nou pik.. we hebben 30+ man in dienst die minder dan 1500 per maand verdienen....quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ken geen MBO4 ICT' er die voor 1800 bruto wil gaan werken. Of het moet voor 24 uur in de week zijn.
Ik zit zelf, met iets van 3 jaar werkervaring, op 2100 bruto, en sta nu al > 1 jaar stil in salaris en ben bepaald niet blij met wat ik krijg voor wat ik doe.
Vooral in tijden van deze economische crisis, zullen veel mensen nemen wat ze aangeboden krijgen. Ik ken zelfs systeembeheerders die voor minder dan 1400 bruto per maand werken.quote:Op woensdag 2 december 2009 18:27 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
nou pik.. we hebben 30+ man in dienst die minder dan 1500 per maand verdienen....
dus ik denk dat je beeld van de maatschappij iets aan de verkeerde kant is.
Daar kom ik me bed niet voor uitquote:Op woensdag 2 december 2009 19:11 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Vooral in tijden van deze economische crisis, zullen veel mensen nemen wat ze aangeboden krijgen. Ik ken zelfs systeembeheerders die voor minder dan 1400 bruto per maand werken.
En ik ken eveneens geen enkele MBO systeembeheerder die meer dan 1800 bruto verdient. Zowel intern als bij andere bedrijven waar ik over de vloer kom.
Woooow dat is zelfs voor de detailhandel laag! Ik heb een half jaar als assistent shopmanager gewerkt en verdiende toen ¤ 1500,- bruto..quote:Op donderdag 3 december 2009 10:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Functie: Bedrijfsleidster
Branche: Detailhandel
Leeftijd: 24
Hoogst genoten opleiding: HBO (laatste jaar niet afgemaakt)
Jaren ervaring in dit beroep: 3
Hoeveel jaar werk je al fulltime: 3
Uren per week: Officieel 36, onofficieel 40-50
Salaris bruto: 1530 per 4 weken
Salaris Netto: +/- 1250
8% vakantiegeld
Mobiele telefoon van de zaak
Auto van de zaak
Vrije dagen: 23
Aanvullende inkomsten/bonussen: Eindejaarsuitkering, winstuitkering, persoonlijke bonussen (kan varieren van 0 - 1500, ligt eraan of jij je doelen behaalt)
Dienstverband: contact voor onbepaalde tijd
Stress: Mwoah
Tevreden: Over het werk wel, de mate van afwisseling sluit precies aan op mijn behoeften. Beloning zeer zeker niet, daarom ga ik in februari in een half jaar mijn HBO afmaken. En dan zien we wel.
Gelukkig krijgen we een nieuwe, veel betere CAO per 1-1-2010
Tja als je miljonair wilt worden moet je het niet in de detailhandel zoeken ..tenzij je een eigen zaak hebt ofzo.quote:Op donderdag 3 december 2009 14:57 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Woooow dat is zelfs voor de detailhandel laag! Ik heb een half jaar als assistent shopmanager gewerkt en verdiende toen ¤ 1500,- bruto..
Weet ikquote:Op donderdag 3 december 2009 18:38 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Tja als je miljonair wilt worden moet je het niet in de detailhandel zoeken ..tenzij je een eigen zaak hebt ofzo.
Daarom ga ik mijn opleiding ook (proberen) af te maken.
Bij deze salarissen, over welke leeftijd praten we dan eigenlijk, een jaar of 20-21?quote:Op woensdag 2 december 2009 19:11 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Vooral in tijden van deze economische crisis, zullen veel mensen nemen wat ze aangeboden krijgen. Ik ken zelfs systeembeheerders die voor minder dan 1400 bruto per maand werken.
En ik ken eveneens geen enkele beginnend MBO systeembeheerder die meer dan 1800 bruto verdient. Zowel intern als bij andere bedrijven waar ik over de vloer kom.
Juniors, leeftijden variërend van 18 t/m 22 heb ik het dus ongeveer over. Zoals ik in een eerdere post al aankaarte, bedoel ik dan natuurlijk niet de 'veteranen' die al (meer dan) 10 jaren in het vak zitten.quote:Op donderdag 3 december 2009 21:35 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Bij deze salarissen, over welke leeftijd praten we dan eigenlijk, een jaar of 20-21?
Meen je dat? Op WO-niveau is het abstractieniveau vele malen hoger in vergelijking met het MBO. Het lijkt me sterk dat veel MBO-ers die stap zomaar kunnen maken.quote:Op maandag 30 november 2009 20:16 schreef Monco09 het volgende:
Denk dat dat een lastige vraag is aangezien veel MBO-ers al jarenlang op HEAO/WO niveau werken.
mooi gezegd... ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat.quote:Op maandag 7 december 2009 11:28 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Meen je dat? Op WO-niveau is het abstractieniveau vele malen hoger in vergelijking met het MBO. Het lijkt me sterk dat veel MBO-ers die stap zomaar kunnen maken.
Niet veel, wel een aantal.quote:Op maandag 7 december 2009 11:28 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Meen je dat? Op WO-niveau is het abstractieniveau vele malen hoger in vergelijking met het MBO. Het lijkt me sterk dat veel MBO-ers die stap zomaar kunnen maken.
Waarom zou de MBO-er zich niet super goed kunnen ontwikkelen in de praktijk met de juiste begeleiding, in de juiste omgeving en daarbij cursussen/opleidingen?quote:De praktijk is de beste leermeester.
Gebeurt ook ja, maar er zijn zeker MBO-ers die wel degelijk een HBO/WO baan hebben wat echt geen MBO banen zijn waar men HBO/WO vraagt. Het zullen er niet veel zijn maar ik zie het toch gebeuren om me heen.quote:Op maandag 7 december 2009 18:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mooi gezegd... ik denk dat je daar de spijker op zijn kop slaat.
Wat ik veelal zie in de markt is dat er voor een MBO baan vaak een HBO/WO opleiding gevraagd word.
Daarom denken mensen die goed in hun functie zijn er ze vergelijkbare banen kunnen krijgen dat ze over het WO niveau beschikken.
Dit is in mijn ogen geen grootspraak van de persoon maar eerder verloedering van de term WO niveau door het bedrijfsleven.
tuurlijk... harry mens heeft net zn basisschool afgemaakt en is multi miljonair...quote:Op maandag 7 december 2009 19:59 schreef Monco09 het volgende:
[..]
Gebeurt ook ja, maar er zijn zeker MBO-ers die wel degelijk een HBO/WO baan hebben wat echt geen MBO banen zijn waar men HBO/WO vraagt. Het zullen er niet veel zijn maar ik zie het toch gebeuren om me heen.
Zwaardere projectmanagement functies, programme managers, interim managers, business architecten, marketeers, etc.quote:Op maandag 7 december 2009 22:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
tuurlijk... harry mens heeft net zn basisschool afgemaakt en is multi miljonair...
je hebt mensen die 2 pakjes per dag roken en nooit longkanker krijgen.
maar je hebt ergens wel gelijk.
maar dat zijn in mijn ogen eerder mensen die van te voren al hbo/wo niveau hadden maar de school niet gedaan hebben.
wanneer je echt MBO niveau bent.... ga je noooit of te nimmer doorgroeien naar WO....
en ik vraag me altijd af welke WO functies dat zijn want ik kan er echt geen 1 verzinnen tbh
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:48 schreef Monco09 het volgende:
[..]
Zwaardere projectmanagement functies, programme managers, interim managers, business architecten, marketeers, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |