat wel? Hoe ziet complete duisternis eruit? In de meest donkere nacht is er nog licht aanwezig. Dan nog kun je in het donker zien. Wie weet heeft duisternis ook licht in zich, en heeft licht ook duisternis in zich?

Ik zeg nu even wat, ik doe wel eens vrij associeren dus.

Ik doe dat vaker dus, gewoon vrij schrijven en dan niet meteen kijken of het allemaal klopt. Dan wacht ik graag op anderen die kritiek leveren of aanvullingen doen

Om ook voor mezelf op die manier een beeld te schetsen. En heb ik inzicht erin, dan voelt dat vanzelf beter aan. Heb dat al vaker gezegd. Als ik denk te weten hoe het in elkaar zit, dan wordt het leven makkelijker. Ik zei dat ook in de bibliotheek de laatste keer. Dat boek met 20,000 citaten erin. Het maakt het leven makkelijker allemaal. Inzicht en overzicht zorgt ervoor dat het bestaan makkelijker wordt. Maar te makkelijk is dan weer saai. Maar echt te makkelijk zal het nooit zijn hier. Altijd zullen er vragen zijn. Het ene antwoord zorgt voor 10 nieuwe vragen

Over baas even. Macht zonder onderdanen inderdaad. Bij macht heb je altijd onderdanen. Een situatie waar geen macht heerst? Is dat uberhaupt mogelijk? Als alle mensen het voor het zeggen hebben, dat is toch onmogelijk of niet? Als iedereen het voor het zeggen heeft, dan loopt het door elkaar heen ook. Er is misschien altijd een select groepje mensen nodig die het voor het zeggen heeft. Om de orde te handhaven misschien wel.

Om alles in juiste banen te leiden ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 06-10-2006 13:26:24 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:29:01 #24
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42420800
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Over baas even. Macht zonder onderdanen inderdaad. Bij macht heb je altijd onderdanen. Een situatie waar geen macht heerst? Is dat uberhaupt mogelijk? Als alle mensen het voor het zeggen hebben, dat is toch onmogelijk of niet? Als iedereen het voor het zeggen heeft, dan loopt het door elkaar heen ook. Er is misschien altijd een select groepje mensen nodig die het voor het zeggen heeft. Om de orde te handhaven misschien wel.
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:34:40 #25
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_42420947
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 13:29 schreef Ashavan het volgende:

[..]

Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.
Ook eigen verantwoordelijkheid nemen is dan toch van belang. Veel mensen hebben het nog nodig dat ze geleid worden door een macht-hebbende. Misbruik van vrijheid heb je, net zoals je misbruik van macht hebt.

Als de politie verdwijnt, volgens mij krijg je dan echt grote chaos. Omdat veel mensen niet weten om te gaan met vrijheid. En dan zeker niet alleen de zware criminelen. Genoeg burgers die er niet mee overweg zouden kunnen.

Ik zie complete plunderingen en nog meer naar voren komen als overal alles wegvalt dat te maken heeft met toezicht en macht. Als mensen compleet vrij gelaten worden alsof je de dieren loslaat in de dierentuin, volgens mij is de tijd nog niet daar.

Toch lijkt me zo'n maatschappij de beste en meest eerlijke. Maar of het in de praktijk werkt op dit moment?

Over illusies moet ik even nadenken, weet even niet goed het woord illusie te plaatsen. illusie is toch bedrog. Mensen die door hun eigen bedrog heenkijken? Kan het even niet goed plaatsen nu.

Dat mensen zichzelf bedriegen daar ben ik het mee eens. Ikzelf bedrieg mezelf ook nog vaker door fout te denken. Een helder beeld heb ik vaker maar nog lang niet altijd.

Maar goed, een situatie zonder toezicht en macht. Mensen krijgen 100 procent vrijheid. Wat zouden mensen als eerste doen? Met bier achter het stuur kruipen? Ruiten ingooien van het UWV? Met 200 door de bebouwde kom? Tot 0700 in de morgen feest vieren luidruchtig waardoor de hele buurt niet kan slapen?

Je mag alles, geen enkele rem erop. En tevens geen enkele verplichting meer. 5 uur te laat op het werk komen, het maakt niet uit. Niemand die jou aanspreekt erop.

Dan verdwijnt misschien de complete orde, het evenwicht is weg, hoewel er nu met al die macht ook niet sprake is van evenwicht. Veel mensen missen evenwicht, ook de maatschappij mist evenwicht of niet?. Evenwichtige mensen zijn zeldzame mensen. En verstandige mensen zijn ook zeldzaam

Eigenlijk is het hele evenwicht zeldzaam en balans is ook vaak ver te zoeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')