Pfffquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je hebt een verschil tussen ludiek en fout - hamasliedjes gaan al gauw de verkeerde kant op. Persoonlijk heb ik weinig met het hele joden gedoe als Ajacied zijnde, maar de redenatie van als zij zingen "joden, joden" als geuzennaam, dan mogen wij wel hamas hamas gaan lopen bleren, die zie ik niet helemaal
Ludiek en sarcastisch is niks mis mee.. Ga gerust zingen over Jodenkoeken of Negerzoenen, Geitenneukers of Blanke Vla etc. Daar is niks op tegen. Maar de sissende- en oerwoud-geluiden, de persoonlijke aanvallen, etc., die hebben niks in een voetbalstadion te zoeken!! Doe dat gewoon lekker thuis voor de spiegel, dan heb je iemand die dat ook leuk vindt!!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je hebt een verschil tussen ludiek en fout - hamasliedjes gaan al gauw de verkeerde kant op. Persoonlijk heb ik weinig met het hele joden gedoe als Ajacied zijnde, maar de redenatie van als zij zingen "joden, joden" als geuzennaam, dan mogen wij wel hamas hamas gaan lopen bleren, die zie ik niet helemaal
Verder hoort het er voor een groot deel gewoon bij. Ludieke, sarcastische spreekkoren zijn fantastisch.
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Doe dat gewoon lekker thuis voor de spiegel, dan heb je iemand die dat ook leuk vindt!!
Hahaha, tuurlijk. Hoe kom je tot die conclusie? Zelf onderzoek gedaan?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:50 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
[..]
En ik blijf er bij dat juist positief ondersteunende spreekkoren voor je eigen club uiteindelijk nog altijd het meeste resultaat sorteren. Helaas ontbreekt dat besef bij een bepaald deel van de stadionbezoekers (Nee, geen voetbalfans. Een voetbalfan houdt van het spelletje en verziekt het niet) , zodat we weer allerlei ziektes en beledigingen over en weer krijgen.
Nee, dat zegt mijn gezonde verstand!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:52 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hahaha, tuurlijk. Hoe kom je tot die conclusie? Zelf onderzoek gedaan?
Wat valt bij jou dan wel onder racistisch?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:04 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer niet echt rascistisch, maar zoals je al zegt ludiek.
VAL DOOD VIEZE VUILE TERINGK*NKERLIJER VAN EEN TYFUSNEGER!!!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:05 schreef Keltie het volgende:
Spreekkoren horen erbij.
Voetbal = Oorlog.
[..]
Wat valt bij jou dan wel onder racistisch?
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:05 schreef Keltie het volgende:
Positieve, ludieke en sarcastische Spreekkoren horen erbij.
Voetbal = Oorlog met 2x 10 veldspelers + 1 keeper tegen een bal schoppen. Wie aan het eind van de wedstrijd de meeste doelpunten heeft gemaakt (of de minste tegen gekregen), heeft gewonnen! Niet degene die zich het meest idioot/debiel heeft weten te gedragen
[..]
IS geen spreekkoor, is een vloek.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:07 schreef Maikalo het volgende:
[..]
VAL DOOD VIEZE VUILE TERINGK*NKERLIJER VAN EEN TYFUSNEGER!!!
zoiets?
Ik respecteer je mening hierover, respecteer dan ook de mening van andersgezinden, al ben je het er niet mee eens...quote:
Ligt er idd aan wat je met racistisch bedoelt. Oerwoudgeluiden niet nee.quote:
Geloof me, ik heb wedstrijden zien kantelen door het intimideren van de tegenstander met spreekkoren.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:37 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Zoals ik in mijn eerdere post [CENTRAAL] Spreekkoren, horen bij het voetbal of niet? al aangaf, van positieve ondersteuning gaat jou club beter voetballen en de tegenstander kan zich ook geïntimideerd voelen (en daardoor minder gaan spelen). Door negatieve spreekkoren terg je slechts de tegenstander (die dus 200% inzet gaat vertonen en beter speelt) en je eigen club wordt er niks beter van. Dus wat levert nu per saldo het meeste resultaat op?
Nee dat zeggen we niet want dat zou heel persoonlijk zijn, die grootste jongen ziet dat kleine jongetje dagelijks, wij zien die spelers van een afstand 2 keer per jaar en kennen ze niet persoonlijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Weet je wat jullie eigenlijk zeggen: Het is oké als de grootste jongen van de klas het kleinste jongetje pest, want hij moet laten zien hoe stoer hij wel is. Het is niets persoonlijk, want dat hoort er bij als je de kleinste bent. Daar moet je dan maar mee leren leven.
Hoe zien Joodse vlaggen er precies uit ? Ben ik wel benieuwd naar!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:18 schreef DarkShine het volgende:
Ook gezing over joden hoort erbij aangezien die club uit Amsterdam zelf Joodse vlaggen ophangt en continu 'joden joden' scandeerd...
Je weet toch wat ie bedoelt?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:41 schreef Roi het volgende:
[..]
Hoe zien Joodse vlaggen er precies uit ? Ben ik wel benieuwd naar!
Een kind van 5 verkrachten, vermoorden en in de put pleuren.. In zo'n zieke wereld leven we. En dan ga jij zeiken over het feit dat er geen spreekkoortjes plaats mogen vinden, want dat is ziek? Pleurt op joh.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Ik denk niet dat die spreekkoren van 'nepsupporters' komen. Het komt volgens mij juist van de echte supporters die zo ver willen gaan voor een overwinning dat ze alle beledigingen roepen om te winnen. Vraag ik me af in wat voor zieke wereld je dan leeft. Aanmoedigen is oké, maar als je 90 minuten een speler voor rotte vis uitmaakt, dan ben je best ziek. Het is tenslotte een sport. Je staat geen dictator uit te jouwen, maar een voet-bal-spe-ler
Het komt van echte supporters de hele bunnikside zingt mee dusquote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:27 schreef Terreros85 het volgende:
Ik denk niet dat die spreekkoren van 'nepsupporters' komen. Het komt volgens mij juist van de echte supporters die zo ver willen gaan voor een overwinning dat ze alle beledigingen roepen om te winnen. Vraag ik me af in wat voor zieke wereld je dan leeft. Aanmoedigen is oké, maar als je 90 minuten een speler voor rotte vis uitmaakt, dan ben je best ziek. Het is tenslotte een sport. Je staat geen dictator uit te jouwen, maar een voet-bal-spe-ler
Weet je wat jullie eigenlijk zeggen: Het is oké als de grootste jongen van de klas het kleinste jongetje pest, want hij moet laten zien hoe stoer hij wel is. Het is niets persoonlijk, want dat hoort er bij als je de kleinste bent. Daar moet je dan maar mee leren leven.
Ik had het niet over de hele wereld. Ik had het over de eigen wereld. Ik heb een eigen wereld en jij hebt een eigen wereld.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:43 schreef Keltie het volgende:
[..]
Een kind van 5 verkrachten, vermoorden en in de put pleuren.. In zo'n zieke wereld leven we. En dan ga jij zeiken over het feit dat er geen spreekkoortjes plaats mogen vinden, want dat is ziek? Pleurt op joh.
Dan heb jij wel een hele grote plaat voor je kop.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:00 schreef BliksemSchigt het volgende:
Autisten 'hebben' inderdaad 'een eigen wereld', normale mensen delen de wereld echter met anderen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:14 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Ik had het niet over de hele wereld. Ik had het over de eigen wereld. Ik heb een eigen wereld en jij hebt een eigen wereld.
Juistum daar gaat het (o.a.) om.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Geloof me, ik heb wedstrijden zien kantelen door het intimideren van de tegenstander met spreekkoren.
Nou, begin er steeds meer mijn twijfels over te krijgen of dat zo is. Wat een gezever tegenwoordig...quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:31 schreef M0NTANA het volgende:
Voetbal is een blijft een mannensport!
Ach, je weet hoe het is met de hedendaagse politiek, iedereen meent te kunnen scoren door een mening te hebben over de randverschijnselen rondom het voetbal....quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:36 schreef Cart_man het volgende:
Nou, begin er steeds meer mijn twijfels over te krijgen of dat zo is. Wat een gezever tegenwoordig...
Dus, als ik het goed lees, vindt Ajax-voorzitter John Jaakke dat er soms redenen zijn om vervelend te doen?quote:'Gesis hoort niet in stadion'
AMSTERDAM - De aanklager betaald voetbal start een onderzoek naar de spreekkoren bij FC Utrecht - Ajax.
Sinds twee jaar geldt een 'zero tolerence' beleid. Bij constatering van kwetsende of discriminerende spreekkoren moet een duel meteen worden stilgelegd. In de praktijk gebeurt dat zelden. Scheidsrechter Dick van Egmond zei veel spreekkoren niet te hebben gehoord.
''Het was een heksenketel, er komen zoveel geluiden op je af,'' aldus Van Egmond. ''Je bent als scheidsrechter vooral bezig met wat er op het veld gebeurt. Eigenlijk horen wij ons niet met randzaken bezig te houden.''
Ajax-voorzitter John Jaakke, aanwezig in de Galgenwaard, zag genoeg redenen het duel tijdelijk te staken. Hij steunt het ingestelde onderzoek dan ook. ''We hebben met z'n allen regels afgesproken. Dan moeten we ons daar ook aan houden. Er was duidelijk gesis te horen. Dat hoort niet in en trouwens ook niet buiten een stadion thuis.''
Hoewel er ook spreekkoren jegens Van Egmond te horen waren uit het bezoekersvak, vindt Jaakke dat de Ajax-supporters zich 'grotendeels goed hebben gedragen.' ''Ze hadden lange tijd ook geen reden om vervelend te doen, omdat het goed ging met Ajax. Ze werden ook geprovoceerd, daar hebben ze weinig reactie op gegeven.''
De stadionomroeper deed voor en tijdens de wedstrijd meerdere malen een oproep aan de supporters om FC Utrecht op een positieve manier te steunen. Daarmee heeft de Utrechtste clubleiding meer gedaan dan vorig seizoen, toen Ajax ook werd ontvangen met kwetsende spreekkoren.
Hij vergeet gemakshalve ook maar even dat zijn eigen supporters net zo hard meededen met ‘’kwestende spreekkoren’’quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus, als ik het goed lees, vindt Ajax-voorzitter John Jaakke dat er soms redenen zijn om vervelend te doen?
Och, net zo hard? 20 seconden zong een minderheid iets over David di Tomasso, verder viel het wel mee, toch?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:24 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hij vergeet gemakshalve ook maar even dat zijn eigen supporters net zo hard meededen met ‘’kwestende spreekkoren’’
Kanker-Utrecht vergeten misschien ?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:25 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Och, net zo hard? 20 seconden zong een minderheid iets over David di Tomasso, verder viel het wel mee, toch?
Ach, dat is net zo standaard bij FCU-Ajax als een hele Bunikside die "Wie niet springt is een Jood!" inzet, is tevens een reactie op jullie "Come on Utrecht!" en volgens mij staat niemand er verder bij stil.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kanker-Utrecht vergeten misschien ?
Kom op zeg je was er zelf bij dus doe nu niet alsof het uit-vak zich goed gedragen heeft.
Jaakke moet gewoon niet doen alsof Ajax supporters niets zongen, klaar.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 11:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, dat is net zo standaard bij FCU-Ajax als een hele Bunikside die "Wie niet springt is een Jood!" inzet, is tevens een reactie op jullie "Come on Utrecht!" en volgens mij staat niemand er verder bij stil.
Misschien tijd voor een ludiek spandoek dan in het kader van de vrijheid van meningsuiting: "Cabaretgroep Bunnikside"quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 10:29 schreef FrankyMcG het volgende:
Ach, als het in een stadion wordt geroepen, is het ziekelijk, schandalig, waar gaat de wereld toch naar toe. Als de gemiddelde Hans Teeuwen of Theo Maasen het roept in zijn show, is het cabaret, humor, en moet je het maar relativeren.
quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 12:10 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Misschien tijd voor een ludiek spandoek dan in het kader van de vrijheid van meningsuiting: "Cabaretgroep Bunnikside"
En dan alles kunnen zeggen
quote:FC Utrecht kondigt maatregelen aan
06 oktober 2006, 11:59
Door: Gijs Van Hulten
Volgens FC Utrecht is afgelopen zondag in het competitieduel tegen Ajax een drempel bereikt. Eigen stewards werden naar boven gejaagd en mensen voelden zich allerminst prettig op de tribunes. Voorzitter Jan Willem van Dop wil maatregelen treffen.
“Dit is absoluut onacceptabel. Zoals zo vaak verpest een kleine groep het voor de rest.” Voor Van Dop is het genoeg geweest. Hij wil op korte termijn om de tafel met de SupportersVereniging om het ‘Utrecht-onwaardige’ gedrag te bespreken.
“Misschien moeten we wel maatregelen gaan treffen. Bijvoorbeeld het terugbrengen van een doek, dat twee supportersgroepen het zicht op elkaar ontneemt. Een jaar lang konden we het zonder dergelijke sancties doen, maar kennelijk kunnen bepaalde supporters daar niet tegen”, reageert de teleurgestelde voorzitter op de website van FC Utrecht.
“We zouden nog verder kunnen gaan. Voortaan bij de wedstrijden tegen Ajax onze supporters over en weer gewoon thuis laten.” Van Dop betreurt tevens het gebrek aan sociale controle. “Als iemand zich misdraagt, kunnen anderen hem toch corrigeren in plaats van mee te gaan doen? Voor mij is één ding duidelijk; zo kunnen we niet verder.”
Dat bepaal jij?quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:24 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Het beledigen van je tegenstander heeft niets met voetbal te maken,
quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:07 schreef FrankyMcG het volgende:
Tot op zekere hoogte vind ik dat spreekkoren er 'gewoon' bij horen om de tegenstander te provoceren en uit het spel te halen. Iedereen heeft daarin zijn/haar eigen grenzen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |