abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42597594
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 23:48 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit....en die andere hollandse rookwaar had ik dus vanavond bij het klussen.....Meteen mn deurtjes precies een centimeter te kort gemaakt en de scharnieren aan de verkeerde kant gezet....morgen maar weer nuchter verder
@ Kroegtijger Ja maar wie werkt er DAN ook aan deurtjes van 60 bij 40 mm???

@ Mmach Heel netjes
pi_42597829
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:16 schreef MMach het volgende:
(...)
, we hebben nog een 'opslagplaats' die ik nog niet vermeld heb. (...)
opslagplaats, zeg maar gerus grot van Ali Baba

En oja, ik denk dat je host ondertussen plat ligt daar al je trafiek

Ik zou willen zeggen dat je werk er fantastisch uitziet, maar ik kan het jammer genoeg niet zien.
pi_42598360
Heb geen iedee over wat voor rookwaar je het hebt je host ligt er uit. Maar ik ga er van uit dat je sigaren bedoelt en met de andere rookwaar bedoel je geen gerookte paling of ham.

Ik vind roken vies behalve sigaren en pijpen Maar rook zelf niets. En het klopt wel dat U er niets van merkte bij de andere rookwaar. Dat hoor ik wel vaker, schijnt pas bi een volgende keer effect te gaan hebben.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 01:05:36 #154
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42598369
Ik geloof dat er wat onderhoudswerkzaamheden zijn aan de server, het zou niet lang duren.
pi_42598458
Sorrie ga ik niet op wachten dinsdag erg laat geworden bij het concert en moest ook gewoon werken de volgende dag om 07:15 de deur uit.

Beter nieuws dus bij de.mrs, mooi zo!
pi_42598531
wat voor een concert tnimble?

En een concert waar het niet laat bij wordt is geen echt concert hé. Niets onstpannender na een concert om met medemuzikanten nog enkele uren op café te zitten

kzal hier ondertussen nog wat geduld oefenen
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:07:02 #157
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42604396
Ik heb net een smsje ontvangen waarin staat dat de server aan het crashen is. , dus qua onderhoudswerkzaamheden kan dat tellen. Ik weet niet wanneer het gefixt/of het gefixt zal raken.
We zien wel.
edit: een hd crash btw dus hopelijk hebben ze daar gebackupped (ik heb nog wel alle foto's maar weer zoeken welke online stonden enzo, bummer)

[ Bericht 21% gewijzigd door MMach op 12-10-2006 11:13:24 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 oktober 2006 @ 11:19:07 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42604735
Ik sta elke keer weer versteld wat je nu weer uit je huis tevoorschijn tovert Nu weer sigaren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 oktober 2006 @ 11:22:49 #159
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42604837
Ja, volgestouwd is het wel

De foto's van gisteren, tijdelijk op putfile dan maar:

pi_42605226
Erg netjes weer.. Het gaat vast een mooie keuken worden
pi_42607292
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 00:00 schreef MMach het volgende:

[..]

@kroegtijger: , ik vraag me af wat dat geeft bij het gebruik van machines. Het andere rookwaar heb ik nog maar 1 keer geproefd, en dat deed geen ruk.
T geeft voornamelijk heel geconcentreerd en over-voorzichtig werken zodra er iets van machines bij te pas komen. Helaas werd dat dus rijkelijk gecompenseerd bij het meten
Gelukkig is de oplossing ook al gevonden....afwerk-latje erover en je ziet er niets meer van
  donderdag 12 oktober 2006 @ 18:44:44 #162
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42617421
Ik zweer ook bij afwerklatjes het is te zeggen, ik zie veel mensen die gewoon een rechte hoek hebben waar de muur het plafond raakt. Ik vind moluurtjes veel mooier, en wat zijn moluurtjes? Juist, afwerklatjes met een figuurtje. Dus moet je geen tijd steken in een strakke afwerking van de bovenste 4cm van je muur, en de naden van je plafond. Niet alleen een fikse tijdsbesparing, het resultaat vind ik persoonlijk mooier dan zonder. Hetzelfde geldt voor plinten. Hier zijn de plinten toevallig allemaal zo hoog (12,5 cm), dat hoort bij de stijl van dit huis, maar is ook weer mooi voor de onderste randen van de muur.
Afwerklatjes bij meubels is wel weer een andere zaak, daar moet het strak zijn
Voor vandaag is er niks te doen, ik ben te laat thuisgekomen om nog naar de winkel te gaan (ik moest dringend ne keer naar de kapper. Ik was precies een personage uit een of andere oudbollige serie uit de jaren 70, nu isset weer korter=minder onderhoud )
dus houden we ons bezig met het ontwerp van de constructie van het plafond. Ik ga wss gaan voor dun MDF (het moet geen plafond van 100kg worden) want dat kan ik mooi schilderen en mooier bewerken dan spaanderplaat/gyproc. Het buigt meer door dus moet er wat latwerk enzo inzitten. Komt wel goed.

De server ligt nog steeds plat, maar alles zou te gebackuppen zijn volgens mn IT-maat
pi_42627651
krijg je intussen al enorme kortingen bij de Brico? :-)
pi_42628744
Ziet er weer goed uit MMach! (had ook niets anders verwacht) Ik heb ook nog een paar van die doosjes sigaren liggen alleen zonder sigaren er in die heeft mijn opa allemaal opgemaakt jaren geleden
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 01:13 schreef Archont het volgende:
wat voor een concert tnimble?

En een concert waar het niet laat bij wordt is geen echt concert hé. Niets onstpannender na een concert om met medemuzikanten nog enkele uren op café te zitten
Een concert met een optreden van Black Sun Productions, Lydia Lunch en legendarische Psychic TV version 3 / Genesis Breyer P-Orridge

En heb de mogelijkheid gehad kennis te maken met Massimo en Pierce van Black Sun Productions (onder tussen wacht ik ongeduldig op hun nieuwste CD creatie a 70 euro ). En heel kort even een handje mogen schudden met (ik geloof, het ging zo snel) Lady Jaye (de vrouw van Genisis) maar kan ook Edward, Alice of David geweest zijn (ze lijken erg op elkaar)

Als ik de playlist van MMach in de MSN voorbij zie komen en de liedjes en groepen die hij hier op FOk vermeld zou het het ook leuk gevonden hebben gok ik
pi_42630433
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 18:44 schreef MMach het volgende:
(..)
Voor vandaag is er niks te doen, ik ben te laat thuisgekomen om nog naar de winkel te gaan (ik moest dringend ne keer naar de kapper. Ik was precies een personage uit een of andere oudbollige serie uit de jaren 70, nu isset weer korter=minder onderhoud )
(..)
McGyver is er niets bij
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 12:29:53 #166
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42638213
De server is terug, ty Ben, good work .
Ik heb net ook een mailtje gehad van mooispul dat mijn dinges verzonden zijn
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:25:02 #167
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42639788
Ik vind dat het tijd is om de grot van Ali Baba/Het zwaard van Damocles nekeer te tonen.
Zoals de meevolgers intussen al weten is dit het ouderlijke huis:

Daar is werk aan, maar dat krijg ik volgens mij wel af (op de achterbouw na mss) voor ik mijn studies heb afgerond (binnen een jaar of 3 dus).
Wat maar enkelen weten is dat er nog een huis (het staat een straat verder van het onze) is, dit:

Dit is een huis dat mijn vader jaren terug gekocht had, nog voor mijn moeder gestorven was, om het te renoveren (remember: ons huis was 15 jaar terug niet zo erg als 7 jaar terug, het is pas als mijn moeder gestorven is dat alles in de neerwaartse spiraal ging) maar net zoals hij hier de moed opgaf na de dood van mijn moeder, deed hij dat daar ook. Hetzelfde met hamsteren. Hij heeft ons huis tot de nok volgestouwd gekregen, dat andere huis ook. Dat hebben we dus simultaan moeten uitmesten samen met ons huis. (Dat zet de dingen nogal in perspectief ). Nu is dat huis 'leeg', het is te zeggen, er ligt daar nog wat bruikbaar gerief wat mij geld uittspaart bij de renovatie hier en ons machinepark ed. (Voor Belgen die daar even op strooptocht zouden willen gaan: don't even think about it, het huis wordt in de gaten gehouden )
Er woont daar dus niemand, dus we lopen kans op een boete van leegstand, en die is echt geschift hoog. Mocht die er ooit komen dan is die wel makkelijk te omzeilen door er iemand van ons te domicilieren.
De vermoeiende vraag die ik elke keer hoor is, is :waarom doen jullie er niets aan?. Maar als je even nadenkt: een huis renoveren is pokkeduur, 2 huizen renoveren, is nog veel duurder. Het 2de huis heeft geen water, geen ingewerkte electriciteit, geen cv, geen badkamer/keuken/afgewerkte kamer whatsoever. het dak moet vernieuwd, en er is een structurele fout in de bouw die gefix moet worden.
En het is niet alsof we het geld maar voor het oprapen hebben. Dat andere huis zal veel meer kosten om te renoveren dan het onze, maar bij eventuele verkoop(in goede staat) zal dat heel veel waard zijn (staat in een straat waar de huizen duur zijn.
En dit is een waarlijke dreiging. De buren van dat huis zien dat natuurlijk niet graag dat dat huis er zo bij staat (ik denk zelfs dat ze ons verhaal niet kennen, laat staan dat ze weten dat het hier vooruit gaat), wat hen niet gelukkig zal maken, en wat ons wel op een slecht blaadje stelt bij hen. Tips anyone?
Het huis is ook erg gewild (het ziet er enorm uit, maar het loopt taps toe omdat het een hoekhuis is) en elke maand staat er wel iemand aan de deur die het wil kopen.
Ik heb ook veel last met de studiebeurs omdat ik teveel eigendom heb (ik heb ook 1/5 van dat huis) in relatie tot mijn inkomen (0-1000¤ per jaar of zo). Daardoor verdien ik te weinig om mijn bezit te rechtvaardigen, en had ik vorig jaar bijna geen studiebeurs gekregen (wat een kleine ramp zou zijn). Vreemd dat ze geen rekening houden met geerfde goederen.

Wat zijn de toekomstplannen voor dat huis? Nu is er geen geld, ik ben nog student, ik verdien niks, maar dat zal ooit veranderen, dus het huis wordt ook wel opgeknapt, maar wss niet door mijzelf. Verkocht wordt het niet, daarvoor heeft het teveel potentieel om waardevol te worden.
Wat ik het liefst zou zien: studenten met balls en geld. Stel je voor dat je daar studenten laat in wonen die in ruil voor onderkomen de boel opknappen. Zij blij, wij blij. Dan moeten ze wel eerst durven leven met the bare essentials, zoals geen badkamer/keuken etc (zoals wij jaren hebben moeten leven).

Zo, ik denk dat we nu alles hebben gehad van speciale kanten aan het verhaal
Uitzichtloos, zonder einde, maar met veel potentieel dus
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:28:46 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42639902
Jullie willen het andere huis niet in de huidige staat verkopen? Dat levert je geld op om je eigen huis te renoveren zonder dat je eerst bakken met geld in het andere huis moet steken. Ik kan me trouwens voorstellen dat er kopers voor zijn, het is echt erg mooi om te zien
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42639903
Kun je het niet in de huidige staat verkopen? Het lijkt me op deze manier vooral een last...
pi_42639912
GMTA
pi_42639992
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:25 schreef MMach het volgende:
Ik vind dat het tijd is om de grot van Ali Baba/Het zwaard van Damocles nekeer te tonen.
Zoals de meevolgers intussen al weten is dit het ouderlijke huis:
[afbeelding]
Daar is werk aan, maar dat krijg ik volgens mij wel af (op de achterbouw na mss) voor ik mijn studies heb afgerond (binnen een jaar of 3 dus).
Wat maar enkelen weten is dat er nog een huis (het staat een straat verder van het onze) is, dit:
[afbeelding]
Dit is een huis dat mijn vader jaren terug gekocht had, nog voor mijn moeder gestorven was, om het te renoveren (remember: ons huis was 15 jaar terug niet zo erg als 7 jaar terug, het is pas als mijn moeder gestorven is dat alles in de neerwaartse spiraal ging) maar net zoals hij hier de moed opgaf na de dood van mijn moeder, deed hij dat daar ook. Hetzelfde met hamsteren. Hij heeft ons huis tot de nok volgestouwd gekregen, dat andere huis ook. Dat hebben we dus simultaan moeten uitmesten samen met ons huis. (Dat zet de dingen nogal in perspectief ). Nu is dat huis 'leeg', het is te zeggen, er ligt daar nog wat bruikbaar gerief wat mij geld uittspaart bij de renovatie hier en ons machinepark ed. (Voor Belgen die daar even op strooptocht zouden willen gaan: don't even think about it, het huis wordt in de gaten gehouden )
Er woont daar dus niemand, dus we lopen kans op een boete van leegstand, en die is echt geschift hoog. Mocht die er ooit komen dan is die wel makkelijk te omzeilen door er iemand van ons te domicilieren.
De vermoeiende vraag die ik elke keer hoor is, is :waarom doen jullie er niets aan?. Maar als je even nadenkt: een huis renoveren is pokkeduur, 2 huizen renoveren, is nog veel duurder. Het 2de huis heeft geen water, geen ingewerkte electriciteit, geen cv, geen badkamer/keuken/afgewerkte kamer whatsoever. het dak moet vernieuwd, en er is een structurele fout in de bouw die gefix moet worden.
En het is niet alsof we het geld maar voor het oprapen hebben. Dat andere huis zal veel meer kosten om te renoveren dan het onze, maar bij eventuele verkoop(in goede staat) zal dat heel veel waard zijn (staat in een straat waar de huizen duur zijn.
En dit is een waarlijke dreiging. De buren van dat huis zien dat natuurlijk niet graag dat dat huis er zo bij staat (ik denk zelfs dat ze ons verhaal niet kennen, laat staan dat ze weten dat het hier vooruit gaat), wat hen niet gelukkig zal maken, en wat ons wel op een slecht blaadje stelt bij hen. Tips anyone?
Het huis is ook erg gewild (het ziet er enorm uit, maar het loopt taps toe omdat het een hoekhuis is) en elke maand staat er wel iemand aan de deur die het wil kopen.
Ik heb ook veel last met de studiebeurs omdat ik teveel eigendom heb (ik heb ook 1/5 van dat huis) in relatie tot mijn inkomen (0-1000¤ per jaar of zo). Daardoor verdien ik te weinig om mijn bezit te rechtvaardigen, en had ik vorig jaar bijna geen studiebeurs gekregen (wat een kleine ramp zou zijn). Vreemd dat ze geen rekening houden met geerfde goederen.

Wat zijn de toekomstplannen voor dat huis? Nu is er geen geld, ik ben nog student, ik verdien niks, maar dat zal ooit veranderen, dus het huis wordt ook wel opgeknapt, maar wss niet door mijzelf. Verkocht wordt het niet, daarvoor heeft het teveel potentieel om waardevol te worden.
Wat ik het liefst zou zien: studenten met balls en geld. Stel je voor dat je daar studenten laat in wonen die in ruil voor onderkomen de boel opknappen. Zij blij, wij blij. Dan moeten ze wel eerst durven leven met the bare essentials, zoals geen badkamer/keuken etc (zoals wij jaren hebben moeten leven).

Zo, ik denk dat we nu alles hebben gehad van speciale kanten aan het verhaal
Uitzichtloos, zonder einde, maar met veel potentieel dus
lijkt me een prima idee inderdaad voor studenten. Valt natuurlijk altijd te proberen om er mensen voor huur voor te vinden.
Ik weet niet hoe het in belgie zit, maar misschien kan je het pand bij een school oid aanbieden als object voor restauratie. Studenten kunnen er lekker in aan de gang gaan onder toeziend oog van een docent oid?
pi_42640066
Het zou natuurlijk al heel veel helpen als de gevel in elk geval een flinke lik verf krijgt. Kan me voorstellen dat de buren hier niet blij mee zijn...
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:34:58 #173
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42640114
Het huis in de huidige staat verkopen is gewoon de waarde ervan weggooien. Nu is dat erg weinig waard, het is in slechte staat. Maar met relatief weinig kosten(als je het niet laat doen zijn er zo'n 50 000¤ kosten aan) is het te brengen op het niveau van de huizen errond, en dat is een veelvoud van 50 000¤. Dus dat zou een mooi appeltje voor de dorst zijn later. Het is nu een blok aan ons been, maar het kan later een groot geschenk blijken te zijn. De vrederechter (diegene die ons van de overheid uit in de gaten moest houden in de tijd dat mijn broer voogd was) vond het ook een slecht idee om het huis weg te doen. De prijzen van huizen in Gent stijgen alleen maar, vandaar.

edit:en nu naar de les
pi_42640174
Kun je dan niet om te beginnen alleen de gevel (laten) schilderen zodat het er tenminste toonbaar uitziet?
pi_42640178
Miljaarde, daar kunnen twee mooie huizen van gemaakt worden!
pi_42640266
Is het geen mogelijkheid om het aan te bieden aan een projectontwikkelaar, en samen de winst te delen
pi_42640317
Het is zo groot, je zou er ook vier appartementen van kunnen maken ofzo. Het is echt een prachtpand.
pi_42640349
Ik zou het ene huis eerst opknappen en dan dat verhuren en verhuizen naar het andere. Dan kan je met de opbrengst weer herbeginnen en blijf je toch de eigenaar van twee mooie huizen.
pi_42640525
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:42 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik zou het ene huis eerst opknappen en dan dat verhuren en verhuizen naar het andere. Dan kan je met de opbrengst weer herbeginnen en blijf je toch de eigenaar van twee mooie huizen.
dan zit je wel erg lang in de kolere-zooi hoor.... t idee is goed, maar je moet er wel zin in hebben om weer terug te gaan naar 0 als het ware, terwijl je net aan je keuken, kamer, wc etc gewend bent....
pi_42640878
ik zou een hypotheek nemen op dat huis en het daarvan op laten knappen en dan verhuren.... Je kunt wel uitrekenen hoeveel je dat gaat kosten en wat het je oplevert...

Edit: Het aanbieden aan een projectontwikkelaar is ook een erg strake move denk ik.

[ Bericht 25% gewijzigd door JeffereyMartin op 13-10-2006 17:28:07 ]
pi_42640917
Ook al zo'n mooi pand zeg! Vooral niet verkopen! Aan niemand niet!
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:08:55 #182
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42641145
Zow... mooie huizen .
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:48:12 #183
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_42642316
toch maar weer een schaamteloze tvp..ik moet steeds het topic opzoeken
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_42642927
Ik heb in Nederland op een school gezeten die ook een afdeling autotechniek had.Die kregen soms een auto om op te oefenen.Misschien een idee om een praktijkschool voor de bouw dit project te laten doen? Dan hebben zij de mogelijkheid ervaring op te doen en wordt jouw huis opgeknapt.
Dit geldt natuurlijk ook voor de opleidingen Installatietechniek en de schildersopleiding.

Misschien een idee?
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:26:55 #185
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_42643421
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 13:37 schreef Isegrim het volgende:
Kun je dan niet om te beginnen alleen de gevel (laten) schilderen zodat het er tenminste toonbaar uitziet?
MMach,

Dit lijkt mij ook serieus de beste oplossing die ik heb gezien hier.
Ik weet ook niet hoeveel tijd en geld je kwijt bent aan een gevel restauratie, maar ik zou echt hier voor gaan.
- Het huis zo fixen dat de rest van de buurtbewoners er geen last van hebben, of dat nou qua uiterlijk,water/stank overlast is of andere dingen die ik zo niet kan verzinnen.

Voor de rest het huis lekker in z'n slechte staat laten en er aan beginnen als de tijd daarvoor aangebroken is.
pi_42645578
idd om de buren 'gerust te stellen' zou je de gevel een beetje proper kunnen maken zodat de lek plekken er af zijn, het houtwerk schilderen en de ramen lappen en evt wat aan de lappen er achter doen.
pi_42646113
Of je laat een aannemer zich inkopen in je pand en verhuurt het samen. Jij levert het pand, hij verbouwt het en de opbrengst van het verhuren deel je samen. Dan hebben jullie het allemaal ook wat breder
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 18:41:47 #188
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42649604
De gevel is voor zover ik dat weet van zandsteen. Dat betekent zandstrale oid. Dat moet een bloedmooie gevel zijn als die gezandstraald is. Helaas is zandstralen niet iets wat je zelf kan doen, dus dat betekent uitbesteden, en uitbesteden=geld, en dat is er niet. Leningen en hypotheken enzo, daar begin ik niet aan want ik ben 20, heb nog geen werk, dat zou een te zware last zijn op mijn onzekere toekomst. Idem voor de rest van de familieleden.
Projectontwikkelaar en ter beschikking stellen van een school, dat lijkt me dan weer wel een goed idee, als ik ooit de connecties heb dan overtuig ik de rest hier wel.
Het andere huis ziet er touwens bedriegelijk groot uit, de voorgevel is zeer groot, maar het huis loopt taps toe en de tuin is mss 3m² groot of zo. Ik geloof wel dat het wat groter is dan het onze. Het heeft ook een kelder en een zolder.
De renovatie van dit huis is om nu te kunnen genieten van comfort dat er nooit was, en dat is het enige doel. Dat de waarde van het huis meestijgt is mooi meegenomen natuurlijk. Vandaar dat dat andere huis geen voorrang krijgt op dit. We hebben lang genoeg in de teringzooi gezeten, dat andere huis is voor als ons huis eindelijk treffelijk is, en dat je op je gemak kan thuiskomen.
pi_42650802
Zou best van zandsteen kunnen zijn (al is het wat dnkertje voor zandsteen maar dan kan door vercvuiling komen). Het is een relatief zacht materiaal. Om de grote sporen onder de kozijnen en naar het franse balkonnetje toonbaar te maken lukt wel met water en een harde borstel.

Projectontwikkelaar zou ik erg mee oppassen die zijn meestal van de dingen voor 1 euro willen kopen om het vervoglens een paar keer aan zich zelf te verkopen en het vervolgens een uur na aankoop weer te koop te zetten voor een astronomisch bedrag voor een collega bedrijf die het weer alleen koopt vvoor de grond en dan alleen de koopprijs op papier betaalt maar in werkelijkheid gaat het dan voor een snoeprijsje weg.

Er zijn natuurlijk ook normale project ontwikkelaars maar die zijn op de spreek woordelijke ene hand te tellen.

Dit is niet alleen in Nederland zo
pi_42656097
Vermoedelijk doordat het huis op de tocht ligt is het smerig.

Ben je er van bewust dat als je het laat opknappen , reinigen en schilderen mits ze geen slechte kozijnen tegen komen
minstens 11-12000 euro kost Reken maar, dat ze daar 4 weken minimaal mee bezig zijn.

In Nederland heb je zgn Sociale werkplaatsen. Deze hebben vaak ook een timmer en of schilder afdeling.
Bestaat zoiets ook in Belgie? Ik heb eens, om je een prijsindicatie te geven wat het verschil kan zijn, mijn voorgevel laten schilderen.(had toen absoluut geen tijd om het zelf te doen) 2001
De hele voorgevel reinigen voorbehandelen en opnieuw met muurverf .
Het hele kozijnwerk: 2 ramen garegepoort/kozijn voordeur kozijn en 3 dakkapellen incl steiger opbouwen.
Alleen met het schilderwerk is een man 4 weken bezig geweest. Kosten 800 euro (vraag me niet hoe het kan)
De buren hebben dit in de zelfde tijd laten doen maar hun huis is de helft zo groot en waren 3500 euro kwijt bij een schildersbedrijf.
Mijn broer heeft een soortgelijk pand als dat van jou en was bij hun 1250 euro kwijt.
De kwaliteit van deze mensen doet niet onder voor een schildersbedrijf.

Je zou voor de aardigheid eens met de hogedrukspuit, zonder en met reiniger eens een stukje moeten proberen schoon te spuiten.
pi_42657819
Het voordeel is natuurlijk wel dat je als je het aanbiedt voor eventuele samenwerking aan een partij dat je wel een luxe positie hebt. Het moet niet, het kan als het voor jullie erg gunstig is..... Je kunt natuurlijk altijd een beetje rondkijken en vragen, als ze dan iets kunnen bieden wat je aanstaat is het goed.... En anders verlies je er niets mee
pi_42658016
Ik denk MMach, dat je helemaal nog niets met het andere huis moet doen. Je hebt nog genoeg om handen met waar je nu mee bezig bent.

Als er gedreigd wordt met boetes vanwege leegstand dan pas je genoemde oplossing toe.

Maar mijn uitgangspunt is altijd eerst afmaken dat waar je al mee begonnen bent.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:12:49 #193
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42658324
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 23:04 schreef Marsepein het volgende:
Ik denk MMach, dat je helemaal nog niets met het andere huis moet doen. Je hebt nog genoeg om handen met waar je nu mee bezig bent.

Als er gedreigd wordt met boetes vanwege leegstand dan pas je genoemde oplossing toe.

Maar mijn uitgangspunt is altijd eerst afmaken dat waar je al mee begonnen bent.
Inderdaad, ik heb ook nergens gezegd dat ik er nu aan begin . Ik heb het al verschillende keren gezegd dat dit huis voorrang heeft, dat het andere voor later is. Waarom dat zo is heb ik ook al gezegd, ik heb het gewoon even getoond om de loze tijd in dit topic te vullen. Ik ga wss een van die kamers in het andere huis omvormen tot spuithok omdat het daar toch niet geeft dat er wat verfdamp/nevel is.

Morgen begin ik aan het plafond. Het zal MDF van 12mm dik worden. Dat is sterk genoeg om niet teveel door te buigen (zoals bij 6mm het geval zou zijn) en het weegt ook niet loodzwaar (zoals 18mm), het gewicht is een issue omdat ik boven mn hoofd moet werken, en dan heb je wel wat minder kracht.
Het plafond komt 13 cm lager dan het huidige te liggen, en de ronde koepel zal een doorsnede van 125cm hebben, just so you know.

Vraagje nog: mag je zo'n centraaldoos laten zitten in het plafond zonder dat je er ooit nog aankan eens het plafond toe is? Of moet je ten allen tijde aan je centraaldozen kunnen?

[ Bericht 6% gewijzigd door MMach op 13-10-2006 23:18:33 ]
pi_42658680
Een centraaldoos moet altijd bereikbaar blijven. Als Vonk in de buurt is, dan zal hij nog wel replyen.

Maar waarom geen gips? Dat verwerkt toch een stuk makkelijker?
pi_42658882
MMach heeft het niet zo op "Gyproc" heb ik hier ergens gelezen, geloof in deel 1 van de keuken
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 23:36:34 #196
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42659196
Dan maak ik wel ergens een klepje in het plafond (behalve daar aan die dozen boven de verticale stopcontacten, daar moet nooit iets aan veranderen en die moesten er zelf niet zijn.

En voor mijn lichtkoof wil ik strakke randen en een goed verfbaar oppervlak. Met gyproc een balkje van 10 op 10 cm en 3m lang maken is een groter prutswerk dan hetzelfde met MDF. Idem voor de koepel. Een cirkel met een grote diameter zaag je er zo uit, in gyproc is dat wel anders. En ik vind het inderdaad ook geen super materiaal.
pi_42659502
Zou ook voor MDF gaan MMach dat is in dit geval veel handiger en nettter af te werken.

Centraaldosen, trekdozen en lasdozen horen idd berijkbaar blijven. Maar wat berijkbaar inhoud mag je zelf bepalen bedenk ja vast iets leuk voor wat niet zichtbaar is.
pi_42665330
Hoe zit het met de brandbaarheid van MDF vs. gipsplaat? Ik heb toevallig deze week nog het plafond van onze keuken gedaan, en voor gips gekozen om die reden (en dat er al een deel bedekt was met gips dus was het voordeliger dan dat weghalen en alles met MDF). Ik kan me zo voorstellen dat de brandweer blijer wordt van gipsplaat in de keuken dan MDF.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:40:07 #199
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42666023
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:33 schreef Inktvlek het volgende:
Hoe zit het met de brandbaarheid van MDF vs. gipsplaat? Ik heb toevallig deze week nog het plafond van onze keuken gedaan, en voor gips gekozen om die reden (en dat er al een deel bedekt was met gips dus was het voordeliger dan dat weghalen en alles met MDF). Ik kan me zo voorstellen dat de brandweer blijer wordt van gipsplaat in de keuken dan MDF.
Dan zouden schrootjes aan het plafond/spanplafond/etc. ook niet mogen. Het is een argument, maar het is toegelaten.
pi_42671873
En op dit moment gaan de pimplampjes erin..?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')