abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42377763
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_42377808
Morgen weer.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:20:26 #3
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42377843
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:12 schreef wyccie het volgende:
Dit gaat helemaal nergens meer heen, he?
Och, het was gewoon een gesprek. Waarom moet het ergens heen?
quote:
En ik vergeet die stomme smileys ook altijd. Het klonk waarschijnlijk heel anders dan ik bedoelde.
Je klonk alsof ik persoonlijk aan jouw kassa had staan bellen.

En dat zou ik nóóit doen.
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond deze geamputeerde borst nu juist een aanwinst.
Voor jou misschien. En voor mij. Maar voor haar niet.

Ik wist er trouwens niets van, moet ik zeggen. Ik hou niet van Karin Spaink en volg haar dus niet. Maar die foto's zijn wel confronterend...
pi_42377896
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:20 schreef broer het volgende:

Voor jou misschien. En voor mij. Maar voor haar niet.
Het is natuurlijk cru om te zeggen dat die geamputeerde borst haar iets oplevert, maar het ís wel zo.
quote:
Ik wist er trouwens niets van, moet ik zeggen. Ik hou niet van Karin Spaink. Maar die foto's zijn wel confronterend...
Ik ben altijd buitengewoon gecharmeerd geweest van Karin, maar ik wist het ook niet. MS, hersenbloeding, borstkanker. Het zal je maar overkomen. Goed dat ze ons er zelf aan herinnert dat haar leven meer is dan een optelsom van nare ziekten.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:23:43 #5
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42377949
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:20 schreef broer het volgende:
Je klonk alsof ik persoonlijk aan jouw kassa had staan bellen.
En dat zou ik nóóit doen.
Nee dat weet ik ook wel. Maar jij klonk wel alsof je het normaal vindt dat dat gebeurt en dat caissieres niet het recht hebben om zich daar druk over te maken, omdat zij 'onzichtbaar' moeten zijn. Maar dat was dus iets wat jij je alleen maar afvroeg. Zelf zou dat niet eens bij me opkomen. Wat voor functie je ook hebt, niemand zou onzichtbaar moeten zijn.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:26:26 #7
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42377952
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:23 schreef Claudia_x het volgende:
Het is natuurlijk cru om te zeggen dat die geamputeerde borst haar iets oplevert, maar het ís wel zo.
Ja, en dat is precies ook het beeld dat ik altijd van haar heb gehad. Dat het vooral om aandacht gaat, en niet zozeer om inhoudelijkheid. (Maar goed, dat is een beeld dat al lang geleden is ontstaan en het is inmiddels nergens meer op gebaseerd.)
quote:
Ik ben altijd buitengewoon gecharmeerd geweest van Karin, maar ik wist het ook niet. MS, hersenbloeding, borstkanker. Het zal je maar overkomen. Goed dat ze ons er zelf aan herinnert dat haar leven meer is dan een optelsom van nare ziekten.
Hoe herinnert ze ons daar aan dan?
pi_42377954
Ging je slapen, wyccie? Welterusten in dat geval.
pi_42377965
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:23 schreef broer het volgende:
Slaap lekker, wyccie.
Ik bedoelde werken. Geen zin in trouwens.
pi_42377986
Die Karin Spaink is voor mij een Foklegende. Nooit van d'r gehoord, tot hier op Fok, waar ze populair blijkt te zijn.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:30:32 #11
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378022
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef wyccie het volgende:
Nee dat weet ik ook wel. Maar jij klonk wel alsof je het normaal vindt dat dat gebeurt en dat caissieres niet het recht hebben om zich daar druk over te maken, omdat zij 'onzichtbaar' moeten zijn. Maar dat was dus iets wat jij je alleen maar afvroeg. Zelf zou dat niet eens bij me opkomen.
Het was inderdaad alleen een vraag die bij me opkwam. Ik mag me nu eenmaal graag dingen afvragen.
quote:
Wat voor functie je ook hebt, niemand zou onzichtbaar moeten zijn.
Ik kan persoonlijk goed met 'relatieve onzichtbaarheid' leven. Ik schrijf voor communicatiebureaus en hoe goed (of slecht) ik ook schrijf, er staat nergens (op geen enkele folder of brochure) dat ik verantwoordelijk ben voor die teksten. In die zin word ik ook 'genegeerd'. Heb ik geen last van.

Buiten functie ben ik het met je eens: niemand zou onzichtbaar moeten zijn.
pi_42378035
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef broer het volgende:
Ja, en dat is precies ook het beeld dat ik altijd van haar heb gehad. Dat het vooral om aandacht gaat, en niet zozeer om inhoudelijkheid. (Maar goed, dat is een beeld dat al lang geleden is ontstaan en het is inmiddels nergens meer op gebaseerd.)
Ik heb precies het tegenovergestelde: ze is dan wel radicaal, maar het gáát ergens over. En zij heeft voorwaar iets zinnigs te zeggen over borstkanker, in tegenstelling tot de dozen die je op een net5 pinkribbon-avondje langs ziet komen.
quote:
Hoe herinnert ze ons daar aan dan?
Als ik nu zou horen dat ik uitzaaiingen heb, zou ik dat misschien niet eens idioot erg vinden. Ik heb een mooi leven gehad. Ja, ik ben vroeger gepest, heb lang geleden anorexia gehad en een zelfmoordpoging gedaan. Als je het allemaal zo naast elkaar zet, lijkt mijn leven een tranendal. Maar dat geeft een vals beeld, want dan laat je al het goede weg. De balans is heel positief. Ik heb schatten van ouders, lieve vrienden en ik heb allemaal dingen gedaan die ik goed en belangrijk vond.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:31:17 #13
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378038
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:26 schreef wyccie het volgende:
Ik bedoelde werken. Geen zin in trouwens.
Ik dacht dat je een goed gecamoufleerde tvp plaatste.
pi_42378098
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:30 schreef broer het volgende:
Ik kan persoonlijk goed met 'relatieve onzichtbaarheid' leven. Ik schrijf voor communicatiebureaus en hoe goed (of slecht) ik ook schrijf, er staat nergens dat ik verantwoordelijk ben voor die teksten. In die zin word ik ook 'genegeerd'. Heb ik geen last van.
Dan sta je verder van de klant af. Als jij je werk persoonlijk aan een klant aflevert, mag ik toch hopen dat hij wel even Dank je wel zegt, of gewoon even opkijkt als jij daar voor zijn bureau staat?

En natuurlijk, bij het bekendmaken van de jaarcijfers word ik ook niet genoemd, maar dat kan me dan ook niks schelen. Het gaat me om het persoonlijke contact. "Etiquette"
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:35:19 #15
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378100
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb precies het tegenovergestelde: ze is dan wel radicaal, maar het gáát ergens over. En zij heeft voorwaar iets zinnigs te zeggen over borstkanker, in tegenstelling tot de dozen die je op een net5 pinkribbon-avondje langs ziet komen.
Zoals ik zei: ik ken haar te slecht om daar een beetje verantwoorde uitspraken over te doen.

Al vind ik in deze quote:
quote:
Als ik nu zou horen dat ik uitzaaiingen heb, zou ik dat misschien niet eens idioot erg vinden. Ik heb een mooi leven gehad. Ja, ik ben vroeger gepest, heb lang geleden anorexia gehad en een zelfmoordpoging gedaan. Als je het allemaal zo naast elkaar zet, lijkt mijn leven een tranendal. Maar dat geeft een vals beeld, want dan laat je al het goede weg. De balans is heel positief. Ik heb schatten van ouders, lieve vrienden en ik heb allemaal dingen gedaan die ik goed en belangrijk vond.
dat het toch vooral klinkt als: "Wat heb ik het slecht, wat heb ik het slecht, wat heb ik het slecht, maar ik klaag niet."

Ze heeft het volste recht om te klagen. Maar als je dat niet wilt, héb het er dan ook niet over.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:38:51 #16
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378147
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:35 schreef wyccie het volgende:
Dan sta je verder van de klant af. Als jij je werk persoonlijk aan een klant aflevert, mag ik toch hopen dat hij wel even Dank je wel zegt, of gewoon even opkijkt als jij daar voor zijn bureau staat?
Ik krijg hoogstens een mail terug als het niet goed is, of als er nog aanvullingen zijn. Niet als het akkoord is.
quote:
Het gaat me om het persoonlijke contact. "Etiquette"
En dat ben ik dus met je eens. Het is niet voor niets dat ik vriendelijk doe tegen bliepmeisjes.

(En na vanavond al helemáál!)
pi_42378179
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:38 schreef broer het volgende:
Ik krijg hoogstens een mail terug als het niet goed is, of als er nog aanvullingen zijn. Niet als het akkoord is.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:44:56 #18
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378209
Overigens, ter informatie, Ikea heeft de kerstspullen alweer staan.

En toch heb ik me in kunnen houden en heb ik gewone lampen gekocht, en geen kerstverlichting.
pi_42378226

Laat eens zien dan!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:48:47 #20
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378251

(Maar ja, wat wil je, voor een tientje. )
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:49:41 #21
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378261
Claudia_x zou toch niet gaan slapen zonder doei te zeggen, of wel?

Ik bedoel, etiquette, en zo...
pi_42378268
Is het een tafellampje?

Dat matglas (of melkglas) is wel leuk.
pi_42378270
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:49 schreef broer het volgende:
Claudia_x zou toch niet gaan slapen zonder doei te zeggen, of wel?

Ik bedoel, etiquette, en zo...
Misschien heeft zij ook wel een konijn.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 01:53:47 #24
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_42378294
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:50 schreef wyccie het volgende:
Is het een tafellampje?
Ja, al staat een van de twee wel boven op een cd-kastje.

Ik weet niet wat meneer Ikea daarvan vindt...
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:50 schreef wyccie het volgende:
Misschien heeft zij ook wel een konijn.
Oké, en nu volg ik je niet meer.
pi_42378317
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 01:35 schreef broer het volgende:

Al vind ik in deze quote:
dat het toch vooral klinkt als: "Wat heb ik het slecht, wat heb ik het slecht, wat heb ik het slecht, maar ik klaag niet."
Het klinkt als: misschien lijkt het alsof ik het heel slecht heb maar het leven is goed voor me geweest. Het is niet zo'n gekke gedachte, dat je juist door het slechte het goede helderder voor ogen krijgt. Tijdens mijn ziekenhuisverblijf bleef de tragiek van mijn situatie vooral op de achtergrond doordat ik alleen maar kon denken hoe geweldig het wel niet was dat al die mensen aan me dachten, dat ze er waren, voor mij. Je voelt je echt een verdomde mazzelpik op zulke momenten. Ik vind het niet zo gek dat ze schrijft dat het goed is geweest, ondanks alle ellende. Ik twijfel niet aan haar oprechtheid.

Pff, moeilijke om er een niet al te pathetische posting van te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')