en ik maar denken dat ik de enige benquote:Op zondag 1 oktober 2006 16:29 schreef tumtummetje het volgende:
Ben al zo'n stresskip en met dit soort dingen waar ik helemaal geen verstand van heb, ga ik mijzelf vreselijk lopen opnaaien. Het ene rampscenario na het andere gaat in mijn hoofd voorbij.
250 tot 300 euro per vierkante meter is GEEN leedvermaak.... da's gewoon een kapitaal wat je er aan kwijt bent!!quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:36 schreef tumtummetje het volgende:
![]()
![]()
De man is net geweest en adviseerde ons de hele vloer te vervangen. Hij kon mij nog geen exacte prijs geven, maar verwachtte tussen de 250 en 300 euro per vierkante meter ex. btw! Het kon nog meer worden door reiskosten ed. Nu de definitieve offerte afwachten, ik hoop snel.... en volgende week dinsdag komt een ander bedrijf een inspectie uitvoeren en offerte maken.
Toch geen foto's vanwege het leedvermaak he![]()
Ik ga nu maar even verder huilen![]()
![]()
![]()
Praat makkelijker. Kan via Photobucket.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:19 schreef tumtummetje het volgende:
Ik ga vanavond even proberen wat foto's te plaatsen. Kan dat via Photobucket? Als iedereen die ze ziet even virtueel mee wil huilen, want gedeelde smart is halve smart![]()
tsja, hoe lang ben je nog van plan in dit huis te wonen?? jWil je er nog flink wat jaren zitten, dan is die 16.000 een zinvollen investering. Denk je er met een paar jaar tabak van te hebben en te willen verhuizen, kijk dan naar de mogelijkheid om met een kleiner bedrag het tot een acceptabele oplossing te brengen. De steunbalken in zn geheel vervangen is een behoorlijke klus. Dan kan er net zo goed meteen een nieuwe ondervloer op.... dat bedrag zal je dan ook niet de kop kosten (underlayment is zo rond de ¤28,- per plaat) en daarna een nieuwe bovenvloer (of de huidige bewaren natuurlijk...wat je wilt. Het zal hoe dan ook geen goedkope klus worden.quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:19 schreef tumtummetje het volgende:
Zo, na even uitgehuild te hebben, ben ik in staat weer wat te relativeren. Zo'n man zit daar natuurlijk ook om te verdienen en zal dus nooit zeggen dat het meevalt. Het is tenslotte zijn brood, dus erg begrijpelijk. Ik denk niet dat hij mij bewust van alles wil aansmeren, want waarschijnlijk is het ook wel het beste om het gelijk goed te doen, maar voor mijn portemonee is het wat minder. Het gaat in totaal om 45 vierkante meter (bijkeuken doet niet mee, want dat is beton) en na even rekenen is nieuwe vloer zo'n 16.000 euroDan heb ik nog geen nieuwe bovenvloer (nu grenen delen), maar misschien kan die nog wel herbruikt worden.
Misschien is het toch een optie om alleen het rotte te vervangen en dan ben ik goedkoper uit, (schatting 2000 euro) maar komt het over een paar jaar weer terug....Tja, wat is dan wijsheid???? Wie het weet mag het zeggen!
Ik ga vanavond even proberen wat foto's te plaatsen. Kan dat via Photobucket? Als iedereen die ze ziet even virtueel mee wil huilen, want gedeelde smart is halve smart![]()
en je moet een hoop spullen versjouwen, een paar dagen ergens anders leven (bovenverdieping of bij anderen) en dan alle stof en puin die je weer moet opruimenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 11:24 schreef kroegtijger het volgende:
Het zal hoe dan ook geen goedkope klus worden.
yup...en dan maar hopen dat de mannen een beetje netjes te werk gaan en niet je muren nog even slopen door met de balken over je behang of verf te schuren waarna je dat ook nog effetjes opnieuw mag (laten) doenquote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:33 schreef Gurb het volgende:
[..]
en je moet een hoop spullen versjouwen, een paar dagen ergens anders leven (bovenverdieping of bij anderen) en dan alle stof en puin die je weer moet opruimen
vergeet niet dat er ook nog schimmel-werende ellende voor dat geld wordt gedaan.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:48 schreef Solingjan het volgende:
Zelf doen?? Met hulp
Vloer slopen. Vloerdelen bewaren moeten terug.
Balken slopen Bewaren brandhout.
45 m2 is ong 15 balken 75 x 260 maakt. Euro 750,--
Undelayment/OSB 45 m2 Euro 450,--
Specie ankers onvoorz. Euro 300,--
Totaal Euro 1500,00
16000 minus 1500 maakt ??????
![]()
Offerte is nattevingerwerk: 2 weken plus = 2 man is 80 uur maal 2 = 160 maal 80 euro uur maakt 12600
Discussie!!!
O ja in die driehonderd euro zitten ook nog eventuele ventilatie roosters.
12500 aan uurloon is wel een enorm bedrag inderdaad. Dus of je moet het uurloon omlaag lullen, of je moet zorgen dat er minder uren in gaan zitten. (of alle2 natuurlijkquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:06 schreef Solingjan het volgende:
Maar je bent toch met me eens dat 12500 wel erg veel is.
Ik heb even zitten teruglezen, maar kan even niet vinden hoe je aan die 80 euro per uur komt?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 12:48 schreef Solingjan het volgende:
Zelf doen?? Met hulp
Vloer slopen. Vloerdelen bewaren moeten terug.
Balken slopen Bewaren brandhout.
45 m2 is ong 15 balken 75 x 260 maakt. Euro 750,--
Undelayment/OSB 45 m2 Euro 450,--
Specie ankers onvoorz. Euro 300,--
Totaal Euro 1500,00
16000 minus 1500 maakt ??????
![]()
Offerte is nattevingerwerk: 2 weken plus = 2 man is 80 uur maal 2 = 160 maal 80 euro uur maakt 12600
Discussie!!!
O ja in die driehonderd euro zitten ook nog eventuele ventilatie roosters.
Ok dan maken we het dubbele??? van de osb/underlayment en onv ookquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:37 schreef Gurb het volgende:
[..]
Ik heb even zitten teruglezen, maar kan even niet vinden hoe je aan die 80 euro per uur komt?
Daarom staat er ook natte vingerwerk.
Voor een ervaren timmerman wordt 35 euro ex btw gerekend, en die is in principe goed in staat om dit uit te voeren, dus 80 euro per uur lijkt me zwaar overdreven.
Als we uit gaan van 35 euro dan doen twee man
En ik denk dat de overige berekening juist aan de lage kant is, volgens praten ze nl over 65 m2, en ik denk dat je voor een tientje/m2 geen goede vloerplaten koopt. Ook denk ik dat je met ¤300 onvoorzien ook niet uitkomt
En een andere tip, isoleer meteen de vloer als ie toch opengaat, dit is echt een investering!
ik heb geen idee of er niet nog meer achter zit dan dat.... heb t nog nooit gedaan dus zou t niet wetenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 13:14 schreef Solingjan het volgende:
Jij kunt toch wel een balk optillen en neer leggen en daarna inmetselen?
Nu onderschat je je zelf![]()
Het lijkt misschien veel/ingewikkeld werk, maar achteraf valt het best wel mee.![]()
extra hypotheekje maar nemen?quote:Op maandag 2 oktober 2006 13:36 schreef tumtummetje het volgende:
![]()
![]()
De man is net geweest en adviseerde ons de hele vloer te vervangen. Hij kon mij nog geen exacte prijs geven, maar verwachtte tussen de 250 en 300 euro per vierkante meter ex. btw! Het kon nog meer worden door reiskosten ed. Nu de definitieve offerte afwachten, ik hoop snel.... en volgende week dinsdag komt een ander bedrijf een inspectie uitvoeren en offerte maken.
Toch geen foto's vanwege het leedvermaak he![]()
Ik ga nu maar even verder huilen![]()
![]()
![]()
Beetje laat, maar ik heb de vloer in de gang (14 m2) helemaal laten vervangen en in de tuinkamer (16 m2) alleen de verrotte delen (was al eens vervangen). Daarnaast is de hele vloer behandeld met schimmelwerend spul en de hele kruipruimte daarna voorzien van DroCom.quote:Op maandag 2 oktober 2006 08:45 schreef tumtummetje het volgende:
Hoi Juleh,
Vandaag komt de inspecteur bij mij. Ik heb de site uitgebreid bestudeerd en vond het er professioneel en betrouwbaar uitzien. Ik weet niet of je het een vervelende vraag vind, maar ik stel hem toch maar: wat kostte het je en wat heb je daarvoor laten doen?
Als ik dit zo lees dan hoef je dadelijk enkel de isolatie te betalen. Want die laat je extra aanbrengen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:57 schreef tumtummetje het volgende:
Maar goed, de verzekeringsman is vandaag geweest en heeft geconstateerd dat de lekkage in de keuken gedekt wordt door de opstalverzekering. De rotte ondervloer van de keuken krijg ik dus vergoed en ook de loodgieterskosten. Hij stelde zelf dat hij het liefste de keuken liet staan als dat mogelijk was en dat de werkzaamheden vanaf de onderkant werden uitgevoerd. Hij noemde het verjongen van het hout en dat schijnt met kunsthars te gaan (???). Dinsdag komt een ander schimmelsbestrijdingsbedrijf en die ga ik vragen of dat ook een mogelijkheid is. Mocht dat niet kunnen omdat het al te slecht is of vanwege de schimmel, dan wordt neem ik aan ook het weghalen en terugplaatsen van de keuken vergoed. Scheelt toch alweer iets. Misschien kunnen we een deel van de vloer dan vervangen en een ander deel de koppen vervangen. Of een metalen strip eronder. Ik ben in ieder geval al heel blij dat een deel van de schade vergoed wordt. Eindelijk pluk ik eens de vruchten van ze....lang leve de verzekering!
t is inderdaad allemaal best goed te doen jaquote:Op woensdag 4 oktober 2006 21:28 schreef Solingjan het volgende:
Aha, dan komen we al wat dichter in de buurt maar nog altijd zit daar een bohoorlijk gat tussen. Tonzon rekent ongeveer 1500 euro voor 45 m2
Ken Tonzon niet. Ik kwam deze vandaag tegen. Zou als ik jou was offerte opvragen.
En wat betr. het zelf doen. Als je dat met een paar vrienden in goed overleg doet, lukt dat vast en zeker.
Vloer eruit halen is niet moeilijk.
Balken eruit halen ook niet
Isolatieafdekfolie neerleggen ook niet
Nieuwe balken er weer inleggen en afsmeren ook niet
Isolatie tussen de balken bevestigen ook niet
OSB/Underlayment platen er optimmeren ook niet
Afwerkvloer aan brengen. daar kun je nog van alles opleggen.
Dat is een aardige prijs, nu eens kijken of er nog ruimte zit in de offerte (kun je gewoon vragen, ze weten toch al dat je nog een andere laat rekenen, en als ze vooraf zeggen dat ze ruimte hebben in de offerte, maken ze zichzelf interessanter)quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:58 schreef tumtummetje het volgende:
Marsepein, misschien moet ik het dan toch gaan opsplitsen in verschillende forums. Van een redelijk helder probleem is het nu toch ingewikkeld geworden. Ik hoor het wel van je.
Juleh, bedankt voor je reactie. Ik heb nog steeds geen officiele offerte binnen. Aan de telefoon zei de meneer dat het de volgende dag zou komen, maar de man die bij mij over/onder de vloer was, zei dat ze dat ze dat persoonlijk kwamen overhandigen en aangezien ik in noordholland woon en het bedrijf in Groningen zit, hebben ze misschien wat meer tijd nodig. Wel fijn om nu van tevoren al te weten dat er met ze over de prijs te onderhandelen is.
Nog een vraagje over het DroCom: merk je verschil nu dat onder je vloer zit? Volgens die man kon ik met dat spul onder de vloer merken dat de vloer minder kil aan zou voelen en kon ik bij wijze van spreken in de winter nog met blote voeten binnen lopen zonder koude voeten. Nu hebben we wel altijd een beetje kou van de vloer, dus mijn kindjes hebben altijd pantoffeltjes aan.
Net tijdens het typen belde Schipper en Meijerink. Ze doen de hele 45 m2 voor 8000 euro excl.
Daarbij zit (als ik het goed onthouden heb)
- het slopen en afvoeren van de vloer en de balken,
- het afgraven van de kruipruimtebodem,
- het doden van de schimmel,
- het impregneren van de funderingsmuren tegen schimmel en optrekkend vocht,
- het vullen van de kruipruimte met een laag DroCom van ongeveer 20 cm dikte,
- het plaatsen van balken met zwamsupport van een soort hout dat ongevoelig is voor schimmels
(zie plaatje, alleen toen gebruikten ze nog plastic)
[afbeelding]
- Het plaatsen van een vloer.
- 15 jaar garantie op zwamvorming.
Ik heb afgesproken dat ik even afwacht wat het andere bedrijf erover zegt en als prijs berekend en dan bel ik hem terug. Voordeel is wel dat ze in principe heel snel aan de slag kunnen. Ze denken 2 weken bezig te zijn en dan moet ik boven wonen of uit logeren. In iedergeval 1 of 2 nachtjes weg als er met dat schimmeldodende middel gespoten is, want dat is niet zo goed voor je gezondheid (Als er mensen zijn met teenschimmel, mogen ze wel een nachtje op mijn huis komen passen hoor! Ben je er zeker vanaf)
Al met al valt me dit niet echt tegen, het blijft veel geld, maar misschien is er nog wel wat af te halen.....
Jij neemt zowiezo 10 man meequote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:33 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
t is inderdaad allemaal best goed te doen ja
misschien t FOK! K&W reddings-team oproepen??
Nou, alleen de vloer onder het keukenblok krijg ik tot nu toe vergoed. Blijft nog over zo'n 40 m2. Best nog een groot gat hoor!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:13 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees dan hoef je dadelijk enkel de isolatie te betalen. Want die laat je extra aanbrengen.
Het gat wordt telkens kleiner![]()
Heb je al op de site van Tonzon gekeken?
Na overleg is het volgende verstandig. Alle bouwgerelateerde zaken kun je het beste hier in K&W bespreken. Voor alle dingen die verzekeringtechnisch of rechttechnisch van aard zijn kun je het best een topic in WGR openen. Natuurlijk staat het je vrij om in beide topics naar elkaar te verwijzen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 10:58 schreef tumtummetje het volgende:
Marsepein, misschien moet ik het dan toch gaan opsplitsen in verschillende forums. Van een redelijk helder probleem is het nu toch ingewikkeld geworden. Ik hoor het wel van je.
Het meest boeiende uit de postquote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:49 schreef tumtummetje het volgende:
--aandachtsverslappende knip--
Kroegtijgertje, wat betreft die tap zit je wel goed hier. Ik woon tegenover het dorpscafe. Als je geen zin hebt om te lopen, kunnen we altijd een leiding leggen, we zijn dan toch bezig...
![]()
Nou Kroegtijger. wie a zegt moet ook b(ier) zeggenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:57 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Het meest boeiende uit de post![]()
![]()
T spreekwoord is toch "wie a zegt moet ook nus zeggen"??quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:31 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Nou Kroegtijger. wie a zegt moet ook b(ier) zeggen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat klinkt een beetje als mijn keukenboer een paar jaar terug, alleen zakte die waarschijnlijk iets te vaak en iets teveel.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 10:23 schreef Gompy58 het volgende:
Ik zie het misschien wat vreemd hoor...
Persoonlijk heb ik altijd erg veel moeite met bedrijven die eerst 16000 roepen en als je daar niet gelijk op in gaat zomaar 50%(!!!) van de prijs afhalen. Dan nog vind ik het een godsbedrag voor wat ze ervoor doen maar goed.
Net zoiets als met keukens. Ze roepen en prijs en zakken dan heel makkelijk. Zelf vraag ik me dan zelfs op het eind af in welke mate ik nog steeds bedonderd word.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |