abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42335508
Slowchat!
pi_42335549
quote:
Boek Hirsi Ali in twee dagen uitverkocht

De vrijdag verschenen autobiografie van voormalige VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali is een enorm succes. In twee dagen tijd is de eerste oplage van 'Mijn Vrijheid' (17.500 exemplaren) helemaal uitverkocht.

Dat heeft uitgeverij Augustus bekendgemaakt. De eerste oplage bestond uit een gebonden druk en paperback. De derde druk, 10.000 exemplaren, ligt begin volgende week in de boekhandels.

Zaterdag kwam het boek ook uit in de Duitse vertaling en kwam gelijk binnen op de twintigste plaats van de bestsellerslijst van weekblad Der Spiegel.

Het eerste exemplaar van 'Mijn Vrijheid' werd vrijdag in ontvangst genomen door minister van Financiën Gerrit Zalm (VVD). Het boek verschijnt de komende maanden ook in onder meer Frankrijk, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Spanje, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

Harde kritiek
Hirsi Ali, die de afgelopen twee weken verschillende interviews gaf ter promotie van haar nieuwe boek, leverde zaterdag in NRC Handelsblad harde kritiek op de Tweede Kamer. Zij noemde het parlement 'zwak, gewetenloos en zonder geheugen' (lees Hirsi Ali: Parlement is zwak en gewetenloos).

Onlangs liet Hirsi Ali zich ook al fel uit over partijgenoot minister Rita Verdonk voor Vreemdelingenzaken en Integratie. Zij zei dat 'niets gevaarlijker is dan een politica als Rita Verdonk zonder ideeën en zonder partijprogramma'
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/118347/index.html
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_42335630

Biertje?
pi_42335708
quote:
India bindt strijd aan met dengue

India is een grootscheepse campagne begonnen om de uitbraak van dengue oftewel knokkelkoorts te bestrijden. De afgelopen weken zijn veertien mensen aan de ziekte overleden; zo'n vijfhonderd personen zijn met het virus besmet, vooral in de hoofdstad New Delhi.
De overheid stuurt onder meer ploegen de straat op om bestrijdingsmiddelen te sproeien tegen muggen, die het virus verspreiden. Daarnaast komt er een voorlichtingscampagne over wat burgers zelf kunnen doen om verspreiding van het virus tegen te gaan. Burgers worden vooral opgeroepen tot het verwijderen van stilstaand water, waarin de muggen hun eitjes leggen.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5032079

wat besmette muggen allemaal niet kunnen aanrichten, de Britten kunnen hierover meepraten
pi_42335828
quote:
All in all, the Walcheren campaign turned out to be a disaster for Great Britain. The effects of the Walcheren fever effectively destroyed a force of some 39,000 men. It led to a quarrel between the Viscount Castlereagh the British Secretary for War and George Canning the Foreign Secretary, which resulted in the two men fighting a duel over the issue.
dit had het regeren voor Blair een stuk makkelijker kunnen gemaakt hebben
pi_42335931
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_42336227

"Premier neemt steekpenning aan"
pi_42336275

Ik weet niet wat voor imago Spyker wil uitstralen, maar het wordt meteen een ouwelullenauto met Balkie erin.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:24:00 #9
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_42336291
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_42336293
Sjors
quote:
zeg ik als VVD stemmer
pi_42336323
Compensatiegedrag van JP.
pi_42336325
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:24 schreef du_ke het volgende:
Sjors
[..]
Verstandig.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:27:57 #13
Stranger than fiction
pi_42336366
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:23 schreef sizzler het volgende:
[afbeelding]

Ik weet niet wat voor imago Spyker wil uitstralen, maar het wordt meteen een ouwelullenauto met Balkie erin.
Alles wat die man aanraakt wordt 100 jaar ouder. Het is ongeloveloos. Die man zou opgesloten moeten worden en nooit meer tevoorschijn gehaald.

Andere optie is in historisch museum aan de slag gaan.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:28:24 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_42336374
quote:
Mijn vrijheid en dat zie je dat kreng vanaf de kaft naar je grijnzen met een sardonische blik waar dollarvormpjes in te ontdekken zijn. Bij Scheltema, Holkema en Vermeulen (een grote boekhandel in Amsterdam) loop je bij binnenkomst tegen een zuil van allemaal Hirschi Banali boeken aan
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:30:27 #15
Stranger than fiction
pi_42336408
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:24 schreef du_ke het volgende:
Sjors
[..]
Sssstttt, dat zeg ik om het verwijt dat ik een zogenaamde linkse rakker ben te voorkomen.

Ik ben geen linkse rakker namelijk. En ook niet rechts. Progressief liberaal dat is wat ik ben,
maar dat past niet in het links-rechts verhaal.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:33:20 #16
Stranger than fiction
pi_42336460
Ik zie een Clinton deja vu!
quote:
Sekszaak probleem voor de partij van Bush
Washington, 3 okt. De Republikeinen in het Amerikaanse Congres zijn vijf weken voor de verkiezingen in problemen geraakt door een seksschandaal dat een Afgevaardigde uit Florida vrijdag tot aftreden dwong. De leiding van de partij wordt nu verweten dat ze de kwestie te lang heeft stilgehouden.

Afgevaardigde Mark Foley (52) uit Florida, al zes termijnen lid van het Congres en voorzitter van een commissie die opkomt voor de belangen van vermiste en misbruikte kinderen, blijkt één en mogelijk meer minderjarige jongens die als ‘pages’ (een soort piccolo’s) werken in het Congres, expliciet seksuele e-mails gestuurd te hebben. In chatsessies, die nu openbaar zijn gemaakt, informeerde hij (onder de naam Maf54) niet alleen naar hun welzijn, maar ook naar hun masturbatiegewoontes en vroeg hij een van hen om een foto.

Foley heeft zich na zijn aftreden laten opnemen in een kliniek om zich te laten behandelen voor „alcoholisme en andere gedragsproblemen”. Voor de verkiezingen van 7 november is in zijn kiesdistrict een andere Republikein naar voren geschoven – al is het te laat om de naam Foley nog van het stembiljet te schrappen.

Maar daarmee is de kwestie niet uit de wereld. De Republikeinen vrezen dat de zaak een negatieve invloed kan hebben op de opkomst van met name hun christelijk conservatieve achterban. Ook zouden kiezers die nog aarzelen op welke partij ze zullen stemmen erdoor naar de Democraten gedreven kunnen worden.

Leiders van de Republikeinse partij blijken al lang van de elektronische avances van hun collega op de hoogte te zijn geweest. Ouders van een jongen hadden vorig jaar al geklaagd, maar dat had niet tot maatregelen geleid. Nu draait de kwestie in de Amerikaanse media om de vraag in hoeverre de Republikeinse voormannen ook van de expliciete aard van de berichtjes die Foley verzond op de hoogte waren. Al in juli had de groep Burgers voor Verantwoordelijkheid en Ethiek in Washington de kwestie voorgelegd aan de FBI.

Enkele conservatieve opiniemakers in Washington drongen gisteren aan op het aftreden van Dennis Hastert, voorzitter van het Huis van Afgevaardigden, omdat hij de zaak op zijn beloop heeft gelaten. De Republikeinen zouden moeten laten zien dat ze de zaak hoog opnemen. Een van hen drong erop aan het programma van de pages, bedoeld om middelbare scholieren kennis te laten maken met het Congres door ze als een een soort bodes briefjes te laten rondbrengen, maar helemaal af te schaffen.

Bush’ woordvoerder Tony Snow sprak van de zaak van ‘de ontdeugende e-mails’, wat hem op het verontwaardigde verwijt van Democraten kwam te staan dat hij de ernst van de kwestie onderschatte. (AP, Reuters)
pi_42336473
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Sssstttt, dat zeg ik om het verwijt dat ik een zogenaamde linkse rakker ben te voorkomen.

Ik ben geen linkse rakker namelijk. En ook niet rechts. Progressief liberaal dat is wat ik ben,
D666?
pi_42336484
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nou vooruit.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 16:47:11 #19
Stranger than fiction
pi_42336670
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:34 schreef sizzler het volgende:

[..]

D666?
Daar voel ik me niet echt meer thuis.

Ben dus een zwevende kiezer.
pi_42336822
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 16:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Daar voel ik me niet echt meer thuis.

Ben dus een zwevende kiezer.
welkom bij de club ik heb op D66 gestemd, de VVD en op laatst zelfs de SP. De volgende verkiezing kijk ik wat de meest banale partij is die een kans hebben op een zetel(s) en daar stem ik dan op.
Mocht het echter een hele mooie dag zijn is de kans groot dat ik iets beters heb te doen dan te gaan stemmen. Of ik kan natuurlijk m'n stem te koop aanbieden. Geen idee wat een redelijke prijs zou zijn. 5 euro ofzo? of 2,50, genoeg voor een biertje.
pi_42336841
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:33:51 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42337345
Stel je voor, SP-PVDA-GL gaan regeren en saneren de Leidse binnenstad.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:36:27 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_42337381
quote:
ChristenUnie niet blij met site tegen VVD
Uitgegeven op dinsdag 03 oktober 2006 om 17:06:08, bijgewerkt om 17:22:20

(Novum) - De ChristenUnie neemt nadrukkelijk afstand van het gebruik van haar logo op de site kutvvd.nl. Daar wordt tekeergegaan tegen het verkiezingsprogramma van de VVD. Bezoekers word gevraagd of zij 'ook tegen de partij van de materialistische egoïsten' zijn.

Het partijlogo van de ChristenUnie met daarbij de oude verkiezingsslogan 'Duidelijk, eerlijk, echt' verschijnt onderaan de pagina. De onbekende makers van de site noemen de partij 'het alternatief voor mensen met gevoel'. Volgens Henk van Rhee, de campagneleider van de ChristenUnie, past de stijl en het woordgebruik op de site niet bij de manier waarop zijn partij campagne wil voeren. "Spontane steun is prachtig, maar dan wel met respect voor je politieke tegenstander."
Ah, ze zijn er ook achter.

VVD-programma alleen goed voor rijken......
pi_42337658
de gouden tijden lijken weer terug te keren voor de al zo vaak geplaagde Nederlandse bouwbedrijven
quote:
Nicaragua wil eigen Panamakanaal

De regering van Nicaragua heeft plannen voor een verbindingskanaal tussen de Atlantische en de Stille Oceaan weer uit de kast getrokken. President Enrique Bolaños kwam daarmee op de proppen tijdens een bijeenkomst van Amerikaanse ministers van Defensie. Volgens Bolaños gaat het project 18 miljard dollar kosten. Het bijna 300 kilometer lange kanaal kan volgens hem in twaalf jaar tijd worden aangelegd. De vaarroute zou geschikt moeten zijn voor grote containerschepen die nu niet door het Panamakanaal kunnen. Panama heeft wel plannen klaarliggen om de waterweg te verbreden. Daarover wordt later deze maand door de bevolking gestemd.
Op de tweedaagse top in Nicaragua zijn de ogen vooral gericht op de Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld en diens Venezolaanse ambtgenoot Raúl Isaías Baduel. Bij aanvang van bijeenkomst schudden beide bewindslieden elkaar vriendschappelijk de hand. De Amerikaanse regering vindt dat recente militaire aankopen van Venezuela tot instabiliteit leiden in de regio, maar volgens minister Baduel heeft zijn land geen offensieve bedoelingen.
http://www.wereldomroep.nl/news/international/#5031435
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')