dat deed bij mij dus zeerquote:Op zaterdag 30 september 2006 21:23 schreef Poogie het volgende:
misschien dagelijks een paar keer spoelen met mondwater?
Toen mijn verstandskies werd getrokken, heb ik mij laten vertellen dat die geur van 16 paraderende dode muizen (quote:Op zaterdag 30 september 2006 21:20 schreef Nouk82 het volgende:
Ik heb afgelopen maandag mijn verstandskiezen laten trekken. Vervelend, maar te overzien. Nu loop ik echter rond met een mondgeur die ruikt alsof er 16 dode muizen een parade houden achter op mijn tong
Heeft de assistente je gezegd dat je bij het spoelen moest zuigen en blazen en zo? Dit mocht ik juist niet (dus niet uitgebreid spoelwater 'door mond laten kolken'), omdat de wond daardoor weer open zou kunnen gaan. Maar bij jou is je kies al enige tijd geleden getrokken (begrijp ik), dus misschien geldt dat nu niet meer. Ipv een rietje kun je trouwens ook een plastic injectiespuit gebruiken om het spoelwater direct bij je verstandskies terecht te laten komen. Is misschien iets prettiger voor je.quote:Op zondag 1 oktober 2006 11:04 schreef Nouk82 het volgende:
Nou, ik heb gebeld, maar de spoeddienst is toch echt alleen voro spoedgevallen. Ik mocht best langskomen, maar je betaald dan contant en het is extra duur. De mevrouw die ik aan de lijn had vertelde me na overleg met de tandarts dat ik goed moest blijven spoelen met lauw water met zout. Tegen evt. pijn pijnstillers blijven nemen. De geurs is vervelend maar normaal en trekt vanzelf weg, dit is inderdaad het gevolg van etensresten en dergelijke (en waarschijnlijk ook geronnen bloed) in de holtes. Als ik er echt nog lang last van ging hebben moest ik toch even contact opnemen met mijn eigen tandarts.
Heb net een kwartier staan spoelen door met een rietje heel hard lauw zout water op te zuigen en weer terug te blazen en gatevrdamme, daar kwam me een troep uit!
Voorlopig blijf ik dus maar heel regelmtig goed spoelen en als ik dan dinsdag nog geen verbetering merk, dan ga ik woensdag maar ff langs mijn tandarts. Want pijn heb ik er eigenlijk niet echt van...(gelukkig)
en misschien toch maar ff kijken of er brufen te krijgen is bij de apotheek zonder receptje voor als ik er alsnog last van krijg...
Ik had ook zo'n riool smaak en diepe kraters in m'n mond. Zachte tandenborstel gekocht (Oral-B met zo'n kwastje aan de voorkant) en voorzichtig 2 keer per dag die kraters leeggepulkt en daarna goed spoelen. Daarna weinig last gehad, er zitten nu alleen 4 kratertjes achterin m'n mond, best raar gevoel eigenlijk nu ik er weer aan denk.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:27 schreef Nouk82 het volgende:
Ben vandaag terug geweest naar de Tandarts. Die heeft 't professioneel uitgespoeld en nu heb ik ook zo'n spuitje mee voor thuis spoelen. Hij vertelde dat bij de meeste mensen de wond werd afgedicht door een bloedprop, maar dat bij mij de bloedprop er niet meer zat. Hierdoor heelt het langzamer en is het gat wat dieper en daardoor gevoeliger voor restjes. Ook ligt er meer van de wortels van naburige tanden blood, waardoor het wat gevoeliger was. Na de maaltijden spoelen met lauw water, hoeft niet eens zout in. Kan het niet, geen ramp, zolang je 's avonds maar goed spoelt voor 't slapengaan.![]()
En ik heb 't nog ff gevraagd: Met alcohol spoelen is slecht, dat irriteerd alleen maar enje maakt er geen exra bacterien mee dood. Ook mondwater zoals Listerine was geen aanrader, ook sowieso niet, het doet heel weinig extra. Er is wel goed mondwater, maar dat is alleen medicinaal te gebruiken en niet zomaar verkrijgbaar. Ook niet nodig volgens tandarts, gewoon goed poetsen en flossen, dan heb je het goed schoon!
Dussss...
Ik ruik in ieder geval niet meer als riool!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |