abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42316036
DE GROTE VERKIEZINGSSPOTJESWEDSTRIJD

Dump hier de verschillende verkiezingsspotjes en discussieer erover!

Laat het een luchtig topic worden, waarin we lachen om elkaars spotjes en niet meteen elkaars harses gaan inslaan of zware politieke discussies beginnen.

Als we straks een linkje hebben van alle spotjes dan kunnen we een polletje openen om te beslissen welke het leukst is.

Ok ik trap af met het spotje van GroenLinks, ik vond hem zelf wel leuk

Die van de PvdA is hier te zien.

Overzicht verkiezingsspotjes (nog nader aan te vullen):
- CDA
- VVD
- PvdA
- SP
- GroenLinks
- ChristenUnie
- SGP
- EénNL
- Lijst Vijf Fortuyn (voorheen: LPF)
- Partij voor de Dieren

[ Bericht 4% gewijzigd door Genverbrander op 03-10-2006 09:05:14 ]
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:44:15 #2
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42316206
Ik voorspel nu al dat die van het CDA het saaist zal zijn. Dat zijn CDA-spotjes namelijk per definitie. Die van de PvdA vind ik overigens nauwelijks lachwekkend.
Pugna Pro Patria
pi_42316215
GroenLinks: "De banen komen van links"

Van de VVD: Filmpje
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42316248
Hier is trouwens de gewraakte spot van de nieuwe LPF.

Saillant detail: de tekst van Fortuyn is ingesproken door een acteur.
pi_42316374
De Partij voor de Dieren heeft tot nu toe alleen nog een raamposter beschikbaar, denk niet dat ze het budget hebben voor een spotje.

pi_42316456
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:44 schreef Tikorev het volgende:
Van de VVD: Filmpje
Die is wel errug saai en slecht zeg, allemachtig. Ze hebben ook wel hun best gedaan om het in een bruisende omgeving op te nemen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:55:44 #7
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42318530
De vier campagnefilmpjes van het CDA. Stukken beter dan die in 2003, al zeg ik het zelf.
Pugna Pro Patria
pi_42318933
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:55 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Die is wel errug saai en slecht zeg, allemachtig. Ze hebben ook wel hun best gedaan om het in een bruisende omgeving op te nemen.
Erg spectaculair is die niet inderdaad. Maar wel erg degelijk en er wordt goed duidelijk gemaakt dat het kabinet een aantal grote dingen heeft bereikt. Er zijn denk ik ooki best wel veel mensen die simpele, degelijke spotjes aanspreken.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42319694
Ik dacht dat Femke Halsema in een stinkende mercedes diesel uit de jaren 80 reed

Goed dat ze dan toch eindelijk tot inzicht is gekomen dat die dingen hardstikke vervuilend zijn en een hybride auto heeft aangeschaft
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:42:38 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42319965
Die van GroenLinks vind ik het leukst.
VVD is zakelijk en kil, maar wel to the point.
PvdA is .. mhaw.
CDA is vier maal naief inhoudsloos.
LPF. Tsja.

Tot zover mijn top 5.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_42320209
Die van GroenLinks vind ik leuk. Van de Dieren verwacht ik veel ,die hebben veel geld door een geldschieter.

Die van de LPF vind ik eigenlijk erg sterk en de rest is kut met peren met het CDA als gebruikelijk dieptepunt. De SP kan er ook meestal wel wat van.
pi_42320769
Ik vind ze allemaal niet geweldig. Die van de LPF vind ik het origineelst, alleen snap ik de kritieken op het spotje wel, ik zou zo'n spotje zelf niet willen bedenken. Die van de VVD is inhoudelijk wel het sterkst en het duidelijkst, maar het is wel echt weer zo'n saai zendtijd van PP filmpje, maar het is beter dan wat ze met de gemeenteraads verkiezingen deden. De PvdA vond ik niet leuk, te gespeeld en niet grappig (wat volgensmij wel de bedoeling was). GL was wel aardig, alleen mocht het wel wat meer inhoud hebben, het houdt de aandacht niet vast denk ik.

De poster van de PvdD is wel heel sterk, ben benieuwd of ze ook spotjes uit gaan zenden
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:18:00 #13
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_42320872
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:54 schreef SCH het volgende:
Die van GroenLinks vind ik leuk. Van de Dieren verwacht ik veel ,die hebben veel geld door een geldschieter.

Die van de LPF vind ik eigenlijk erg sterk en de rest is kut met peren met het CDA als gebruikelijk dieptepunt. De SP kan er ook meestal wel wat van.
Goh, verrassend zeg.....
Say your prayers
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:24:49 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42321112
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:52 schreef Genverbrander het volgende:
De Partij voor de Dieren heeft tot nu toe alleen nog een raamposter beschikbaar, denk niet dat ze het budget hebben voor een spotje.

[afbeelding]
Hij is wel erg leuk gevonden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42323317
CDA: Degelijk en duidelijk. Valt in feite weinig op aan te merken. Past wel bij het CDA. Ik word er niet echt warm of koud van.

VVD: Vrij slecht en inspiratieloos maar volgens mij zijn reclamespotjes niet het sterkste punt van de VVD. Ik herinner me nog een walgelijke reclamespot vlak voor het referendum over de Europese Grondwet, wat ze overigens op tijd hebben terug getrokken, om maar vooral ja te stemmen.

PvdA: Te geforceerd en tegeltjeswijsheid.

GroenLinks: Aardige reclamespot. Luchtig en vrij hip.
Zeker in vergelijking met de rest. Wat dat betreft de beste reclamespotje tot nu toe.

LPF: Tsja past wel bij de LPF. Karikatuur van zichzelf maken .

Die poster van de Partij voor de Dieren vind ik overigens erg goed. Helder en duidelijk. Goed bedacht.
pi_42325444
Ik vind de spot van de PvdA ook niet echt leuk, maar ik heb begrepen dat het er één uit een hele reeks is. Hopen dat de rest beter is. Dit is een geforceerde poging om leuk te zijn, ik vind het helemaal niks.

Groenlinks vind ik de leukste. Prachtige vrouw die Halsema, echt een klassieke schoonheid als je haar daar zo ziet. Maar dat terzijde. Ik vind het leuk hoe ze in korte tijd toch ook een goede inhoudelijke draai eraan weten te geven. Goeie spot!

Van de CDA-reclamespotjes snap ik werkelijk niets. Loze beelden zonder duidelijke lijn en ondanks de zwaar aangezette achtergrondmuziek blijft de climax uit... staat eigenlijk mooi symbool voor de partij zelf dus. Ik word er ook wel een beetje boos van dat ze dat prachtige liedje verkrachten door het achter deze spot te zetten. 'All you need is love and understanding' kan ik toch niet echt met het CDA-beleid rijmen, maar ok.

Het filmpje van de VVD is denk ik geen spotje maar meer het stuk voor in Zendtijd voor de politieke partijen. Ik neem aan dat ze ook nog iets korters en vlotters hebben.

[ Bericht 5% gewijzigd door Genverbrander op 03-10-2006 01:17:37 ]
pi_42325624
Ik vraag me af wat de spot van de SP wordt. Ze zullen toch weer niet aankomen met het spotje over mevrouw Griffioen uit Lelystad? http://www.sp.nl/rm/de_brief_256.ram

En volgens mij is het komische filmpje op http://www.eenbeternederlandbeginthier.nl/index.php?ID=383&pwd=EHLFKS meer gemaakt voor de afgelopen gemeenteraadsverkiezingen.
pi_42325773
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:30 schreef Timmehhh het volgende:
Ik dacht dat Femke Halsema in een stinkende mercedes diesel uit de jaren 80 reed
Klopt (natuurlijk) niet, was een lulverhaal in de wereld gebracht door GeenStijl.
pi_42325785
De verkiezingsspot van GroenLinks vind ik het leukst, leuk bedacht met die pamfletten met ideeën, dat maakt het samen met de muziek aan de aankleding van het geheel luchtig maar informatief. De VVD-verkiezingsspot trekt mij echter het meest aan, zakelijk en ietwat saai, maar dat hoort politiek in mijn ogen ook te zijn. Wat mij verder opvalt is dat het CDA haar mond vol heeft over thema's waar de politiek in feite weinig aan kan veranderen (respect voor elkaar etc) maar dat je weinig hoort over hun concrete plannen, wat overigens goed aansluit bij het beeld wat ik van het CDA heb.

edit:
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:42 schreef Sidekick het volgende:
CDA is vier maal naief inhoudsloos.
Naief, dat was het woord wat ik zocht.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-10-2006 01:22:47 ]
pi_42326301
Die spot van de PvdA is wel tenenkrommend nep en zelfingenomen. Past wel bij Wouter en co dus.

Het CDA komt duf naar voren, ook dat past wel.

De VVD zou er verstandig aan doen een leuk filmpje te maken, alhoewel ik moet zeggen dat het wel heel duidelijk is. Geldt trouwens ook voor de PvdA, er zijn zowaar standpunten in te herkennen. Dit in tegenstelling tot GL, wat geheel volgens verwachting met loze kreten en zweefteverij aankomt, met als dieptepunt 'de banen komen van links'.

Die van de LPF, of hoe ze nu ook heten, is echt te walgelijk voor woorden. Wat een kneuzenkermis is dat, zeg. Het wordt alleen maar erger.

Ben benieuwd of de SP nog lekker rellerig gaat doen, of dat ze zich een beetje in toom houden om in de smaak te vallen bij Wouter. Dat geldt trouwens voor de hele campagne. Ik denk dat ze het niet in hun hoofd halen om een woord over de NAVO te zeggen, bijvoorbeeld. Zul je zien dat ze net zo suf en politiek correct gaan blaten als diegenen waar ze tegenaan schoppen, om eindelijk eens op het pluche plaats te mogen nemen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_42327676
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 22:18 schreef Sickie het volgende:

[..]

Goh, verrassend zeg.....
Ja, dat ik die van de LPF leuk vind, vind ik zelf ook wel gek
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:30:52 #22
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42327757
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:52 schreef Genverbrander het volgende:

[afbeelding]
Denk dat dat wel meevalt. Er zijn altijd wel een paar vrijwilligers binnen de partij die zoiets gratis of bijna gratis kunnen doen, en de zendtijd voor politieke partijen is ook gratis. Ze zullen alleen weinig/niets in reclameblokken laten zien.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_42327762
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:30 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Denk dat dat wel meevalt. Er zijn altijd wel een paar vrijwilligers binnen de partij die zoiets gratis of bijna gratis kunnen doen, en de zendtijd voor politieke partijen is ook gratis. Ze zullen alleen weinig/niets in reclameblokken laten zien.
Juist wel, ze hebben heel veel geld.
quote:
Pierson geldschieter Partij voor de Dieren

De ondernemer Niek Pierson is de grote geldschieter van de Partij voor de Dieren (PvdD). Hij financiert de verkiezingscampagne met "enkele tonnen".
Pierson, zoon van bankier Allard Pierson, zegt dat vandaag in de Volkskrant. De rijke zakenman zegt verder geen activiteiten voor de partij te ondernemen, al "kan ik nog langsgaan bij kennissen in de top-500 van Quote".
De donatie geeft de Partij voor de Dieren van Marianne Thieme de mogelijkheid grootschalig campagne te voeren. Net als andere nieuwe partijen krijgt de PvdD geen overheidssteun. Al eerder werd bekend dat vele bekende Nederlanders als lijstduwer op de verkiezingslijst van de partij staan.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 08:34:16 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_42327794
Enkele tonnen is toch niet zo extreem veel? Zeker als je daarvan ook nog het land in moet en zo.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_42327829
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 08:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
Enkele tonnen is toch niet zo extreem veel? Zeker als je daarvan ook nog het land in moet en zo.
Is toch wel vrij veel in verhouding met andere kleine partijen die enorm moeten leuren om wat centen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')