abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42284340


Zo'n 4 maanden geleden kocht ik kunststof horizontale lamellen bij de Praxis (soort 'luxaflex' dus). Trek ik gisteren (vrij rustig) aan 't touwtje om ze op te hijsen, breekt zo het bovenbalkje af! En ja, het uiteinde zat netjes in 't houdertje, en het midden was netjes ondersteund met extra hulpstukje.

'k Ben met het korte afgebroken stukje naar de Praxis gefietst. In de hoop dat ze me uit klantvriendelijkheid bijvoorbeeld een tientje korting zouden geven op nieuwe lamellen (maar dan van aluminium).

De chef himself werd erbij gehaald. Had ik een kassabon? Nee... ik bewaar namelijk niet van alles wat ik koop een kassabon, zeker niet van dingen onder de 100 euro.

Nouja, hij wilde dan wel garantie geven, mits ik op de fiets ook de rest van de kapotte lamellen zou gaan halen, het kleine afgebroken stuk was blijkbaar niet genoeg. 'k Vroeg waar hij dat lange deel voor nodig had, hij kon toch ook zo wel zien dat het ding was afgebroken? Ja, nee, dat moest gewoon, als je garantie wil dan moet je įlle kapotte onderdelen inleveren. "Om garantie op een boormachine te krijgen lever je ook niet alleen de stekker in." Aldus, met meneer viel verder niet te praten, en ik vertik het om zonder goede reden op en neer te gaan fietsen met 1m60 aan kapotte lamellen.

'k Heb verteld dat ik eens ging kijken of zijn collega's bij de Gamma mooie lamellen verkopen. Helaas was hij daar natuurlijk niet van onder de indruk.

Samenvatting:
De Praxis is kut, want:
1. de rotzooi gaat kapot
2. klantvriendelijkheid kennen ze niet
pi_42284420
Naja, dan ga je niet terug.
Je hebt alleen jezelf ermee hoor.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_42284488
bouwmarkten zijn altijd kut. ook de gamma en de rest van die pauperzaken
Overal hangt een prijskaartje aan, behalve aan het prijskaartje
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qH1uo4UcPl4[/youtube]
pi_42284503
Dus, hij wou het complete aankoopbedrag vergoeden en het enige wat je daarvoor moet doen is, heel begrijpelijk, de kapotte lamellen terugbrengen. En dan ook nog zonder kassabon! Wat is er mis met die service dan?
Wat denk jij nou? Zou wat zijn .. ik trek in een openbare gelegenheid/vuilnisbelt ergens een stuk van een lamelrail af, fiets dan ff naar de Praxis en eis korting op een nieuwe set ..

Zo werkt dat niet ..
pi_42284521
Trek jij altijd zo hard?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 17:29:43 #6
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42284528
Ik heb dezelfde jaloezieėn van de kwarwei gehad en die brak ook af.
conclusie, het zijn kut jaloezieėn.
pi_42284531
je kan ook beter niet naar de gamma gaan hoor!
Ik ben het rukken zat!

Maareh kut voor je
pi_42284559
wow een manager met een complex Hier in de US zien ze het zo:

'Een klagende klant in een opportunity, ook al is een klant daar met een belachelijke klacht dan noch behandel je hem/haar alsof je respecteert... een tevrede klant komt namelijk terug...'

Ennuh... praxis? niet praktisch bezig.
Free people own guns! Slaves do not!
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:31:31 #9
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_42284592
de fiets
Pauper dat je dr bent.
pi_42284605
Omdat je anders met twee andere stukken lamel naar andere Praxissen kunt fietsen om daar óók het hele bedrag vergoed te krijgen. Maar dat zeggen ze niet want dan zeg jij weer dat zij jou uitmaken voor dief terwijl je echt maar 1x je geld terug wou.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 1 oktober 2006 @ 17:32:21 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42284625
ow ja, het zijn ook goedkope kolere jaloezieėn.
pi_42284652
We kunnen wel even met mijn auto gaan DennisMoore
pi_42284660
Wat ben jij een zeikerd zeg. Ik vind het erg netjes dat hij garantie geeft terwijl jij de bon niet eens meer hebt en waarbij het niet te bewijzen valt of jij het product wel juist hebt gebruikt.

Of wou je volgende week weer naar de praxis maar dan met een ander stukje plastic?
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_42284718
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:29 schreef Kakakoka het volgende:

Dus, hij wou het complete aankoopbedrag vergoeden
Dat heeft ie niet eens gezegd, maar ik denk het wel.
Ik stelde voor: "...een tientje korting op aluminium lamellen ofzo."
quote:
en het enige wat je daarvoor moet doen is, heel begrijpelijk, de kapotte lamellen terugbrengen.
Wat is daar begrijpelijk aan? Dat is wat ik niet snap, en wat hij me niet kon uitleggen.
Ik vertik het om zonder reden op en neer te gaan fietsen met 1m60 aan lamellen wanneer dat niet nodig is.
quote:
En dan ook nog zonder kassabon! Wat is er mis met die service dan?
Service:
A: lamellen zijn van de Praxis, dat kon hij zien
B: ze zijn kapot, dat is te zien
A + B -> geef de klant een symbolisch tientje korting, iedereen blij.
quote:
Wat denk jij nou? Zou wat zijn .. ik trek in een openbare gelegenheid ergens een stuk van een lamelrail af, fiets dan ff naar de Praxis en eis korting op een nieuwe set ..
Ik zie dat je de gedachtegang van een Praxis-medewerker hebt... .
pi_42284813
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:23 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]

*knip*
Nouja, hij wilde dan wel garantie geven, mits ik op de fiets ook de rest van de kapotte lamellen zou gaan halen, het kleine afgebroken stuk was blijkbaar niet genoeg.
Aan je foto te zien kan dat kleine stukje wat mij betreft net zo goed van zo'n plat snoer-wegwerk-buisje komen ofzo, lijkt me niet meer dan logisch dat ze graag zeker willen weten dat je ze niet bedondert met een dingetje van 1 euro en daar dan een set nieuwe lamellen voor wilt
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_42284835
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:29 schreef Swetsenegger het volgende:

conclusie, het zijn kut jaloezieėn.
.

'k Heb hier ook wat aluminium exemplaren hangen van de Praxis, en die lijken prima. .
pi_42284896
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:35 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat heeft ie niet eens gezegd, maar ik denk het wel.
Ik stelde voor: "...een tientje korting op aluminium lamellen ofzo."
[..]

Wat is daar begrijpelijk aan? Dat is wat ik niet snap, en wat hij me niet kon uitleggen.
Ik vertik het om zonder reden op en neer te gaan fietsen met 1m60 aan lamellen wanneer dat niet nodig is.
[..]

Service:
A: lamellen zijn van de Praxis, dat kon hij zien
B: ze zijn kapot, dat is te zien
A + B -> geef de klant een symbolisch tientje korting, iedereen blij.
[..]

Ik zie dat je de gedachtegang van een Praxis-medewerker hebt... .
Je kan zeggen wat je wil maar jouw verwachtingspatroon ligt veel te hoog. Al helemaal voor zo'n goedkoop kutsetje lamellen.. En als je die topservice verwacht moet je naar een echte zonverduisteringsspecialist gaan.
Maar als je al geen auto kunt betalen zal een fatsoenlijke set lamellen er ook wel niet vanaf kunnen...
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:42:26 #18
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42284961
ja ongekend is dat

laatst ook, mijn fietsbel was kopat

lipje was eraf gebroken, en aangezien je zonder bel in overtreding bent ging ik lopende naar de fietsen maker

uiterraard zonder bon, want ja wie bewaard er nu een bon van een fietsbel

kom ik daar aan wil de ie gast niet eens een nieuwe bel of zelfs ook maar korting geven

ongehoord
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42284985
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:30 schreef Vampier het volgende:

wow een manager met een complex Hier in de US zien ze het zo:

'Een klagende klant in een opportunity, ook al is een klant daar met een belachelijke klacht dan noch behandel je hem/haar alsof je respecteert... een tevrede klant komt namelijk terug...'

Ennuh... praxis? niet praktisch bezig.
Kijk, jij snapt het. Klantvriendelijkheid (die hen in dit geval nauwelijks iets zou kosten). .

'k Stelde mij heel bescheiden en vriendelijk op, en eis niet eens het complete aankoopbedrag ofzo.
Graag wilde ik een symbolische tegemoetkoming, dan was iedereen blij geweest.

Maar nee, de chef (met snor) wilde dat ik, zonder dat hij een reden kon aangeven, op en neer zou fietsen. .
pi_42285055
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:38 schreef Vloris het volgende:

Aan je foto te zien kan dat kleine stukje wat mij betreft net zo goed van zo'n plat snoer-wegwerk-buisje komen ofzo, lijkt me niet meer dan logisch dat ze graag zeker willen weten dat je ze niet bedondert met een dingetje van 1 euro en daar dan een set nieuwe lamellen voor wilt
Je hebt gelijk... de bouwmarkten staan vól met leugenaars die met trucjes gratis dingen proberen te ritselen. Als de Praxis niet uitkijkt, gaan ze er nog aan failliet! .

'k Had de foto moeten uitprinten en meenemen ofzo.
pi_42285111
Eigenlijk wel een redelijk aanbod van die man, dat hoeft hij helemaal niet te doen. Het is toch jouw keus om er niet op in te gaan?
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:47:52 #22
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42285119
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:45 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Je hebt gelijk... de bouwmarkten staan vól met leugenaars die met trucjes gratis dingen proberen te ritselen. Als de Praxis niet uitkijkt, gaan ze er nog aan failliet! .

'k Had de foto moeten uitprinten en meenemen ofzo.
je moest eens weten hoe vaak er van die idioten langskomen met de mooiste verhalen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:49:46 #23
3185 Adelante
To let it go now
pi_42285158
Ik zou Annette Hertzenberg en Felix Meurders inschakelen! En als hij nog leeft, misschien ook Frits Bom nog
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_42285178
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:40 schreef Kakakoka het volgende:

Je kan zeggen wat je wil maar jouw verwachtingspatroon ligt veel te hoog.
Een 'waardebon' van een tientje? .
quote:
Al helemaal voor zo'n goedkoop kutsetje lamellen..
Waarom verkoopt de Praxis kutsetjes dan? Ook kutsetjes dienen het langer dan vier maanden uit te houden.
Rechter: "Ach, het was maar een kutsetje. U had kunnen weten dat u geen deugdelijk product kocht. Het consumentenrecht is daarom niet van toepassing."
quote:
Maar als je al geen auto kunt betalen zal een fatsoenlijke set lamellen er ook wel niet vanaf kunnen...
Ik doe liever andere dingen met mijn geld. .

Trouwens, als ik geld zo belangrijk vond, zou ik braaf de rest van de lamellen zijn gaan bezorgen.
't Was meer een klantvriendelijkheids-testje voor de Praxis, en ze zijn gezakt. .
  zondag 1 oktober 2006 @ 17:52:42 #25
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42285235
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:50 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Een 'waardebon' van een tientje? .
[..]

Waarom verkoopt de Praxis kutsetjes dan? Ook kutsetjes dienen het langer dan vier maanden uit te houden.
Rechter: "Ach, het was maar een kutsetje. U had kunnen weten dat u geen deugdelijk product kocht. Het consumentenrecht is daarom niet van toepassing."
[..]

Ik doe liever andere dingen met mijn geld. .

Trouwens, als ik geld zo belangrijk vond, zou ik braaf de rest van de lamellen zijn gaan bezorgen.
't Was meer een klantvriendelijkheids-testje voor de Praxis, en ze zijn gezakt. .
ja ze zijn echt enorm door de mand gevallen
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42285250
Zal ik de OP incl foto eens gaan mailen naar info@praxis.nl ofzo? .
pi_42285251
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:50 schreef DennisMoore het volgende:

't Was meer een klantvriendelijkheids-testje voor de Praxis, en ze zijn gezakt. .
Er schijnt crisisoverleg op het hoofdkantoor gaande te zijn.

Een homo met lamellen naar huis sturen, pure discriminatie
pi_42285304
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:53 schreef SCH het volgende:

Er schijnt crisisoverleg op het hoofdkantoor gaande te zijn.
'k Heb ze nog niet gemailed.
quote:
Een homo met lamellen naar huis sturen, pure discriminatie
Is dat typisch 40+ gedrag, je geaardheid overal met de haren bijslepen? .
pi_42285407
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:55 schreef DennisMoore het volgende:
Is dat typisch 40+ gedrag, je geaardheid overal met de haren bijslepen? .
Vraag het eens aan mensen die 40 of ouder zijn
pi_42285566
Waarom staat dit in klaagbaak?
Ik vind het nogal nette service dat ze bereid zijn om je lamellen om te ruilen zonder bonnetje. Dat TS te lui is om dat te doen zegt meer over de TS.
pi_42286036
'k Wilde helemaal niet ruilen.
'k Verwachtte slechts een symbolische (!) tegemoetkoming.
Maar ik wens niet zonder goede reden heen en weer fietsen.

En het idee dat je voor het verkrijgen van service voor zoiets kleins überhaupt een bonnetje nodig zou hebben, toont maar weer mooi aan hoe kneuterig, regelneukerig en bureaucratisch Nederlanders kunnen zijn. Inderdaad heeft men dit in de VS beter begrepen: klant is koning.
pi_42286123
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:18 schreef DennisMoore het volgende:
'k Wilde helemaal niet ruilen.
'k Verwachtte slechts een symbolische (!) tegemoetkoming.
Maar ik wens niet zonder goede reden heen en weer fietsen.

En het idee dat je voor het verkrijgen van service voor zoiets kleins überhaupt een bonnetje nodig zou hebben, toont maar weer mooi aan hoe kneuterig, regelneukerig en bureaucratisch Nederlanders kunnen zijn. Inderdaad heeft men dit in de VS beter begrepen: klant is koning.
Ja hoor, in de VS krijg je alles gratis en gelooft men iedereen op zijn woord.
pi_42286516
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:22 schreef SCH het volgende:

Ja hoor, in de VS krijg je alles gratis en gelooft men iedereen op zijn woord.
Dat is niet wat ik zei.
Maargoed, dat jij (beroepsmatig) een meester in het verdraaien bent, is mij bekend. .
pi_42286762
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:36 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik zei.
Maargoed, dat jij (beroepsmatig) een meester in het verdraaien bent, is mij bekend. .
Ja vooral beroepsmatig

Wat moet jouw hoerenkast eigenlijk met lamellen?
pi_42287628
Bitchfight!
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
  zondag 1 oktober 2006 @ 20:08:34 #36
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42289377
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 18:18 schreef DennisMoore het volgende:
'k Wilde helemaal niet ruilen.
'k Verwachtte slechts een symbolische (!) tegemoetkoming.
Maar ik wens niet zonder goede reden heen en weer fietsen.

En het idee dat je voor het verkrijgen van service voor zoiets kleins überhaupt een bonnetje nodig zou hebben, toont maar weer mooi aan hoe kneuterig, regelneukerig en bureaucratisch Nederlanders kunnen zijn. Inderdaad heeft men dit in de VS beter begrepen: klant is koning.
hadden je ouders voreger een erg grote achtertuin? of doe je graag een kruimelkoekje na?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_42293684
Dat het snel kapot gaat okee, maar hoezo is de klantvriendelijkheid kut terwijl jij geen bonnetje hebt, en het hele artikel niet bij je hebt? Is namelijk niet meer dan normaal. Maar goed,sommige mensen blijken dat principe niet helemaal te snappen. Wereldvreemd heet dat
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42300194
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 22:03 schreef BobbyB het volgende:
Dat het snel kapot gaat okee, maar hoezo is de klantvriendelijkheid kut terwijl jij geen bonnetje hebt, en het hele artikel niet bij je hebt? Is namelijk niet meer dan normaal. Maar goed,sommige mensen blijken dat principe niet helemaal te snappen. Wereldvreemd heet dat
Jammer is het wel, anders sloopte ik ergens een bumper van een Audi A6 en ging een nieuwe halen.
pi_42300431
in woerden werkt een heel leuke dame bij de praxis
op de verf afdeling praxis is goed.
en wat betreft dat lamelen verhaal geef ik praxis gelemaal gelijk.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_42300590
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 17:23 schreef DennisMoore het volgende: kocht ik kunststof horizontale lamellen bij de Praxis
En daar ging je nou de fout in. Dat weet je toch wel?
pi_42300902
is de Gamma niet van dezelfde firma?
dag
pi_42300916
die is toch net zo slecht?
pi_42304200
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:41 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Jammer is het wel, anders sloopte ik ergens een bumper van een Audi A6 en ging een nieuwe halen.
En korting erop vragen
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_42309549
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 00:41 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Jammer is het wel, anders sloopte ik ergens een bumper van een Audi A6 en ging een nieuwe halen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:44:07 #45
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_42309724
TS is echt een grote kneus!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_42311496
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:44 schreef BarraCupraCuda het volgende:

TS is echt een grote kneus!
Ik ook van jou. .

Nee, het punt is ook hier weer dat mensen niet weten wat klantvriendelijkheid inhoudt, en niet luisteren/lezen. Net als de Praxis-man. Wat is de wens van de klant, de behoefte?

Het gaat dus niet om een discussie over wettelijke garantie, over 'recht hebben op'. Ik vroeg niet om vervanging van het product, of geld terug. Dat speelt hier allemaal niet. Maar dat is wel waar negen van de tien reacties over gaan helaas.

De klant vraagt duidelijk om een symbolische tegemoetkoming voor een ondeugdelijk product. In de vorm van een kleine korting op een volgende aankoop had dit de winkelier practisch niets gekost, en veel goodwill opgeleverd.

Waar de winkelier mee kwam:
- een preek om altijd bonnetjes te bewaren
- omruilen van het complete product
- blijkbaar insinueren dat de klant wel eens de boel kon bedriegen, en daarom alle onderdelen eisen
- geen verklaring geven waarom hij ook de overige kapotte onderdelen moest hebben

Dat sluit dus totįįl niet aan op de wensen van de klant, terwijl dat helemaal niet zo moeilijk was.
Dus: niet klantvriendelijk. Zo simpel is het.

"Wanneer een klant een klacht heeft, een defect product, levertijden die tegenvallen, elk interactie-moment met de klant is er een, waarbij je de mogelijkheid hebt de ontevredenheid van de klant over een productie of dienst om te zetten in tevredenheid over je bedrijf."

M'goed, het is natuurlijk stoer om in KLB-topics altijd TS voor zeikerd uit te maken, da's traditie. .

[ Bericht 4% gewijzigd door DennisMoore op 02-10-2006 15:09:34 ]
pi_42311552
leuk!

Gamma is van dezelfde eigenaar
pi_42311583
Zijn 't geen franchises trouwens? Gewoon zelfstandigen met een label?
pi_42311613
TS heeft dus zijn eigen glazen ingegooid door niet terug te fietsen omdat hij geen goede reden had?

WAT DACHT JE VAN NIEUWE LAMELLEN, LAMLUL!
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:10:19 #50
138448 PeZu
Suspended animation
pi_42311614
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:03 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ik ook van jou. .

Nee, het punt is ook hier weer dat mensen niet weten wat klantvriendelijkheid inhoudt, en niet luisteren/lezen. Net als de Praxis-man. Wat is de wens van de klant, de behoefte?

Het gaat dus niet om een discussie over wettelijke garantie, over 'recht hebben op'. Ik vroeg niet om vervanging van het product, of geld terug. Dat speelt hier allemaal niet. Maar dat is wel waar negen van de tien reacties over gaan helaas.

De klant vraagt duidelijk om een symbolische tegemoetkoming voor een ondeugdelijk product. In de vorm van een kleine korting op een volgende aankoop had dit de winkelier practisch niets gekost, en veel goodwill opgeleverd.

Waar de winkelier mee kwam:
- een preek om altijd bonnetjes te bewaren
- omruilien van het complete product
- blijkbaar insinueren dat de klant wel eens de boel kon bedriegen, en daarom alle onderdelen eisen
- geen verklaring geven waarom hij ook de overige kapotte onderdelen moest hebben

Dat sluit dus totįįl niet aan op de wensen van de klant, terwijl dat helemaal niet zo moeilijk was.
Dus: niet klantvriendelijk. Zo simpel is het.

"Wanneer een klant een klacht heeft, een defect product, levertijden die tegenvallen, elk interactie-moment met de klant is er een, waarbij je de mogelijkheid hebt de ontevredenheid van de klant over een productie of dienst om te zetten in tevredenheid over je bedrijf."

M'goed, het is natuurlijk stoer om in KLB-topics altijd TS voor zeikerd uit te maken, da's traditie. .
traditie of niet, jij verdient het dubbel en dwars

ogelovelijk wat een huillie ben jij

je draait de zaak gewoon compleet om

jij bent gewoon niet winkelierier vriendelijk

je komt met onmogelijke wensen en als hier niet aan word voldaan kijk je raar op

mijn vraag nogmaals is, hadden je ouders vroeger een erg grote achtertuin? of doe je graag een kruimelkoek na?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')