Ik ben van mening dat een dergelijk systeem onkunde van politie mensen zou kunnen voorkomen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Helaas sla je hier weer finaal de plank mis. Als je de schiettoets niet haalt mag je hem binnen een half jaar oneindig herkansen. Want om het half jaar moet je je bevoegdheid halen om voor het opvolgende half jaar je wapen te mogen dragen.
Het is zo als je de GIO opleiding gaat volgen je de eerste keer dat je het wapen krijgt wel maar 3 keer de kans krijgt om de schiettoets te halen. Heb je die eenmaal gehaald voor de eerste keer, dan gaat de binnen 3 keer halen regeling niet meer op.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een dergelijk systeem onkunde van politie mensen zou kunnen voorkomen.
Jij moet jouw mening niet zo stellig brengen, terwijl je er geen klap vanaf weetquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:13 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat een dergelijk systeem onkunde van politie mensen zou kunnen voorkomen.
Dankuquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is zo als je de GIO opleiding gaat volgen je de eerste keer dat je het wapen krijgt wel maar 3 keer de kans krijgt om de schiettoets te halen. Heb je die eenmaal gehaald voor de eerste keer, dan gaat de binnen 3 keer halen regeling niet meer op.
Op dit moment zit ik in de selectie procedure.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:19 schreef sjimz het volgende:
Surveillance-Fiets... mag ik je vragen wat je binding met de politie op dit moment is?
Oww dus nog een lange weg te gaanquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Op dit moment zit ik in de selectie procedure.
Daarom opende ik dit topic ook en zoals je zegt weet ik er echt niet veel van hoe het precies allemaal zit. Het was niet mijn bedoeling om betweterig over te komen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:18 schreef Robocock het volgende:
[..]
Jij moet jouw mening niet zo stellig brengen, terwijl je er geen klap vanaf weetZie ik zo vaak terug in topics die gaan over bevoegdheden, veiligheid etc.
Dus je bent de debieltjes-ronde al voorbij?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Op dit moment zit ik in de selectie procedure.
Ik moet nog een boel leren jaquote:
Ik ben trouwens wel blij dat je nog in de selectie procedure zit, ik zou me als collega rot schamen als je niet weet wanneer je wel of niet je wapen mag trekken. Als je er doorkomt krijg je straks genoeg tijd om je kennis op te vijzelen. En mijn advies is: Doen!quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Daarom opende ik dit topic ook en zoals je zegt weet ik er echt niet veel van hoe het precies allemaal zit. Het was niet mijn bedoeling om betweterig over te komen.![]()
De voorlichting en het sollicitatie gesprek om de ongeschikten er uit te halen heb ik al gehad jaquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus je bent de debieltjes-ronde al voorbij?
Dan ben je de debieltjesronde nog niet voorbij.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:28 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
De voorlichting en het sollicitatie gesprek om de ongeschikten er uit te halen heb ik al gehad ja![]()
Binnenkort eerste testdag.
En wanneer ben je daar wel voorbij ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan ben je de debieltjesronde nog niet voorbij.
Dat zal ik ook zeker doen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:27 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik ben trouwens wel blij dat je nog in de selectie procedure zit, ik zou me als collega rot schamen als je niet weet wanneer je wel of niet je wapen mag trekken. Als je er doorkomt krijg je straks genoeg tijd om je kennis op te vijzelen. En mijn advies is: Doen!
De som is heel makkelijk: Kennis = Machtquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:37 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat zal ik ook zeker doen.
En op IBT dagen wordt je toch altijd nog om de oren geslagen met scenario's waar een gemiddelde collega vaak geen antwoord op heeftquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
De som is heel makkelijk: Kennis = Macht
Na je eerste selectieronde, dus na je 1e dag(deel). Dan mag je fijn wiskundige sommetjes enzo makenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:32 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
En wanneer ben je daar wel voorbij ?
Ja gelukkig maar..anders zou je niet meer bij kunnen leren en zou je nonchalant kunnen wordenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En op IBT dagen wordt je toch altijd nog om de oren geslagen met scenario's waar een gemiddelde collega vaak geen antwoord op heeft
Nou, in de opleiding zelf vallen de echte randfiguren ook redelijk snel weg...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Na je eerste selectieronde, dus na je 1e dag(deel). Dan mag je fijn wiskundige sommetjes enzo maken![]()
True that.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nou, in de opleiding zelf vallen de echte randfiguren ook redelijk snel weg...
Wiskundige sommetjes, oh puhlease, tis niets meer dan een veredelde IQtest met een taaltoetsje eraan vast..
Jazeker en dan toch nog voor iets onverwachts komen te staan en dan blij zijn dat het nu maar gespeeld isquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vind het vaak het leukste onderdeel van IBT: paar uur brainstormen over mogelijke scenario's
2 kogels in de knie gehadquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jazeker en dan toch nog voor iets onverwachts komen te staan en dan blij zijn dat het nu maar gespeeld isAnders waren er met mij al vele collegas gesneuveld door messen en pistolen
![]()
Zo herkenbaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:58 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
2 kogels in de knie gehadTerwijl ik het wel aanvoelde, maar gewoon niet wist of ik het anders moest doen of niet...
Zoals je het nu stelt zijn nog niet aan alle eisen voldaan hoor... voor aanhoudingsvuur (geen wettelijke term, aanhoudingsvuur).quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Lees de ambtsinstructie dan nog maar eens door...dan kan je zien wanneer je wel een wapen mag trekken. Dus o.a. bij het ontrekken aan je aanhouding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming waarbij een persoon van een misdrijf wordt verdacht waarop een gevangenisstraaf staat van tenminste 4 jaar of meer mag je een wapen trekken.
Ook is het zo EN als het een stevige inbreuk maakt op de persoonlijke levensfeer of maatschappij het legitiem isom je wapen te trekken mits de aanhouding niet op een ander moment zonder problemen kan.
dure patronen dan zeg.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:05 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
2x8 patronen geloof ik... a 35 cent de stuk... Tel uit je winst voor een korps
Als ik het uit de mond van een politieinstructeur hoor dan wil ik hem an sich best geloven enzo...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 18:48 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
dure patronen dan zeg.
walthertje zal 600 kosten oid en patronen 12 cent pst ivm overheid korting en dat soort dingeb.
Mwah..quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:10 schreef sjimz het volgende:
[..]
Helaas sla je hier weer finaal de plank mis. Als je de schiettoets niet haalt mag je hem binnen een half jaar oneindig herkansen. Want om het half jaar moet je je bevoegdheid halen om voor het opvolgende half jaar je wapen te mogen dragen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |