Ehm op privé terrein mogen de rechthebbende vorderen hoor, politieagent of nietquote:Opvallend hoe snel de Politie-agenten gebruik wilde maken van hun Politie-bevoegheden om De Vries weg te krijgen middels de bekende kreet: Ik vorder U nu..."
Hoe weet jij wie de rechthebbende is? (Ik heb het stuk niet gezien trouwens).quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:35 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Mcintosh dit gebeurde alleen meerdere malen niet door de rechthebbenden, die kwam pas op het einde!
Maar een goede aflevering, marketingtechnisch ook zeer goed!
Onze agent is overigens wel zijn baan en leven kwijt!
Ik denk omdat de agenten in kwestie buiten dienst waren en dus als privépersoon optraden?quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:38 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
Overigens wie kan mij de vraag beantwoorden waarom hij dus niet aangeraakt mocht worden? En men hier ook naar luisterde? Komt dat doordat hij een overtreding en geen misdrijf begaat?
De rechthebbende is de eigenaar of huurder van het betreffende pand.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:43 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Hoe weet jij wie de rechthebbende is? (Ik heb het stuk niet gezien trouwens).
En tja aanraken is op zich geen strafbaar feit, mits niet sexueel of gewelddadig.
Waarom ze luisterden? Geen idee, niet willen laten escaleren wellicht.
Hoef je mij niet uit te leggen hoor, geloof mequote:Op zondag 1 oktober 2006 22:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
De rechthebbende is de eigenaar of huurder van het betreffende pand.
In je eigen huis kan je dus mensen vorderen om weg te gaan, als je dit 3x gedaan hebt en ze luisteren niet kan je de politie bellen om ze te laten arresteren wegens huisvredebreuk o.i.d.
ja leuk maar ik heb het gemist damnquote:Op zondag 1 oktober 2006 22:54 schreef UFOtje het volgende:
Goede uitzending.
Je kan van Peter R. de Vries vinden wat je wilt, maar hij brengt wel goede zaken aan het licht.
Dat maakt geen verschil.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk omdat de agenten in kwestie buiten dienst waren en dus als privépersoon optraden?
Ok, en ze luisterden natuurlijk om te voorkomen dat er aangifte tegen hen gedaan werd.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik denk omdat de agenten in kwestie buiten dienst waren en dus als privépersoon optraden?
Van wat?quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:03 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
[..]
Ok, en ze luisterden natuurlijk om te voorkomen dat er aangifte tegen hen gedaan werd.
Omdat iemand je aanraaktquote:
Nee dat snap ik natuurlijk ook wel, maar mogelijk een lichtevorm of in die geest iets?quote:
quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:10 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
[..]
Nee dat snap ik natuurlijk ook wel, maar mogelijk een lichte vorm of in die geest iets?
Of hij kan het natuurlijk op onzedelijk betasten gooien.
Nee bestaat niet, moet iets van letsel zijn.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:10 schreef Sneeuwbataljon het volgende:
[..]
Nee dat snap ik natuurlijk ook wel, maar mogelijk een lichtevorm of in die geest iets?
Of hij kan het natuurlijk op onzedelijk betasten gooien.
Ok ja dan is er dus geen duidelijk reden waarom deze meneer hier dus ook daadwerkelijk naar luisterde. Mogelijk dus gewoon om escalatie te voorkomen zoals al hierboven een keer werd aangegeven.quote:Op zondag 1 oktober 2006 23:20 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Nee bestaat niet, moet iets van letsel zijn.
En onzedelijk betasten gaat het ook niet halen, bij lange na niet.
Spreek deze zin eens hardop uit en vraag je dan eens af wat er mis met die zin is.quote:Op zondag 1 oktober 2006 22:16 schreef editor2 het volgende:
Tijdens de SBS 6 uitzending van Peter R.de Vries die zelfs het NOS journaal van 8 uur haalde inzake de arrestatie van De Vries,vanwege zijn weigering een personeelsfeestje van de Politie te verlaten waar hij een zeker Adriaan G.,de Oisterwijkse politie-agent die via de erfenissen van oude,
eenzame en rijke weduwen hun woningen in zijn bezit kreeg wilde aanspreken,blijkt andermaal hoe snel de Politie de gelederen sluit en om actie maant als het hun eigen hachje betreft.
sterker nog hij is aangekondigd, weet niet of ik er meer over mag zeggen. in dit geval lijkt het me geen probleem omdat het gewoon een TV uitzending is.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:25 schreef Markman het volgende:
wordt wel eens op usenet gedumpt
Het gaat niet om een huwelijk, dat is 't 'm nou juist. Hij kwam via zijn functie (aangifte van iets) in contact met hen of stond na het lezen van een overlijdensadvertentie bij de weduwe op de stoep. Hij ging ze helpen met vanalles en/of verzorgen en deed moeite om familieleden op een afstand te houden. Dit hield hij zo lang vol dat deze mensen op een gegeven moment zo blij waren met zijn behulpzaamheid/vriendschap dat zij hem in hun testament opnamen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:47 schreef Argento het volgende:
Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik begreep dat het om een man gaat die er een gewoonte van gemaakt heeft om het (al dan niet vanuit zijn functie) met oudere vrouwen aan te pappen, met hen te trouwen (al dan niet in gemeenschap van goederen) om vervolgens na hun overlijden een deel van de huwelijkse gemeenschap dan wel erfenis op te strijken.
Vraag is, wat heeft Peter R. de Vries, of wie dan ook, daarmee te maken? Niemand heeft bezwaar gemaakt tegen het huwelijk en als iemand bezwaar zou willen maken tegen de omstandigheid dat deze meneer geld overhoudt aan de dood van zijn echtgenote, is dat dan niet iets dat ter beoordeling aan de (overige) erfgenamen van de vrouw moet worden voorbehouden?
Waar bemoeit Peter zich precies mee?
Is dat strafbaar dan?quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het gaat niet om een huwelijk, dat is 't 'm nou juist. Hij kwam via zijn functie (aangifte van iets) in contact met hen of stond na het lezen van een overlijdensadvertentie bij de weduwe op de stoep. Hij ging ze helpen met vanalles en/of verzorgen en deed moeite om familieleden op een afstand te houden. Dit hield hij zo lang vol dat deze mensen op een gegeven moment zo blij waren met zijn behulpzaamheid/vriendschap dat zij hem in hun testament opnamen.
Hij heeft trouwens een vrouw en die deed gewoon mee.
resteert de vraag, wat heeft Peter daarmee te maken? Doet de man iets strafbaars? Doet de man iets onrechtmatigs?quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:07 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het gaat niet om een huwelijk, dat is 't 'm nou juist. Hij kwam via zijn functie (aangifte van iets) in contact met hen of stond na het lezen van een overlijdensadvertentie bij de weduwe op de stoep. Hij ging ze helpen met vanalles en/of verzorgen en deed moeite om familieleden op een afstand te houden. Dit hield hij zo lang vol dat deze mensen op een gegeven moment zo blij waren met zijn behulpzaamheid/vriendschap dat zij hem in hun testament opnamen.
Hij heeft trouwens een vrouw en die deed gewoon mee.
quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat strafbaar dan?
Niet dat ik zulke acties goedkeur, heel gemeen van die agent uiteraard maar naar mijn idee gewoon weer een makkelijk puntje scoren van Peter.
Dat was ik idd ff vergeten.quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:16 schreef Argento het volgende:
[..]
resteert de vraag, wat heeft Peter daarmee te maken? Doet de man iets strafbaars? Doet de man iets onrechtmatigs?
Pfff, lees je in.quote:Op maandag 2 oktober 2006 22:47 schreef Argento het volgende:
Ik heb de uitzending niet gezien, maar ik begreep dat het om een man gaat die er een gewoonte van gemaakt heeft om het (al dan niet vanuit zijn functie) met oudere vrouwen aan te pappen, met hen te trouwen (al dan niet in gemeenschap van goederen) om vervolgens na hun overlijden een deel van de huwelijkse gemeenschap dan wel erfenis op te strijken.
Vraag is, wat heeft Peter R. de Vries, of wie dan ook, daarmee te maken? Niemand heeft bezwaar gemaakt tegen het huwelijk en als iemand bezwaar zou willen maken tegen de omstandigheid dat deze meneer geld overhoudt aan de dood van zijn echtgenote, is dat dan niet iets dat ter beoordeling aan de (overige) erfgenamen van de vrouw moet worden voorbehouden?
Waar bemoeit Peter zich precies mee?
Dat is wel degelijk strafbaar. Een politie agent legt een eed af en wat voor een normale burger niet strafbaar zou zijn, ligt dat door die functie wat anders.quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Is dat strafbaar dan?
Niet dat ik zulke acties goedkeur, heel gemeen van die agent uiteraard maar naar mijn idee gewoon weer een makkelijk puntje scoren van Peter.
politieagenten mogen niet in andermans testament komen te staan? Heeft die politieagent een testament vervalst of heeft de betreffende persoon deze politieagent vrijwillig aan het testament toegevoegd?quote:Op maandag 2 oktober 2006 23:34 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk strafbaar. Een politie agent legt een eed af en wat voor een normale burger niet strafbaar zou zijn, ligt dat door die functie wat anders.
Jij hebt de vorige uitzending zeker ook niet gezien, hè?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:56 schreef Argento het volgende:
politieagenten mogen niet in andermans testament komen te staan? Heeft die politieagent een testament vervalst of heeft de betreffende persoon deze politieagent vrijwillig aan het testament toegevoegd?
Ik zie nog steeds niet in wat deze meneer concreet verweten moet worden. Zeker geen verwijt dat zo concreet en eenduidig is dat het het waard is om hem op nationale televisie lastig te vallen.
Dat de vrouw onder verdachte omstandigheden overleed, wil nog niet zeggen dat de agent in kwestie daar enig (strafbaar) aandeel in heeft gehad. Als De Vries dat wel op nationale televisie suggereert, komt hij gevaarlijk dicht in de buurt van laster indien hij geen concrete bewijzen heeft. Dat is overigens wèl strafbaar. Dat deze figuur en zijn vrouw voorts niet heel aardig zijn tegen de rest van de familie en zich min of meer als aasgieren opstellen, is misschien niet netjes en beleefd, maar zeker niet strafbaar.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:06 schreef Arcee het volgende:
Het nichtje van de vrouw die toen overleed werd door de agent en zijn vrouw helemaal buitengesloten en de vrouw overleed onder verdachte omstandigheden. Daarnaast hadden ze gelogen over het tijdstip van de begrafenis, waardoor ze te laat kwam.
Het is maar net hoe je thuiszorg definieert. Iedereen kan van de thuiszorg zijn. Voorzover ik weet hebben we het hier niet over een beschermd beroep en als je iemand thuis verzorgt, dan kun je best zeggen dat je van de thuiszorg bent.quote:En ze logen dat ze van de thuiszorg waren. En zo waren er nog wel wat dubieuze zaken te zien en horen.
Ik denk dat het Peter om de kijkcijfers te doen is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:09 schreef ThaMadEd het volgende:
Misschien toekomstige "slachtoffers" waarschuwen voor deze man?
De vraag of iemand op grond van testament tot de nalatenschap is gerechtigd, heeft verdomd weinig te maken met intenties. Het is een privekwestie tussen toekomstig erflater en beoogd erfgenaam.quote:Aan de ene kant kan je je afvragen wat doet hij fout? Die dames genieten van de aandacht op hun oude dag en hebben het niet door dat ze "belazerd" worden. Aan de andere kant pikt deze man met verkeerde intenties een deel van de erfenis van familieleden in.
Het is natuurlijk niet aan Peter om te bepalen wat wel en wat niet moreel verwerpelijk is, om vervolgens een betrokkene aan de publieke schandpaal te nagelen zodra Pater heeft bepaald dat diens handelen inderdaad moreel verwerpelijk is.quote:Hij helpt ze niet omdat hij zo'n warm persoon is, maar omdat hij geld/antiek/vastgoed wil erven. Dat die dames het niet erg vinden wil nog niet zeggen dat het voor een buitenstaander niet moreel verwerpelijk is.
Wellicht, maar dan is het aan zijn werkgever om daartegen op te treden. Niet aan Peter. Dergelijke arbeidsconflicten zijn nog altijd priveaangelegenheden. Nationale televisie is niet het aangewezen medium om dat aan de kaart te stellen. Zeker niet door een derde die in het geheel geen betrokkenheid bij de zaak heeft.quote:Bovendien belemmert hij zichzelf in zijn functioneren als politieagent door tijdens nachtdiensten op het politiebureau telefoongesprekken met deze dames te houden, wat uiteraard tegen de regels van de politie indruist.
Er is heel veel mis mee om iemand publiekelijk aan de schandpaal te nagelen om vervolgens verongelijkt te doen zodra iemand de politie op je afstuurt omdat hij zich in zijn privacy wordt aangetast. Peter onderscheidt zich met dit soort ´journalistiek´ in niets van Willibrord. Pieter Storms werd dan tenminste nog ´ingehuurd´ door de gedupeerden zelf.quote:En ja, je kunt hem juridisch gezien dan wel weinig verwijten, maar moreel gezien kan je hem een heleboel verwijten en er is niks mis mee om mensen voor deze vent te waarschuwen.
Daar gaat het juist om, bij de politie was dit allemaal bekend maar er werd niet tegen opgetreden / hij werd in bescherming genomen door zijn superieuren.quote:Wellicht, maar dan is het aan zijn werkgever om daartegen op te treden. Niet aan Peter. Dergelijke arbeidsconflicten zijn nog altijd priveaangelegenheden. Nationale televisie is niet het aangewezen medium om dat aan de kaart te stellen. Zeker niet door een derde die in het geheel geen betrokkenheid bij de zaak heeft.
Er schijnt een regel te zijn dat je dan niet in een testament opgenomen mag worden. Dan zouden ze dus doelbewust gelogen hebben om die regel te omzeilen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:11 schreef Argento het volgende:
Het is maar net hoe je thuiszorg definieert. Iedereen kan van de thuiszorg zijn. Voorzover ik weet hebben we het hier niet over een beschermd beroep en als je iemand thuis verzorgt, dan kun je best zeggen dat je van de thuiszorg bent.
Als er een regel is die medewerkers van thuiszorg uitsluiten van het testament van degenen die zij verzorgen, zou het niet voor de hand liggen dat een agent gaat beweren dat hij van de thuiszorg is. Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Er schijnt een regel te zijn dat je dan niet in een testament opgenomen mag worden. Dan zouden ze dus doelbewust gelogen hebben om die regel te omzeilen.
Nou prima. Als zijn werkgever niet van oordeel is dat zijn handel en wandel de kwaliteit van zijn werk schaadt, zijn werknemer en werkgever kennelijk happy met elkaar en is er geen arbeidsconflict. Reden te meer voor niet betrokken derden om zich er niet mee te bemoeien.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:28 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Daar gaat het juist om, bij de politie was dit allemaal bekend maar er werd niet tegen opgetreden / hij werd in bescherming genomen door zijn superieuren.
als het daarvoor nodig is dat hij een individu op basis van vage verdenkingen op nationale televisie te kijk zet, dan heb ik liever dat hij geen uitzending maakt. Als die man werkelijk iets verkeerd heeft gedaan, dan dient een rechter daarover te oordelen, niet een andere burger ook al is dat in de vorm van Peter R. de Vries. Die man denkt werkelijk dat hij alles mag. Wordt ie in de cel gestopt (ik neem aan voor erfvredebreuk ofzo, in ieder geval door geen gehoor te geven aan een ambtelijk bevel) en dan nog slaagt ie erin zichzelf als slachtoffer te portreteren.quote:Natuurlijk is dit geen groot misdrijf, maar je kan niet elke week een grote zaak hebben en Peter moet toch elke week wat uitzenden.
Dus als een superieur er niet tegen optreedt is het niet mogelijk dat er een probleem isquote:Nou prima. Als zijn werkgever niet van oordeel is dat zijn handel en wandel de kwaliteit van zijn werk schaadt, zijn werknemer en werkgever kennelijk happy met elkaar en is er geen arbeidsconflict. Reden te meer voor niet betrokken derden om zich er niet mee te bemoeien.
Ze beweerden voor de verborgen camera van wel, maar verder van niet.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 15:53 schreef Argento het volgende:
Als er een regel is die medewerkers van thuiszorg uitsluiten van het testament van degenen die zij verzorgen, zou het niet voor de hand liggen dat een agent gaat beweren dat hij van de thuiszorg is. Of zie ik iets over het hoofd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |