Normaal is in Nederland de regel (zover ik weet)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:30 schreef Nembrionic het volgende:
70 kilometer te hard. Is dat niet je rijbewijs kwijt? Of is dat alleen als je direct staande gehouden wordt?
Nee, rijbewijs raak je niet kwijt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Rijbewijs kwijt, auto ingevorderd, flinke boete en als kansloos beschouwd worden door heel Nederland.
wat een eerquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:33 schreef spijkerbroek het volgende:
als kansloos beschouwd worden door heel Nederland.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef roelofjan het volgende:
* Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:35 schreef SterkStaaltje het volgende:
51-69 km/h 365-520 ¤ *
70 km/h en meer dagvaarding *
wie heeft er nou gelijk?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:35 schreef Piles het volgende:
overschrijding van 65 tot 70 km/h ¤ 620,00
overschrijding van meer dan 69 km/h Dagvaarding
die correctie had ik al eraf gehaald..quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:38 schreef SterkStaaltje het volgende:
Maar om het even te nuanceren, als je 135 over houdt, gaat er nog 4 km correctie vanaf, hou je maar 51 te hard over.
Ik natuurlijkquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:39 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
[..]
[..]
wie heeft er nou gelijk?
Ik, want ik haal mijn info van een site van het OM.quote:
Bij staande houding was het gelijk inleveren geweest.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:34 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Normaal is in Nederland de regel (zover ik weet)
bij 50km te snel word je rijbewijs ingevorderd [i]wanneer je direct staande word gehouden[i]
Er vanuit gaande dat ik 150 op de teller had. Dan heeft de teller een afwijking van zo'n 8km. vervolgens gaat er een correctie van (volgens mij) 7km vanaf. Dan blijft er 135 over.
Da's nog best veel in boete-begrippen volgens mij![]()
Enig "geluk" in dit geval is dat ik waarschijnlijk nog net op de charts kom qua boete (dus geen oproep voor de rechter)quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:46 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Bij staande houding was het gelijk inleveren geweest.
Ik denk dat je nu ipv een beschikking een oproep gaat krijgen om je voor de rechter te verantwoorden. Reken iig maar op een forse boete!
De correctie's in Nederland liggen vast op -3/4 km bij snelheden onder de 100 en 3% boven de 100.
En uiteraard afhankelijk van hoelang je je papiertje al hebt, punten op je rijbewijs...
Jij idd, zie ook mijn editquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:41 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Ik, want ik haal mijn info van een site van het OM.
De bewijslast ligt in dit geval omgekeerd, jij moet aantonen dat je niet gereden hebt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:49 schreef pureleganze het volgende:
Jah is nooit leuk natuurlijk....
altijd aan vechten natuurlijk.
Gewoon voor laten komen.
Ik kan mij niet herinneren dat ik op bewuste tijdstip daar was.
Ik reed niet. En als ze vragen wie dat dan wel was: daar gaat t niet over, dat
is onderzoek voor hunnie, JIJ moet aannemelijk proberen te maken dat jij het in ieder geval niet was..
maar als je al wat bekeuringen hebt gehad....
en je krijgt een geldboete.....gewoon direct betalen, en niet zeiken.
Als je bezwaar aantekent, dan gaan ze beter kijken...en dan kan t wel is zo
zijn dat je direct mag voorkomen...
Veel meer man,ik ben een keer geflits met 83 waar ik 50 mocht en dat kostte al 240 euroquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:38 schreef jaspah het volgende:
je kan nooit je rijbewijs kwijt raken bij een flitsboete aangezien je dan zegt ja ik zat niet in die auto khad em uit geleend oid mar een boete van rond de 2 à 300 euro kan je wel verwachten denk ik
Hij is de/een lul. Weet wat de consequenties zijn als je in overtreding bent!quote:
yep,quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:11 schreef Almere-Dude het volgende:
Ik denk omdat je nog nooit eerder voor een ernstige overtreding bent gepakt dat je niet je rijbewijs kwijt bent, maar dat je bent een boete krijgt waar je een week van wakker ligt. HAHAHAHA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 13:24 schreef Kletz het volgende:
het blijft zonde geld!!.. Rij nooit harder dan 40km per uur (het liefst 30) en dan kan je nooit je rijbewijs kwijt raken en is de boete niet hoger dan 300 euro i guess.
Maar 150km rijden op een 80km weg is natuurlijk overdreven. Snap niet dat mensen dat doen. Dat is russisch roulette.
zo is hetquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:53 schreef junkiexp het volgende:
Geld is maar geld,betalen die boet en je ben er vanaf.
Als je je rijbewijs kwijtraakt is het wel kut.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:54 schreef MouseOver het volgende:
Zeg gewoon dat Spee zei dat je best wat harder mocht, dan ben je gelijk overal vanaf
Net goed,daaaaag auto,daaaaag rijbewijs!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:29 schreef Roellie80 het volgende:
en toen zag ik dat ik toch zeker 150km/h aan het knallen was waar 80 is toegestaan![]()
Wat gaat dit avontuurtje mij kosten?
Ik heb zitten googlen en kwam een Belgische boete-calculator tegen welke mij weet te vertellen dat het in elk geval in belgie een duur grapje zou zijn..
Maar in Nederland? Wat kost nou zoiets?
whehehequote:Uw berekening betreft een auto, die werd gemeten aan een snelheid van 1100km/h, waar een snelheidsbeperking geldt van 1000km/h.
Na correctie blijft een snelheid over van 1034km/h. Op deze snelheid wordt het boetetarief bepaald (wettelijk geregeld!).
Briljant, dat gaat vast werken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 06:00 schreef Merel1808 het volgende:
Ga es kijken hoeveel het grapje kost als je nummerplaten 'gestolen zijn'![]()
Ik weet niet of het tactisch is, en wat de procedure daarvoor is, maar je kan het altijd even uitzoeken.
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:07 schreef baskabel4 het volgende:
een flits betekent niet dat er een foto word genomen..het betekent alleen dat er geflitst word..
Waar zie je dat staan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:55 schreef TheYoung1 het volgende:
[...]
Schadevrije jaren wordt niet naar gekeken maar het scheelt wel een boel dat je nog niet eerder een bekeuring vanwege snelheid hebt gehad.
[...]
Hij heeft vast wel een aantal bekeuringen wegens zijn snelheidquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:50 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Nooit een snelheidsboete boven de 30km/h te snel
waarom denk je dat????quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:13 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je een flits ziet, en je rijdt te hard is er automatisch een foto genomen, iets met bewijs enzo![]()
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:17 schreef baskabel4 het volgende:
[..]
waarom denk je dat????
heel veel palen flitsen alleen preventief..zit geegeens een rolletje in...
o..oke..was te proberen toch...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
wat een borrelpraat, flitspalen die leeg zijn flitsen niet, nooit.
whehequote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:23 schreef baskabel4 het volgende:
[..]
o..oke..was te proberen toch...
ik probeerde me er nog uit te lullen![]()
boete's onder de 30km/h zijn een onderdeel van mijn maandelijkse vaste uitgavenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 14:15 schreef i2Them2 het volgende:
Hij heeft vast wel een aantal bekeuringen wegens zijn snelheid![]()
Lekker snugger, 150 waar je 80 mag.
da's nou jammer hèquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:51 schreef Jeffo het volgende:
Voorheen was het inderdaad een 100 km weg.
650 euro!!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 17:36 schreef Mikkie het volgende:
Hou maar rekening met véél geld. Ik heb een schikkingsvoorstel thuis gehad voor 55 km/h: 500 euro.
Jij zit na correctie rond de 145, da's 65 km/h erover, dan zit je al tegen de 650 euro denk ik. Maar goed, ff afwachten. In elk geval niet invullen wie de bestuurder was (mits dat mogelijk is), dan komt de boete enkel op kenteken en niet op naam. Dat scheelt in de toekomst, mocht je dan nog eens staande gehouden worden
kenker, sinds wanneer staat daar een flitskast? Volgens mij ga ik daar dan ook ZWAAR de lul wezenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:23 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
yep,
* Roellie80 is stout geweest
ach.. wanneer de boete ¤700 zal zijn dan is dat natuurlijk "sneu geld"![]()
Maar niet echt iets waar ik lang van zal wakker liggen.
Aan je username te zien ken jij de weg misschien wel waar ik geflits ben,
De provinciale weg waar center-parks aan ligt. (van Almere richting Zeewolde langs het water en de windmolens)
Dit is ooit een 100km weg geweest... toch?.. of nog steeds?![]()
Ik heb geen kast gezien, ik zeg alleen dat ik een flits zagquote:Op zaterdag 4 november 2006 00:15 schreef RooieHoed het volgende:
[..]
kenker, sinds wanneer staat daar een flitskast? Volgens mij ga ik daar dan ook ZWAAR de lul wezen
Ik rij daar best vaak langs de windmolens, richting zeewolde idd. Langs centreparks. Daar gaat bij mij het gas er soms ook wel n's op tot 200km/h .... Ik heb daar nog nooit flitspaal gezien?
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:23 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
yep,
* Roellie80 is stout geweest
ach.. wanneer de boete ¤700 zal zijn dan is dat natuurlijk "sneu geld"![]()
Maar niet echt iets waar ik lang van zal wakker liggen.
Aan je username te zien ken jij de weg misschien wel waar ik geflits ben,
De provinciale weg waar center-parks aan ligt. (van Almere richting Zeewolde langs het water en de windmolens)
Dit is ooit een 100km weg geweest... toch?.. of nog steeds?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |