abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42294474
Tijdens het zeer levendige PvdA-congres was ons aller vriend Maurice de Hond aanwezig om wat te vertellen over het kiezersonderzoek. Hij vertelde dat de kloof tussen het linkse (PvdA, SP, GL) en het rechtse (CDA, VVD) blok steeds groter wordt in Nederland, en dat kiezers de overstap van een linkse naar een rechtse partij of andersom nauwelijks meer maken. Dit heeft tot gevolg dat het zetelaantal van de partijen nog steeds schommelt, maar dat het zetelaantal van de twee blokken relatief constant is.

Dat heeft natuurlijk interessante gevolgen voor de peilingen, want het CDA heeft dan baat bij wat meer VVD-bashen en wat minder PvdA-bashen, en de PvdA heeft dan baat bij meer SP-bashen en minder CDA-bashen. Interessante ontwikkeling, het gaat hier meer en meer toe naar een Amerikaans model met een snoeiharde campagne en twee presidentskandidaten van verschillende blokken. Of het wenselijk is is weer een tweede...
pi_42295652
Hoe is het allemaal eigenlijk mis gegaan? Vroegah waren er soms wel wat schermutselingen, maar nooit zoals nu.. Waar is de liefde! Is het echt sinds Fortuyn dat dit zo gespleten is?
pi_42295798
Goeie vraag! I agree, xith. Ik vind de verkiezingsstrijd ook wel echt snoeihard, onnodig gewoon. Dat gebash over en weer, ben er nu al misselijk van, en we moeten nog 50 dagen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:51:03 #4
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42295873
Claimde Mauricce dat het CDA rechts was?

Wat ik waarneem is een correctie van het naar links opschuiven door de VVD onder de paarse Dijkstal.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42296017
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:51 schreef Napalm het volgende:
Claimde Mauricce dat het CDA rechts was?

Wat ik waarneem is een correctie van het naar links opschuiven door de VVD onder de paarse Dijkstal.
Hij liet het CDA onder het rechtse blok vallen ja, daar kan toch ook geen discussie over bestaan of wel. Zonder het CDA zou het rechtse blok alleen uit VVD en de fortuynsplinters bestaan, samen goed voor 33 zetels in de peilingen. Ik denk dat er wel wat meer rechtse mensen zijn in Nederland, en die houden zich allemaal schuil in het Gristen Democratisch Appèl.
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:17:35 #6
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_42297123
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:54 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hij liet het CDA onder het rechtse blok vallen ja, daar kan toch ook geen discussie over bestaan of wel. Zonder het CDA zou het rechtse blok alleen uit VVD en de fortuynsplinters bestaan, samen goed voor 33 zetels in de peilingen. Ik denk dat er wel wat meer rechtse mensen zijn in Nederland, en die houden zich allemaal schuil in het Gristen Democratisch Appèl.
Of een partij links of rechts is hangt af van de andere partijen? Geen midden, enkel links-recht?

Overigens vergeet je nu de SGP (en de VVD-afsplitsingen) of zijn die ook links?

[ Bericht 1% gewijzigd door Napalm op 02-10-2006 00:04:23 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_42298662
Maurice de Hond .

Daarnaast is het verkiezingstijd. De tijd van mooie praatjes en harde woorden naar elkaar maar na de verkiezingen zitten ze net zo snel weer op elkaars schoot. Zo gaat dat nou eenmaal.

Ik zie het vooral als vermaak en mijn keuze op welke politieke partij ik stem ligt min of meer al vast. Tot de verkiezingen geniet ik van de show en het modder vechten .
  maandag 2 oktober 2006 @ 11:08:09 #8
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42305676
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:54 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Inderdaad, de CDA-achterban ziet zichzelf doorgaans als gematigd rechts.
Pugna Pro Patria
pi_42305875
Verzamelt u allen en wordt harmonieus in Een DONKERpaarse coalitie? . Geen haat en nijd maar consensus en overeenstemming gezamenlijk tegen de marginale partijtjes.
Naieviteit is onschuld.
  maandag 2 oktober 2006 @ 22:31:28 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42321343
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 11:17 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Verzamelt u allen en wordt harmonieus in Een DONKERpaarse coalitie? . Geen haat en nijd maar consensus en overeenstemming gezamenlijk tegen de marginale partijtjes.
En dan nog meer besluiteloosheid?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42455194
De peiling van Interview/NSS gisteren wees uit dat De Hond wel eens gelijk zou kunnen hebben: CDA en PvdA groeien explosief, terwijl de kleinere partijen en het VVD steeds verder afzwakken.
Het gevolg is dat er straks maar twee regeringsmogelijkheden zijn als het zo doorgaat:
1) PvdA/CDA
2) VVD/CDA/CU

Dat is opzich best wel schraal! Marijnissen geeft aan graag met Bos te willen regeren:

Maar helaas voor hem en de vele SP-aanhangers in Nederland kan SP simpelweg niet in een PvdA-regering komen als het zo doorgaat. Er is dan een derde partij nodig voor een meerderheid, en omdat alle partijen zo leeg zijn gezogen door PvdA en CDA is die er niet.
pi_42455635
pvda sp en VVD natuurlijk!
pi_42455706
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 16:10 schreef Xith het volgende:
pvda sp en VVD natuurlijk!
Beetje erg onrealisch hè
pi_42455771
Verdonk en Marijnissen in één kabinet. Ik heb er de kracht niet voor.
pi_42456117
Rumour has it dat ze een affaire hebben hoor!
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:03:44 #16
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_42456824
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:53 schreef MrX1982 het volgende:
Maurice de Hond .

Daarnaast is het verkiezingstijd. De tijd van mooie praatjes en harde woorden naar elkaar maar na de verkiezingen zitten ze net zo snel weer op elkaars schoot. Zo gaat dat nou eenmaal.

Ik zie het vooral als vermaak en mijn keuze op welke politieke partij ik stem ligt min of meer al vast. Tot de verkiezingen geniet ik van de show en het modder vechten .
Juist. Het is hilarisch om te zien hoe ze elkaar zo hard mogelijk proberen uit te kafferen zonder écht onbeleefd te worden. Kan niet wachten tot de debatten komen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_42466521
Als het op regeren aankomt zijn alle tegenstellingen weer weg. PvdA en CDA zitten sowieso heel dicht bij elkaar en 1 van de 2 zit altijd in een kabinet. Om de VVD kun je bij het wegvallen van 1 van de voornoemde partijen vrijwel niet heen dus de kaarten zijn al geschud.

De enige reden voor alle holle retoriek is omdat het veel mediaspektakel oftewel publiciteit oplevert. Voor de rest is het een leuke theatervoorstelling die je niet zo serieus moet nemen.
pi_42474834
wij gaan allemaal voor 1 NL of voor Geertje Tsunami Wilders
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')