true truequote:Op zaterdag 7 oktober 2006 15:05 schreef bmwdevil het volgende:
Jongen, ik heb al verteld dat ik studeer én werk. Vier dagen per week werken, en 1 dag per week betaald naar studie gaan.
En ik weet niet wat jij dan onder modaal verstaat?? Maar als je afgestudeerd RA bent, verdien je echt wel zwaar bovenmodaal.
Wij vallen onder het CAO van de kleinmetaal.quote:Op maandag 9 oktober 2006 10:44 schreef ozzyat105 het volgende:
@ Lodi1979 welke CAO vallen jullie onder?
Zit je ook op de VU in Amsterdam devil?quote:Op maandag 9 oktober 2006 13:55 schreef bmwdevil het volgende:
Ow, ik pats nergens mee hoor én zeker niet met mijn brutoloon. Word zwaar onderbetaald![]()
Hoop van wat ik verdien zit in mn opleiding en de leaseregeling, en dat soort ongein, maar zeker niet in mijn nettoloon, dat valt elke maand weer tegen.![]()
Wat is dan wel een salaris voor een gemiddelde MBO'er? Ik heb daar echt geen idee van. Meeste van mijn vrienden en vriendinnen verdienen minder als ik, waarvan zelfs een aantal HBO'ers...quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:47 schreef gelly het volgende:
Ik lees vooral veel salarissen die voor een gemiddelde MBO'er echt niet opgaan...
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 00:10 schreef zipper4u het volgende:
Functie: ict medewerker / syseembeheerder lokatie.
-Branche: school (vmbo)
-Leeftijd: 32
-Hoogst genoten opleiding: HBO (prop)
-Stress: yeps, zodra het internet uitvalt breekt de pleuris los bij de kids.
Je hebt iig beter dan mij. In welke sector werk je? Want dat is ook van bealng. Ik zit binnen de (groot)handel sector wat dus echt gericht is op de verkoop en dus winst. ICT vinden ze hier blijkbaar niet belangrijk genoeg om een flinke salaris aan te koppelen.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:51 schreef VinnieJones het volgende:
Opleiding :-------> MBO niv 4 - ICT
Werk :-------------> ICT/Support Medewerker
Werkervaring:--->2 jaar
Leeftijd:-----------> 23
Bruto: 1800
Netto: 1300
---------------------
Is dit goed ??
Ik weet dat het niet echt veel is, maar niet verkeerd voor een beginner toch.![]()
Als ik over een half jaar vast in dienst kom, ga ik wel 8% meer verdienen.. + Bonusregeling , zorgVerzekering en verschilldende opleidingen die vergoed zullen worden![]()
Idd, maar misschien dat alle gemiddelde of ondergemiddeld verdienende MBO'ers het niet willen/durven te posten. Als je nu in deze topic het gemiddelde opmaakt dan zit het hoger dan het beginnende startsalaris voor HBO-ersquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:47 schreef gelly het volgende:
Ik lees vooral veel salarissen die voor een gemiddelde MBO'er echt niet opgaan...
Bij een Vereniging..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:13 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Je hebt iig beter dan mij. In welke sector werk je? Want dat is ook van bealng. Ik zit binnen de (groot)handel sector wat dus echt gericht is op de verkoop en dus winst. ICT vinden ze hier blijkbaar niet belangrijk genoeg om een flinke salaris aan te koppelen.
quote:Vacature:
Supporter / Gunner
Cultuurkenmerken
Ambitie
Beloning
Persoonlijke ontwikkeling
Samenwerking
Strijdvaardig
Functie-eisen
- Sportief
- Accuraat.
- Doorzettingsvermogen.
- Teamplayer.
Omschrijving
De NTCE is een elite organisatie die zal strijden tegen de overheid.
Voor deze functie is het essentieel, emotieloos de werkzaamheden te kunnen uitvoeren.
Aanbod
¤30.000 - ¤42.000 (bruto per jaar, incl. vakantietoeslag)
Geen goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden bereid zijn te sterven voor de operatie.
Werkgever
NTCE europe
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:09 schreef NTCE het volgende:
Wij hebben nog een vacature openstaan...
[..]
Allemaal bijelkaar neem ik aanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:54 schreef Pracissor het volgende:
Volgens mij salarischeck verdien ik minder dan 90% van de MBO'ers hier wanneer ik klaar ben met mijn wetenschappelijke studie en een beleidsmedewerker functie bezit.
Heb je nou VaPro B of MBO gedaan???quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:40 schreef Thieske het volgende:
-Functie:Proces operator
-Branche: Chemische Procesindustrie
-Leeftijd: 22
-Hoogst genoten opleiding: Vapro B (MBO)
-Jaren ervaring in dit beroep: 2
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 1/2 jaar
-Uren per week: 33,6 gemiddeld (5 ploegen)
-Salaris bruto: ca 2500 incl ploegentoeslag per maand
-Salaris netto: ca 1700
-8% vakantiegeld + 13e maand (allen incl ploegentoeslag)
-Vakantiedagen:: 25
-Aanvullende inkomsten/bonussen: ca 3% bonus per jaar
-Dienstverband: jaarcontract
Ik heb Vapro B gedaan, volgens mij ook te vergelijken met MBO. Ben trouwens nu bezig met Vapro C.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:36 schreef Perfect_Survivor het volgende:
[..]
Heb je nou VaPro B of MBO gedaan???
Ik heb MBO procestechniek gedaan dat is namelijk gelijk aan VaPro C
Oh en waar werk je ergens? Ik zit momenteel in mechanische sector, wil eigenlijk wel weer terug de chemische hoek in en 't liefst 5 ploegen!
Ach ja, lekker boeiend of t allemaal extra's zijn of niet, het gaat de meeste mensen er toch om hoeveel ze elke maand op de bank krijgen, niet welk bedrag er bovenaan de loonstrook staat.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:32 schreef Robar het volgende:
Grappig dat sommigen een nettosalaris posten met allemaal extra's erin.
Dat is dus GEEN netto salaris.
Alsof je echt 1800 netto overhoudt, als je 2200 bruto verdient
Dat geeft dan wel een heel erg vertekend beeld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 17:27 schreef bmwdevil het volgende:
[..]
Ach ja, lekker boeiend of t allemaal extra's zijn of niet, het gaat de meeste mensen er toch om hoeveel ze elke maand op de bank krijgen, niet welk bedrag er bovenaan de loonstrook staat.
Inderdaad, dan moet je de extra's ook bij je brutosalaris optellen, maar dan krijg je alsnog scheve verhoudingen, omdat de een het wel doet en de ander niet.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:57 schreef bmwdevil het volgende:
Nja, behalve dus als je wel die extra's zou meerekenen, anders klopt het niet inderdaad.
Is dat shiftleader als in wachtchef?quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 19:05 schreef Perfect_Survivor het volgende:
-Functie:Shiftleader
-Branche: Procesindustrie
-Leeftijd: 27
-Hoogst genoten opleiding: MBO Procestechniek
-Jaren ervaring in dit beroep: 6
-Hoeveel jaar werk je al fulltime: 6
-Uren per week: 33,6 gemiddeld (5 ploegen)
-Salaris bruto: ca 3000 incl ploegentoeslag per maand
-Salaris netto: ca 2150 incl forenzen
-8% vakantiegeld + 13e maand (allen incl ploegentoeslag)
-Vakantiedagen:: 26
-Aanvullende inkomsten/bonussen: ca 3% bonus per jaar
-Dienstverband: contract voor bepaalde tijd, na 5,5 jaar onbepaalde tijd bij ander bedrijf, nu begonnen met jaarcontract
dat kan toch nooitquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 12:40 schreef Fiduci het volgende:
Salaris Bruto: 1150
Salaris Netto: 998 ex nacht vergoedingen
Daarvoor had ik 950 bruto en hield ik 828 over dus was ook al zo in verhouding....quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |