abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42353243
quote:
De mensheid leeft op een tijdbom. Als de grote meerderheid van de wetenschappers gelijk heeft, rest ons slechts tien jaar om te voorkomen dat de aarde in de ban komt van een golf aan extreme weersomstandigheden met overstromingen, droogte, epidemieën en dodelijke hittegolven. Een catastrofe die we zelf veroorzaken. Al Gore, de voormalige vice-president onder Clinton, vecht al jarenlang voor een beter milieu. In plaats van te wanhopen, roept hij de mensheid op om de strijd tegen het broeikaseffect aan te gaan.
Gisteren gezien en ik was onder de indruk. Een film over de opwaring van de wereld. Ik kan hem echt aanraden.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 11:52:00 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_42353823
Draait hij in de bioscoop? Ik ben wel benieuwd namelijk.
GNU Terry Pratchett
pi_42353905
Ik heb hem gisteren in de Sneak gezien, maar hij draait vanaf 12 oktober in de bioscoop.
pi_42357385
Zodra 'ie in de bios draait ga ik 'm zeker kijken. De hele kwestie Bush - Gore heeft mijn interesse in de Amerikaanse politiek opgewekt en Gore zou absoluut een betere president zijn geweest dan Bush.
pi_42466970
Hij is in premiere.

Wat een superfilm!!
  zondag 8 oktober 2006 @ 09:49:15 #6
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_42473717
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 14:01 schreef Madine het volgende:
Zodra 'ie in de bios draait ga ik 'm zeker kijken. De hele kwestie Bush - Gore heeft mijn interesse in de Amerikaanse politiek opgewekt en Gore zou absoluut een betere president zijn geweest dan Bush.
volgens mij komt dat gedeelte niet voor in de film
pi_42474928
Er komt wel een stuk in voor over de verkiezingen die Gore verloren heeft toen.
pi_42476631
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 09:49 schreef Boomstam het volgende:

[..]

volgens mij komt dat gedeelte niet voor in de film
So? Slechts om aan te geven dat ik vanaf dat moment Al Gore-fan ben geworden.
pi_42476865
Ik ben ook fan geworden, toffe vent.
  zondag 8 oktober 2006 @ 13:13:38 #10
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_42477111
Hij zat vorige week in de Sneak... alleen beetje jammer dat de helft van het volk dan weg gaat als ze merken dat het een docu is
пусть всегда будет солнце
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:05:17 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42478286
Ik heb em een 5 maanden geleden gezien. Toen was de persvoorstelling al, blij dat die eindelijk is uitkomt hier. Ze zeiden daar ook nog dat Al Gore waarschijnlijk naar NL zou komen, maar daar heb ik verder niks meer over gehoord.
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:06:43 #12
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_42478336
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:05 schreef JelleS het volgende:
Ik heb em een 5 maanden geleden gezien. Toen was de persvoorstelling al, blij dat die eindelijk is uitkomt hier. Ze zeiden daar ook nog dat Al Gore waarschijnlijk naar NL zou komen, maar daar heb ik verder niks meer over gehoord.
Hij was hier afgelopen week!
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:06:43 #13
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42478337
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:05 schreef JelleS het volgende:
Hij was er een paar dagen geleden, stond op de voorpagina van meerdere kranten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:09:21 #14
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42478389
Tja, vorige week enkel de krant van het Nederlands Filmfestival gelezen Was die bij een Universiteit?
pi_42483930
Ben benieuwd, is ie niet heel droog en saai?
pi_42518952
Hij wordt leuk en interessant gebracht vond ik, ik viel tenminste niet in slaap.
pi_42554583
Ik vond het een erg leuke en goede film. Ik hb hem zelf al gezien in een speciale voorstelling. Zowel vooraf als achteraf mochten drie zogenaamde geleerden hun mening ventileren. Teven werd er vooraf een 10 minuten duurend fimpje gedraaid over de hele presentatie van Gore in Amsterdam.
Al met al een erg leuke film, alhoewel het erg eenzijdig verteld wordt. Mara daar moet je als weldenkend mens een beetje doorheen prikken. Bij mij was aan het einde van de film toch echt wel duidelijk.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_42554667
Schande trouwens.
Ik vond mijn topic veel mooier.
maar dat terzij
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:19:41 #19
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_42557136
Het wordt inderdaad wel mooi verteld. Jammer de meeste dingen als absolute feiten worden verteld....
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 01:09:29 #20
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_42630213
Wat een saaie documentaire.

Het is mooi gefilmd en Al Gore is een goede prater, maar de boodschap was voor mij niets nieuws en ik ben echt niet heel veel bezig met dit onderwerp. Buiten dat kwamen die fragmenten over zijn zoontje en zus uit het niets en gebruikten ze wel meer van dat soort vals sentiment. De muziek was bijvoorbeeld verschrikkelijk slecht.

En wat ik opvallend vond was dat dit de eerste film was waar ik me ergerde aan de contrasten. Die donkere studiobeelden werden afgewisseld met een oogverblindend witte sneeuwvlakte en dat deed gewoon pijn aan je ogen. Vervelend, maar dat kan te maken hebben met mijn lichamelijk toestand door een uit de hand gelopen feestje op woensdag.
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:17:24 #21
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42688979
Moet zeggen dat ik hem erg boeiend vond hoop informatie gekregen in een leuk jasje

Aanradertje!
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_42806158
Aanrader voor iedereen. Al denk ik dat weinig mensen echt een boodschap hebben aan deze film. Het zijn net kikkers in waterkokers
  Donald Duck held donderdag 19 oktober 2006 @ 15:25:12 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_42806341
Gelikte documentaire, dat zeker.
Alleen wat onnodig persoonlijk spul over Gore erin, dat hadden ze mogen weglaten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 13 november 2006 @ 01:54:09 #25
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_43497312
Morgen eindelijk maar eens gaan!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  maandag 13 november 2006 @ 02:08:16 #26
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43497444
Half gekeken, maar het viel me tegen, als je een zogenaamde wetenschappelijke documentare maakt, kom dan niet aan met grafieken zonder schaalverdeling en dergelijke. Voor de rest niets nieuws, geen bronnen.

Vergelijk het met lezen van 'state of fear' van Michael Crichton. Dat boek gaat precies de andere kant op, 'het bewijs' dat er totaal geen opwarming van de aarde is.

Pretentieuze crap.
pi_43497508
Met het verschil dat het vodje van Michael Crichton een fictief verhaal is met als ondertoon: 'hoe kunnen we de milieubeweging zwart maken'.

Volgens mij had elke grafiek een schaalverdeling per jaar of duizend jaar. Maar goed, volgens mij kun je pas een echt oordeel geven over een film of docu als je hem helemaal gezien hebt (op 2/3 ligt meestal de climax).
  maandag 13 november 2006 @ 02:19:47 #28
19840 Libris
Live from Singapore
pi_43497545
quote:
Op maandag 13 november 2006 02:15 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Met het verschil dat het vodje van Michael Crichton een fictief verhaal is met als ondertoon: 'hoe kunnen we de milieubeweging zwart maken'.

Volgens mij had elke grafiek een schaalverdeling per jaar of duizend jaar. Maar goed, volgens mij kun je pas een echt oordeel geven over een film of docu als je hem helemaal gezien hebt (op 2/3 ligt meestal de climax).
Een vodje dat wel wetenschappelijke artikels als bron gebruikt. Ik zeg trouwens ook niet dat ik 'in dat boek geloof', maar ik betwijfel de staving van wat Gore verteld ook. Een voorbeeld van een grafiek was die op en neer gaande hoeveelheid CO2 in de lucht (die zijn professor mat ergens in de Pacific).

Ik zal de film ook nog wel afkijken, maar wel met een gezonde dosis paranoide
  maandag 20 november 2006 @ 22:16:44 #29
13250 Lod
Sapere aude!
pi_43731085
Ik heb hem nu ook gezien. Er hoort ook een website bij: http://www.climatecrisis.net/.
Ik mis ook een beetje de wetenschappelijke onderbouwing. Van de andere kant: de hele film duurt anderhalve uur en de materie is, denk ik, te complex om het allemaal in die tijd te duwen. Ik denk dat je de presentatie als samenvatting moet zien en dan is het gemis aan onderbouwing en de grafieken zonder schaalverdeling te accepteren. Jammer genoeg mist de onderbouwing (met links) ook op de website, terwijl dat natuurlijk een uitermate goede plek is voor verdieping.

Het is toch indrukwekkend om de grafische ondersteuning te zien. De foto's, de grafieken en zo voorts. De delen die over Al Gore zelf gaan zijn vooral bedoeld als uitleg waarom hij dit doet, hoewel ik soms vond dat er iets teveel nadruk lag op de dramatiek in deze. Het zou in principe eruit gelaten kunnen worden.
GNU Terry Pratchett
  woensdag 22 november 2006 @ 10:11:44 #30
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43774323
ik heb 'm vorige week gezien met school, meteen te gebruiken als praktische opdracht voor ANW ik vond het een hele goede film, het heeft me echt aan het denken gezet. De filmpjes tussendoor waren wel humor trouwens, met de Simpsons en die kikker en die ijsbeer
  woensdag 22 november 2006 @ 18:11:47 #31
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_43789972
quote:
Op woensdag 22 november 2006 10:11 schreef morgane het volgende:
ik heb 'm vorige week gezien met school, meteen te gebruiken als praktische opdracht voor ANW ik vond het een hele goede film, het heeft me echt aan het denken gezet. De filmpjes tussendoor waren wel humor trouwens, met de Simpsons en die kikker en die ijsbeer
Dat filmpje kwam niet uit The Simpsons maar uit Futurama.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  Donald Duck held woensdag 22 november 2006 @ 18:13:34 #32
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_43790017
wat was dat ook al weer dan? dat ijsblok?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 22 november 2006 @ 18:16:17 #33
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_43790106
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:13 schreef __Saviour__ het volgende:
wat was dat ook al weer dan? dat ijsblok?
http://www.youtube.com/watch?v=SgE_mkR2oac
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 23 november 2006 @ 10:13:05 #34
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_43812758
quote:
Op woensdag 22 november 2006 18:11 schreef victorinox het volgende:

[..]

Dat filmpje kwam niet uit The Simpsons maar uit Futurama.
boeiend, je begrijpt welke ik bedoel maar t is iig wel dezelfde tekenstijl enzo
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:01:04 #35
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44170635
Net gekeken, vast een eye-opener voor velen. Wel jammer dat hij het probleem aan het eind (in mijn ogen) een beetje afzwakte, door te beweren dat het tij nog te keren is, etc. Daarmee haalde hij het dringende weer een beetje weg. Maar wat een sympathieke man zeg. Die had echt president moeten worden. Nu heb ik ook een idee waarom hij het niet is geworden. Een politicus die zich inzet voor het milieu is natuurlijk te eng voor de Amerikanen (die veruit de grootste vervuilers zijn).
  dinsdag 19 december 2006 @ 22:42:21 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_44584301
ik vond het een goede en verontrustende docu, Ik snap eigenlijk niet waarom mensen hun best zouden doen om het tegen te spreken. Of wat voorgespiegeld waarheiud zal worden is voor niemand zeker, maar kunnen we het ons permiteren er niet van uit te gaan?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_44661167
Scholieren A'dam gratis naar film Al Gore

Jammer dat de SP er weer tegen was.
pi_44661687
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef Genverbrander het volgende:

Daar snap ik nou niks van.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:51:14 #39
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44661711
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Daar snap ik nou niks van.
Ik wel. De SP kan alleen maar tegen zijn !
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_44661775
Inderdaad, het blijft gewoon een tomaatgooiende oppositiepartij. Als het voorstel negatief was geformuleerd hadden ze het dus wel ok gevonden.

"Scholieren mogen NIET gratis naar de film van Al Gore"

SP: tegen.
  vrijdag 22 december 2006 @ 16:57:32 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_44661848
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:25 schreef Genverbrander het volgende:

In Heerlen ook. Wat een vreselijke zooi was die voorstelling

maargoed, ik zou 15 jaar geleden ook niet veel braver geweest zijn moet ik toegeven
Vampire Romance O+
  vrijdag 22 december 2006 @ 17:08:16 #42
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_44662066
Ik heb hem ook gezien met mijn werk. Vond het allemaal een beetje "oud nieuws" eigenlijk. Dit weet een beetje europeaan toch allang allemaal?

Opzich goed gebracht hoor, maar om nou te zeggen dat er iets nieuws inzat, nee..
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_44663089
quote:
Op vrijdag 22 december 2006 16:57 schreef MouseOver het volgende:

[..]

In Heerlen ook. Wat een vreselijke zooi was die voorstelling

maargoed, ik zou 15 jaar geleden ook niet veel braver geweest zijn moet ik toegeven

De SP in Heerlen was ook tegen? Rietje de Wit?
pi_44672146
Vreselijk saai
pi_44673446
Vond er inderdaad ook te weinig geneuk en explosies in zitten..
pi_45429006
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:01 schreef Aventura het volgende:
Net gekeken, vast een eye-opener voor velen. Wel jammer dat hij het probleem aan het eind (in mijn ogen) een beetje afzwakte, door te beweren dat het tij nog te keren is, etc. Daarmee haalde hij het dringende weer een beetje weg. Maar wat een sympathieke man zeg. Die had echt president moeten worden. Nu heb ik ook een idee waarom hij het niet is geworden. Een politicus die zich inzet voor het milieu is natuurlijk te eng voor de Amerikanen (die veruit de grootste vervuilers zijn).
Sympathiek??? President Clinton en zijn Vice President Al Gore waren beiden tegen het Kyoto verdrag en hebben het dus ook niet getekend. Toen ze de macht hadden deden ze niks en nu gaat hij zitten "huilen"

Het verdrag heeft vooral symbolische betekenis. Die 35 landen tekenen voor 30 procent van de mondiale CO2-uitstoot. De Verenigde Staten, de grootste producent van CO2, doet niet mee: president Clinton en vice-president Gore, nu helden in de strijd tegen het broeikaseffect, hebben het destijds niet aangedurfd Kyoto in te dienen bij het Amerikaanse parlement. Stuart Eizenstat, de voormalig adviseur van Clinton op dit vlak, zei dat ook als er in de toekomst weer een Democratische president komt, die het uit zijn hoofd zal laten om met Kyoto te komen. 'Het woord is radioactief besmet.'
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 10:40:50 #47
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_45430666
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 09:30 schreef more het volgende:

[..]

Sympathiek??? President Clinton en zijn Vice President Al Gore waren beiden tegen het Kyoto verdrag en hebben het dus ook niet getekend. Toen ze de macht hadden deden ze niks en nu gaat hij zitten "huilen"

Het verdrag heeft vooral symbolische betekenis. Die 35 landen tekenen voor 30 procent van de mondiale CO2-uitstoot. De Verenigde Staten, de grootste producent van CO2, doet niet mee: president Clinton en vice-president Gore, nu helden in de strijd tegen het broeikaseffect, hebben het destijds niet aangedurfd Kyoto in te dienen bij het Amerikaanse parlement. Stuart Eizenstat, de voormalig adviseur van Clinton op dit vlak, zei dat ook als er in de toekomst weer een Democratische president komt, die het uit zijn hoofd zal laten om met Kyoto te komen. 'Het woord is radioactief besmet.'
Voordat er getekend moest worden, had de Amerikaanse Senaat al tegen het voorstel gestemd. Het had dus ook geen enkele zin voor Clinton om het verdrag te tekenen, want het zou er toch nooit doorgekomen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mike op 17-01-2007 10:55:00 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_45430963
Ik vraag me af hoelang het duurd voordat mensen gaan beseffen dat de mate waarin het dit jaar warmer is geworden en dan ook de strekking van de lengte van deze warmte zeer ernstig is.

Ik heb deze film begin november gezien toen ik in mijn zomerjas gewoon de film ben gaan bezoeken.
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
pi_45434408
Al Gore tegen Kyoto? More, wanneer ga je de film nu eens echt zien?
pi_45436113
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Al Gore tegen Kyoto? More, wanneer ga je de film nu eens echt zien?
Lees mijn bericht dan ook: Toen Al Gore vice was en Clinton president waren ze tegen Kyoto!
quote:
bron: elsevier.
pi_45436170
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 10:40 schreef Mike het volgende:

[..]

Voordat er getekend moest worden, had de Amerikaanse Senaat al tegen het voorstel gestemd. Het had dus ook geen enkele zin voor Clinton om het verdrag te tekenen, want het zou er toch nooit doorgekomen zijn.
Veto!! Zeker als je iets echt belangrijk vindt als president, en als je Clinton en Gore nu hoort preken, kun je er niet omheen dat ze het niet belangrijk vinden/vonden.
pi_45742943
Niet om te spammen maar ik kwam net een site tegen waar je gratis (wellicht komen de verzendkosten op eigen rekening) de DVD van An Inconvenient Truth kunt bestellen.
Het word gefinancieërd door naar het schijnt zeer gulle donateuren die de wereld aan het denken willen zetten over de klimaatverandering. Ze verzenden in ieder geval wereldwijd. Het is het proberen waard!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:59:01 #53
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_45743260
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:51 schreef Asskicker14 het volgende:
Niet om te spammen maar ik kwam net een site tegen waar je gratis (wellicht komen de verzendkosten op eigen rekening) de DVD van An Inconvenient Truth kunt bestellen.
Het word gefinancieërd door naar het schijnt zeer gulle donateuren die de wereld aan het denken willen zetten over de klimaatverandering. Ze verzenden in ieder geval wereldwijd. Het is het proberen waard!
'k Heb er net een aangevraagd. Zal het laten weten als 't pakketje komt... of niet
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_45743355
quote:
I understand that all
of sharethetruth's funding is from
outstandingly generous visitors
who have graciously donated
their hard-earned money
to this website
Dit klinkt wel verdacht..
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:40:23 #55
101884 PeRi
Allons-y!
pi_47020242
Schopje . In NL kun je nu ook gratis naar de film, tot 4 april, in Alphen a/d Rijn, Amersfoort, Almere, Arnhem, Breda, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Enschede, Groningen, Heerlen, Hilversum, Leiden, Rotterdam, Venray/Reuver, Zeist en Zutphen.

Deelnemende bioscopen staan hier.
Whatever I want.
pi_53934208
Wat weinig aandacht voor deze film in dit topic.

Het is de keiharde waarheid. Ik vind dat iedereen dit onder ogen moet zien.

Het gaat best slecht met de aarde op het moment. Wij hebben de technologie en de mogelijkheden om de CO2 uitstoot echt vèèl minder te laten worden. Erg jammer dat wij daar nog geen gebruik van maken. Ik heb me dat eerder afgevraagd.. maarja alles draait om geld op dit moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')