abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45410803
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 16:48 schreef du_ke het volgende:
Wij beperken het ook wel hoor . De uitwassen waren inderdaad meer in de stamtijd .
hoe??
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_45411185
Duidelijke afspraken maken. Overdag geen bier 's avonds beperkt. Maar vooral er niet al te krampachtig mee omgaan.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 17:52:05 #253
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45411819
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:34 schreef du_ke het volgende:
Duidelijke afspraken maken. Overdag geen bier 's avonds beperkt. Maar vooral er niet al te krampachtig mee omgaan.
Same here, in mijn rowan tijd was er overdag geen bier (hoogstens 1tje op het terras bij stedentripje) S'avonds 6 pp dacht ik zo.
pi_45412040
Oh die ijskoude halve liter toen we na een lange treinreis met superwarm weer eindelijk aankwamen op het station in Wiltz . Dus op z'n tijd overdag op het terras mag zeker.
pi_45413470
Wiltz is ver weg, wel mooi. Brexbachtal is wel een van de mooiste terreinen vind ik.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:44:50 #256
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45413606
Brexbachtal? Daar zijn we ook nog geweest!

Even een lijstje van Kamplocaties (ik update 'm later nog wel, ik weet ze niet direct allemaal)

Oosterbeek
Beek
Achter het Heezerebosch
Brexbachtal, DE
Wiltz, LUX
Ergens in noord tjechië
London, Gilwell
pi_45413808
Baarn, Austerlitz, Mook, Dwingeloo
pi_45413974
In Luxemburg vlak naast Echternach ligt ook een mooi kampterein.
pi_45414103
Weten jullie trouwens meer leuke kampterreinen? Wij willen dit jaar ook nog weg en we weten eigenlijk niet zo waar te zoeken? Afstand is maximaal 6-700 kilometer
pi_45414660
Brexbachtal is inderdaad erg mooi.
pi_45415615
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:13 schreef du_ke het volgende:
Brexbachtal is inderdaad erg mooi.
Idd super, wat een mooi terrein is dat zeg.....

Ik vind het sowieso een groot pluspunt als er een beek/riviertje langs het terrein loopt, dat is in Wiltz ook erg leuk voor wat verkoeling.
pi_45415708
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:40 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Idd super, wat een mooi terrein is dat zeg.....

Ik vind het sowieso een groot pluspunt als er een beek/riviertje langs het terrein loopt, dat is in Wiltz ook erg leuk voor wat verkoeling.
Maar niet om te drinken
pi_45415916
Ik heb zelf in Wiltz een keer langs die beek gestaan maar ook een keer in een gebouw verderop in het dorp. Dat was ook wel erg mooi.
pi_45415963
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 19:43 schreef o-fiel het volgende:

[..]

Maar niet om te drinken
Niet?
pi_45423112
het terrein van scoutiviteit is erg mooi..... kom even niet op de naam...
vlakbij nijmegen.....

kom, hoe heet dat toch weer?

ah, st walrick
uit een aspergernest
pi_45423483
St. Walrick is idd erg mooi! Ik heb daar 2x gestaan..

Bij ons was er een keer zo'n één of andere studentenvereniging daar. Die zaten daar bij die toilethokken in het gebouw. Zo'n wijf had toen gezegd tegen een meisje van onze groep dat we vies waren, dat hebben ze geweten. Iedereen heeft daar de hele avond keihard lopen boeren in dat toilethok, vonden ze niet zo leuk
www.myspace.com/olk2006
  woensdag 31 januari 2007 @ 14:56:13 #267
12079 koele
The Koeler, the better
pi_45856797
binnenkort weer pizza's bakken op t programma staan! lekker en leuk! iemand creatieve tips?!

tis een exploreropkomst btw!

pi_45863733
in eigen oven je zelf bouwt, en zelf pizza maken met voedsel uit het bos beleggen, zegt een explorer begeleider
(__/)
pi_45868358
Wij hebben bij de RSA een keer primitief gefrituurd, dus frituren op houtvuur. Dat was ook erg leuk!!
www.myspace.com/olk2006
pi_45874062
weet je hoe gevaarlijk dat is vlam in de pan e.d.
(__/)
pi_45875328
Nah, valt wel mee.. we hadden de pan niet direct op het vuur staan Maar boven een soort van schoorsteen. Dus boven de rook van het vuur. Had iemand een keer gevonden op het internet.
www.myspace.com/olk2006
pi_45875673
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 08:32 schreef Norro-tje het volgende:
weet je hoe gevaarlijk dat is vlam in de pan e.d.
Ach vlam in de pan is pas echt link als je het gaat blussen met water.
pi_45876635
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 10:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach vlam in de pan is pas echt link als je het gaat blussen met water.
olie op een open vuur blussen, ehu das zo i zo best wel erg lastig, maak een keer een afspraak met de brandweer over brandpreventie. Dan kanje dat legaal proberen en dan zie je dat je een pan frituurvet niet uit krijgt met een poederblussertje van 2 kilo of zo.

leuk programma trouwens.
(__/)
pi_45895647
Gewoon even een keer voorzichtig testen wat het effect van water op brandende olie is ook wel leuk hoor .
pi_46628134
Tip voor leuk rowan/pivo programma: Bodypainten (maar dan gewoon met plakkaatverf natuurlijk )
Niet waf-waf doen!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:22:17 #276
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46628387
Ik zat afgelopen jaar in Brexbachtal. Was wel aardig, ik heb leukere terreingen gehad.
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:22:54 #277
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46628408
Donderdag hebben we trouwens het bbq seizoen geopend met een indoor barbeque
pi_46628540
Wij hebben gister besloten dat we op kamp gaan naar Luxemburg
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:29:35 #279
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46628586
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:27 schreef Merel1808 het volgende:
Wij hebben gister besloten dat we op kamp gaan naar Luxemburg
Wij naar stoumont, België, nabij Luik geloof ik. Bier!
  zaterdag 24 februari 2007 @ 17:34:14 #280
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46628721
Wij waren in Duitsland, zoals gezegd, afgelopen jaar, vol gas halve liters pinten. Één keer tot 6 uur 's ochtends blijven zitten . D'r was een palletboer ergens in de buurt die eens ind e zo veel tijd z'n verrotte pallets op Brex neergooide, om te kunnen stoken. Dat stoken sloeg trouwens nergen sop, alleen maar droge hellingen, weken geen regen, lekker paar meter hoog stoken
pi_46642128
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 17:29 schreef dubidub het volgende:

[..]

Wij naar stoumont, België, nabij Luik geloof ik. Bier!
Wij zijn vorig jaar in de omgeving van Antwerpen geweest, ennehm, 2 woorden; Belgisch bier!
pi_46642176
Hoe hogerstoken hoe beter .

Wij gaan dit jaar wsl naar Westmalle en met de stam naar Oost Duitsland.

Een enkel drankej zal neit ontbreken ben ik bang .
  zondag 25 februari 2007 @ 00:10:59 #283
165032 MeerZienDanAnders
Icon pimped by Toma
pi_46642714
Oud scout meld zich

Nog mn eerse vriedinnetje aan over gehouden
pi_46648783
quote:
Op zaterdag 24 februari 2007 23:54 schreef du_ke het volgende:
Hoe hogerstoken hoe beter .

Wij gaan dit jaar wsl naar Westmalle en met de stam naar Oost Duitsland.

Een enkel drankej zal neit ontbreken ben ik bang .
West-Malle is tof! Naast de abdij van West-Malle zit een goedkope camping, en je kan elke avond bij de abdij een kratje bier ophalen
  zondag 25 februari 2007 @ 12:31:21 #285
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_46650625
Ik ga trouwens misschien een nieuwe groep opstarten, een nieuwe verkennersgroep. Ik ben nu rowan, en 3 jonge gasten van mijn begeleiding waarmee ik het wel goed kan vinden, gaan een neiuwe groep starten, en daar hebben ze hulp bij nodig Wel zin in. Weer voor het eerst sinds jaren knopenleggen
pi_46666663
Zo, de greppeltocht was weer goed. We hebben één keer strafpunten gehad, we zagen de soeppost in de verte en dachten dat we binnen een straal van 500m zaten, dus wij doken niet weg. Zitten we er net buiten Voor de rest was 't niet zo moeilijk, was min of meer een thuiswedstrijd hehe.
www.myspace.com/olk2006
  zondag 25 februari 2007 @ 23:45:35 #287
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_46679041
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 17:58 schreef du_ke het volgende:
Oh die ijskoude halve liter toen we na een lange treinreis met superwarm weer eindelijk aankwamen op het station in Wiltz . Dus op z'n tijd overdag op het terras mag zeker.
Wiltz Ook geweest. Heerlijke omgeving. Staat nu een mooi toiletgebouw op dat kampterrein, stond er nog niet toen wij er waren ...weet nog goed wat voor posters ik zag hangen toen ik zat te schijten

Dit jaar naar Oostenrijk .
Ik ben trouwens een Explorer/Sherow uit Valkenswaard (naast Eindhoven).

[ Bericht 7% gewijzigd door Stinosss op 25-02-2007 23:53:09 ]
pi_46682501
Een ex-scout Gieten hier.
Helaas ex , want tja scouting in Gieten bestaat niet meer.

Als ik de tijd had zal ik zo weer op scouting gaan. En weer de mooie tijd van het NPK beleven.
Dat was iets waarop ik me ontzettend op heb verheugd.

Misschien kom nog de tijd dat ik naar borger toe ga om me netjes weer aan te melden
Als de horizon breed is
En de aarde rond.
Hoe kan het dan dat de aarde bedekt is met de horizon ;)
pi_46686346
quote:
Op maandag 26 februari 2007 01:29 schreef dennispater het volgende:
Een ex-scout Gieten hier.
Helaas ex , want tja scouting in Gieten bestaat niet meer.

Als ik de tijd had zal ik zo weer op scouting gaan. En weer de mooie tijd van het NPK beleven.
Dat was iets waarop ik me ontzettend op heb verheugd.

Misschien kom nog de tijd dat ik naar borger toe ga om me netjes weer aan te melden
niet nadenken gewoon doen man
(__/)
pi_46691347
quote:
Op maandag 26 februari 2007 09:36 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

niet nadenken gewoon doen man
Maar ben der al weer zo lange tijd er tussen uit geweest. Het is 8 jaar terug ofzo. Dat houdt natuurlijk niet in dat het niet leuk kan zijn.
Wordt ik dan weer scout als 20 jarige of dan een explorer. ( teminste zo noemden wij het)
Maar ik merk dat er al heel wat namen zijn gevallen die mij echt niks zeggen.

Misschien moet ik het echt binnenkort in Borger gaan proberen.
Als de horizon breed is
En de aarde rond.
Hoe kan het dan dat de aarde bedekt is met de horizon ;)
pi_46692678
als je 20 bent kan je leiding worden, en borger is wel een leuke groep, volegsn mij zoekenz e nog leidng bij de welpen/kabouters/esta's weet niethoe ze het noemen, maar is wel leuke groep en ze staan naast ons op NPK
(__/)
pi_46692732
quote:
Op maandag 26 februari 2007 12:54 schreef dennispater het volgende:

[..]

Maar ben der al weer zo lange tijd er tussen uit geweest. Het is 8 jaar terug ofzo. Dat houdt natuurlijk niet in dat het niet leuk kan zijn.
Wordt ik dan weer scout als 20 jarige of dan een explorer. ( teminste zo noemden wij het)
Maar ik merk dat er al heel wat namen zijn gevallen die mij echt niks zeggen.

Misschien moet ik het echt binnenkort in Borger gaan proberen.
kortom gewoon langslopen op een zaterdag of ff de site opzoeken

ja ik ben weer aan het werven meer scouts

als je leiding wilt worden bij de zwervers assen is ook nog wel plek
(__/)
pi_46693769
Ik heb ong 8 jaar op scouting gezeten in hilversum/s`gravenland.
eerst bij bevers, toen welpen, toen zeeverkenners.
toen mee gestopt, geen zin meer in.
Wilde mijn zaterdag voor mezelf.
pi_46695969
quote:
Op maandag 26 februari 2007 13:33 schreef Norro-tje het volgende:
als je 20 bent kan je leiding worden, en borger is wel een leuke groep, volegsn mij zoekenz e nog leidng bij de welpen/kabouters/esta's weet niethoe ze het noemen, maar is wel leuke groep en ze staan naast ons op NPK
bij ons vanaf 16 aspirantleiding en vanaf 18 volwaardig leiding
uit een aspergernest
pi_46696552
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:09 schreef wendytje het volgende:

[..]

bij ons vanaf 16 aspirantleiding en vanaf 18 volwaardig leiding
ja als vindt ik 16 kan bijde welpen en kabouters voor verkenner en rsa moet ej toch echt 20 of ouder zijn,
ik doe nu zelf rsa, en blauwe vogels en een blauwe vogel is ouders als ik ben in jaren dan niet echt in gedrag.
(__/)
pi_46702796
quote:
Op zondag 25 februari 2007 19:16 schreef mberg86 het volgende:
Zo, de greppeltocht was weer goed. We hebben één keer strafpunten gehad, we zagen de soeppost in de verte en dachten dat we binnen een straal van 500m zaten, dus wij doken niet weg. Zitten we er net buiten Voor de rest was 't niet zo moeilijk, was min of meer een thuiswedstrijd hehe.
Greppeltocht was idd erg leuk

3 keer gepakt waarvan we zelf zoiets hadden van dat we maar 2 keer terecht zijn gepakt maar okey

Eerste keer vluchtte we voor een andere auto de bosjes in, even later willen we eruit komen er in eens 2 busjes op ons af en konden we nergens heen :/
Toen waren we een keer wel gezien (dat we wegrende) maar ze konden ons niet vinden en dat nog een paar keer op zo hele lange weg
Daarna zaten we achter een hekje en werden we gezien en gingen we maar rennen een of andere hoop zooi op en werden we gepakt.
Werden we iets terug gezet en zien we een volgend busje aankomen en voor ons hadden we een ander groepje lopen, dat groepje laten ze staan en ons nemen ze mee nadat we iets van 10 seconde uit een busje zijn gedumpt omdat die meiden zielig waren
Toen werden we heel ver weg gedropt en toen zijn we maar via een omweg naar de soeppost gelopen en kwamen we geen enkel busje tegen tot op het laatst bij "Kafegas".
Ik en nog iemand zaten op de oprit van een huis en de andere wisten we niet waar die heen gelopen waren.
Auto reed dat terrein van Kafegas op (kwamen we later achter, wij dachten gewoon een zijstraat in) en we bleven even want we waren zeker dat die terug zouden komen en dat deden ze, iets van 3 man stapte uit en ze bleven daar zeker 3 minuten zoeken.
Later bleek dat de 2 personen die bij ons hoorde daar zaten maar niet gezien zijn

Na die soeppost zijn we nog een keer gepakt maar dat was volgens mij meer om ons ff de goede weg op te zetten, want ze legde heel uit hoe we terug moesten wat we al vrij snel vergeten waren

Iig voor herhaling vatbaar
pi_46702870
quote:
Op maandag 26 februari 2007 15:25 schreef Norro-tje het volgende:

[..]

ja als vindt ik 16 kan bijde welpen en kabouters voor verkenner en rsa moet ej toch echt 20 of ouder zijn,
ik doe nu zelf rsa, en blauwe vogels en een blauwe vogel is ouders als ik ben in jaren dan niet echt in gedrag.
voor de oudere groepen is het idd wat ouder, bij ons 18.

en wij hebben twee gehandicapten groepen, beertjes (7-14) en panda's (15-23)
uit een aspergernest
pi_46703597
Bij ons ga je na je RSA periode een jaar stage lopen, bij elke speltak een periode, behalve bij de RSA dan. Na een jaar kan je dan de speltak kiezen die je het leukst lijkt. Werkt erg goed, eerst was het ook dat je tijdens je RSA periode stage liep, maar dan mis je de helft van de opkomsten en met activiteiten enzo was 't ook altijd een gedonder. Vandaar dat we het tegenwoordig zo doen
www.myspace.com/olk2006
pi_46704101
mooie oplossing
(__/)
pi_46704121
maak even een nieuwe

hier het vervolg

scouts/padvinders
(__/)