abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45367674
nee hoor gelukkig niet anders was ik wel een hele echte niet scout, maar das per groep verschillend

maar vraagje aan overig scouts, wat is jullie andwoord op de vraag; wat doe je nou eigenijk als scout?

[ Bericht 0% gewijzigd door Norro-tje op 15-01-2007 12:14:49 ]
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
pi_45368365
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:38 schreef Norro-tje het volgende:
nee hoor gelukkig niet anders was ikw el een hele echte niet scout, maar das per groep verschillend

maar vraagje aan overig scouts, wat is jullie andwoord op de vraag; wat doe je nou eigenijk als scout?
Koekjes bakken, ouwetjes over helpen steken, pedofilie...

Serieus: vaak met de stam gewoon gezellig zijn, laatst hadden we gala, maar ook vaak gewoon pokeren, film kijken, wat drinken...
pi_45368852
Boomhutten bouwen..

Maar als iemand dat vraagt weet ik ook nooit precies wat ik moet vertellen dan..
www.myspace.com/olk2006
pi_45369581
vandaar mijn vraag
(__/)
  maandag 15 januari 2007 @ 13:40:38 #230
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45370948
Ik ga meestal voor het survival verhaal, de wouden van tjechië onveilig maken, onder de open lucht slapen, sochtends thee zetten op een MSR-brandertje, zelf water zuiveren uit de beek, met 20 kilo op je rug door de natuurlopen, en savonds bij het kampvuur gitaar spelen. Maar dat gaat alleen voor het zomerkamp op.

Verder: kids bezig houden, pionieren, priko, spelletjes als levend stratego.
pi_45371305
elke zaterdag middag ?
(__/)
pi_45371751
quote:
Op maandag 15 januari 2007 11:36 schreef StupidByNature het volgende:
Even een vraagje: is het in Nederland ook zo dat je geen scout mag zijn als je niet gelovig (christen) bent, zoals in de US?
Gelukkig niet .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 15 januari 2007 @ 14:14:07 #233
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45371867
quote:
Op maandag 15 januari 2007 13:54 schreef Norro-tje het volgende:
elke zaterdag middag ?
Als leiding ben ik idd ongeveer elke zaterdag bezig met pionieren, priko, spelletjes, limo met bastogne, zeuren dat het uniform weer incompleet is, EHBO'en, beetje praten met die kids, af en toe tochtje lopen.

Wat doe jij dan?
pi_45371979
quote:
Op maandag 15 januari 2007 14:14 schreef Spec87 het volgende:

[..]

Als leiding ben ik idd ongeveer elke zaterdag bezig met pionieren, priko, spelletjes, limo met bastogne, zeuren dat het uniform weer incompleet is, EHBO'en, beetje praten met die kids, af en toe tochtje lopen.

Wat doe jij dan?
Waarom altijd bastogne-koeken? Dat hebben wij nou ook...
pi_45371983
M'n explo's houden zichzelf wel grotendeels bezig . Maar ik vermaak me elke vrijdagavond prima .
  maandag 15 januari 2007 @ 14:20:52 #236
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_45372040
Nja, ik ben verkennerstaf, en wij zjin nog een beetje van de oude stempel, dus scoutingbroek, hoed, altijd compleet. Patrouille wedstrijden (4 weken lang) boerenkoolfuif enzo. Jammer dat de kids alleen maar over Runescape ofzo kunnen praten
pi_45374587
Ja, de welpen bij ons hebben het daar ook altijd over!
www.myspace.com/olk2006
pi_45383639
quote:
Op maandag 15 januari 2007 15:48 schreef mberg86 het volgende:
Ja, de welpen bij ons hebben het daar ook altijd over!
Bij ons ook

Echt zo stom denkt die kinderen zullen wel met andere dingen bezig zijn dan online games. Maar het begint steeds vroeger.

Maar goed op de vraag wat doe jij bij scouting:
Ook ik weet het nooit precies wat te zeggen. Veel mensen denken nog steeds dat het standaard:
- boomhutten
- in bos spelen is.

Maar ja we doen echt zoveel dingen meer
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_45385268
ja maar breng dat een onder woorden das nou net het probleem
(__/)
pi_45386016
scouting is leren samenwerken, vrienden maken, de natuur verkennen, en eigenlijk kun je alles doen wat je wilt, van voetballen tot zingen, van knutselen tot overleven in de vrije natuur

dit vond ik een mooi en redelijk concreet antwoord
(__/)
pi_45386418
Bij scouting krijg ik altijd het idee van een klein huilend jongetje die al huilend aan ze haren word meegetrokken door zijn ouders. Om vervolgens 3 weken achter gelaten te worden in een bos terwijl papa en mama naar Aruba ofzo gaan.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qB2UcWt8pFw[/youtube]
pi_45386755
Heb in al die jaren nog nooit meegemaakt dat een kind het zomerkamp niks aan vond. Vaker dat ze moesten huilen omdat het alweer afgelopen was .

Maar langer dan een week gaan we meestal niet weg hoor.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:33:23 #243
129836 withxhonor
straight edge
pi_45393844
de oudste groepen willen nog wel eens 10 dagen gaan, maar langer dan dat. nee.

maar inderdaad, sociale interactie is groot goed bij scouting
high fives and stagedives
pi_45393969
Wij gaan altijd 10 dagen...het is altijd jammer als t weer afgelopen is...
  dinsdag 16 januari 2007 @ 00:45:31 #245
129836 withxhonor
straight edge
pi_45394093
rowan kampen waren altijd feest.. overdag programma doen.. of niet en wat rondkloten en na het middagprogramma, tevens vaak het enige programma, bier drinken en kut roepen.. tenzij je moest koken.. dan was het bier drinken en koken..

terzijde: ik vraag me af of wij erg waren als rowangroep qua kampdrankgebruik. ons beste/slechtste kamp was in wirtzfeld, bij boer horst.. met bijna 1300 opgeschreven biertjes in 10 dagen met 11 man (incl begeleiding) (25cl flesjes, stomme belgen)
5 minuten nadat we te horen hadden gekregen dat we geen kuilen mochten graven en geen bomen om mochten hakken stond er 1 een kampvuurkuil te graven, 3 een hudo en 2 zijn maar hout gaan halen voor een kampvuur. is dit herkenbaar?
high fives and stagedives
pi_45394517
Stook en kapverboden interpreteren wij ook iets anders inderdaad . En enig dwaas alcoholgebruik zal ik geen mededelingen over doen.
pi_45398800
Wij mochten bij de RSA drie biertjes. Uiteraard werd er wel meer gedronken, maar geen schokkende hoeveelheden
www.myspace.com/olk2006
pi_45408486
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 10:19 schreef mberg86 het volgende:
Wij mochten bij de RSA drie biertjes. Uiteraard werd er wel meer gedronken, maar geen schokkende hoeveelheden
Bij ons zat er ook een limiet aan, goede regel vind ik. Het is niet verantwoord een afdelingslid zich een week lang klem te laten zuipen, dat doen ze maar bij de stam.
pi_45409231
das alijtdmoeilijk bij de RSA afdelingen hoe je als begeleiding moet omgaan met drank gebuik c.q. misbruik, boven de 16 mag je drinken daaronder niet maar hoe voorkom je dit en los je de bijkomende problemen op.
hoe doen jullie dat over het algemeen?
(__/)
pi_45409781
Wij beperken het ook wel hoor . De uitwassen waren inderdaad meer in de stamtijd .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')