abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42425679
Het hoort niet bij het voetbal. Alleen een bal, 2 doelen en 22 spelers horen bij het voetbal. Wat naast de lijnen gebeurt moet de KNVB niets mee te maken willen hebben. Ze hebben het al moeilijk genoeg om het spel eerlijk te laten verlopen. Laat dat de gemeenten en clubs maar bepalen wat er wel en niet in de stadions gezongen mag worden.

Daarnaast ga ik weer een vergelijking maken met cabaret en/of uitgaan. Schelden gebeurt altijd en overal, waarom dat gejank als men de moeder van sneijder een hoer vindt? Als hans teeuwen de koningin een hoer noemt liggen alle moraalridders van hier om hem te lachen. Of je mag overal schelden in het openbaar, of het moet overal verboden worden.
pi_42425749
en als andere supporters het over 'joden' hebben bedoelen ze niet de echte joden, maar het groepje uit 020 dat zichzelf jood vindt. Terwijl 99% niets van die levensstijl en gebruiken afweet. Bij het hamas gezing gaat het dus alleen over dat ene groepje. Ik begrijp best dat dit voor een buitenstaander niet te snappen is, maar bemoei je dan ook nergens mee.

Ook wil ik meedelen dat ik hier zelf niet aan meezing om de valse beschuldigingen vast voor te zijn
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:27:40 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42425948
Simpel, je mag je club aanmoedigen en de andere club ontmoedigen.
Kwetsende koren naar personen mogen niet.

Wesley Sneijder die voor vanalles wordt uitgemaakt vind ik niet kunnen. (om maar ff een recent voorbeeld te noemen)
Zingen "Ik schijt op nac, jij schijt op nac, samen schijten wij op nac nac nac..." vind ik dan wel weer grappig.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:32:03 #104
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42426096
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:20 schreef KansloosForEver het volgende:

Ook wil ik meedelen dat ik hier zelf niet aan meezing om de valse beschuldigingen vast voor te zijn
Zelf zing ik wel mee, is hier iets mis mee?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42426112
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Weet je wat jullie eigenlijk zeggen: Het is oké als de grootste jongen van de klas het kleinste jongetje pest, want hij moet laten zien hoe stoer hij wel is. Het is niets persoonlijk, want dat hoort er bij als je de kleinste bent. Daar moet je dan maar mee leren leven.
Als het kleinste jongetje ook iedere keer opnieuw zich als een vervelend jong gedraagd dan mag de grootste jongen hem pesten van mij.
pi_42426140
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:32 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Zelf zing ik wel mee, is hier iets mis mee?
doe niet zo zielig. Alsof het mij een fuck interesseert wat iemand anders zingt. Die spelers moeten maar ballen tonen of anders gaan spelen bij Elinkwijk ofzo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 16:36:55 #107
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42426246
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:33 schreef KansloosForEver het volgende:

[..]

doe niet zo zielig. Alsof het mij een fuck interesseert wat iemand anders zingt. Die spelers moeten maar ballen tonen of anders gaan spelen bij Elinkwijk ofzo
Je geeft aan dat je niet meezingt, om valse beschuldigingen te voorkomen. Maar who cares? De mensen die de spreekkoren veroordelen, moeten dit lekker zelf weten. Het is allemaal puur vermaak, geen misdaad ofzo!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_42426373
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 16:36 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Je geeft aan dat je niet meezingt, om valse beschuldigingen te voorkomen. Maar who cares? De mensen die de spreekkoren veroordelen, moeten dit lekker zelf weten. Het is allemaal puur vermaak, geen misdaad ofzo!
Het is een feit dat Fok! volzit met moraalridders die spreekkoren wel afkeuren maar het gescheld in cabaret niet. Ik heb weinig zin in het gezever van die mensen die niet concequent kunnen zijn.

Ik doe overigens wel mee aan andere spreekkoren, alleen aan het hamas gejank niet.
pi_42429003
Ik vind het erbij horen, deed er altijd even hard aan mee.
Oerwoudgeluiden en Racistische rotzooi moet ik dan weer niets van hebben.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:07:50 #110
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42448550
Ik vind dat het erbij hoort zolang het maar duidelijk gericht is tegen de tegenstander (spelers, trainer, supporters) en niet een alternatief (politiek) doel heeft zoals rascistische spreekkoren.

Harde spreekkoren ben ik ook niet op tegen. De 2 uur dat je in het stadion zit zijn die ander de vijand en die moeten geintimideerd worden. Ook als er spreekkoren die over de top zijn (zoals spreekkoren van SCUM over Hillsborough) hebben een doel, namelijk dat ik een nog grotere hekel heb aan SCUM krijg en in mijn aanmoedigingen en eigenspreekkoren nog fanatieker wordt.

Toen Utreg zong " laat maar liggen, die is dood" (bij blessure van Sneijder) vond ik de reply " DiTomasso, die is dood" wel aardig gevonden (dat zijn mijn ziek gevoel voor humor zijn; Tsja, moet je maar niet beginnen met szingen over dode voetballers ...). Het kweekt ook extra vijandigheid tussen Utreg en Ajax wat in het stadion alleen maar tot een fantiekere voetbalsfeer leidt. En daar is niet veel op tegen imho, zolang de boel daarbij maar niet wordt afgebroken (wil je dat dan kan je nog altijd betere een oefenwedstrijd tegen een " willekeurig" nationaal elftal spelen ...)

Kijk, je zit daar als publiek niet alleen om voetbal te kijken (als je de wedstrijd goed en confortabel wil zien kan dat toch echt beter via de TV). Je zit daar voor de sfeer (netzoals bij andere sporten; je gaat ook niet naar een marathon kijken om rennende mensen te kijken - kan je netzo goed in het park zitten). Een echte voetbalsfeer barst van het ongebreidelde fanatisme. En dus met spreekkoren. Hard en fel.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_42450882
quote:
Offside, 4 December
The 'football chant laureate' competition is deaf to the creativity of the terraces.

'Football chanting is a modern-day art form', says a spokesman for Barclaycard, which has launched a competition to find a 'football chant laureate'. Andrew Motion, the poet laureate, will head the quest to find a terrace poet who can 'create witty, insightful, rousing, and original chants that reflect the pride and passion of the game'.

Like local authority community murals or school rapping contests, it's a racing certainty that officially sanctioned terrace chants are going to be pretty dismal. Indeed a competition spokesperson has already confirmed that contestants 'are not allowed to use obscenities'. Yet a terrace chant without obscenity is pretty much an oxymoron. The whole point of football chants is to offend, upset, ridicule, and goad the opposition.

One of the most common terrace themes is sex or, to be more precise, the making of unfounded and usually slanderous accusations about the sexual predilections of one's opponents. It is, for example, customary to greet visitors from Wales or rural towns with a chorus of 'sheep, sheep, sheep shaggers'. Chelsea fans have developed the theme by altering the words to Men of Harlech: 'Ian Rush fucks his mother, Ian Rush fucks his brother, All the Welshmen fuck each other, Fuck off back to Wales.' Crude but effective.

Vulgarities about a footballer's wife or girlfriend are also common. When David Beckham started dating Posh Spice opposing fans chanted: 'Does she take it up the arse?' There are numerous Posh and Becks adaptations of that old Cockney knees-up My Old Man's a Dustman. Spurs fan, for example, sing: 'Posh Spice is a slapper, She wears a Wonderbra, And when she's shagging Beckham, She thinks of Gin-o-la.' Supporters of other clubs replace Ginola's name with, for example, Harry Kewell (Leeds - now Liverpool) and, more implausibly, Brett Ormerod (Southampton).

The north-south divide has also inspired numerous football songs. During the 1980s southern fans used to wave bank notes at visiting northerners chanting 'Loadsa, loadsa money'. Liverpool fans have long been taunted with a charming adaptation of the folksong In My Liverpool Home: 'In your Liverpool slums, in your Liverpool slums, Your mum's on the game and your dad's in the nick, You can't get a job 'cos you're too fucking thick, In your Liverpool slums.' During the heyday of Live Aid in the mid-1980s, Liverpool fans were serenaded with choruses of 'Feed the Scousers, Do they know it's Christmas Time?'. Football fans are commonly portrayed as yobs, but these songs reveal their sensitivity to the problems of social deprivation.

Even fans of AFC Wimbledon of the lowly Combined Counties League see fit to brag about their relative affluence. 'We drink champagne, We snort cocaine, We've got ladies over here, You've got shit jobs, You shag your dogs, And your wife is on the game', they chant at small-town opponents from the Surrey commuter belt.

No subject is taboo for a terrace sing-along

Football fans can generally take their insults well, but some chants touch a raw nerve, particularly those celebrating other people's tragedies. Fulham supporters bait their west London rivals Chelsea with a song about former benefactor Matthew Harding who died in a helicopter crash: 'Blue is the colour, football is the game, Poor old Matthew Harding, Should have caught the train.'

Manchester United fans take particular umbrage at songs about the Munich air crash. One of the most popular is sung to the tune of Ally's Army: 'Who's that dying on the runway? Who's that dying in the snow? It's Matt Busby and his boys, Making all the fucking noise, 'Cause they can't get the aeroplane to go.' United supporters are themselves capable of dishing out the tasteless taunts. For example, they like to remind Leeds supporters that two of their fans were stabbed to death in Istanbul by singing: 'Always look out for Turks wielding knives' (to the tune of Always look on the bright side of life).

No subject is taboo for a terrace sing-along. When the recent allegations about a gang rape involving several Premiership footballers surfaced, the team at the centre of the rumours was subjected to chants of 'You couldn't score in a gang rape'. When Stockport County visited Selhurst Park a couple of years ago Palace supporters chanted 'Did the doctor kill your mum?' - a reference to serial killer Dr Harold Shipman. This season Manchester United signed American goalkeeper Tim Howard, who suffers from Tourette's Syndrome. United fans, with admirable disregard for PC etiquette, have taken to saluting their new shot stopper by singing: 'We've got Timmy Tourette's in our nets, Fuck off, fuck off, fuck off.'

The 1970s spawned numerous songs celebrating terrace violence. These are now rarely sung as hooliganism has largely disappeared. Most of these chants were just plain nasty, but there is one particular ditty, an adaptation of Chuck Berry's My Ding-a-Ling, that still makes me chuckle: 'When I was just a little boy, My father bought me my favourite toy, A [insert rival team] fan on a piece of string, and told me to kick his fucking head in, Fucking head in, fucking head in, He told me to kick his fucking head in.'

I'm pretty sure that none of the chants I've mentioned will be acceptable to Andrew Motion. 'I take my young sons to Arsenal sometimes and there have been times when we have been a bit taken aback by the chanting', he said. (I'm surprised he heard any chanting at Highbury the Library, apart from the occasional chorus of Swing Low, Sweet Chariot). A football chant laureate who is not allowed to be vulgar nor offensive? What's that all about? Maybe someone should kick his fucking head in.

pi_42451068
quote:
'Always look out for Turks wielding knives' (to the tune of Always look on the bright side of life).
.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_42451418
quote:
Big Jaap Stam is an ugly man,
He couldn't pull a bird in the fucking Grafton.
He's got no hair he's an ugly twat... fuck off Jaap Stam
pi_42454018
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 13:01 schreef Superheld het volgende:

[..]

.
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:24:57 #115
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_42474804
quote:
Gianni Zuiverloon over de kracht van een positief publiek
Als er bij een voetbalwedstrijd spreekkoren te horen zijn, staan de kranten er vol van. Maar je leest bijna nooit over de duizenden en duizenden enthousiaste supporters die hun ploeg elke week weer op een positieve manier naar de overwinning schreeuwen.

‘Als het publiek achter je staat, speel je veel beter’, weet ook Jong Oranje-speler Gianni Zuiverloon.

Een goed voorbeeld is de wedstrijd die Zuiverloon vorig seizoen, toen nog in het shirt van RKC Waalwijk, speelde tegen Vitesse. ‘We stonden thuis in de rust met 0-4 achter. Na dertig seconden in de tweede helft scoorde ik de 1-4, waarna het publiek begon te schreeuwen. Het hele stadion steunde ons op een positieve manier. Mede hierdoor wisten we uiteindelijk terug te komen tot 4-4. Als het publiek je positief toejuicht, geeft dat een extra stimulans.’

Schreeuwen mag dus, en hard ook, maar wel op een leuke manier. Dat vindt ook Gianni Zuiverloon, die bij sc Heerenveen verwend is met een prima legioen. ‘De tegenstander uitschelden heeft weinig nut; die wordt er vaak alleen maar sterker van.’ Die negatieve houding overheerst nog bij te veel supporters, zowel in het betaald voetbal als in het amateurvoetbal. ‘Oudere mensen klagen van nou nou nou, terwijl jongeren meteen beginnen te schreeuwen en te schelden. Maar je schiet er niets mee op. Je kunt je beter met je eigen team bezighouden dan het andere team uit te fluiten.’

En tot slot: wat doet Gianni Zuiverloon om voetbal leuk te houden? ‘Zijn uiterlijk’, merkt zijn Jong Oranje-ploeggenoot Julian Jenner op. ‘Je moet een beetje goed voor de dag komen hè’, beaamt Zuiverloon met een grijns. ‘Maar wat ik doe om voetbal leuk te houden? Attractief voetbal spelen. Als het spel grimmig is en er veel overtredingen worden gemaakt, wordt het op de tribunes ook grimmig. Als het echter een mooie wedstrijd is, wordt het publiek enthousiast. Je hebt als speler dus ook invloed op het publiek, net zoals een positieve houding van het publiek kan overslaan op de spelers.’ En mooi voetbal en een goede sfeer op de tribune, is dat niet waar we allemaal graag voor naar het stadion komen?
Call me moraalridder, maar dit is nou precies mijn punt
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_42474861
Eens met Gianni.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42478862
Ik niet Gianni is een speler zonder clubliefd. HIj heeft totaal geen idee hoe een wedstrijd leeft voor supporters
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:50:37 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42506262
Je kan zowat geen enkele uitspraak van een profvoetballer serieus nemen, ze zijn media-getraind tot op het bot en zullen dan ook nooit vertellen dat ze het heerlijk vinden dat men op de tribunes de tegenstander provoceert.
pi_42526946
quote:
'Voorzitter FC Utrecht wil afspraak met Ajax over thuishouden fans'
Volgens Johan Derksen hoopt de voorzitter van FC Utrecht met Ajax tot overeenstemming te komen over het thuishouden van de fans van FC Utrecht en Ajax bij de wederzijdse uitwedstrijden. Omdat de spanningen te hoog zijn opgelopen tussen beide clubs zou het beter zijn om de onderlinge duels voorlopig zonder uitpubliek te laten spelen. Dat liet Johan Derksen weten in het programma Voetbal Insite.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:23:37 #120
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_42529919
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 22:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
!!!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 08:02:48 #121
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42532770
En die anne frank de boer was het er gewoon mee eens.. Sjezus, wat een knuppels ..
Nergens word er zo moeilijk over gedaan als in Nederland .. Ga wat beters met je tijd doen..
TBS'ers mogen ontsnappen en mensjes vermoorden, maar zodra je zingt dat amsterdam een grafteringstad is (bijvoorbeeld) is het land te klein
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:23:05 #122
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42533856
Inderdaad, men (Den Haag) doet alsof alle randverschijnselen binnen de voetballerij een gigantisch groot probleem zijn, maar als je naar andere landen kijkt, valt het hier allemaal nog wel mee. Daarbij zijn er genoeg zwaardere misdaden, waar men meer tijd, geld en aandacht aan kan besteden.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:33:02 #123
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42534034
Neemt niet weg, dat er een groot aantal klootzakken tussen zitten die altijd mot zoeken. Ik wil niet generaliserend zijn, maar dat zijn meestal degene die dronken of stoned naar een wedstrijd komen, daar zich flink lopen opfokken en met allerlei ziekten smijten. Na de wedstrijd zijn dat altijd de eerste mensen die aan de stok krijgen met de supporters van de tegenpartij of de ME. Zulke mensen zijn het gewoon niet waard om fan genoemd te worden. Een hooligan is bij mij iets anders dan een fan. Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen.

Ook racistische spreekkoren vind ik ongehoord. Oerwoudgeluiden zijn nog daar aan toe, maar om een heel wedstrijd spreekkoren van zeer racistische aard aan te heffen is niet normaal. Gelukkig is dit op de nederlandse velden ver te zoeken, maar in Oostbloklanden gebeurt dat vaker. Nu zijn dat natuurlijk niet de landen waar een speler naar toe zou gaan, maar in europees verband bedoel ik dan.

Van spelersvrouwen en moeders moet je ook afblijven! Die hebben niets met het spelletje te maken, en zijn dan dus onterecht mikpunt van spreekkoren. Dat scheidsrechters de wedstrijd stillegen omdat zijzelf, hun vrouwen of moeders beledigd worden vind ik niet overdreven, maar zelfs zeer goed. Het is natuurlijk wel jammer dat een club dan gestraft worden voor de dingen die hooligans roepen. De club moet daar ook niet voor worden aangesproken, die kunnen er niets aan doen, en het is gewoon zeer lastig om grip te krijgen op wat het publiek allemaal zingt.

Einde pleidooi
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:40:15 #124
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42534176
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:33 schreef Maikalo het volgende:
Neemt niet weg, dat er een groot aantal klootzakken tussen zitten die altijd mot zoeken. Ik wil niet generaliserend zijn, maar dat zijn meestal degene die dronken of stoned naar een wedstrijd komen, daar zich flink lopen opfokken en met allerlei ziekten smijten. Na de wedstrijd zijn dat altijd de eerste mensen die aan de stok krijgen met de supporters van de tegenpartij of de ME. Zulke mensen zijn het gewoon niet waard om fan genoemd te worden. Een hooligan is bij mij iets anders dan een fan. Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen.

Ook racistische spreekkoren vind ik ongehoord. Oerwoudgeluiden zijn nog daar aan toe, maar om een heel wedstrijd spreekkoren van zeer racistische aard aan te heffen is niet normaal. Gelukkig is dit op de nederlandse velden ver te zoeken, maar in Oostbloklanden gebeurt dat vaker. Nu zijn dat natuurlijk niet de landen waar een speler naar toe zou gaan, maar in europees verband bedoel ik dan.

Van spelersvrouwen en moeders moet je ook afblijven! Die hebben niets met het spelletje te maken, en zijn dan dus onterecht mikpunt van spreekkoren. Dat scheidsrechters de wedstrijd stillegen omdat zijzelf, hun vrouwen of moeders beledigd worden vind ik niet overdreven, maar zelfs zeer goed. Het is natuurlijk wel jammer dat een club dan gestraft worden voor de dingen die hooligans roepen. De club moet daar ook niet voor worden aangesproken, die kunnen er niets aan doen, en het is gewoon zeer lastig om grip te krijgen op wat het publiek allemaal zingt.

Einde pleidooi
Oerwoudgeluiden, bananen etc vind ik ook niet kunnen, Midden-Noord van ADO Den Haag maakt zich hier nog weleens schuldig aan, ook al hebben ze zelf ook enkele donkere voetballers onder contract staan. Sommige racistische spreekkoren zijn dan wel weer ludiek, zoals over de Moslims. Veel spelersvrouwen zijn ware golddiggers en hebben dus wel degelijk met het spelletje te maken, mocht manlief niet zoveel talent en/of geld bezitten, dan zouden ze hem nooit zien staan. Het lijdend onderwerp in een spreekkoor zijn, hoort er dan gewoon bij.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:52:43 #125
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42535699
quote:
Neemt niet weg, dat er een groot aantal klootzakken tussen zitten die altijd mot zoeken. Ik wil niet generaliserend zijn, maar dat zijn meestal degene die dronken of stoned naar een wedstrijd komen, daar zich flink lopen opfokken en met allerlei ziekten smijten.
Ik ga naar een match.
Drink genoeg bier en/of rook een jointje.
Ben altijd gespannen en vloek redelijk veel (maar vloeken is mij in het dagelijks leven ook niet vreemd).
Dus dat stuk is al gelul.
quote:
Na de wedstrijd zijn dat altijd de eerste mensen die aan de stok krijgen met de supporters van de tegenpartij of de ME.
Ow. Dat heeft dan ook niets met de houding van de ME te maken?
quote:
Zulke mensen zijn het gewoon niet waard om fan genoemd te worden. Een hooligan is bij mij iets anders dan een fan
quote:
. Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen.
Alles om te winnen. Alles voor de club.
Alles moet ook wijken voor die overwinning.
quote:
de 22ste ook niet stiekem mee doen met "wie niet springt", "het is koud.." en dergelihjk hey.
Oostbloklanden, Rusland is ook oostblok? Daar spelen natuurlijk helemaal geen donkere spelers
quote:
Van spelersvrouwen en moeders moet je ook afblijven! Die hebben niets met het spelletje te maken, en zijn dan dus onterecht mikpunt van spreekkoren.
Alles om te winnen. Alles voor de club.
Alles moet ook wijken voor die overwinning.
quote:
Dat scheidsrechters de wedstrijd stillegen omdat zijzelf, hun vrouwen of moeders beledigd worden vind ik niet overdreven, maar zelfs zeer goed.
Ik vind het zielig.
Zeker omdat ze er niet consequent in zijn.
quote:
Het is natuurlijk wel jammer dat een club dan gestraft worden voor de dingen die hooligans roepen. De club moet daar ook niet voor worden aangesproken, die kunnen er niets aan doen, en het is gewoon zeer lastig om grip te krijgen op wat het publiek allemaal zingt.

Einde pleidooi
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:02:22 #126
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42535955
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 10:52 schreef Keltie het volgende:
Dat is het mooie van een forum. Iedereen kan zijn mening geven
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:17:57 #127
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42536383
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:02 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Dat is het mooie van een forum. Iedereen kan zijn mening geven
jammer alleen dat er zo gebaggerd word. Zoals je laatste stuk van je "pleidooi".
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:24:28 #128
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42536583
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:17 schreef Keltie het volgende:

[..]

jammer alleen dat er zo gebaggerd word. Zoals je laatste stuk van je "pleidooi".
Ik geef alleen maar aan, dat je als bestuur van een club geen vat kan krijgen op wat er gezongen wordt. Maar dat heeft aan de andere ook zijn charme. Het publiek bepaalt zelf wat er gezongen wordt. Het probleem is vaak, dat als het publiek eenmaal negatief in het nieuws is gekomen, dat de club het predikaat 'racistisch' of 'gewelddadig' opgeplakt krijgt. Met als gevolg dat je bepaalde spelers ook moeilijker overstag krijgt om te komen.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:31:00 #129
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42536761
En dat is gelul.
Er kan gewoon gestraft worden, dus er zou wel degelijk bepaald kunnen gaan worden wat er gezongen gaat worden.
Zeker het nieuws niet gevolgd over fc utrecht - ajax? Het nieuwe ado stadion?
(okey, het kan dan ook ontweken worden -sjaals e.d- maar dat is een ander punt)
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:35:59 #130
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42536898
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:31 schreef Keltie het volgende:
En dat is gelul.
Er kan gewoon gestraft worden, dus er zou wel degelijk bepaald kunnen gaan worden wat er gezongen gaat worden.
Zeker het nieuws niet gevolgd over fc utrecht - ajax? Het nieuwe ado stadion?
(okey, het kan dan ook ontweken worden -sjaals e.d- maar dat is een ander punt)
Ik leg het denk ik verkeerd uit. Natuurlijk kan je straffen uitdelen. Maar dat gaat niet zonder dat de 'goeden' onder de 'slechten' leiden. Mensen die uit de rij gepikt worden omdat ze en hoofd hebben wat de security niet aanstaat. Of mensen die midden in de opschudding staan, en er verder niets mee te maken hebben, maar wel worden opgepakt.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:40:21 #131
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42537031
Camera's staan aangesloten aan TV's.
Als ik schreeuw, kunnen ze dus op die TV zien wat ik schreeuw.
Zolang ze een liplezer kunnen laten ontcijferen wat Materazzi tegen Zidane zei, voor de kopstoot.. Valt er ook te zien wat ik schreeuw.

En dus kan je er gewoon uitgepikt worden.
Innocent until proven guilty enzo...
Piece of koekie...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:19:34 #132
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42538191
quote:
Neemt niet weg, dat er een groot aantal klootzakken tussen zitten die altijd mot zoeken. Ik wil niet generaliserend zijn, maar dat zijn meestal degene die dronken of stoned naar een wedstrijd komen, daar zich flink lopen opfokken en met allerlei ziekten smijten. Na de wedstrijd zijn dat altijd de eerste mensen die aan de stok krijgen met de supporters van de tegenpartij of de ME. Zulke mensen zijn het gewoon niet waard om fan genoemd te worden.
Lachwekkend gewoon.
quote:
Een hooligan is bij mij iets anders dan een fan. Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen.
Een fan komt niet eens in een stadion. Een supporter heet zoiets. Je bent wel erg naïef om te denken dat die supporters, welke zorgen voor een gezonde sfeer in ene stadion, zich niet af en toe schuldig maken aan spreekkoren.
A.M.A.B
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:43:48 #133
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42538976
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:19 schreef Cart_man het volgende:

Een fan komt niet eens in een stadion. Een supporter heet zoiets. Je bent wel erg naïef om te denken dat die supporters, welke zorgen voor een gezonde sfeer in ene stadion, zich niet af en toe schuldig maken aan spreekkoren.
Dat heb je mij niet horen zeggen.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:48:00 #134
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42539108
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:43 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Dat heb je mij niet horen zeggen.
"Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen."
Euh.. Wel?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:53:11 #135
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42539259
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:48 schreef Keltie het volgende:

[..]

"Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen."
Euh.. Wel?
Met ziektes en doodsbedreigingen ja. Maar ludieke dingen als, wie niet springt die is een jood enzo vallen daar niet onder. Mijn mening is dat er soms teveel met ziektes en doodsverwensingen worden gesmeten. Dat heeft in mijn ogen niets meer met de sport voetbal zelf te maken.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:57:29 #136
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42539372
Wie niet springt is een jood is zo ludiek als een pannekoek.
Enzo?
Het is koud, het is guur, gooi wat joden op het vuur? Erg ludiek.
Joden hebben k*nker, joden zijn niets waard, laat ze daarom branden in de openhaard? Erg ludiek.
Joden hebben grote neuzen en een hele lange baard, die kunnen ze goed gebruiken in de openhaard? Ook al zo'n ludieke carnavalskraker...

Euh jah.. Je snapt het wel? 90% van de liederen tegen ajax zijn nou niet echt ludiek te noemen? Maakt dat wat uit? Nee, maar probeer het dan niet goed te lullen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:59:29 #137
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42539433
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:57 schreef Keltie het volgende:
Wie niet springt is een jood is zo ludiek als een pannekoek.
Enzo?
Het is koud, het is guur, gooi wat joden op het vuur? Erg ludiek.
Joden hebben k*nker, joden zijn niets waard, laat ze daarom branden in de openhaard? Erg ludiek.
Joden hebben grote neuzen en een hele lange baard, die kunnen ze goed gebruiken in de openhaard? Ook al zo'n ludieke carnavalskraker...

Euh jah.. Je snapt het wel? 90% van de liederen tegen ajax zijn nou niet echt ludiek te noemen? Maakt dat wat uit? Nee, maar probeer het dan niet goed te lullen.
Ach ja, ik ben nu eenmaal een voetballiefhebber die zich niet kan vinden in al die onzin rond tegenstanders "uitk*nkeren".
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:00:28 #138
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42539457
wegblijven dan ...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:08:35 #139
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42539693
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:00 schreef Keltie het volgende:
wegblijven dan ...
Een wedstrijd bezoeken en achter je club staan staat voor mij los van een wedstrijd bezoeken, je keel schor schreeuwen aan nutteloze spreekkoren.

Oh ja, mijn leven is mij liever dan mijn club. Dus de 'drukte' na de wedstrijd vermijdt ik ook. Nu ben ik vast een nepfan
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:13:41 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42539832
Mijn club en mijn leven ... Volgens m'n vrienden/kennissen is m'n club m'n leven.
Maargoed, je begint je steeds zieliger en krampachtiger in allerlei bochten te wringen.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:17:08 #141
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42539958
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:08 schreef Maikalo het volgende:

[..]
Oh ja, mijn leven is mij liever dan mijn club. Dus de 'drukte' na de wedstrijd vermijdt ik ook. Nu ben ik vast een nepfan
Ik volg het niet? Bang dat je dood gaat?
A.M.A.B
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:18:43 #142
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42540010
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:17 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Ik volg het niet? Bang dat je dood gaat?
Nou, ik heb liever geen klap op mijn kop omdat ik een feyenoordshirt draag.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:20:18 #143
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_42540052
Gezellig hier, lijkt wel een Feyenoord-topic.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:23:42 #144
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42540144
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:20 schreef M0NTANA het volgende:
Gezellig hier, lijkt wel een Feyenoord-topic.
Kakkerlakken, je vind ze ook overal
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:31:28 #145
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_42540396
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:18 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Nou, ik heb liever geen klap op mijn kop omdat ik een feyenoordshirt draag.
Hahaha, de tering. Klap van de ME of van een tegenstander? Laatste keer dat ik een tegenstander vrij heb zien rondlopen rond de Kuip is alweer wat jaartjes geleden...
A.M.A.B
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:11:12 #146
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_42541650
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 13:31 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hahaha, de tering. Klap van de ME of van een tegenstander? Laatste keer dat ik een tegenstander vrij heb zien rondlopen rond de Kuip is alweer wat jaartjes geleden...
Mwah, Heerenveen en Roda zie je nog weleens ... Maar een tegenstander "van formaat" ...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:06:17 #147
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_42543589
AMSTERDAM - De UEFA dreigt Kroatië uit het kwalificatiereeks voor de eindronde van Euro 2008 te gooien. De Europese voetbalbond eist harde actie van de nationale bond tegen de eigen racistische aanhang. Supporters van Kroatië vormden een menselijke swastika-teken tijdens de vriendschappelijke wedstrijd tegen Italië.

"Als het opnieuw gebeurt, dan sluiten we een zware sanctie niet uit.", verklaarde een woordvoerder van de UEFA.

De Europese voetbalbond heeft ook de regering in Kroatië ingelicht over de mogelijke uitsluiting. De Kroatische autoriteiten hebben nog niet officieel gereageerd op de waarschuwing van de UEFA. De UEFA hoopt met het dreigement dat de aankomende kwalificatiewedstrijd tussen Kroatië en Engeland zonder wanklank verloopt. Woensdag ontmoeten de Kroaten in Zagreb het Engelse team.

Kroatië kan zich een racistisch incident niet veroorloven. Het Balkanland heeft zich samen met Hongarije kandidatuur gesteld voor de organisatie van het Europees Kampioenschap 2012.

Bron: nu.nl

Zo wordt dus een land gestraft voor dingen die de supporters flikken. . Als dit de enige manier nog is om zulke dingen tegen te gaan .
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:19:29 #148
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_42557124
quote:
Fans zorgen voor een gezonde sfeer in het stadion. Als één man achter je club staan en deze naar de overwinning proberen te zingen/schreeuwen weetikhetallemaal. Daar horen dus geen spreekkoren tussen waarbij de scheidsrechter, spelers en coaches het moeten ontgelden met ziektes en doodsbedreigingen.
Aan de ene kant is het meer dan prima om je club naar de overwinning te schreeuwen. Daar heeft het team het meest aan.

Aan de andere kant is het sfeer van volledige (verbale) vijandelijkheid tussen supporters een van de dingen waar ik voor naar het stadion ga. Het is ook een van de dingen waar ik als 13-jarige toen ik voor het eerst naar een wedstrijd van Ajax ging (tegen Utreg) voetbalsupporter door geworden was. En als ik naar het stadion ga is dat nog steeds een van de belangrijker redenen (naast de gezelligheid en het van te voren en achteraf zuipen), want het voetbal zelf dat kan je beter via de TV volgen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_42560222
Absoluut met Doc eens. Met de sport ansich heeft het niet veel te maken, dat is niet erg ook, het is gewoon een vorm van beleving waar dergelijk dingen bijhoren..

Maar Nederlanders zijn hypocriet. Als er in Enschede een halve wijk onploft sturen we drie dagen later grappige emails met "groeten uit Enschede" maar als supporters "vuurwerk" geluiden maken dan is het hek van de dam. Probleem is gewoon dat mensen altijd het liefst naar andere willen wijzen om daar zelf beter van te worden.
"..and in my brain it's going wrong.."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')