abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42732484
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 02:35 schreef zwahiel het volgende:
offtopique:

In Nederland moet je bij een rijschool lesnemen, ondertussen mag je je theorie-examen behalen en daarna mag je op voor je praktijkexamen. Maar je kunt alleen maar lessen nemen bij een rijschool en dus niet met papa of mama. Persoonlijk een erg goed systeem waardoor de meeste Nederlanders wél kunnen rijden. Sorry dat ik 't zeg, maar dat andere systeem vind ik waardeloos.

No offence tegen Belgen, maar ik kijk altijd 10x beter uit als er een Belg in mijn buurt zit, want ik ben er op de harde manier achter gekomen dat sommige gewoon niet kunnen rijden! Maar ja 't zelfde geld natuurlijk ook voor Nederlanders Vind alleen dat zij beter voorbereid op de weg terrecht komen. Duitsers hebben trouwens ongeveer 't zelfde systeem als in NL.

Was een tijdje geleden een programma op tv met een Belgisch iemand die opging voor haar examen en een Nederlands iemand, die Belgische slaagde maar ze was aan het huilen, raakte 2x compleet in paniek, reed een pion omver en kon het naar mijn inzicht gewoon niet goed. Onvoorbereid dus

Maar goed, Mmach hoe zit 't met die koepel...
nou, nederlanders kunnen nou ook weer niet zo fantastisch rijden, en het systeem is al helemaal bagger.... Hoe kun je in godsnaam verantwoorden dat iemand al 5x voor zn rijbewijs zakt, dan staatsexamen moet doen en dan maken we het wel makkelijker, zodat je wel kunt slagen.... maar zo'n mongool mag wel gewoon de weg op!! maar da's niet helemaal van toepassing in K&W dus...

MMach, wat is nou precies het plan met die koepel?? ik zie je wel leuk met MDF spelen en een rondje zagen enzo, maar ik snap er toch weinig van moet ik zeggen
pi_42734394
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 08:56 schreef kroegtijger het volgende:

MMach, wat is nou precies het plan met die koepel?? ik zie je wel leuk met MDF spelen en een rondje zagen enzo, maar ik snap er toch weinig van moet ik zeggen
Same here. Ik heb nog geen idee waar "de koepel" voor is en heb het ook niet echt terug kunnen vinden in de tekst..
pi_42734791
Wat hebben we binnen K&W toch steeds met offtopic uitstapjes naar WGR onderwerpen

Jullie kunnen alles wel in subschrift schrijven, maar het blijft offtopic en derhalve beter in WGR of misschien wel in PTA

Dus vanaf hier weer over de MMach-keuken-verbouwing.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:16:30 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42735401
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 10:36 schreef HailStorm het volgende:

[..]

Same here. Ik heb nog geen idee waar "de koepel" voor is en heb het ook niet echt terug kunnen vinden in de tekst..
Beter zoeken dan volgende keer .
Ze hebben in die ruimte een dakraam die tijd geleden provisorisch is gerepareerd na een storm.
Nu is het (als het goed is) de bedoeling het dakraam te vervangen voor een (licht?)koepel.
pi_42736189
of toch op zijn minst om het een ronde afwerking te laten krijgen, ziet er stylistisch wel wat beter uit dan het vierkante gat dat er nu in het dak zit
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 12:41:51 #256
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42737580
Nee (Archont is wel juist), het is een opvulstuk voor de bestaande koepel. In deel 1 van het topic is deze 3d tekening te vinden

Je ziet de koof (niet de vorm zoals ze zal worden), en je ziet het ronde binnenwerk van de koepel (met de huidige koepel is niks fout, is waterdicht, al wat je maar wil, maar hij moet wat kleiner omdat de muren van de wc overlappen met de koepel. Is het nog niet duidelijk, dan zal de tijd raad brengen.

Mijn nieuwe voorlopige rijbewijs heb ik ten vroegste volgende week dus in the mean time moet mijn zus mij maar rondrijden naar de winkel. Al durft ze niet met de camionette te rijden

Met de.mrs gaat het niet zo goed, ik weet nog niet wat er allemaal aan de hand is, dat zal ik straks horen (geen lesjes volgen deze middag dus). Ik denk (dat weet ik dus nog niet zeker) dat er een ooronsteking is bijgekomen oid. Met een verzwakt imuunsysteem is dat geen goed nieuws.
pi_42738482
Had wel al zoiets begrepen mbt je koepel, maar zag (tot je deze tekening postte) niethelemaal in hoe je het nou precies ging maken. Nu is dat wel een stuk duidelijker maar wat me opvalt is dat er geen ccfl-verlichting in je koepel komt..... niet MMach-waardig lijkt mij
Ben wel benieuwd naar het eind-resultaat wat dat betreft

Sterkte met de.mrs vanmiddag iig
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:20:21 #258
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42738593
Er komt wel verlichting in de koepel, maar geen ccfl's want die zijn niet dimbaar. Er komen dus net zoals in de koof een rode, groene en blauwe lichtslang. De kleuren zullen wel alleen savonds te zien zijn.
De koepel komt dus zo:

Maar dan met de onderkant op dezelfde hoogte als het valse plafond, mooi geplamuurd enzo, maar dat had je wel al voorspeld
pi_42738742
Dat zal er wel zeer gelikt uit gaan zien.
Petje af hoor MMach!
Beauty is in the eye of the beholder and it may be necessary from
time to time to give a stupid or misinformed beholder a black eye...
pi_42740051
Ehhh, noem me blond, maar gaat die koepel een eind omhoog, komt het valse plavond een eind omlaag of een combinatie van beide? I'm lost...
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:22:49 #261
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42740446
Om het nu voor eens en altijd duidelijk te maken (hoop ik)
De koepel op zijn uiteindelijke hoogte. Hij is vastgemaakt, waterpas in alle richtingen:

Het stuk rechts ervan is zoals gezegd een soort inwendige reflector van de koof, wat wil zeggen dat hier de lampen in gemonteerd worden (3 tl buizen, 3 kleurige lichtslangen) op deze wijze:

Daarover komt de onderste laag van het plafond, like so:
niet letten op mn vage kop.

rechts zal er dus een gleuf zijn (kleiner dan op de foto, zo'n 10cm) waar licht zal uitkomen
primair licht: het licht van de tl buizen
secundair/sfeerlicht: het dimbare licht van de lichtslangen.

Ik geloof dat het nu echt wel duidelijk moet zijn, maar zijn er nog vragen, laat maar horen
pi_42740541
duidelijk..... en toch nog kleurtjes, om het een echt MMach-project te laten worden
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:27:07 #263
58560 Oksel
Gezellig.
pi_42740556
Hulde wederom MMach, topwerk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 oktober 2006 @ 14:38:36 #264
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_42740873
En een T-shirt van de Hubo
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:17:29 #265
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42741991
Joa, dat is mijn tshirt van mn vakantiejob, zo heb ik er 3 van

Wat het licht in de koepel betreft:
Het TL licht:

Overdag zie je er geen ruk van, hopelijk is het 's avonds anders.
Er komt nog melk (of frosted) plexiglas tussen natuurlijk
In de koepel komen ook lichtslangen, zo in een rondje, die samen dimmen met de lichtslangen in de koof.
De ronde koepel staat off center van de rechthoekige koepel (omdat er nog electriciteitsdraden moeten langs kunnen passeren). De TL lamp staat gecentreerd ten opzichte van de ronde koepel en niet ten opzichte van de rechthoekige, vandaar de zichtbare afwijking.

Edit:
hmpf, ze heeft dus een oorontsteking. Donderdag is er een bloettest om te weten of de behandeling effect heeft gehad en vrijdag is het resultaat ervan normaalgezien. Het feit dat ze nu een oorontsteking heeft opgelopen is eigenlijk geen goed teken. Wederom hulpeloos afwachten.

[ Bericht 12% gewijzigd door MMach op 17-10-2006 15:42:04 (de.mrs) ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 oktober 2006 @ 15:56:45 #266
13151 crew  Rewimo
pi_42743097
Vervelend MMach, wens haar sterkte! En voor jou ook natuurlijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_42743997
Ziet er goed uit. In die gleuven tussen de koepel en de koven komt daar ook iets van een opaliserend glas in of blijven dat gleuven?

Veel sterkte toegewenst
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:54:46 #268
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42744580
Dat blijven gewoon gleuven (wel netjes afgewerkt natuurlijk), om niet teveel lichtverlies te hebben, het is al indirect licht en hoewel de binnenkant van de koven in glanswit of satijnwit zal geschilderd zijn, zal er toch een zeker verlies zijn.

Ondertussen heb ik nog deze kleine doch noodzakelijke aanpassing gedaan aan het koepelframe:

Die stukjes MDF die er aanhangen zijn er dus om de rest van de plafond te laten uitlijnen met de onderkant van de koepel. Met vijzen trek je de boel dan samen waardoor de overgang tussen 2 platen wat minder plamuurwerk nodig heeft.
Zoals je ziet aan de rand van de koepel (die nog niet afgewerkt is) zal er nog een heleboel schaaf/schuur/plamuur werk zijn. Dat zal pas gebeuren als heel het plafond er in zit, omdat alles dan nu eenmaal vast zit en alle schroeven aanwezig zijn.

edit: filmpje om het ruimtelijk inzicht wat te bevorderen:
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 17 oktober 2006 @ 18:22:30 #269
13151 crew  Rewimo
pi_42746815
Tjee op dat filmpje zie je ook goed hoe de ruimte al is opgeknapt Ziet er strak uit allemaal
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 19:33:02 #270
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42749090
Ik heb nog wat lampen bijgehangen, want een lichtzee moet een lichtzee zijn:

Dat geeft dit des nachtes :

En ik kon er niet aan weerstaan, ik heb toch even gekeken hoe het effect zou zijn van de lampjes. En ja ik weet dat de meeste mensen rood licht associeren met hoerenkoten en weet ik veel wat nog allemaal, maar ik niet, ik vind dat zalig om mee te spelen:

Uiteraard (waarom zeg ik het er nog bij) is dit niet hoe het er uiteindelijk zal uitzien, de plafond zal wit zijn, de slang zelf zal niet te zien zijn, etc, etc
Het blauwe is heel wat minder fel, maar wel zichtbaar:

(je kan de kleurenmix een beetje zien, dat zal veel beter zijn met de koven
En met het primaire licht aan is het maar net te zien

En dit is het zicht voor de buren (maar die zijn al rood licht gewoon van in de barkamer)
pi_42752414
ziet er al strak uit, echt super

waarom die ronding van de koepel niet in dun MDF? Je kan MDF op een dikte van 4mm krijgen en ik ben er van overtuigd dat je dat even gemakkelijk kan plooien, zal kijken of ik nog iets vind op mijn zolder en eens uittesten
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:16:29 #272
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42752584
Ik denk dat makkelijk zou breken zo dun MDF, het kan zijn dat dat zou lukken, je moet mij uw bevindingen es doorspelen .
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:23:17 #273
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_42752814
Hej MMach,

Je zit over de 10k views in je deel 2 van de keuken!..
tering..

Mooi geworden tot nu toe.
Heb je deze week het plafond van de keuken erin denk je? Gezien jouw tempo zou dat toch zo'n beetje lukken.
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:49:32 #274
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_42753711
Ja normaal gezien wil ik het geraamte grotendeels af hebben tegen vrijdag, dan plamuren en primeren dat het grootste deel van het weekend voor schilderen kan worden voorzien. Maar dat is alleen als er geen onvoorziene omstandigheden opduiken én als mijn zus tijd heeft om in mijn plaats naar de brico enzo te rijden achter MDF.
Trouwens, Archont kan je even op msn komen, ik vertrek subiet even op café, mss dat je mee kan.
pi_42753738
Je doet best veel in je eentje, maar ziet er uitstekend uit.

Hier nog een HUBO medewerker; alleen hebben wij geen bedrijfskleding en is de kleur rood mij helemaal onbekend (ketens in NL zijn geel/zwart).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')