Ik ga depressiever denken in de herfst en winter. Ik ben dan niet depressief maar ik kom meer tot inkeer en tot mezelf. Ik word gesloten meer. Ik ga in mezelf keren, ik kom meer in contact met mezelf. Ik ben minder uitbundig ook. Minder extrovert en meer in mezelf gekeerd zoals ik al zei. Volgens mij zijn wij verschillend aan elkaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:58 schreef Metro2005 het volgende:
met herfst sterft de natuur ook vind ik. Maar vind het grijze en depressieve zeker wel zijn charmes hebben. In de herfst en in de winter vind ik het heerlijk om buiten te lopen, na te denken over zaken en voel me op spiritueel gebied ook meer 'open' dan bv in de zomer.
Inderdaad heeft ieder seizoen wat. En het is ook okey om een feest te vieren voor ieder seizoen. Ik bedoel, de herfst is niet slecht. Voor mij is het ideaal om tot rust te komen. Maar ik merk wel dat ik meer moeite moet doen om positief te blijven. Wie weet is dat een les om nog beter in mijn vel te komen. Het leven hoeft niet vanzelf te gaan. Waarom zou het vanzelf moeten gaan? Wel jammer dat ze in Nederland geen feest vieren als de herfst begint. Thema feesten dus ook. Je hebt dan wel de october-feesten maar dat is meer om het zuipen. Soms mis ik de diepgang wel eens. Stil staan bij veranderingen in de natuur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:03 schreef Ashavan het volgende:
Verscheidene paganistische stromingen vieren niet voor niets verscheidene seizoensfeesten.
Bij de Lente komt vruchtbeurheid en hoop naar voren. Men kan dingen in beweging zetten, planten die later geoogst kunnen worden.
Zomer is vrolijkheid, feest, levendigheid etc
Herfst is sterven 1 van de eigenschappen met nog wat andere die ik vergeten ben
winter is moment van innerlijke reflectie en voorbereidingen om het nieuwe.
Vind het donkere grijze wel wat hebben. Voel me er prettiger bij dan de zomer.
Halloquote:
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijnquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
alles helemaal goed hierquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:31 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hallo
Alles okey?
Ik ga even de OP aanpassen met een mooi plaatje over duisternis en vallende bladeren. Misschien dat ik deze herfst ga oefenen met photo-shop. In de zomer ben ik zo druk met dingen, dan gun ik mezelf amper tijd voor iets anders. Ook vaak het geduld niet om me ergens in te verdiepen. Als je constant gedachtes hebt, dan is het moeilijk om je gericht bezig te houden met 1 ding.
Kun je zelf weinig aandoen. Je gedachtes nemen dan een loopje met je. Je gedachtes bepalen jou denken op dat moment volgens mij. Ik weet er alles vanaf. Ik heb er altijd last van gehad. Maar ik probeer steeds meer invloed te krijgen op mijn eigen denken. Zodat mijn denken van mij is.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat ken ik ja. Ik wil altijd alles tegelijk weten, kunnen en doen, ik ben constant met enorm veel gedachtes tegelijk bezig . En dat is erg slecht als je geconcentreerd met 1 ding bezig wilt zijn![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:38 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
alles helemaal goed hier![]()
Ja, heerlijk, het begin van de herfst vind ik altijd wel prettig![]()
Alles ruikt dan zo lekker buiten, en dan wordt het weer tijd voor veel kaarsjes en thee en lekker gezellig kneuteren binnen![]()
quote:Het Paganisme ziet de mens en de seizoenen als deel van één geheel. Werkelijke gezondheid voor onszelf en de wereld waarin we leven kan slechts bereikt worden wanneer we onze relatie met de natuur begrijpen. De verspilling van grondstoffen, het vernielen van regenwouden en de exploitatie van de natuurlijke rijkdom van de Aarde zijn evenzovele uitdrukkingen van een zieke maatschappij.
In hun jaarfeesten beleven Paganisten hun diepe invoelen van het menselijk leven als deel van de cycli der natuur. Ze zijn blij met dit inzicht, en proberen daar steeds meer deel van uit te gaan maken.
http://www.nl.paganfederation.org/index.htmquote:Herfst-equinox - 21 September (ook wel Mabon)
Opnieuw zijn dag en nacht in evenwicht, maar de schaduwen zullen winnen. Het donkere gezicht van de Godin en de God toont zich, en het is tijd ons op te maken voor de komende winter.
Samhain - 31 October
Het Wiel draait verder naar Samhain, het feest van de dood, waarin we de Goden in hun meest ontzagwekkende vorm kunnen tegenkomen. Het is geen tijd van vrees, maar een tijd om de levenskrachten (waar de dood deel van uitmaakt) beter te leren kennen als onderdeel van een heillige cyclus
Moest even zoeken via google naar een passend plaatjequote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:49 schreef Metro2005 het volgende:
Wauw mooie plaat in de OP dromenvanger![]()
wisseling van de seizoenen heeft iets magisch inderdaad. Vind het prachtig om elk jaar weer te zien
Halloquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:53 schreef vamperotica het volgende:
keb jullie weer gevonden!
Inderdaad de relatie tussen mens en natuur. De mens is onderdeel van de natuur, maar ondertussen maakt de mens de natuur kapot. De mens komt ook vaker over alsof ze boven de natuur staat. In ieder geval alsof ze zomaar alles mag doen met de natuur. En soms maakt de natuur de mens kapot door aardbevingen. Misschien is dat wel een signaal. Wilde bijna zeggen een wraak-actie maar zover zal het wel niet gaan.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:57 schreef Ashavan het volgende:
[..]
[..]
http://www.nl.paganfederation.org/index.htm
Wowwwwwquote:
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:20 schreef Dromenvanger het volgende:
Over baas even. Macht zonder onderdanen inderdaad. Bij macht heb je altijd onderdanen. Een situatie waar geen macht heerst? Is dat uberhaupt mogelijk? Als alle mensen het voor het zeggen hebben, dat is toch onmogelijk of niet? Als iedereen het voor het zeggen heeft, dan loopt het door elkaar heen ook. Er is misschien altijd een select groepje mensen nodig die het voor het zeggen heeft. Om de orde te handhaven misschien wel.
Ook eigen verantwoordelijkheid nemen is dan toch van belang. Veel mensen hebben het nog nodig dat ze geleid worden door een macht-hebbende. Misbruik van vrijheid heb je, net zoals je misbruik van macht hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:29 schreef Ashavan het volgende:
[..]
Het enige wat naar macht smacht is het menselijk ego dat bevrediging zoekt in de verkeerde plekken. Mensen die misleid zijn door hun eigen illusies. Een situatie waar macht niet aanwezig is bestaat wel degelijk, maar het heeft een zekere psychische groei in de mensen nodig alvorens het op grote schaal werkt. En zolang mensen niet door hun eigen illusies heen kunnen zien zal dat voorlopig nog onmogelijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |