tussen de 1500 en de 1900 denk ik..quote:Op maandag 30 november 2009 17:39 schreef mash_ het volgende:
ik heb een vraagje voor de mensen hier, ik kan het op internet niet goed vinden. maar ik loop nu stage en hierna (op paar maanden na) ben ik klaar met mijn mbo opleiding. ik had altijd het idee om hierna hbo te gaan doen. alleen mijn stage bied mij nu een baan aan, en dat ik dan extra cursussen mag doen op hun kosten. het gaat hier om 3d / grafisch werk. Wat is een beetje normaal start salaris? gaat om een werkweek van 40uur
Puur en alleen omdat je zo weinig werkt en verdient waarschijnlijk. Of je fraudeert.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:18 schreef bmwdevil het volgende:
Kan best toch, ik verdien netto ook meer dan bruto...
Hoeft niet. Vorig jaar internationaal gewerkt.quote:Op maandag 30 november 2009 17:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Puur en alleen omdat je zo weinig werkt en verdient waarschijnlijk. Of je fraudeert.
Ik doe voor mijn medewerkers ook de salaris onderhandelingen.quote:Op maandag 30 november 2009 18:00 schreef klusfoobje het volgende:
Dat je 500 per maand meer krijgt is nog maar de vraag. Goedgeschoolde MBO-ers komen nog steeds een heel eind hoor.
Het is gewoon een rekensommetje. Als HBO-er start je wellicht wat hoger in, maar iemand die zijn werk goed doet en zich tijdens zijn werk ontwikkeld kan net zo goed verder komen dan een HBO-er.
Als mbo-er ga je eerder werken en die tijd moet je als HBO-er dan wel weer goed zien te maken.
Daarnaast, uiteindelijk gaat het de werkgever om de toegevoegde waarde die iemand leverd.
De keuze is natuurlijk lastig, maar iemand van de VMBO kan niet naar de HBO.quote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik doe voor mijn medewerkers ook de salaris onderhandelingen.
Dit heb ik bij mijn vorige werkgever ook gedaan.
Ja je hebt een goede MBO-er die even veel verdient als een slechte HBO-er.
Maar over het algemeen ligt het salaris van een MBO-er een stuk lager.
plus dat de doorgroeimogelijkheden voor een MBO-er een stuk lager liggen.
En waar werken de HBO-ers en WO-ers dan volgens jou?quote:Op maandag 30 november 2009 20:16 schreef Monco09 het volgende:
Denk dat dat een lastige vraag is aangezien veel MBO-ers al jarenlang op HEAO/WO niveau werken.
Dat is de voornaamste reden om HBO te doenquote:Op maandag 30 november 2009 18:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
Ik doe voor mijn medewerkers ook de salaris onderhandelingen.
Dit heb ik bij mijn vorige werkgever ook gedaan.
Ja je hebt een goede MBO-er die even veel verdient als een slechte HBO-er.
Maar over het algemeen ligt het salaris van een MBO-er een stuk lager.
plus dat de doorgroeimogelijkheden voor een MBO-er een stuk lager liggen.
ja en daarmee wil ik niet zeggen dat een MBO-er geen goede manager kan zijn...quote:Op maandag 30 november 2009 20:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is de voornaamste reden om HBO te doen
Dat niet alleen. Een HBO-er heeft gewoon meer theoretische bagage normaliter. Zelfs als zijn denk- en werkniveau onder dat van die MBO-er ligt.quote:Op maandag 30 november 2009 20:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja en daarmee wil ik niet zeggen dat een MBO-er geen goede manager kan zijn...
maar vaak zijn de keuzes tot de promotie naar manager voor de directie... en een HBO opleiding toont wel een bepaald IQ aan. (dat KAN een MBO-er ook hebben maar het hoeft niet) vandaar dat het management voor safe gaat en een HBO-er uitzoekt voor de taak
Op dezelfde posities als de MBO-er met HBO / WO niveau.quote:Op maandag 30 november 2009 20:41 schreef sanger het volgende:
[..]
En waar werken de HBO-ers en WO-ers dan volgens jou?
Succes is a choice.quote:Op maandag 30 november 2009 21:45 schreef klusfoobje het volgende:
Ik vraag me daadwerkelijk af of er gekeken word naar het diploma lijstje. Een MBO-er die al een tijd rondloopt in een bedrijf kan naar mijn idee prima een plek veroveren die zou zijn toebedacht aan een HBO-er.
Wat ik relevant vind is de ontwikkelings lijn die iemand maakt. zie je dat iemand aan het groeien is. Heel veel zaken leer je in de praktijk en niet op de schoolbank of in de boeken.
Uit eigen ervaring zeg ik dus dat het is wat je ervan maakt.
Maar ik snap dat nietquote:Op maandag 30 november 2009 20:49 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Een HBO-er heeft gewoon meer theoretische bagage normaliter. Zelfs als zijn denk- en werkniveau onder dat van die MBO-er ligt.
Niet je denk (en werk)niveau, maar wel je theoretische bagage.quote:Op dinsdag 1 december 2009 09:13 schreef mash_ het volgende:
[..]
Maar ik snap dat nietIk kan nu het hku gaan doen. en dan haal ik mijn hbo. en dan is mijn denk niveau opeens hoger?
Ik zit op 2100 bruto / 1650 netto, dus zo heel raar is dat niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:09 schreef SjaakKnaak het volgende:
hoe kan 2150 bruto nu 1770 netto zijn ?
Ik ken geen MBO4 ICT' er die voor 1800 bruto wil gaan werken. Of het moet voor 24 uur in de week zijn.quote:Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Tuvai.net het volgende:
Toch knap om hier te zien dat veel MBO`ers die nog maar nét van school af zijn en nog nat achter de oren zijn, met een algemene functie als systeembeheerder / ICT medewerker over de 2000 bruto per maand zitten (30+`ers met meer dan 10 jaren ervaring tot daar aan toe) met daar bovenop nog eens allerlei bonussen. Ik ken in 'het echt' tientallen systeembeheerders die een MBO of lager niveau hebben, en daar zit geen enkele van boven de 1800 bruto per maand, waarvan een paar enkelingen een lease-auto`tje of een laptop van de zaak hebben.
Dat is het welquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik zit op 2100 bruto / 1650 netto, dus zo heel raar is dat niet.
Ik ken ook genoeg van die lui die zeggen dat ze meer dan EUR 40.000 per jaar hebben en een dikke leidinggevende / managementfunctie hebben. De feiten, het papierwerk en de échte functieomschrijving (je bent immers simpelweg geen manager / leidinggevende als dat niet op / in jouw contract / functieomschrijving staat) spreekt ze dan echter behoorlijk tegen. Je zult zeker hier en daar uitzonderingen hebben (ik ben zelf immers ook iemand die nog niet eens z'n MBO heeft afgemaakt maar toch een behoorlijke carrière aan 't opbouwen is, en een inkomen heeft waar niet over te klagen valt), maar in dit topic zitten wel erg veel 'uitzonderingen'.quote:Op dinsdag 1 december 2009 16:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ken geen MBO4 ICT' er die voor 1800 bruto wil gaan werken. Of het moet voor 24 uur in de week zijn.
Ik zit zelf, met iets van 3 jaar werkervaring, op 2100 bruto, en sta nu al > 1 jaar stil in salaris en ben bepaald niet blij met wat ik krijg voor wat ik doe.
Ik denk dat er nogal een verschil zit tussen een MBO2 opleiding, of MBO4, zeker bij de ICT'ers. Binnen mijn vriendengroep van mijn opleiding varieert het salaris zo tussen de 1900 en 2300 euro als ik mij niet vergis. Allemaal pakweg 3 jaar werkervaring. Twee zonder auto (waarvan ikzelf, maar ik heb dan ook geen rijbewijsquote:Op dinsdag 1 december 2009 16:44 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik ken ook genoeg van die lui die zeggen dat ze meer dan EUR 40.000 per jaar hebben en een dikke leidinggevende / managementfunctie hebben. De feiten en het papierwerk spreekt ze dan echter behoorlijk tegen. Je zult zeker hier en daar uitzonderingen hebben (ik ben zelf immers ook iemand die nog niet eens z'n MBO heeft afgemaakt maar toch een behoorlijke carrière aan 't opbouwen is met een inkomen waar niet over te klagen valt), maar in dit topic zitten wel erg veel 'uitzonderingen'.
Zo ken ik zelfs lui die de hele week aan een assemblageband staan of een eenvoudige baan als derderangs leerling stagiair verwarmingsmonteur hebben, die mij wijs denken te maken dat ze meer dan EUR 1500 per maand naar binnen harken. Me hoela.
Mensen zullen het wat dat betreft altijd een beetje aandikken, maar de voorbeelden in dit topic zijn wel erg extreem en doorzichtig zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |