Een verslag van het gebeuren van afgelopen nacht, geleend van de
TIEN site.
Een leuke pokeravond moet natuurlijk gepaard gaan met een hele hoop drank. Althans, voor sommige Miljonairs. Het gros drinkt namelijk niet zoveel, of houdt het onder controle. Maar er zijn er ook die er niet zo goed tegen kunnen. Huub en Nathanael bijvoorbeeld. Beide houden wel van een glaasje, maar worden ook redelijk agressief als ze de nodige whiskey’s hebben genuttigd. Gisteravond liep het dan ook helemaal uit de hand.
Na afloop van de pokeravond, zien we Huub, met de nodige drankjes achter de kiezen, buiten een sigaret roken. Blijkbaar zit de jongen nogal wat dwars, want hij steekt de ene na de andere sigaret op. Als Nathanael bij hem komt staan, wordt alles duidelijk. “Kun je me nou even precies vertellen wat je nou precies dwars zit?”, vraagt Nathanael als hij richting Huub loopt.
“Ik heb gewoon een hekel aan je!”, is Huubs antwoord. “Vanaf seconde één, vind ik je gewoon een lul!”, voegt hij daar nog aan toe. Nathanael geniet zichtbaar van de uitspattingen van zijn mede-Miljonair. Steeds probeert hij de jonge Huub verder uit de tent te lokken.
“Je hebt dus wel een ‘boiling point’?”, vraagt Nathanael cynisch . “Ja, maar die heb ik goed onder controle”, laat Huub weten. “Toch heb ik jouw ‘boiling point’ al eens gezien hoor”, is Nathanaels respons. “Wordt jouw ‘boiling point' jouw verlies hier?”, wil Nathanael nog weten. “Nee hoor, want als ik je wil slaan, dan trap ik je helemaal in elkaar!”, antwoordt Huub. “Oh ja, je kijkt meteen naar mijn knie! Je moet nog een keer naar mijn knie kijken! Dan trek ik je kop van je romp af!”, aldus een agressiever wordende Nathanael.
Brian is er inmiddels ook bij komen staan en geniet zichtbaar van de uitspattingen van Huub en Nathanael. “Wat nou als ik mijn rechtervuist, vol in zijn gezicht plant?”, vraagt Huub aan Brian. “Heb je dat wel eens eerder gedaan dan?”, vraagt Brian zich af. “Ja, ik dek ‘m. Dan ligt ‘ie op de vloer en dan spuug ik ‘m in z’n gezicht!”, gaat Huub verder. Zo gaan de argumenten en de scheldwoorden nog een tijdje over en weer. Ook Nena komt even kijken bij de twee grote 'kinderen' die elkaar aan het uitlokken zijn. Nathanael weet dat hij Huub daar heeft waar hij hem hebben wilt. Hij weet dat als hij nog even doorgaat met uitlokken dat Huub misschien wel zou kunnen toehappen. Brian en Nena zien dit nog niet helemaal gebeuren en lachen om de twee mede-Miljonairs. Maar Huub is bloedserieus. Wat hij zegt over slaan, koppen afrukken en spugen, lijkt hij steeds meer te gaan menen. Het gesprek buiten gaat lange tijd door, als Nathanael Huub eindelijk weet te breken. Als het weblog van Nathanael aan de orde komt, gaat Huub overstag.
“Als iemand hier mijn reputatie mag vern**ken, ben ik dat. Daar heb ik jou niet voor nodig!”, zegt Huub met verheven stem. “Fok jou! Echt waar, fok jou! Daarom klaag ik je aan en daarom hang je zometeen!”, gaat Huub verder. Nathanael begint hard te schateren: “Ik lach je keihard in je gezicht uit!” “Ik vertel gewoon over wat je hier doet”, gaat Nathanael verder. “Ah, flikker toch op! Loop naar die hoer van je moeder! En dat meen ik!”, schreeuwt Huub terug. “Oké, ik neem even een stap terug”, besluit Nathanael verstandig. “Ja, dat zou ik ook doen! Vieze vuile teringlijer!”, schreeuwt Huub weer. Nathanael wil Huub nog verder uit de tent lokken: “Heb je nog meer over mijn moeder?” “Nog meer over je moeder? Ik pis op je moeder!”, schreeuwt Huub terug. Vervolgens stapt Huub dreigend op Nathanael af en gaat het fout. Nathanael doet ook een stap naar voren en de twee staan face-to-face tegenover elkaar. Huub duwt Nathanael aan de kant: “Zo, nu sta je daar!”
Nena komt tussen beiden, maar Huub is nog niet klaar. Hij is alle aantijgingen van de afgelopen weken meer dan zat en Nathanael zal ’t weten ook! Het gesprek gaat nog even zo door, maar dan besluit Nathanael heel wijs om weg te lopen. Niet lang daarna besluit Huub een einde aan de dag te maken en onder de wol te kruipen. Hoe zal dit aflopen?
[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 07-01-2007 11:32:03 ]