abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:17:38 #1
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42322628
Wat er lopen er toch een stel warhoofden rond binnen de PvdA: onvoorstelbaar. Deze beste man mag dan juridisch gelijk hebben, maar geeft met deze opmerkingen wel een zeer verkeerd signaal af. Zoiets als: ga vooral je gang. Ontken de Holocaust, ontken de Tweede Wereldoorlog, ontken alles. Als je het maar vaak genoeg herhaalt geloven de mensen het vanzelf
quote:
Jurgens: ontkennen holocaust niet strafbaar
Het onkennen van de holocaust moet volgens PvdA-senator Erik Jurgens niet strafbaar zijn. ,,Het valt onder de vrijheid van meningsuiting, tenzij iemand aanzet tot rassenhaat'', vindt Jurgens.

,,Ik ben er vrij zeker van dat als een nationale rechter een ontkenner veroordeelt, die later gelijk krijgt van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.'' Jurgens zei dit maandag naar aanleiding van een debat over de Turkse volkerenmoord op Armenen begin vorige eeuw. Die ontkenning is evenmin strafbaar.

Bij de Holocaust hebben de nazi's miljoenen joden omgebracht. ,,Als iemand dat ontkent, kun je zeggen: dat is een idiote mening. Maar je kunt het niet bestraffen'', redeneert Jurgens, parlementslid bij de mensenrechtenorganisatie Raad van Europa in Straatsburg. Enkele Turkse kandidaten zijn vorige week van Nederlandse kandidatenlijsten geschrapt omdat ze de Armeense volkerenmoord ontkennen. Het staat partijen vrij om dat te doen, vindt Jurgens.

In Nederland heeft de Hoge Raad in 1995 bepaald dat Holocaustontkenning valt onder het discriminatieverbod en dus strafbaar is volgens de artikelen 137c en 137e van het Wetboek van Strafrecht.
Pugna Pro Patria
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:40:02 #2
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_42323434
Dag Jurgen. Als deze man juridisch gelijk hebt, waarom val je hem er dan zo op aan? Hij zendt geen verkeerd signaal af: jij vertaalt zijn signaal expres verkeerd om daar politiek gewin uit te halen.

En dat allemaal over de rug van de Holocaust... Jurgen is niks te gek.
I am a black hole shitting into the void
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:44:25 #3
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42323584
Pvda zal wel moeten. Anders kunnen ze moeilijk de Turken wel toestaan de Armeense HolocaustGenocide te laten ontkennen.

Edit: H->G

[ Bericht 18% gewijzigd door Napalm op 02-10-2006 23:59:44 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:47:45 #4
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_42323692
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:44 schreef Napalm het volgende:
Pvda zal wel moeten. Anders kunnen ze moeilijk de Turken wel toestaan de Armeense Holocaust te laten ontkennen.
De Holocaust verwijst expliciet naar de Joden (e.a.) vernietiging in de Tweede Wereld-oorlog. Houdt de geschiendenis en de taal zuiver en gebruik Holocaust alleen om de vernietiging van de Joden aan te duiden. Dus: Armeense genocide.
I am a black hole shitting into the void
pi_42323745
Goede zaak. Het strafbaar stellen van het ontkennen van een historisch feit is sowieso een idioot iets, net zo idioot als het ontkennen van datzelfde feit.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  maandag 2 oktober 2006 @ 23:53:13 #6
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42323900
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:47 schreef Gimmick het volgende:
De Holocaust verwijst expliciet naar de Joden (e.a.) vernietiging in de Tweede Wereld-oorlog. Houdt de geschiendenis en de taal zuiver en gebruik Holocaust alleen om de vernietiging van de Joden aan te duiden. Dus: Armeense genocide.
Ik zeg het niet vaak maar : "Je hebt gelijk".

Ging overigens per ongeluk.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42324183
na ja, is ook een beetje lullig. Doe je zo je best de Turkse medelander (?) te paaien, vervolgens krijg je gedoe over Armeniërs, en knalt er weer zo'n totem-Turk van de PVDA eruit. Dat kost stemmen en dús baantjes, en das natuurlijk niet de bedoeling,
pi_42324503
Perfect.
pi_42324524
Waarom is er geen holocaust subforum? Al 60 jaar iedere dag in het nieuws.
pi_42324819
Ik ben het niet snel met iemand van de PvdA eens maar nu dan toch wel. .

Al vind ik de schijnbare bedoeling achter de senator een beetje vreemd ruiken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_42324908
goeie zaak van PvdA.
je kunt niet een voorstander zijn van vrijheid van meningsuiting en van andere kant de andersdenkenden de mond dichtnaaien.
kom met argumenten en bewijsstukken, zodat hun mond vanzelf dichtgaat.
maar als je een mening gaat verbieden, dan denk ik ook dat er mischien iets niet klopt...
pi_42325002
Inderdaad, laat de mensen toch lekker die het niet geloven, biedt ze desnoods een tripje naar Auschwitz aan, maar zo panisch erover doen, vinden ze toch alleen maar mooi.
know'm sayin?
word? word.
pi_42325280
Jurgen, knap hoe je van een mug een olifant maakt. Senator Jurgens wijst er alleen op dat het Europese recht het verbiedt om het hebben van een mening strafbaar te stellen, en dat klopt natuurlijk gewoon.

Heel opvallend ook dat CDA'ers en VVD'ers hier nu over vallen, terwijl die vier jaar lang moord en brand hebben lopen schreeuwen over de vrijheid van meningsuiting. Hypocriet zootje, het is duidelijk verkiezingstijd.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:49:24 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42325362
Ik ontken de maanlanding, het was allemaal studiowerk, kijk maar naar de RedBull reclame!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:52:21 #15
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_42325413
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:49 schreef Yildiz het volgende:
Ik ontken de maanlanding, het was allemaal studiowerk, kijk maar naar de RedBull reclame!
Je geeft nu een zeer verkeerd signaal af, weet je dat?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:52:47 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42325425
Daarnaast, welke religie verbood ook alweer te beweren dat de aarde rond was, dat de zon niet om de aarde draaide, et cetera? En om nog even tegen de schenen te schoppen, welke religie onderzocht astrologie ook alweer?

Eigenlijk zou je met die verbod een precedent scheppen om meerdere meningen verboden te maken. Een ware gedachtenpolitie. Een stop op innovatie en vrije gedachten. Een stilstand in de tijd, en daarmee terug in de tijd. Is dat waar we heen willen?

De woorden 'precedent scheppen' schijnen tegenwoordig hip te zijn, dus ik dacht, laat ik ze ook eens gebruiken. Alsof je onheil voorspeld.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:56:34 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_42325477
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:52 schreef Aurelianus het volgende:

[..]

Je geeft nu een zeer verkeerd signaal af, weet je dat?
Ok, genoeg gebaggerd. Ik stel voor dat iedereen gaat roffelen. (c) Weisglas @ TK.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:11:20 #18
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42327587
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 23:47 schreef Gimmick het volgende:

[..]

Holocaust is de gehele volkerenmoord uit WO2. Als je het echt zuiver wilt houden, spreek je voor de uitroeiing van de Joden over de Shoah.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42327610
Lekker opportunistisch weer
Draaikomterij ook.

Hoewel ik zelf ook vind dat ontkennen moet mogen, graag alle idiote meningen out in the open.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:38:15 #20
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_42327838
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Holocaust is de gehele volkerenmoord uit WO2. Als je het echt zuiver wilt houden, spreek je voor de uitroeiing van de Joden over de Shoah.
Ehm, niet helemaal: Holocaust is de Engelse vertaling van Shoah.
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:44:31 #21
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_42327914
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:38 schreef Oxyligen het volgende:

[..]

Ehm, niet helemaal: Holocaust is de Engelse vertaling van Shoah.

Sho·ah (de ~ (m.))
1 de massale moord op de Joden in WO II

ho·lo·caust (de ~ (m.))
1 massale vernietiging, volkerenmoord
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_42327943
Onder de Holocaust (of de Shoah) (van het Griekse holokauston - 'ολοκαυστον = brandoffer aan een godheid) verstaat men voornamelijk de moord op ongeveer zes miljoen Europese Joden en andere bevolkingsgroepen, zoals homoseksuelen, Esperantisten, zigeuners, 'economisch onwaardigen', Polen, gehandicapten, andersdenkenden (zoals Jehovah's Getuigen) en mensen die zich verzetten tegen de nazi's, grotendeels in concentratiekampen, door de Duitse nazi's en hun handlangers gedurende de Tweede Wereldoorlog. Aangezien deze term voor een vrijwillig brandoffer staat en er bij deze Holocaust niets aan welke God dan ook werd geofferd, heeft dit voor velen een nare bijklank; daarom geven veel Joden (en anderen) er de voorkeur aan te spreken over shoa (שואה = vernietiging).
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:57:14 #23
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42328045
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:45 schreef Genverbrander het volgende:
Jurgen, knap hoe je van een mug een olifant maakt. Senator Jurgens wijst er alleen op dat het Europese recht het verbiedt om het hebben van een mening strafbaar te stellen, en dat klopt natuurlijk gewoon.

Heel opvallend ook dat CDA'ers en VVD'ers hier nu over vallen, terwijl die vier jaar lang moord en brand hebben lopen schreeuwen over de vrijheid van meningsuiting. Hypocriet zootje, het is duidelijk verkiezingstijd.
Het CDA heeft altijd al gezegd dat de vrijheid van meningsuiting grenzen kent. De wet kent namelijk die grens ook. Ik zeg in mijn post ook dat Jurgens juridisch gelijk heeft, maar dat ik het moreel volstrekt verwerpelijk vindt de moord op zes miljoen mensen te ontkennen. Ik vind dat crimineel en het verbaast me zeer dat Jurgens het signaal afgeeft dat mensen vooral de Holocaust moeten gaan ontkennen.

Maar volgens mij schuilt hier meer achter: hij moet gewoon de troetelallochtoon op nummer 2 van de PvdA-kandidatenlijst dekken, die tot op de dag van vandaag de genocide op de Armeniërs afdoet als een historisch twistpunt.
Pugna Pro Patria
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:58:45 #24
154307 Oxyligen
I do not seek. I find
pi_42328063
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Sho·ah (de ~ (m.))
1 de massale moord op de Joden in WO II

ho·lo·caust (de ~ (m.))
1 massale vernietiging, volkerenmoord
De term Holocaust (met een hoofdletter) wordt nu idd gebruikt in meer algemene zin maar eigenlijk onterecht:

Shoa (השואה), also spelled Shoah and Sho'ah, Hebrew for "Calamity", is the Hebrew term for the Holocaust; Churban Europa Hebrew for "European Destruction" ., is also used. Shoa is preferred by many Jews and a growing number of Christians due to theological discomfort with the literal meaning of the word Holocaust.

http://dictionary.laborlawtalk.com/Holocaust

The biblical word Shoah (which has been used to mean “destruction” since the Middle Ages) became the standard Hebrew term for the murder of European Jewry as early as the early 1940s. The word Holocaust, which came into use in the 1950s as the corresponding term in English, originally meant a sacrifice burnt entirely on the altar. .. Many understand Holocaust as a general term for the crimes and horrors perpetrated by the Nazis; others go even farther and use it to encompass other acts of mass murder as well. Consequently, we consider it important to use the Hebrew word Shoah with regard to the murder of and persecution of European Jewry in other languages as well.

http://www1.yadvashem.org(...)e_table.asp?gate=0-2
Aan namen heb ik niks. Rugnummers moet ik hebben!
pi_42328256
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:14 schreef milagro het volgende:
Lekker opportunistisch weer
Draaikomterij ook.

Hoewel ik zelf ook vind dat ontkennen moet mogen, graag alle idiote meningen out in the open.
dus zo opportunistisch is het ook weer niet. En draaikonterij is het ook niet als verschillende personen binnen een partij anders naar iets kijken, dat heb je in iedere partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')