Jij wel. Ik was om 6:45 al aan het werk! Debiel, I know.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:03 schreef Xilantof het volgende:
goedemiddag!![]()
Na wat rare nachten had ik blijkbaar wéér wat slaap nodig![]()
werd om 11 uur wakker!
Toch wel handig dusquote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:10 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Nu ben ik wel met mijn nieuw cameraspul bezig, maar nu pas met de software wat er bijgeleverd werd. Zoals "Digital Photo Profesional" wat er ook bij zat en als ik bekijk aan die paar RAW files die ik heb, wat ik daarmee nog kan ....
Zou haast zeggen, alleen nog in RAW foto's maken. Alleen .... dan is een 4gb kaartje niet meer genoeg:-):-)
Pfff, dat je zin hebt in al dat bewerken...quote:Op woensdag 4 oktober 2006 20:10 schreef PieDobbelJoe het volgende:
Nu ben ik wel met mijn nieuw cameraspul bezig, maar nu pas met de software wat er bijgeleverd werd. Zoals "Digital Photo Profesional" wat er ook bij zat en als ik bekijk aan die paar RAW files die ik heb, wat ik daarmee nog kan ....
Zou haast zeggen, alleen nog in RAW foto's maken. Alleen .... dan is een 4gb kaartje niet meer genoeg:-):-)
bewerken is leukquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:40 schreef freud het volgende:
[..]
Pfff, dat je zin hebt in al dat bewerken...
precies. Ik gebruik RAW alleen voor bewerken. Niet om een verloren foto terug tot leven te wekkenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:43 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
bewerken is leuk![]()
(als het niet teveel tijd in beslag neemt)
ik schiet ook alles raw.
heeft 1 erg groot voordeel.
als de foto niet super is begin je niet eens aan het bewerken en gooi je hem meteen weg.
blijven de bestanden ook nog eens iets overzichtelijk
Dat schreef ik gisteren al, dat heb ik juist niet. Maar .... als ik zie wat dat programma kan, wil ik wel eens ff stoeien met RAW files.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:40 schreef freud het volgende:
[..]
Pfff, dat je zin hebt in al dat bewerken...
Ik stoei ook met raw filesquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:19 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Dat schreef ik gisteren al, dat heb ik juist niet. Maar .... als ik zie wat dat programma kan, wil ik wel eens ff stoeien met RAW files.![]()
jij schiet JPG in raw formaat.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik stoei ook met raw files
ik gooi ze op de pc, dan crop ik de foto , en dan verklein ik hem
Het enige dat het bij de Fuji bijgeleverde software kan is het .RAF file omzetten naar TIFF... en PSP (althans de versie die ik heb) kan niet met .RAF overweg..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef prupke het volgende:
[..]
doe hier eens kijken :quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:38 schreef diedrick het volgende:
[..]
Het enige dat het bij de Fuji bijgeleverde software kan is het .RAF file omzetten naar TIFF... en PSP (althans de versie die ik heb) kan niet met .RAF overweg..![]()
kent geen .RAF.... a;thans, als ik het subdir aanklik waarin de RAF files staan zegt ie dat er geen ondersteunde formaten in staan..quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:40 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
doe hier eens kijken :
http://www.foto-freeware.de/raw-shooter-essentials.php
ga ik verder zoeken naar een "gratis"proggie....quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:48 schreef PKfotografie het volgende:
hmm minder
dan weet ik niks voor je wat gratis is
Hey Prupke.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:23 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik schiet op raw omdat je dan nog de mogelijkheid hebt om iets met je foto te kunnen doen. Wat niet altijd noodzakelijk is vind ik.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:07 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Hey Prupke.
Ik gooi de jpeg's ook op de pc hoor, maar aan mijn originelen kom ik niet![]()
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:25 schreef PKfotografie het volgende:
die dof is ook echt flinter dun
Toffe foto en macro is zowiezo gaaf om te doen. Alleen... het laat je ook zien dat niet altijd alles zo schoon is als je denktquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef PdeHoog het volgende:
Dat soort dingen moet je dus ook NIET fotograferenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 06:08 schreef PieDobbelJoe het volgende:
[..]
Toffe foto en macro is zowiezo gaaf om te doen. Alleen... het laat je ook zien dat niet altijd alles zo schoon is als je denkt![]()
Schoon?
Wist ik het, was gewoon ff vanuit de hand 'onzinnig' aan het klikkenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 07:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je dus ook NIET fotograferenDaar schrik je alleen maar van
Die foto van die tor is mooiquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:22 schreef PdeHoog het volgende:
Men herinnert zich vast deze foto nog
[afbeelding]
Op dat moment jaagden we dus op dit:
[afbeelding]
Overigens is een 100mm macrolens + een set tussenringen (12, 20, 36mm als ik me niet vergis) ook best tof
[afbeelding]
u ziet hier het logootje van pall mall van een pakje wat vergelijkbaar is met [afbeelding]
Bikkelquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:14 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen, Ik ben vandaag wat vroeger op
quote:
Die tijd heb ik nu al achter de rugquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:41 schreef umberrella het volgende:
wil je ruilen...?
mijn stage komt neer op... Niets doen... stiekem fok! ken en ehmm niets doen... en dat 9 uur per dag...
= bijna hetzelfde alleen verveel je je wat meer maar daar voor in de plaats krijg je wel een heus uurloon!! wel 1 euro 60 -__-
Kan ik me voorstellen hoor, lang niets doen wordt je ook kriegel van.....maar doorleren werd het niet?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik vind dat mijn vakantie ondertussen wel over mag zijn... Heb alleen nog geen idee wat voor 'n invulling ik moet gaan vinden...
Ik heb dat "niets doen" al langer vol gehouden dan ik ooit had durven dromen. Ik ben er namelijk eigenlijk helemaal niet zo goed inquote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:50 schreef An24 het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen hoor, lang niets doen wordt je ook kriegel van.....maar doorleren werd het niet?
Wat moet je eraan bewerken dan?quote:Ik heb vandaag vakantie voor 1 dag....maar eens knutselen aan een fotobewerkingsopdrachtje van een collegatje van me![]()
Jammer dat je nog tot februari moet wachten, zulke keuzes kunnen lastig zijn.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 09:57 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb dat "niets doen" al langer vol gehouden dan ik ooit had durven dromen. Ik ben er namelijk eigenlijk helemaal niet zo goed in
En ik wil opzich nog wel wat leren. Maar ik weet nog niet wat. Maar aangezien ik waarschijnlijk toch pas in februari kan instromen heb ik nog even tijd om me in te lezen.
[..]
Wat moet je eraan bewerken dan?
Leuk dagje voor de boeg, veel plezier!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:18 schreef freud het volgende:
Niets doen gaat ook vervelen ja, maar kon me altijd wel goed bezighouden. Ik heb over ruim een uur ook weekend gelukkig. Vanmiddag weer lekker fitnessen, even koken en dan naar de fotoclub. Het thema zoog als een dolle; Duitsland...
En FOK! is niet prive?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:08 schreef umberrella het volgende:
ik vermaak me altijd prima... alleen op mns tage niet... want daar heb ik bijna niets te doen... en kan dan geen prive dingen doen.. bah...
quote:
quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:36 schreef Ynske het volgende:
[..]
mijn laatste collega belde net, hij heeft een andere baan gevonden
ehhhhhhhhmquote:
en nu... ben ik de enige die over is, maar ziek thuis zitquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |