Doe ik ook.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:21 schreef broer het volgende:
Nu nog tegen je klanten.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:20 schreef wyccie het volgende:
Komt op ons schermpje te staan:
*Saldo tekort* *Loser*
Sleutelwoord is hier 'proberen'. Ik geloof niet dat me dat lukt, namelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:21 schreef Claudia_x het volgende:
Moet je eens proberen te lachen in de regen, dan kijken mensen je héél gek aan.
En? Valt dat soort sarcasme in goede aarde?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef wyccie het volgende:
Doe ik ook.
Vooral bij de klanten die heel chagrijnig kijken en niet eens Hoi of Dank je wel zeggen
Het is niet altijd te zien, hoor. Hangt van het soort pinsysteem af.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:23 schreef broer het volgende:
De detailhandel is een keiharde business, zo blijkt.
De meesten merken het niet eensquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:25 schreef broer het volgende:
En? Valt dat soort sarcasme in goede aarde?
Ik maak me er niet echt druk om, trouwens. Als ik een saldotekort heb, heb ik grotere problemen om me zorgen over te maken dan wat degene achter de kassa van me vindt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:25 schreef wyccie het volgende:
Het is niet altijd te zien, hoor. Hangt van het soort pinsysteem af.
Als de pinbetaling niet is gelukt, staat er een code bij ons op de kassabon. Aan de code is wel te zien wat er an de hand is, maar misschien verschilt dit ook per pinsysteem.
Heb je daar niet *toevallig* een foto van, een onnozel grijnzende broer?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:25 schreef broer het volgende:
Maar ze kijken me toch al wel gek aan als ik alleen maar vriendelijk glimlach, hoor.
De vraag blijft natuurlijk in hoeverre je 'onzichtbaar' moet zijn als caissière. Ik bedoel, misschien hoort het wel bij de dienstverlening om niet gezien te worden? Een ober hoor je bijvoorbeeld helemaal niet te merken. Het is zijn taak om zichzelf volledig weg te cijferen. Misschien is dat achter de kassa ook wel zo.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:26 schreef wyccie het volgende:
Degenen die aan het bellen zijn bij kassa spreek ik altijd lekker luid en duidelijk aan. Die hebben het wel gauw genoeg door.
Nee, dat is niet zo.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:32 schreef broer het volgende:
De vraag blijft natuurlijk in hoeverre je 'onzichtbaar' moet zijn als caissière. Ik bedoel, misschien hoort het wel bij de dienstverlening om niet gezien te worden? Een ober hoor je bijvoorbeeld helemaal niet te merken. Het is zijn taak om zichzelf volledig weg te cijferen. Misschien is dat achter de kassa ook wel zo.
Als er foto's van mij in omloop waren, dan had daar inderdaad een onnozel grijnzende broer op gestaan.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:28 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je daar niet *toevallig* een foto van, een onnozel grijnzende broer?
Ja, hij moet op de juiste momenten zichtbaar zijn. Maar verder moet je geen moment 'last' van hem hebben en moet je hem 'mogen' negeren. Dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef Claudia_x het volgende:
De taak van de ober is juist om je aandacht te geven en lekker eten te adviseren en lief te lachen.
Ik geloof dat ik de verkeerde vraag heb gesteld, of niet?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:35 schreef wyccie het volgende:
Het is harstikke onbeschoft om aan de kassa te betalen terwijl je aan het bellen bent. En dan ook nog eens vergeten op "Ja" te drukken, he...
Jij bent niet aardig aan de kassaquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:39 schreef broer het volgende:
Ik geloof dat ik de verkeerde vraag heb gesteld, of niet?
Vooraf: ik zeg niet dat ik het zo wil doen. Ik vraag alleen wat er, om het zo te zeggen, in de officieuze taakomschrijving van een caissière staat.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:40 schreef wyccie het volgende:
Maar hoe wil je een caissiere gaan negeren? Geld in mijn gezicht gooien en weglopen?
quote:
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:09 schreef broer het volgende:
Hoewel een vriendelijke toon meestal wel helpt om hun gezicht op iets minder onweer te zetten.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat broer vast om de dienstbaarheid. Sommige mannen houden daarvan, hè?
Nee, wij moeten juist zichtbaar zijn. Klanten kunnen bij ons terecht met vragen. Andersom als klanten zich niet juist gedragen, mogen wij ze daarop aanspreken.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:43 schreef broer het volgende:
Vooraf: ik zeg niet dat ik het zo wil doen. Ik vraag alleen wat er, om het zo te zeggen, in de officieuze taakomschrijving van een caissière staat.
En dat komt dus voorquote:Negeren zou dan zijn: bellen terwijl je je spullen op de lopende band legt, bellen terwijl je pint of je geld afgeeft, je concentreren op het gesprek en daarom niet of nauwelijks oogcontact maken, niet groeten, dat soort dingen.
Dat probeer ik niet eens. Dat lukt toch niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:47 schreef Claudia_x het volgende:
Probeer hier nog maar eens goed uit te komen.
Hoeft ook niet, hoor.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:49 schreef broer het volgende:
Dat probeer ik niet eens. Dat lukt toch niet.
Oké. Dat ben ik wel met je eens. Maar dan heb je het over een ander soort dienstverlening dan, zeg maar, de bliepmeisjes bij een grote supermarkt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:47 schreef wyccie het volgende:
Nee, wij moeten juist zichtbaar zijn. Klanten kunnen bij ons terecht met vragen. Andersom als klanten zich niet juist gedragen, mogen wij ze daarop aanspreken.
Ach, ik wil er toch altijd wel een beetje leuk uitkomen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:53 schreef wyccie het volgende:
Hoeft ook niet, hoor.
Ik onderschat niemand. Ik gebruik hoogstens wat minder respectvolle benamingen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:55 schreef wyccie het volgende:
Bliepmeisjes!
Zelfs die moet je niet onderschatten. Ze staan volgens mij nog altijd hoger in rang dan de vakkenvullers.
Dat is misschien nog wel ergerquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:57 schreef broer het volgende:
Ik onderschat niemand. Ik gebruik hoogstens wat minder respectvolle benamingen.
Op welk punt is dat wat ik aandraag mijn standpunt geworden?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:00 schreef wyccie het volgende:
Broer, het maakt helemaal niks uit wat je denkt.
Ik vond deze geamputeerde borst nu juist een aanwinst.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 01:11 schreef broer het volgende:
Elke geamputeerde borst is een gemis, Claudia_x.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |