Ik ben bang dat we binnen een jaar het volgende topic te zien krijgen van de TS:
Help! Hoe kom ik van een schuldsanering af!Of wat te denken van het topic
Help! Ik word mijn huis uitgezet
Hoe haal je het in je hoofd om een lening af te sluiten en om die te betalen dat je een lening afsluit? Je beseft toch wel dat dat een bodemloze put is waar je je in begeeft? Je zegt dat je je schizofrenie hebt weten te overwinnen en daar heb ik bewondering voor, maar ik ben bang dat je toch nog last hebt van een waan: een waan waarin je met je huidige levenswijze denkt op jezelf te kunnen gaan wonen. Je hebt nota bene meer dan de mensen met een bijstandsuitkering en die kunnen het wel trekken, waarom jij dan niet? Zelfs met die ene lening van je gestolen auto zit je nog boven dat niveau. Vind je het vreemd dat wij dan als belastingbetaler dan staan te steigeren als jij het blijkbaar nog makkelijker weet uit te geven dan dat het binnenkomt?
Het is heel goed dat je hebt aangegeven dat je je inkomen en uitgaven hier hebt geplaatst. Ik hoef denk ik niet in details te treden, maar als je nu ruim 300 euro moet gaan betalen aan huur en dat je 150 euro betaalt aan GWL, dan heb je dus de afgelopen tijd minimaal 450 euro in de maand over gehad, plus de 100 euro die er nog eens bij kwamen maakt 550 euro. Daar valt toch wel redelijk van te sparen zou je zeggen? Zeg dat je twee en een half jaar de tijd had om te sparen, dan zou je nu een bedrag bij elkaar hebben van 16.500 euro, rente niet meegerekend. Of heb je daar de lening mee afgelost, dan heb ik niets gezegd.
Hoe dan ook, je zit nu met een probleem. Als ik jouw situatie zo bekijk, dan ben je voorlopig nog niet toe aan een eigen huis. Het spijt me om te zeggen, maar je moet echt eerst leren met geld om te gaan. Want een lening afsluiten om een lening mee te kunnen betalen, is echt het domste wat je maar kan doen. En ik heb echt geen zin om straks je een euro te geven op het centraal station, je krijgt nu al voldoende kansen om het goed te doen en als je nu dat huis ingaat op de manier zoals je het nu voorstelt, dan is straks het centraal station je enige slaapplek die je nog hebt.