abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2006 @ 10:14:20 #101
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42473916
Wat een sneu topic...

Het meest teleurstellende vind ik nog dat TS vervolgens nog geld krijgt ook, te idioot voor woorden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 8 oktober 2006 @ 10:24:22 #102
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42474025
Ik ben al beginnen met sparen voor "later" toen ik een jaar of 8 was en niet pas op het moment dat ik een woning toegewezen kreeg .
Mijn ouders hebben me geleerd om te sparen en ben ze daar nog steeds heel erg dankbaar voor.
De duurste uitgave die ik gedaan heb toen ik thuiswoonde was een stereotoren toen ik 16 werd en een paar vakanties.
Toen ik ging werken op m'n 19e ging het sparen natuurlijk wat sneller en toen ik op mezelf ging wonen was ik 24 en had toen fl. 40.000,- gespaard. Kon dus mijn huis leuk inrichten. Had zelfs nog wat geld over voor een auto.

Als ik zie wat die gasten allemaal kopen (scooters, telefoons, auto's enz.) dan vraag je je inderdaad af hoe dat moet als ze op zichzelf gaan wonen. En ja, dan krijg je toestanden zoals TS nu heeft.
Waarschijnlijk zet hij zijn luxe leventje die hij nu heeft gewoon door als hij dadelijk op zichzelf woont en kan hij de schuldsanering in. Fijn, daar betalen we dan ook weer met z'n allen aan mee

Wanneer gaan ouders weer opvoeden en hun kinderen leren hoe ze met geld om moeten gaan ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_42475073
Het ergste is dat TS zich nu rijk waant met die 1600 euro en zal dat geld tot op de laatste cent uitgeven ook.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_42475544
TS is gewoon een uitvreter. Dan je niet kan werken door een handicap ok. Maar wees er dan wel van bewust dan je leeft van andermans geld en gooi het dus niet over de balk.
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:09:39 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_42475627
Ik wil trouwens ook wel verhuizen, maar ik kan een beetje leuk koophuis niet betalen. Even contact opnemen met de gemeente voor wat financiėle ondersteuning morgen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_42475694
Ik moet trouwens elke keer als ik deze TT zie denken aan:

Hij had geen geld en hij was geen held en hij hield niet van het krijgsgeweld
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:17:06 #107
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42475814
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 11:40 schreef Biancavia het volgende:
Het ergste is dat TS zich nu rijk waant met die 1600 euro en zal dat geld tot op de laatste cent uitgeven ook.
Inderdaad, want TS heeft geen idee wat hij allemaal kwijt is om uberhaupt te verhuizen.

Heeft hij al rekening gehouden met extra kosten van bijv. de waarborgsom aan de verhuurder ? Dit kan al 1 of 2 maanden huur zijn.
En dan de eerste maand huur zelf die ook meteen voldaan moet worden.

En de aansluitkosten op elektra, water en gas (rond ¤ 50,-) en alvast de eerste maand verbruiksvoorschot (ca. ¤ 100,-)
Aansluitkosten vaste telefoon, internet (¤ 50,-) en de eerste maand verbruikskosten.
En dan hebben we het niet eens over de gemeenteheffingen en nog tig andere dingen waar ik vast niet aan heb gedacht.

Aan dit soort kosten is hij al een groot deel van die 1600 euro kwijt. En dan nog de huur van het busje, dan houdt hij maar bar weinig over voor zijn inventaris.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_42476914
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 00:41 schreef Casperrrr het volgende:

Dit zijn mijn toekomstige uitgaven:

Huur: 307 euro
GWL: 150 euro
Lening: 150 euro
Agis: 124 euro
Telefoon: 50 euro
------
781 euro

Inkomen met huursubsidie: 880 euro min 780 euro = 100 euro.
Min 40 euro per maand voor de gemeente = 60 euro per maand = 15 euro per week.

pi_42477797
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 10:24 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben al beginnen met sparen voor "later" toen ik een jaar of 8 was en niet pas op het moment dat ik een woning toegewezen kreeg .
Mijn ouders hebben me geleerd om te sparen en ben ze daar nog steeds heel erg dankbaar voor.
De duurste uitgave die ik gedaan heb toen ik thuiswoonde was een stereotoren toen ik 16 werd en een paar vakanties.
Toen ik ging werken op m'n 19e ging het sparen natuurlijk wat sneller en toen ik op mezelf ging wonen was ik 24 en had toen fl. 40.000,- gespaard. Kon dus mijn huis leuk inrichten. Had zelfs nog wat geld over voor een auto.

Als ik zie wat die gasten allemaal kopen (scooters, telefoons, auto's enz.) dan vraag je je inderdaad af hoe dat moet als ze op zichzelf gaan wonen. En ja, dan krijg je toestanden zoals TS nu heeft.
Waarschijnlijk zet hij zijn luxe leventje die hij nu heeft gewoon door als hij dadelijk op zichzelf woont en kan hij de schuldsanering in. Fijn, daar betalen we dan ook weer met z'n allen aan mee

Wanneer gaan ouders weer opvoeden en hun kinderen leren hoe ze met geld om moeten gaan ?
Gisteren stond ik te plassen in de kroeg voor zo'n WC poster van de Jumbo supermarkt. Daar staat gewoon op: bla bla bla "Zodat je mooi je avondje stappen terug kan verdienen."

Terugverdienen!

Dat ze eerst een leren geld te verdienen voor ze gaan zuipen. Die leen mentaliteit wordt zelfs door de reclameburo's al gehanteerd om jongeren te bereiken.

Viel mee dat er geen poster langs hing van Leen van Frisia... "Leen hier je avondje stappen!"
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:13:43 #110
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_42502528
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 20:26 schreef Casperrrr het volgende:
Om 17:09 kreeg ik een mailtje van sociale zaken van de Gemeente waar ik woon. Ik krijg een budget van 1634,37 euro!

Ik moest een opgave maken van wat ik moest aanschaffen en hun maken het geld volgende week over!

Moet het wel terug betalen Nee hoor die smiley is een geintje. Ik leen het gewoon en pay het weer terug in 42 maanden. ik ben uit de brand. Ik plaats binnekort wel een paar foto's van mijn inrichting en U allen bent uitgenodigd voor een pilsje! Mindermutsig iig bedankt voor je support
Belachelijk dat dit soort voorzieningen bestaan.....
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_42502790
Neem een maatschappelijk werker in de hand, die kent de weg naar de bestaande subsidies en helpt je zelfs met het invullen van de papieren.
Hoe dacht je dat een niet nederlands-sprekende inwoner in nederland dit doet?, juist ja een maatschappelijk-werker in de hand nemen.
Mailgozer moest eigenlijk MaleGozer zijn maarja...
  maandag 9 oktober 2006 @ 15:33:08 #112
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_42512633
Ik ben bang dat we binnen een jaar het volgende topic te zien krijgen van de TS:

Help! Hoe kom ik van een schuldsanering af!

Of wat te denken van het topic

Help! Ik word mijn huis uitgezet

Hoe haal je het in je hoofd om een lening af te sluiten en om die te betalen dat je een lening afsluit? Je beseft toch wel dat dat een bodemloze put is waar je je in begeeft? Je zegt dat je je schizofrenie hebt weten te overwinnen en daar heb ik bewondering voor, maar ik ben bang dat je toch nog last hebt van een waan: een waan waarin je met je huidige levenswijze denkt op jezelf te kunnen gaan wonen. Je hebt nota bene meer dan de mensen met een bijstandsuitkering en die kunnen het wel trekken, waarom jij dan niet? Zelfs met die ene lening van je gestolen auto zit je nog boven dat niveau. Vind je het vreemd dat wij dan als belastingbetaler dan staan te steigeren als jij het blijkbaar nog makkelijker weet uit te geven dan dat het binnenkomt?
Het is heel goed dat je hebt aangegeven dat je je inkomen en uitgaven hier hebt geplaatst. Ik hoef denk ik niet in details te treden, maar als je nu ruim 300 euro moet gaan betalen aan huur en dat je 150 euro betaalt aan GWL, dan heb je dus de afgelopen tijd minimaal 450 euro in de maand over gehad, plus de 100 euro die er nog eens bij kwamen maakt 550 euro. Daar valt toch wel redelijk van te sparen zou je zeggen? Zeg dat je twee en een half jaar de tijd had om te sparen, dan zou je nu een bedrag bij elkaar hebben van 16.500 euro, rente niet meegerekend. Of heb je daar de lening mee afgelost, dan heb ik niets gezegd.

Hoe dan ook, je zit nu met een probleem. Als ik jouw situatie zo bekijk, dan ben je voorlopig nog niet toe aan een eigen huis. Het spijt me om te zeggen, maar je moet echt eerst leren met geld om te gaan. Want een lening afsluiten om een lening mee te kunnen betalen, is echt het domste wat je maar kan doen. En ik heb echt geen zin om straks je een euro te geven op het centraal station, je krijgt nu al voldoende kansen om het goed te doen en als je nu dat huis ingaat op de manier zoals je het nu voorstelt, dan is straks het centraal station je enige slaapplek die je nog hebt.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  maandag 9 oktober 2006 @ 16:34:35 #113
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_42514606
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 15:33 schreef ikbenik het volgende:

Hoe haal je het in je hoofd om een lening af te sluiten en om die te betalen dat je een lening afsluit?
Deze zin snap ik niet.
A spoonful of sugar...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 00:51:59 #114
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_42565128
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:34 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Deze zin snap ik niet.
De TS sluit een lening af bij de gemeente. Alleen, die lening moet natuurlijk afbetaald worden en om die af te betalen sluit de TS ergens anders een lening af. Het is dus een kuil graven om de andere kuil mee te dichten. Maar wat hou je over? Juist, een kuil. Alleen is er bij lenen het volgende nadeel: de kuil (de lening) word alleen maar groter (duurder), dus de TS komt alleen maar dieper in de problemen. Want je kan erop wachten dat de TS de lening die hij afgesloten heeft om de lening mee af te betalen, gaat aflossen door een nieuwe lening af te sluiten. Je krijgt dus lening op lening op lening enzovoort en ga zo maar door. Een echte bodemloze put dus en uiteindelijk zal de maatschappij er weer voor moeten opdraaien vrees ik.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  woensdag 11 oktober 2006 @ 08:30:47 #115
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_42567923
Zeg ts, niet om te katten.. maar zou begeleid wonen geen verstandige optie voor je zijn? Zo'n programma waarbij eens in de week iemand een uurtje langskomt als stemmetje van je geweten zogezegd?
Vampire Romance O+
  woensdag 11 oktober 2006 @ 09:40:32 #116
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_42568898
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 08:30 schreef MouseOver het volgende:
Zo'n programma waarbij eens in de week iemand een uurtje langskomt als stemmetje van je geweten zogezegd?
Lijkt me niet handig als iemand net genezen verklaard is van schizofrenie
Someone you trust is one of us...
  woensdag 11 oktober 2006 @ 10:02:30 #117
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_42569299
Heb je trouwens wel echt een huurbusje nodig ? Je woont nog bij je ouders, wat is zo groot dat je niet in een gewone auto kunt vervoeren ?
Een bed, buro en een kast kun je uit elkaar halen en met een beetje kunst-en vliegwerk in een sedan (met de achterklep open) vervoeren. Er is altijd wel iemand te vinden die jou tegen een kilometervergoeding even wil helpen om die spullen te verplaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')