abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:41:34 #1
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42312283
Iedereen moet dus om één of ander onzin wetje zichzelf bij zijn of haar bank indentificeren.
Zo ook ik dus. Maar nu heb ik dus een klein probleempje, het moest voor 27 September
Nu wou ik dat dus nu gaan doen, maar krijg ik dan geen gezeik daaro dat ik te laat ben? Ze zijn namelijk ook zo aardig geweest om mij naar een kantoor te sturen aan de andere kant van de stad terwijl er hier ook meerdere op loop afstand zitten. Dus ik heb niet echt zin om voor niks door dat kutweer te fietsen.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_42312366
Ik heb het zelfde probleem, ik moet het ook nog steeds doen..
pi_42312401
Je kunt naar elk postkantoor. Je hoeft niet perse naar het postkantoor dat zij aanraden!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_42312635
Nee hoor, ik was ook een week te laat.
De banken zelf zijn ook helemaal niet zo blij met deze regeling maar zijn verplicht het te doen. O.a. als anti-terroristische maatregel.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_42312638
maakt niks uit, heb het ook pas geleden nog gedaan
pi_42312673
hier nog iemand met hetzelfde probleem

Postbank indenticatie blabla
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:59:30 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_42312765
Ik denk dat ze je voor straf nog een keer door de regen naar een ander kantoor laten fietsen
censuur :O
pi_42312782
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:56 schreef boyv het volgende:
hier nog iemand met hetzelfde probleem

Postbank indenticatie blabla
Alleen heeft die dyslexie
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:04:39 #9
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_42312892
Ja whahahaha, een dubbel topic met in beide een typo in de TT

Maaruh, als je het toch voor langere tijd kan uitstellen blijf ik gewoon lekker binnen zitten en en werken aan die kutschool
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:12:31 #10
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_42313048
...'t is nog steeds identificatie....skippert
Causaliteit....dat is 't.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:21:49 #11
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_42313237
Toch lopen er best wel een boel niet zo nozelle mensen rond hier. Zijn een half jaar later nog aant zeuren over die ID-plicht.....
Had het gewoon optijd gedaan ipv je zo aan te stellen, en je had helemaal geen probleem gehad.
Maar dat merk je van zelf wel snel genoeg, als je je eigen poen straks niet meer kan ophalen omdat je nu te lui bent om van je reet af te komen...
Of je het er nu wel of niet eens mee bent, maakt geen ruk uit, je zult het toch moeten, dussssssss, wacht nog ff en dan is het winter en heb je nog een excuus om niet te gaan, dan is het weer te koud....
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_42313308
Ik heb het vandaag ook gedaan bij een ander postkantoor dan in de brief stond, dat was geen probleem. Het moet alleen wel een postkantoor zijn en geen postaganetschap (in een supermarkt of sigarenboer oid)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_42313379
heb nog geen brief gehad
pi_42313431
heb je die brief daarbij nodig of kun je gewoon langsgaan met pinpasje en daarbij id-kaart
pi_42314036
je kunt gewoon gaan...
niet gaan betekent dat je ergens in 2007 ineens niet meer kan pinnen..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:46:22 #16
75049 BasOne
Spaceship!
pi_42325291
Het kan tot 1 december.
Bron: PostBank medewerker, datum in de brief is zodat mensen die te laks zijn om het te doen niet achter het net vissen en gaan klagen als ze ineens niet meer kunnen pinnen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 00:50:01 #17
97348 Matness
Matt about you
pi_42325374
ik heb nog nooit een brief gehad.
heb ik die per ongeluk weggeiiood, of zijn er meer die nikjs gehad hebben?
pi_42325420
Oja, 'k moet ook nog... vóór 4 september geloof ik.

'k Las ergens dat banken eigenlijk helemaal geen kopiëen van legitimatiebewijzen mogen verzamelen... Gewoon eenmalig de identiteit verifiëren is voldoende.
pi_42325435
Oh kut, dat moet ik ook nog doen! Stomme regel ook.
Back in business.
pi_42325458
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:52 schreef DennisMoore het volgende:

'k Las ergens dat banken eigenlijk helemaal geen kopiëen van legitimatiebewijzen mogen verzamelen... Gewoon eenmalig de identiteit verifiëren is voldoende.
Das wel vreemd, hij wordt wel degelijk gekopieerd dacht ik.
pi_42325530
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 00:54 schreef tho_Omas het volgende:

Das wel vreemd, hij wordt wel degelijk gekopieerd dacht ik.
Google .

http://www.zonow.com/article_Nederland_127_
quote:
Banken verzamelen onrechtmatig kopie paspoort

De banken verzamelen onrechtmatig kopieen van paspoorten van miljoenen klanten. "Als argument voert de Nederlandse Vereniging van Banken aan dat de Wet Identificatie Dienstverlening (WID) van 2003 hiertoe verplicht. Dit is onjuist," zo stelt het Meldpunt Misbruik Identificatieplicht. De WID eist enkel dat bij opening van een rekening de identiteit van de klant wordt vastgesteld als die klant niet bij de bank bekend is. Postbus 51 bevestigt dit.

Banken verzamelen onrechtmatig kopie paspoortIdentificeren betekent volgens het Meldpunt Misbruik Identificatieplicht controleren of de naam die de klant opgeeft overeenkomt met die in het getoonde identiteitsbewijs. "De wet vraag niet om kopieen. Als men al een afschrift van het identiteitsbewijs geeft, dan voldoet een afschrift zonder vermelding van het sofinummer. Het sofinummer mag alleen gevraagd worden bij het afnemen van financiele diensten, zoals een hypotheek, aandelen of een andere vorm van vermogensbeheer, waarvoor informatie moet worden verstrekt aan de fiscus, volgens de Algemene Wet Rijksbelastingen (AWR)," aldus het Meldpunt Misbruik Identificatieplicht.

Het inscannen van persoonsbewijzen, wat massaal gebeurt, druist volgens het Meldpunt in tegen de privacybescherming. Het inscannen druist in tegen de wet omdat pasfoto's in beginsel alleen mogen worden gebruikt waarvoor ze zijn afgegeven. In dit geval dus alleen voor het vervaardigen van identiteitskaarten. Ingescande foto's kunnen worden gebruikt om in combinatie met camerasystemen hele andere doelen te dienen.

Het inscannen van het sofinummer is volgens het Meldpunt nu al een inbreuk op de privacy. Zo gauw dit nummer omgezet wordt in het Burgerservice Nummer "zijn hier nog veel meer gegevens dan het belastingnummer in gevangen, met name gegevens over zorgverzekeringen die weer makkelijk te verbinden zijn aan medische gegevens".

Het College Bescherming Persoonsgegevens heeft de Nederlandse Vereniging van Banken bij brief gevraagd de banken te informeren om hun clienten hier op te wijzen. Het CBP houdt - onder de Wet bescherming persoonsgegevens (WBP) - toezicht op de naleving van wetten die het gebruik van persoonsgegevens regelen.
pi_42325618
http://www.postbus51.nl/i(...)/displaydefaultintro
quote:
Wijze van vastlegging
De WID vertelt niet op welke wijze de gegevens moeten worden vastgelegd. Digitaal of feitelijk is beide mogelijk. De toezichthouder van de branche bepaalt of de vastlegging ook in overeenstemming is met aanverwante wetgeving (zoals met de privacywetgeving).

De WID verplicht banken dus niet een kopie of scan te maken van het legitimatiebewijs van hun klanten, maar op grond van de Algemene Wet Rijksbelastingen (AWR) zijn banken verplicht om een afschrift van het identiteitsbewijs van hun klanten op te nemen in hun administratie.
Die snap ik niet.
Hoe kun je ánders een afschrift van het identiteitsbewijs opnemen in de administratie dan door het te scannen of te kopiëren? Wat is 'feitelijk' vastleggen?
pi_42325642
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 01:05 schreef DennisMoore het volgende:
http://www.postbus51.nl/i(...)/displaydefaultintro
[..]

Die snap ik niet.
Hoe kun je ánders een afschrift van het identiteitsbewijs opnemen in de administratie dan door het te scannen of te kopiëren? Wat is 'feitelijk' vastleggen?
Ja nogal tegenstrijdig dus. Mijn identificatie werd gewoon gekopieerd. Maarja blijkbaar mag het dus niet en moet het wel.
pi_42326337
Ohja dat ben ik helemaal vergeten. Moet je die brief meenemen ofzo? Anders ga ik morgen even met paspoort en pinpas langs het postkantoor. Of moet je nog meer meenemen?
pi_42326382
Ow dan moet ik even kijken tussen mijn stapel post. Gezeik ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')