1983 Murmur
? Fables of the Reconstruction
1986 Lifes Rich Pageant
1988 Green
1991 Out of Time
1992 Automatic for the People
? Monster
1996 New Adventures in hi-fi
1998 Up
Aan dit lijstje ontbreken er zeker nog een paar, volgens mij is er zelfs kort geleden nog een nieuw album van ze verschenen. Als iemand aanvullingen heeft, graag.
Wat me opvalt is de continu hoge kwaliteit van hun werk. Murmur vind ik een van de beste albums met het energieke Catapult en Radio Free Europe,het originele Moral Kiosk en het wonderschone Perfect Circle.
En daar is nog een hoop moois bij gekomen.
Juweeltjes als Driver 8, Fall on me, Orange Crush, Stand, Belong, Low, What's the frequency, Kenneth?, Night swimming,
Leave, Daysleeper en het titelloze laatste nummer van Green.
Ergens eind jaren tachtig speelden ze op Pinkpop.
Michael Stipe had een oog zwart geschilderd en zong een deel van het concert door een megafoon.
Het scheen in die tijd niet zo goed met 'm te gaan, gebukt onder de roem scheen hij depressief geworden te zijn en zich zelfs een keer beschadigd te hebben aan zijn oog.
Men vroeg zich af hoe lang hij zich staande zou weten te houden.
Nou heb ik verder het wel en wee van Michael Stipe niet zo nauwlettend gevolgd, maar het lijkt erop dat 'm dat toch al redelijk lang lukt.
Wat ik wel meegekregen heb is dat hun laatste(?) tournee erg naar verlopen is. De bassist moest geopereerd worden en de drummer kreeg een hersenbloeding en heeft als gevolg hiervan de band verlaten.
Vragen die ik nu wil stellen zijn: weet iemand hoe het hierna verder is gegaan, zijn er plannen voor een tour, wie is bij een optreden van R.E.M. geweest en wat vond je ervan, favoriete nummers, favoriete albums?
1983 Murmur
1984 the I.R.S. Years Vintage 1984 (ik kan geen titel vinden)
1985 Fables of the Reconstruction
1986 Lifes Rich Pageant
1988 Green
1991 Out of Time
1992 Automatic for the People
1993 Dead letter office
1993 Document
1994 Monster
1996 New Adventures in hi-fi
1998 Up
2001 Reveal
Ik mis nog 'Eponomynous' als relevante cd, een verzamelaar weliswaar, maar bevat oa. een demo versie van 'Radio free europe' waar de Murmur versie niet tegenop kan.
Zelf vind ik REM na 'Out of time' toch minder interessant geworden...
quote:'Automatic for the people' draai ik nog steeds regelmatig, en 'New Adventures in Hi-Fi' vind ik ook wel een geslaagde plaat: enigszins experimenteel, maar wel herkenbaar R.E.M. Veel beter dan de voorganger 'Monster': die vind ik, op de eerste twee nummers na weinig bijzonder. Daarna heb ik ze eigenlijk ook niet meer zo gevolgd.
Op dinsdag 08 januari 2002 18:58 schreef ranja het volgende:
Zelf vind ik REM na 'Out of time' toch minder interessant geworden...
Ze zijn ook weer van plan om voor de aankomende plaat ook weer te touren.
Discografie:
(1982: Chronic Town EP)
1983: Murmur (debuutalbum)
1984: Reckoning
1985: Fables of the Reconstruction
1986: Life's Rich Pageant
(1987: Dead Letter Office (b-kanten))
1987: Document
1988: Green
1991: Out of Time (wereldwijde doorbraak met "Losing My Religion")
1992: Automatic For The People
1994: Monster
1996: New Adventures in Hi-Fi
(1997: In The Attic (soort van deluxe B-kanten verzamelaar))
1998: Up
2001: Reveal
quote:Concert was toen op MTV: Live in Keulen.
Op maandag 24 juni 2002 00:29 schreef Theeboon het volgende:
Een maand geleden (ofzo) zijn ze weer in de studio gedoken voor de opvolger van Reveal. Hun laatste tour was in 2001 en die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).
quote:Staan allemaal in onze kast. LRP is de beste, daarna Document en New Adventures
Een maand geleden (ofzo) zijn ze weer in de studio gedoken voor de opvolger van Reveal. Hun laatste tour was in 2001 en die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).Ze zijn ook weer van plan om voor de aankomende plaat ook weer te touren.
Discografie:
(1982: Chronic Town EP)
1983: Murmur (debuutalbum)
1984: Reckoning
1985: Fables of the Reconstruction
1986: Life's Rich Pageant
(1987: Dead Letter Office (b-kanten))
1987: Document
1988: Green
1991: Out of Time (wereldwijde doorbraak met "Losing My Religion")
1992: Automatic For The People
1994: Monster
1996: New Adventures in Hi-Fi
(1997: In The Attic (soort van deluxe B-kanten verzamelaar))
1998: Up
2001: Reveal
quote:* calvobbes had toen 2 keer kaartjes gekocht en baalde ontzettend toen beide concert werden afgelast
die tour met al die ongemakken was in 1995 (Monster tour).
Ik zit nog steeds op een concert van hun hier te wachten, maar vrees dat het nooit meer zal gebeuren
quote:Ze waren in 2001 wel op Rock Werchter geloof ik...
Op maandag 24 juni 2002 10:12 schreef calvobbes het volgende:
Ik zit nog steeds op een concert van hun hier te wachten, maar vrees dat het nooit meer zal gebeuren
Op een of andere manier word ik op het moment geïntrigeerd door "Losing my religion" van R.E.M.. De combinatie van tekst en muziek, gewoon geweldig, en dat terwijl het toch een nummer is van een tijd geleden.
Misschien een stomme vraag hierover... wat is de "betekenis" achter de tekst? Ik kan het wel letterlijk vertalen, maar wat "vertelt" het nummer?
Life is bigger
It's bigger than you
And you are not me
The lengths that I will go to
The distance in your eyes
Oh no I've said too much
I set it up
That's me in the corner
That's me in the spotlight
Losing my religion
Trying to keep up with you
And I don't know if I can do it
Oh no I've said too much
I haven't said enough
I thought that I heard you laughing
I thought that I heard you sing
I think I thought I saw you try
Every whisper
Of every waking hour I'm
Choosing my confessions
Trying to keep an eye on you
Like a hurt lost and blinded fool
Oh no I've said too much
I set it up
Consider this
The hint of the century
Consider this
The slip that brought me
To my knees failed
What if all these fantasies
Come flailing around
Now I've said too much
I think I thought I saw you try
But that was just a dream
That was just a dream
http://www.nme.com/news/103726.htm
quote:Als ze eind juni met de tour beginnen zullen ze begin juni wel niet naar Nederland komen
Glastonbury Festival (June 27)
Werchter Festival (29)
Hamburg Volkspark (July 1)
Odense Midtfym Festival (3)
Berlin Waldbuhne (4)
Munich Konigsplatz (5)
Locarno Piazza Grande (7)
Vienna TBA (8)
Warsaw Gwardia Stadium (10)
T In The Park (12)
Manchester Move Festival (13)
Dublin Marlay Park (16)
Wiesbaden Bowling Green (19)
Vieilles Charrues Festival (20)
Padova Stadio Euganeo (22)
Ancona Stadio Del Corero (23)
Naples Neapolis Festival (24)
Vienne Cotes Du Rock (26)
Stelletje klootzakken gmpf
Edit: en volgens de officiele site zijn dat dus ook ALLE europese concerten
[Dit bericht is gewijzigd door calvobbes op 10-12-2002 18:24]
Misschien helpt het.....
quote:Nee in 2003
Op maandag 24 juni 2002 18:42 schreef Theeboon het volgende:[..]
Ze waren in 2001 wel op Rock Werchter geloof ik...
Wel raar dat ze Nederland zo weinig aandoen, zou dat een reden hebben?
REM to Release Three LPs in '03, Mount World Tour
Ryan Goldman and Marvin Lin report:
Aging twang gods R.E.M. plan to release three records next year: a full-length follow up to last year's Reveal, a best-of collection, and a re-release of 1987's Document in DVD-Audio format. The band are currently hard at work in Vancouver, recording with producer Pat McCarthy (Counting Crows, Wallflowers) and virtual band member/engineer Jamie Candiloro; both the new album and the greatest hits collection are expected in the fall/winter of 2003. Although no official tracklist for the compilation has been released, fansite Murmurs.com reports it will include favorites from the band's entire career, along with a few new tunes for the lowering wolves.
The only R.E.M. release with a set date is the DVD-A version of Document, available January 28th. Remastered in 5.1 Dolby Surround Sound, this new Document will contain the original videos for "Finest Worksong", "It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)", and "The One I Love".
In addition to the onslaught of releases, R.E.M. will mount an extensive world tour for 2003/2004, beginning with the Glastonbury Festival on July 27th. The band will tour Europe in the summer, heading back to North American soil in Fall. From a post on the band's official website, Michael Stipe had this to say: "We have been locked up in the studio and are anxious to see the outside again. So we will spend some of the next year on tour with other people who love music." The North American portion of the tour should coincide nicely with the release of the new album and the best-of compilation. European tourdates:
[snip - zie ook calvobbes' post ]
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 13-12-2002 23:16]
Die nummers hadden echt een geweldige sfeer, ik hoorde ze vanavond toevallig nog in de notenclub (Belgisch muziekprogramma).
Dus wie weet komen ze nog naar Nederland
Mijn favo nummers=
10 beachball (reveal)
9 in the air (up)
8 the one i love (best of)
7 perfect circle (best of)
6 cuyahoga (best of)
5 near wild haven (out of time)
4 the great beyond (single)
3 ive been high (reveal)
2 i believe (best of)
1 country feedback (out of time)
reveal vind ik de beste plaat. De sfeer daarvan is echt heel bijzonder en ik vind het ook de meest emotionele plaat.
quote:* calvobbes is blij dat die dat niet gedaan heeft
Op dinsdag 17 december 2002 09:25 schreef calvobbes het volgende:
Ik zou een kaartje kunnen kopen voor Berlijn en er dan een leuk tripje van kunnen maken * twijfel *....
Maar ik kwam hier om wat te melden over het "best of" album dat er aan komt, van de REM site:
quote:
Peter, Mike, and Michael are currently shooting a video in Vancouver with Director Tim Hope for the song "Bad Day," which will be the first single from the forthcoming "Best Of" collection. Hope has worked with 1 Giant Leap and Coldplay previously. The album is now scheduled to be released on October 27th internationally and October 28th in the U.S. No word yet on the release of the single or video. Please stay tuned for more details.
quote:Het is de melodramatische uitroep gedaan daar iemand, die zich in een obsessieve liefdesrelatie bevindt. Autobiografisch, volgens de zanger.
Op vrijdag 15 november 2002 20:36 schreef Allan24 het volgende:
Life is bigger
It's bigger than you
And you are not me
The lengths that I will go to
The distance in your eyes
Oh no I've said too much
I set it up
That's me in the corner
That's me in the spotlight
Losing my religion
Trying to keep up with you
And I don't know if I can do it
Oh no I've said too much
I haven't said enough
I think I thought I saw you tryEvery whisper
Of every waking hour I'm
Choosing my confessions
Trying to keep an eye on you
Like a hurt lost and blinded fool
Oh no I've said too much
I set it upConsider this
The hint of the century
Consider this
The slip that brought me
To my knees failed
What if all these fantasies
Come flailing around
Now I've said too much
I think I thought I saw you tryBut that was just a dream
That was just a dream
Losing My Religion schijnt een uitdrukking te zijn, waarmee je dus aangeeft stapelverliefd te zijn.
zoekterm: what's the meaning of losing my religion rem
quote:Ik heb altijd gedacht dat het ging over de media-aandacht die hem een beetje wanhopig maakte... Dacht ik overigens ook ergens gelezen te hebben, maar als MStipe zelf zegt dat hij the Police wilde overtreffen, sja...
Op vrijdag 30 mei 2003 00:47 schreef NiKos het volgende:[..]
Het is de melodramatische uitroep gedaan daar iemand, die zich in een obsessieve liefdesrelatie bevindt. Autobiografisch, volgens de zanger.
Losing My Religion schijnt een uitdrukking te zijn, waarmee je dus aangeeft stapelverliefd te zijn.
zoekterm: what's the meaning of losing my religion rem
quote:wat dat laatste betreft kun je beter de tekst van e-bow the letter lezen. Die is daar een stuk helderder over. De uitleg over losing my religion klopt bijna. Het is niet autobiografisch, maar gaat uit van een onbeantwoorde liefde. Eenzijdig dus. In het algemeen...
Op zondag 1 juni 2003 01:35 schreef PokerFace het volgende:[..]
Ik heb altijd gedacht dat het ging over de media-aandacht die hem een beetje wanhopig maakte... Dacht ik overigens ook ergens gelezen te hebben, maar als MStipe zelf zegt dat hij the Police wilde overtreffen, sja...
Overigens bestond REM al voor 1983. Ze zijn al aan het 23e jaar!
En ze stonden als enige band ooit inmiddels 5 keer op werchter:
1985
1989
1995
1999
2003
tsjakka!
en wat mij betreft volgend jaar weer
quote:Ja er zijn er diversen..Ik kan je roadmovie en tourfilm aanraden
Op zaterdag 22 november 2003 11:41 schreef Echoes het volgende:
Weet iemand of er DVD's zijn van live concerten?!
quote:Roadmovie
Op zaterdag 22 november 2003 11:43 schreef peaceman het volgende:[..]
Ja er zijn er diversen..Ik kan je roadmovie en tourfilm aanraden
quote:content
Op zaterdag 22 november 2003 12:01 schreef Echoes het volgende:
kun je misschien meer info geven (setlist, datum van opname en misschien of ie 5.1 heeft)
Zie niets over 5.1 en datum van opname. Wat de prijs betreft moet je eens op andere sites kijken. REM + Roadmovie intikken bij www.google
quote:moet je ff zoeken op http://www7.cd-wow.com.hk/ daar zijn de prijzen over het algemeen lager
Op zaterdag 22 november 2003 12:04 schreef Echoes het volgende:
ze zijn wel erg duur
quote:Hmm inderdaad.. Jammer.. Wel hebben ze de best of DVD, die is ook erg goed moet ik zeggen. Ook zeker zijn geld waard!
Op zaterdag 22 november 2003 17:43 schreef Echoes het volgende:
inderdaad, maar daar hebben ze niet die REM dvd's
quote:De uitgave die ik heb daar staan een stuk of wat clips van singles op (20 ofzo) en 3 live nummers. De clips zijn overigens erg leuk...
Op zaterdag 22 november 2003 19:40 schreef Echoes het volgende:
wat staat daar op? ook live concerten?
voor ongeveer 18-20 euro is ie nu op internet te koop.
Is Tourfilm dvd alleen een live concert? Of verschillende clips van verschillend concerten enzo?
En ik heb via iemand uit Rome vernomen, dat het misschien wel het concert in Romequote:Op maandag 13 juni 2005 20:32 schreef peaceman het volgende:
Misschien ook wel aardig om te vermelden dat er een DVD van de huidige tour gaat komen![]()
De mijne ookquote:Ik was enorm in mijn nopjes dat zeLeave
speelden, aangezien dat toch 1 van mijn favoriete REM nummers is.
En welk nummer bedoel jij daar mee dan?quote:Op woensdag 15 juni 2005 21:46 schreef _dirkjan_ het volgende:
Tuurlijk, ze slaan hét succesnummer van hun laatste album echt niet over...
Ja dat is die...quote:Country Feedback lijkt me kleinere kans... dat is toch die van "...Crazy what you could have had..." ofzo?
Waar dan?quote:Op donderdag 16 juni 2005 11:56 schreef Mynydd het volgende:
Ik zie ze komende zondag, met in het voorprogramma Moby, the Zutons, and more!
sry dacht dat je leaving new york bedoeldequote:Op woensdag 15 juni 2005 21:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
En welk nummer bedoel jij daar mee dan?
Ow wow zeg... we zien hem in ieder geval op Rock Werchter.quote:Op donderdag 16 juni 2005 16:25 schreef Mynydd het volgende:
Dublin, Ardgillan Castle. Oh, zie Tom McRae in je signature! Heb m paar weken geleden zien optreden, zelfs aan de bar nog wat mee gedronken. Vrolijker dan die lijkt
Hmm toen in de Melkweg heb ik wel met Steve Reynolds gesproken, maar Tom is mij niet gelukt..Micheal, Mike and Peter ook niet trouwensquote:Op donderdag 16 juni 2005 16:25 schreef Mynydd het volgende:
Dublin, Ardgillan Castle. Oh, zie Tom McRae in je signature! Heb m paar weken geleden zien optreden, zelfs aan de bar nog wat mee gedronken. Vrolijker dan die lijkt
quote:Op donderdag 16 juni 2005 17:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
Kennen jullie ook www.murmurs.com? Daar staat al het nieuws wat rond R.E.M. bekend is
quote:Op zondag 10 juli 2005 21:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zaterdag de DVD "Perfect Square Live" besteld. Ben erg benieuwd. Wat is eigenlijk de reden dat Michael Stipe zo'n blauwe band over zijn gezicht heeft geschilderd?
Volgens mij zwerven er nog diverse R.E.M. topics hier in de spelonken van dit forum rond.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 00:27 schreef Acathla het volgende:
He .. een REM topic. Het bestaat! Eindelijk!
dus daar mis ik wel iets aan?quote:Op woensdag 20 juli 2005 20:16 schreef peaceman het volgende:
Moet zeggen dat ik die laatste cd toch wel steeds mooier ga vinden. Vooral Final Straw, High Speed Train, Boy in the well, Aftermath en The Worst Joke ever zijn erg fijn!
zeker! het zijn rustige liedjes, maar wel mooi. De tekst van Final Straw is erg mooi, vind ik.quote:
Allebeiquote:Op woensdag 20 juli 2005 22:39 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Welke DVD is beter, "Roadmovie" of "Tourfilm" ?
Op Road Movie wordt wel gerockt. Persoonlijk vind ik Monster niet bepaald hun beste plaat, maar een goed concert is het zeker.quote:Op donderdag 21 juli 2005 17:00 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Qua nummers vind ik de nummers van "Green" beter te pruimen dan die van "Monster". Maar wat bedoel je precies met "kunst op zich qua beelden"? Spacey beeldeffecten of zo?
Met afstand het slechtste nummer van de laatste cd...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:39 schreef _dirkjan_ het volgende:
Van niks op 27 in de Engelse single chart, Wanderlust van R.E.M.!
http://www.bbc.co.uk/radio1/chart/singles.shtml
Ik vind het ook een heel vreemde single keus.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:50 schreef peaceman het volgende:
[..]
Met afstand het slechtste nummer van de laatste cd...![]()
Ja idd er staan toch zoveel andere mooie nummers op, ik noem Final Straw, High Speed Train en ik vind Make it all okay ook erg mooi.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 15:53 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik vind het ook een heel vreemde single keus.![]()
The Outsiders, Boy in the Well...quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:06 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ja idd er staan toch zoveel andere mooie nummers op, ik noem Final Straw, High Speed Train en ik vind Make it all okay ook erg mooi.
The outsiders wel dacht ik..quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
The Outsiders, Boy in the Well...
Of waren dat al singles?
Inderdaad Boy in the well ook... vergeten. The Outsiders was volgens mij ook een single samen met Leaving New York , Electron Blue en dan nu de 4e Wanderlust.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:09 schreef BUG80 het volgende:
[..]
The Outsiders, Boy in the Well...
Of waren dat al singles?
Ja daar zat zelfs een clip bij. Het is ook verwarrend, in Amerika, UK en de rest van Europa brengen ze allemaal verschillende singles uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2005 16:21 schreef _dirkjan_ het volgende:
ik dacht dat aftermath al een single was, maar kan er naast zitten.. anders had ik liever die keuze gezien
Hoogste noteringen:quote:Op vrijdag 22 juli 2005 18:15 schreef Baba-O-Riley het volgende:
En hebben die singles ook nog wat zoden aan de dijk gezet in de hitparades? "Wanderlust" op #27.. nou ja... niet erg spectaculair eigenlijk..
Engeland valt niet onder wereldwijd?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:26 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Hoogste noteringen:
Aftermath
Verenigd koninkrijk: 26
Wereldwijd: 96
Oh op die fiets. Maar die singles zijn niet wereldwijd uitgebracht dus die vergelijking is niet helemaal eerlijk, toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2005 19:33 schreef _dirkjan_ het volgende:
Als je de singleverkoop van ALLE singles in de wereld in die week bij elkaar zou optellen, zou REM een 96'ste plek hebben
Ah, dank jequote:
Ja, vanavond om 21:30 Britse tijd (22:30 Nederlandse tijd)quote:Op vrijdag 22 juli 2005 23:41 schreef Enzo500 het volgende:
Morgenavond wordt op BBC Radio 2 hun concert van afgelopen zaterdag in Hyde Park in Londen uitgezonden: http://www.bbc.co.uk/radio2/events/rem/
Ben ik niet met je eens... maar denk niet dat je anders verwacht had..quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Zonder twijfel een van de oudere albums. Dus van Murmur tot Document, daarna werd de band helaas een stuk minder interessant.
Ja? Vind je Automatic en New Adventures ook minder interessant?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Zonder twijfel een van de oudere albums. Dus van Murmur tot Document, daarna werd de band helaas een stuk minder interessant.
Zeker geen slechte keuzes, maar na document hebben ze echt nog veel moois gemaakt....quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:35 schreef DaisyDuke het volgende:
Favoriete nummers zijn dan ook ‘Welcome To The Occupation’, ‘Green Grow The Rushes’, ‘What If We Give It Away’, ‘Gardening At Night’, ‘Cuyahoga’, ‘Letter Never Sent’ en 'Good Advices'.
New Adventures is een enorme onderschatte plaat, mijn favoriete 'Warner Bros.' plaat. Maar het haalt wat mij betreft het niveau van de eerste platen niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:30 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ja? Vind je Automatic en New Adventures ook minder interessant?
1e zin ben ik het volledig mee eens.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:38 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
New Adventures is een enorme onderschatte plaat, mijn favoriete 'Warner Bros.' plaat. Maar het haalt het niveau van de eerste platen niet.
Je vergeet wel wat bij Automaticquote:Op zaterdag 23 juli 2005 12:54 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Automatic For The People
Drive / Man On The Moon / Everybody Hurts
Out Of Time
Me In Honey / Radio Song / Belong / Shiny Happy People
Green
Pop Song 89 / Turn You Inside Out / Get Up
Maar er zijn zoveel mooie platen... ik vind het moeilijk om een keuze te maken..
Ze zou toch wel wat gewend moeten zijn zou je zeggen?quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:13 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Dat ging blijkbaar wel een beetje de mist in... Over de redenen wordt nog getwijfeld: of mevrouw Smith zou helemaal verstijfd van angst zijn toen ze de menigte voor het eerst zag (en veel toeschouwers zagen dat ze aan het trillen was); een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de microfoon niet werkte. Michael bleef in haar oor praten, en naderhand begon ze wél met zingen.. Scheen behoorlijk goed te zijn, ook.
Heh jammer. Ik heb trouwens nog een oud concert liggen hier, op casssette (quote:Over dat optreden van vanavond: het schijnt een registratie van een uurtje te zijn, dus niet het hele concert.
Ach ja, een uur is beter dan niks he.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 13:19 schreef BUG80 het volgende:
Heh jammer.
Hé dat zou best kunnen.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:05 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ook de reden van zijn blauwe make-up, blijkbaar.
'T viel me in meer songs op dat de backing soms vals is. Ze staan ook veel te hard in de mix ten opzichte van Michael.quote:Op zaterdag 23 juli 2005 23:27 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Hm, de backing vocals van "Man On The Moon" zijn op 't randje...
Ik neem aan dat er van deze tour wel weer een DVD komt. Ik hoop het wel in elk gevalquote:Op zondag 24 juli 2005 00:35 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ze moeten dit concert gewoon op DVD uitbrengen.
Dat komt er zeker en dat wordt het concert van Dublin of Rome, zo zijn de eerste berichten. Ik hoop die van Rome, want daar waren wij bij.quote:Op zondag 24 juli 2005 09:52 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er van deze tour wel weer een DVD komt. Ik hoop het wel in elk geval![]()
Wat is hier de opinie eigenlijk over de song I'm gonna DJ. Ik vind het refrein wel leuk, maar de rest van de song snap ik niet zo.Misschien komt het doordat ik alleen live uitvoeringen gehoord heb (er is kans dat er een studio versie op het volgende album komt geloof ik).
Ik heb het overigens niet opgenomen van de webcast, maar gewoon van de échte radio.quote:Tja, webcast he, krijg je dat...
Huh, waar heb je die info vandaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:50 schreef _dirkjan_ het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk komt er na ats nog maar een cd
Ah man, ze hebben al een keer eerder een nieuw contract afgesloten bij Warner. Contracten zijn nooit oneindig.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:54 schreef _dirkjan_ het volgende:
In hun contract met Warner hebben ze afgesproken x aantal cd's in x jaar te maken, en in 2006 loopt dat contract af, zie ook:
http://www.illtaketherain.nl/Forum/index.php?mode=viewthread&forum_id=27&thread=132&PHPSESSID=a974fd026c21e1d6a85cb5093b59111a
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:59 schreef BUG80 het volgende:
Wil je dit nooit meer doen _dirkjan_. Zoiets kost me zo 5 jaar op m'n leven.![]()
Mick Jagger is 62. Ik wil nog minstens 12 jaar R.E.M.!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:02 schreef _dirkjan_ het volgende:
Maar ik heb al vaker geruchten gehoord, ook op murmurs.com, en Stipe is al bijna 50 als ik me niet vergis, dus je moet er wel rekening mee houden zo langzamerhand...
Ik hoop niet dat de vergelijking te veel opgaat, want zoveel albums maken de Stones niet meer.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:06 schreef peaceman het volgende:
Net zo als de stones die al 20 jaar aan het stoppen zijn zeker?![]()
Let vooral op Perfect Circle, er staat een erg mooie uitvoering op Tourfilm, vind ik.quote:Op woensdag 27 juli 2005 16:37 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Heb trouwens "Tourfilm" maar es besteld. Leuk om in de vakantie naar te kijken, denk ik. Het oudere materiaal spreekt me toch wat meer aan dat het materiaal op "Monster", en sowieso staan op "Roadmovie" alwéér WTFK, EH, ITEOTWAWKI(AIFF), OC, .. en die zullen ook wel weer op de nieuwe DVD staan.
Ja ik vind van wel. Die interviews zijn wel interessant (niet om 10 keer te luisteren uiteraard), die greatest hits heb ik natuurlijk al, maar die "Originals" zijn fraai. Ze hebben ze geloof ik live in de studio (dus in één keer) opgenomen. De volgende songs kregen een nieuwe versie:quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:16 schreef peaceman het volgende:
en is het wat?
Van de songs kun je ook fragmenten van 30 s beluisteren, als het goed is.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:19 schreef _dirkjan_ het volgende:
Je kunt 30 sec. van elk interview horen via itunes...
Helaas zijn de mp4 bestanden uitgerust met DRM, dus ik kan ze je wel geven, maar ze zullen niet werken op jouw PC, daar heb je mijn licentie voor nodig.quote:Op donderdag 28 juli 2005 20:23 schreef _dirkjan_ het volgende:
Heb jij msn ofzo, ik wil die ATS dan wel even 'lenen'![]()
De reacties op murmurs.com zijn erg leuk, bijvoorbeeld:quote:Wat een mazzelaars.
Ook leuk: na afloop gingen de leden van R.E.M. nog jammen met de "echte" bruiloft band. Ze speelden toen onder andere "Hocus Pocus" van Focus, een Nederlandse band van vroegah.
Ik verwacht niet dat Bill ooit terugkomt bij R.E.M., maar toch leuk om te zien dat ze nog steeds maatjes zijn. En wie weet, misschien gaat hij nog wel eens wat studiowerk doen?quote:My God
I would give up all my arms and legs and marry Roseanne Barr if I got R.E.M. to play at my wedding. Amazing.
nounou, waarom? Chris Martin zingt niet eens mee, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:41 schreef peaceman het volgende:
Beetje jammer dat het metplay is...
![]()
Dat is wel een pré inderdaadquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:49 schreef BUG80 het volgende:
[..]
nounou, waarom? Chris Martin zingt niet eens mee, bijvoorbeeld.
Ja, die zou ik ook erg vet vinden.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:11 schreef peaceman het volgende:
Vandaag weer de nieuwsbrief ontvangen.. tis rustig rondom hun he?!
Ik wacht eigenlijk op nieuws omtrend de beloofde DVD van de laatste tour...
Het verhaal ging toen dat het Rome of Glasgow zou worden wat op DVD uitgebracht zou worden... Wij hopen dat het Rome wordt, want daar waren we bijquote:
En eind deze maand of begin februari zullen de heren weer de studio induiken.quote:THE ROCK AND ROLL HALL OF FAME ANNOUNCES ITS INDUCTEES FOR 2007
New York -- The Rock and Roll Hall of Fame Foundation today announces its inductees for 2007. The inductees are:
Grandmaster Flash and the Furious Five (Kid Creole, Cowboy, Grandmaster Flash, Melle Mel, Mr. Ness, Raheim)
R.E.M. (Bill Berry, Peter Buck, Mike Mills, Michael Stipe)
The Ronettes (Estelle Bennett, Ronnie Spector, Nedra Talley)
Patti Smith
Van Halen (Michael Anthony, Sammy Hagar, Alex Van Halen, Eddie Van Halen, David Lee Roth)
Op beide staan anders juweeltjes!quote:Op donderdag 11 januari 2007 18:02 schreef Houdini72 het volgende:
Hopelijk is-ie beter dan de vorige twee.
Ik ben een beetje huiverig geworden.
Nou niet elk album tot 1998 is zo geweldig vind ik.... Neem Monster....quote:Op donderdag 11 januari 2007 19:06 schreef Houdini72 het volgende:
Ja, maar dat zijn nu de uitzonderingen, waar het tot aan 1998 regel was.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik hou van die cd! Het was de allereerste cd die ik in mijn leven gekocht heb, toen ik een jaar of 14 was.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 11:06 schreef Houdini72 het volgende:
Reveal en vooral Around the Sun vind ik, als zeer groot REM-fan, gewoon slaapverwekkend. Reveal heeft dan nog The Lifting, wat ik wel een geniaal nummer vind, maar dat is dan ook het enige echt goede nummer van de laatste 2 platen. Ik hou dus mijn hart vast voor de nieuwe cd. Ik hoop dat ze Up nog kunnen benaderen.
Volgens mij zijn ze net de studio in gegaan, dus dat duurt nog wel ff.quote:Op donderdag 22 maart 2007 19:21 schreef Spuit12 het volgende:
Nog R.E.M. fans hier?
Zelf vind ik Automatic for the People een wereld plaat (is het ook), en Green een goede tweede. Gek genoeg hebben de andere platen me niet weten te pakken (o.a. Out of Time, Document, Lifes Riches Pageant).
Btw, wanneer komt hun nieuwe album uit?
quote:Hallo R.E.M. fans! Diverse leden van de R.E.M. fanclub hebben vandaag een mail gekregen waarin aangekondigd wordt dat er morgen groot nieuws bekendgemaakt zal worden. Op diverse internet sites gonst het inmiddels van de geruchten over de terugkeer van Bill Berry, een nieuw album of optredens deze zomer.Dat laatste lijkt het waarschijnlijkst. Vermoedelijk zullen morgen enkele tourdate bekendgemaakt worden. Houdt deze site dus morgen in de gaten voor het laatste nieuws of doe nu al mee met de geruchten op het forum! Tot zien op www.illtaketherain.nl!
Dit zijn de 10 punten die op Murmurs worden genoemd:quote:RUMOURS.COM? 29-03-2007
On the eve of a reported big announcement, the murmurs.com crowd takes a light-hearted stab at some things only a true R.E.M. fan might like to see happen. They've listed the top ten rumours making the rounds in anticipation of the big, exclusive announcement from remhq.com. Our favorite? #7. Click here to see what all the fuss is about.
quote:Top 10 Rumors About Tomorrow's Announcement
Submitted by ethank on Thu, 03/29/2007 - 9:34pm.
Tags: rumor
the point Amazing
Wonderful
Unique
Related Content
26 Years Hence: R.E.M. Plays the Feedback
1) Mitch Easter, Don Dixon, Joe Boyd, Don Gehman, Scott Litt, Pat McCarthy and Jackknife Lee will produce one song each on the next record. Included will be an all-star super song with all collaborating. The song will sound like a combination of Leave, Saturn Return and Kahoutek.
2) R.E.M. will be heavily featured in upcoming ads for Apples iPhone. The ads came as a result of Steve Jobs being enamored with MIchael's dancing style from the Around the Sun tour, and are a play on the iPod silhouette ads. They feature Michael bouncing randomly around the screen while singing songs about telephones (Blondie, etc).
3) R.E.M. will embark on a 1.5 year world tour, at the end of which they will play one show consisting entirely of End of the World, and promptly change formats to a 3 piece barber shop type band, with Peter on vocals.
4) R.E.M.'s fanclub will be moving online, merging with Murmurs.com and David will take over Ethan's role. Ethan will move to Athens for a quiet retirement, David to Burbank, CA to take over at WBR and Murmurs.
5) Michael Stipe will be directing a movie, starring Peter Buck and MIke Mills as an "odd couple" type duo, moving into a house in Los Angeles together to make the Greatest American Record. Bertis Downs also stars as the wacky neighbor. Bill Berry makes an appearance near the end, in a "twist ending," as the family secret, hiding in the basement.
6) R.E.M. will in addition to recording with Jacknife Lee, be recording a record with Rick Rubin that consists entirely of covers of the Monkeys covering Neil Diamond.
7) Reacting to Starbucks starting its own record label, R.E.M. will be financing Athens company Cookies and Company in starting their own major label. Their first signing will be R.E.M. art guru Chris Bilheimer's "Crush Girls"
8) Around the Sun, Up and Reveal will be released as a 3 CD digipack, all compiled from original tracklistings, but consist of live versions instead of studio. Special "rawk" treatment will be applied by Peter in post-production from his home studio, using Apple's Garageband.
9) R.E.M. has already finished the new record. Peter last seen smiling happily in Seattle while dancing a jig.
10) Bill Berry is coming back, and not only will he be back, but he'll be singing at least three songs. Not only that, but he will be re-recording Reveal and Around the Sun for release this year. By himself.
quote:
quote:Op maandag 2 juli 2007 14:53 schreef _dirkjan_ het volgende:
Nieuw R.E.M. Materiaal
http://remdublin.com/blog(...)-were-posted-murmurs
Er is zoveel te ontdekken!quote:Op maandag 2 juli 2007 23:21 schreef morgane het volgende:
De nummers die ik van ze ken vind ik geweldig...vooral Shiny Happy Peopletoch maar eens wat meer gaan opzoeken van deze band.
![]()
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:21 schreef morgane het volgende:
De nummers die ik van ze ken vind ik geweldig...vooral Shiny Happy Peopletoch maar eens wat meer gaan opzoeken van deze band.
![]()
TRACKLISTINGquote:GREETINGS FROM REMHQ!
On October 16th, R.E.M. will release its first ever live CD/DVD in a career that has spanned 27 remarkable years. The dual package, titled R.E.M. Live , features 22 songs from the group's memorable performance at the Point Theatre in Dublin on February 27th, 2005. R.E.M. Live was filmed by acclaimed director Blue Leach (Depeche Mode, Snow Patrol) who accompanied R.E.M. on their 116-date tour into 33 countries in support of Around The Sun . Just two years earlier, Leach's deft camera work and artistic video mix during R.E.M.'s Manchester Move Festival performance made a strong impression on the band. Here, Leach skillfully brings together his signature techniques to capture R.E.M. doing what they do best at one of the most celebrated venues on their 2005 worldwide tour.
R.E.M. Live features songs spanning the band's many studio albums, including rare performances of "I Took Your Name" from 1994's Monster and "Ascent of Man" from the band's most recent studio album Around The Sun, as well as the singles �(Don't Go Back To) Rockville,� (featuring bassist Mike Mills on lead vocals) from 1984's Reckoning , "The Great Beyond" from the Man on the Moon soundtrack, "Imitation of Life" from 2001's Reveal , and the previously unreleased crowd-pleaser "I'm Gonna DJ."
R.E.M. Live is not to be confused with R.E.M.'s recent "non-shows" at the Olympia Theatre in Dublin (June 30th-July 5th 2007). The actual show with actual songs actually did happen in February 2005, and it is sheer coincidence that it took place in Dublin other than the fact that when R.E.M. is in Dublin, great things seem to happen.
REMHQ.com
Jij bent duidelijk niet in Rome erbij geweestquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 21:39 schreef thijsdetweede het volgende:
Goh wat jammer. De enige tour ooit waar ik ze niet goed vond, maken ze een live dvd van. Had dat bij de Best of tour gedaan!
SO central rainquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 02:17 schreef Acathla het volgende:
Toch zit ik deze zomer even vast aan Reckoning. Het nummer 'Harborcoat' scheelt ook weer een hoop.
Overigens prijkt er op mijn 'Murmur' cd een handtekening van Peter Buck. Dat scheelt ook wel... mja... iets. De herinnering helemaal. Gewoon down to earth en absoluut bereid tot een leuk praatje.
Het Centrale R.E.M. Topicquote:Op vrijdag 7 september 2007 23:41 schreef calvobbes het volgende:
Rond 15 oktober komt er een 2cd+DVD uit van de Around the Sun tour
Leuke link naar REMLIVEZINEquote:R.E.M. RETURNS TO THE STUDIO:
The band is back in the studio with Jacknife Lee putting the final touches on their 14th record, tentatively scheduled to be released in Spring 2008. The songs sound amazing, and we've got the photos to prove it!
12 okt. in de winkels!!quote:Op vrijdag 7 september 2007 23:41 schreef calvobbes het volgende:
Rond 15 oktober komt er een 2cd+DVD uit van de Around the Sun tour
Dit staat op de MySpace van Tonya Wilcox, en die heeft met drummer Bill Rieflin getourd.quote:Seattle because he had wrapped them in his underwear. Of course this conjurs up many happy images and I started to sing "Wrap me in your underwear and fly me to the moon". It caught on. All three shows where filmed thanks to the Estonian government so there will be a DVD to follow, but we are also making plans to record an album in Seattle before Bill disappears with REM for two years! The album has to be recorded before March 08.
Ik ben benieuwd wat dat betekent voor het resultaat.quote:Op maandag 31 december 2007 17:47 schreef peaceman het volgende:
Volgens zanger Michael Stipe heeft de groep nooit eerder zo snel een album in elkaar gedraaid als deze. Tijdens de opnames van het laatste album, 'Around the sun' uit 2004, zou de groep de focus kwijt zijn geraakt. Die is nu weer helemaal terug.
1 april is internationale releasedate, NL'se is 28 maartquote:Op maandag 31 december 2007 17:47 schreef peaceman het volgende:
Het hele artikel:
Nieuwe album REM uit in april
Uitgegeven: 31 december 2007 17:19
Laatst gewijzigd: 31 december 2007 17:19
AMSTERDAM - Het nieuwe album van REM komt uit in april. Op de valreep van 2007 maakt de groep ook de naam bekend: 'Accelerate'. Dat meldt muziekblad NME.
Het is de veertiende studioplaat van de Amerikaanse band, die groot werd met nummers als 'Losing my religion' en 'Everybody hurts'.
Volgens zanger Michael Stipe heeft de groep nooit eerder zo snel een album in elkaar gedraaid als deze. Tijdens de opnames van het laatste album, 'Around the sun' uit 2004, zou de groep de focus kwijt zijn geraakt. Die is nu weer helemaal terug.
Whooaaaahquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |