abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:41:41 #26
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_42312287
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 19:15 schreef Drugshond het volgende:
Wat je ook vaker zult gaan zien, is dat bedrijven zich uitschrijven van een beursnotering... zodat de macht van het bedrijf weer in handen is bij de ondernemer zelf en niet bij een flappentapper.
Het is juist andersom. Je moet een flinke flappentapper zijn om een bedrijf van de beurs te kunnen halen. Juist bedrijven die door durfkapitalisten zijn overgenomen, verdwijnen soms van de beurs.
pi_42312766
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:36 schreef Corelli het volgende:

[..]

Het is gewoon een andere visie op strategie. Wat de beste is wordt door de markt bepaalt. Waarschijnlijk die van de durfkapitlisten.
Het is een beperkte visie op strategie en daar wordt de maatschappij als geheel vaak niet beter van.
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:22:43 #28
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_42313259
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:59 schreef -scorpione- het volgende:
Het is een beperkte visie op strategie en daar wordt de maatschappij als geheel vaak niet beter van.
Een zakenman met alleen verstand van beleggen gaat de investeringskoers bepalen van bedrijven (zonder te kijken naar toegevoegde waarde van conceptuele plannen/ideen, technologieen, en aanwezig menselijk kapitaal).
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:24:47 #29
89730 Drugshond
pi_42313287
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:41 schreef Pool het volgende:

[..]

Het is juist andersom. Je moet een flinke flappentapper zijn om een bedrijf van de beurs te kunnen halen. Juist bedrijven die door durfkapitalisten zijn overgenomen, verdwijnen soms van de beurs.
Er zijn ook bedrijven bij die eerder van de beurs af willen, zodat ze geen pottenkijkers hoeven toelaten.
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:01:31 #30
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42314020
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:29 schreef Corelli het volgende:
Vooral rethoriek. Invasie, sprinkhanen, winst op korte termijn, beschermingswallen.
In combinatie met gigantische bergen domheid: Hedge-funds, private equity, venture capitalists allemaal hetzelfde.
Kneuzenkermis.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:39:16 #31
89730 Drugshond
pi_42352080
quote:
Porsche remt niet voor kapitalist

BERLIJN - Tot dusverre kwam Wendelin Wiedeking, de 54-jarige bestuursvoorzitter van Porsche, overwegend in het nieuws vanwege speculaties over de hoogte van zijn inkomen en zijn weigering ‘deze privéaangelegenheid’ in het openbaar te bespreken. Maar sinds kort profileert hij zich als criticus van het onverdunde kapitalisme. In interviews geselt hij collega-ondernemers die recordwinsten verenigbaar achten met massaontslagen, en die de belangen van de aandeelhouder laten prevaleren boven die van de klant en de werknemer.

Volgens Wiedeking miskennen veel – zo niet de meeste – ondernemers in Duitsland hun sociale plichten. Daarmee hebben zij bijgedragen aan de ‘ongeloofwaardigheid’ van de maatschappelijke elite. Bestuursvoorzitters die hun onbevattelijke bonusregelingen rechtvaardigen met een verwijzing naar de Amerikaanse praktijk, negeren ‘hun verantwoordelijkheden tegenover de samenleving’. ‘Geld is toch niet alles?’, betoogt de door ervaring wijs geworden Wiedeking in Der Tagesspiegel.

Wiedeking sluit zich alsnog aan bij de kritiek die toenmalig SPD-leider Franz Müntefering begin vorig jaar uitte op de hedgefondsen – die hij met sprinkhanen vergeleek. ‘Het interesseert hun niet of zij mensen duperen. Zij hebben tenslotte hun slag geslagen.’ Thuis heeft hij twee ‘mooie groene’ sprinkhanen op zijn bureau geposteerd. Om bij de les te blijven. De hedgefondsen geeft hij in overweging zich ‘zelfkritisch de vraag te stellen’ waarom Müntefering zoveel bijval oogstte met zijn kritiek.

Volgens Wiedeking, wiens engagement zijn weerslag heeft gekregen in een boek met de titel Anders is Besser (Piper-Verelag München, 19,98 Euro), is het falen van een onderneming maar zelden aan de werknemers toe te schrijven. Deze dragen echter wel de gevolgen van de fouten bij het management.

Ter bescherming van de sociale rechtvaardigheid en het concurrentievermogen van het Europees bedrijfsleven, bepleit Wiedeking een mondiale normering van arbeidsvoorwaarden. ‘Anders wordt in de toekomst alleen nog in landen als China geproduceerd, onder omstandigheden die ik geen werknemer zou toewensen.’

De bestuursvoorzitter van Porsche beklaagt zich erover dat de nieuwe lidstaten van de EU investeerders trekken met fiscale voordelen waarvoor zij door Brussel worden gecompenseerd. ‘Zo leveren wij, in Duitsland, een financiële bijdrage aan de afbouw van onze eigen arbeidsplaatsen. Dan vraag je je af: op welke ster leven we eigenlijk?’

De verplaatsing van de productie naar lage-lonen-landen is, aldus Wiedeking, uitsluitend door het laakbare streven naar winstmaximalisering ingegeven. Maar Porsche blijft Standort Deutschland trouw. Met een simpele maar doeltreffende bedrijfsfilosofie. ‘Eerst komt de klant, dan komt de werknemer, dan de leverancier, en daarna pas de aandeelhouder. Als de eerste drie tevreden zijn, heeft de laatste ook veel lol.’ In het geval van Porsche klopt dat. Sinds het aantreden van Wiedeking als bestuursvoorzitter – in 1993 – is het aandeel Porsche gestegen van 19 tot ruim 800 euro.
Thx to Rock_de_Braziliaan AKA GB
pi_42352500
Heel mooi, dat Porsche. Zo hoor je een bedrijf te runnen.
pi_42354393
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:41 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik vroeg slechts om een mening/discussie, niet om 3 kliko's over mij uit te storten.
je maakt je er lekker makkelijk met een jantje van leiden van af.
pi_42354413
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:59 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Daarom zijn we vandaag de dag zo welvareend. Omdat al die 'asociale' ondernemers de afgelopen 200 jaar alleen maar op winst uit waren.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:55:25 #35
89730 Drugshond
pi_42359004
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:14 schreef Corelli het volgende:
je maakt je er lekker makkelijk met een jantje van leiden van af.
Is dat zo ?, Ik haal iets uit de media naar voren en ik bouw er een topic omheen om te kijken of er een discussie van te maken valt. En daarbij neem ik zelf ook een redelijk verdelgbare (maatschappelijke) stelling in.
Gewoon ff proeven hoe de andere meningen zijn. En het kan heel goed zijn dat ik hier de plank volledig mis sla, maar daar zal ik echt geen traan om laten.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 14:56:30 #36
89730 Drugshond
pi_42359043
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 12:15 schreef Corelli het volgende:
Daarom zijn we vandaag de dag zo welvareend. Omdat al die 'asociale' ondernemers over de afgelopen 200 jaar alleen maar op (eigen)winst uit waren.
(grink)
pi_42359486
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 14:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

(grink)
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:53:31 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42362504
Wat is er mis met Hedge Funds? Ik zie het probleem niet. Overginds zijn Hedge Funds geen aantrekkelijke investering, het rendament is erg laag de laatse tijd. Er is gewoon teveel kapitaal en weinig goed investeringen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 16:56:26 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_42362563
By the way, de TS en al deze mensen die er zoveel over denken te weten, een Durfkapitalist, (Venture Capital) is wat volledig anders als een Hedge Fund.
Een Venture Capital investeerder is een investeerder die veel geld investeerd in gewaagde ideeen waarmee een bedrijf een hele markt kan veroveren. Venture Capital heeft veel IT mogelijk gemaakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 17:41:54 #40
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_42363774
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
By the way, de TS en al deze mensen die er zoveel over denken te weten, een Durfkapitalist, (Venture Capital) is wat volledig anders als een Hedge Fund.
Een Venture Capital investeerder is een investeerder die veel geld investeerd in gewaagde ideeen waarmee een bedrijf een hele markt kan veroveren. Venture Capital heeft veel IT mogelijk gemaakt.
+biotech
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')