abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:20:38 #1
115666 Nouk82
Nananananananana, Batman!
pi_42266270
Ik heb afgelopen maandag mijn verstandskiezen laten trekken. Vervelend, maar te overzien. Nu loop ik echter rond met een mondgeur die ruikt alsof er 16 dode muizen een parade houden achter op mijn tong
Zijn de gaten in mijn mond ontstoken? Ik heb er namelijk geen pijn van (althans geen oh-mijn-god-wat-doet-dit-zeer-pijn waar je meestal over hoort bij ontstekingen)

Dat deze geur uit die gaten komt is duidelijk. Als ik alles poets en daarna met mijn vinger voorzichig zo'n gat voel, stinkt mijn vinger hierna een uur in de wind. Het proeft overigens ook bitter in mijn mond.

Waar moet ik nu naar toe? Terug naar de tandarts? Naar de mondhygienist? Of naar de huisarts?
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 september 2006 @ 21:22:26 #2
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_42266306
bocasan
pi_42266323
Een maandag even naar de tandarts bellen van hoe of wat.
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:23:42 #4
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_42266333
ik heb het een dag of 3 gehad. daarna niet meer
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_42266334
misschien dagelijks een paar keer spoelen met mondwater?
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:24:06 #6
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_42266340
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:23 schreef Poogie het volgende:
misschien dagelijks een paar keer spoelen met mondwater?
dat deed bij mij dus zeer maarja, pijn is fijn he
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_42266349
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:24 schreef Houniet het volgende:

[..]
pijn is fijn he
die soort pijn is wel fijn volgens mij ja
pi_42266355
Na een dag of 3 moet je weer contact opnemen met het ziekenhuis of tandarts. Dat had ik iig.
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:27:24 #9
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_42266404
inderdaad, anders heb je kans dat het niet goed gehecht is
pi_42266441
wrijf eens over de achterkant van je tong, is het dezelfde lucht wat uit die kiesgaten komt?
pi_42266877
Klinkt heel bekend, als je hechtingen eruit komen moet je daar eens aan ruiken....

Uiteraard kan het geen kwaad even te bellen met tandarts / kaakchirurg, maar bij mij was het normaal. Naja je weet in ieder geval dat je uit je mond stinkt en kan daar rekening mee houden, er zijn genoeg mensen die uit hun mond stinken zonder dat te weten (of zonder rekening te houden met anderen iig).

Sterkte!
pi_42266895
Ziet je tong er gelig uit?
Vooral na het opstaan valt dit heel hard op, dan komt de graflucht van je tong.
Of nog erger, OOK van je tong...
  zaterdag 30 september 2006 @ 21:53:22 #13
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_42266926
Mijn vriendin is tandartsassistente en ze zegt dat dat etensresten zijn die gaan stinken omdat ze in dat gat blijven zitten. Maandag ff een spoelspuitje bij je tandarts halen, met gewoon spoelen bereik je de binnenkant van de wonden niet

Als het ontstoken is zou je er ook pijn aan moeten hebben en een warm gevoel rond de wond kunnen hebben en/of een dik gezicht. Als dat het geval is krijg je een receptje voor antibiotica mee van je tandarts maar dat lijkt nu nog niet het geval te zijn.
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_42266959
't Is altijd lente, bij -Schorpioen- thuis.
  zaterdag 30 september 2006 @ 22:05:34 #15
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_42267213
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_42267454
Hihih goed topic.

Heb ikzelf nog nooit gehad, heb ook nog geen tanden getrokken

Verders poets ik mijn tanden ook goed.
pi_42268247
Dat is wel balen zeg! Ik heb drie weken geleden verstandskies nr. 3 en afgelopen week nr. 4 laten trekken. Gelukkig heb ik helemaal nergens last van (gehad), ook niet van stank.

Mijn tandarts heeft me aangeraden vanaf twee dagen na het trekken de wond ook goed mee te poetsen bij het het tanden poetsen. Het schijnt nl. dat zich daar erg snel plak ophoopt. Je moet dan wel zorgen dat je van 'rood naar wit' poetst, met andere woorden; eerst het tandvlees/ de wond en dan de borstel richting de tanden.

Toen mijn eerste verstandskies getrokken werd, heb ik moeten spoelen met Bocasan. Dat heeft een kleine ontsteking toen goed verholpen.

Voor de zekerheid zou ik maandag toch maar even bellen met de assistent(e).
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
  zaterdag 30 september 2006 @ 23:44:28 #18
115666 Nouk82
pi_42269645
Ah, dank voor de antwoorden. Er is overigens niets gehecht bij mij, dus de hechtingen kunnen het niet zijn. Het zijn gewoon diepe, open gaten, zeg maar. Kan je ook voelen met je tong of vingers.

Ik gok erop dat er idd etensresten in zijn blijven hangen en dat ik met speciaal speoelen een heel eind kom.

Enig nadeel: Ik begin net deze maandag met een nieuwe baan en wil eigenlijk niet meteen de eerste dag al opbellen dat ik later kom omdat ik nog naar de tandarts moet. Tuurlijk begrijpen ze dat wel, maar toch...

..zou het stom zijn om morgen naar de weekend-tandarts te gaan met deze klacht?
pi_42274991
Ik weet niet of ik daarmee naar de weekenddienst zou gaan ... Dat is eigenlijk meer voor ongevallen, ernstige pijnklachten en nabloedingen. Maar misschien dat je zou kunnen bellen of je even langs zou kunnen komen om een spuitje op te halen ? Bel rond 11 uur ofzo, dat vinden de meeste een redelijke tijd en dan kun je zelf aan de slag met bocasan ( maar wie heeft dat nou standaard in huis ?) of zout water ( theelepeltje zout op een kopje warm water oplossen) en je spuitje !
Als je geluk hebt spuit de tandarts het de eerste keer voor je uit maar ik zou er niet vanuit gaan
Wat ook helpt is zeggen dat je morgen je eerste werkdag hebt, dan begrijpt hij beter dat je daar op zondag voor belt
succes
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
  zondag 1 oktober 2006 @ 09:11:50 #20
115666 Nouk82
pi_42275163
Ik heb er als kadootje nu ook een licht kloppend gevoel bij gekregen. Ik had niet veel pijn, mar ebdacht me ook dat het zeurende gevoel wat ik heel de week al had ook eigenlijk wel verminderd zou mogen zijn, toch? Dat is namelijk ook niet het geval. Tel daar de afgelopen twee dagen bij op, waarin in ziek in bed heb gelegen en ik heb genoeg klachten om voor mezelf te verantwoorden om naar de weekenddienst te gaan. Zodadelijk dus maar even bellen...
pi_42275204
Je kan idd beter bellen, kan die telefoonmiep wel beslissen of het nodig is om nu te komen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 09:28:57 #22
115666 Nouk82
pi_42275290
easy peasy, desnoods verzin ik er klachten bij want ik wil ECHT niet morgen mijn baas moeten bellen dat ik meteen al niet kom

Krijg ik misschien nog wel een gratis antibiotica-kuurtje ook

(Nee hoor, zo ben ik niet, maar ik hoop echt dat ze me vandaag al iets geven wat werkt, al is het een recept voor medicinaal spoelwater...)
pi_42275308
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 21:20 schreef Nouk82 het volgende:
Ik heb afgelopen maandag mijn verstandskiezen laten trekken. Vervelend, maar te overzien. Nu loop ik echter rond met een mondgeur die ruikt alsof er 16 dode muizen een parade houden achter op mijn tong
Toen mijn verstandskies werd getrokken, heb ik mij laten vertellen dat die geur van 16 paraderende dode muizen ( )wordt veroorzaakt door het geronnen bloed. Zeker als er niet gehecht is, zit er geronnen bloed in de wond die er voor zorgt dat de wond niet blijft bloeden. Is even niks aan te doen, behalve misschien dat spul dat enkele mensen in dit topic aanbevelen (ben naam even kwijt).

Als je erg veel pijn hebt, kun je ook ibuprofen 600 mg (poedervorm) oplossen in water en opdrinken. Hiervoor kreeg ik een recept mee van mijn tandarts en dat hielp (bij mij) heel goed.

Ben benieuwd wat je weekendtandarts zegt, hopelijk valt het allemaal reuze mee.
pi_42275443
Je kan spoelen met water met een paar druppels tea tree olie erin.

Indicaties en eigenschappen:
• acne
• insektenbeten
• kiespijn
• parasieten
• reumatische pijnen
• schimmels
• antibiotisch
• bloedstelpend
• immuunsysteem versterkend
• licht verdovend
• ontgiftend
• ontsmetting van wonden en urinewegen
• stimuleert huidgenezing

EHBO in een flesje

Bijsluiter:
• Essentiele olie van teatree / malaleuca alternifolia / mirtachtige.
• Speciale vriend van de mensen met jeugdpuistjes. Essentiele olie van teatree vermengd zich met pus om het daarna af te stoten.
• Teatree is zeer antiseptisch, zelfs in verdunningen.
• Te verdunnen met emulgator 80, Vertargil-groene leem, koudgeperste plantaardige olie, neutraal badschuim, neutrale shampoo, algemeel, zeezout, soda, e.d.
• Een ontsmettend bad: ongeveer 15 dr in een van de bovengenoemde oplosmiddelen.
• Teatree is verdund of onverdund te gebruiken.
• Het helpt bij nagelontstekingen, als plantaardige of dierlijke parasieten hebben gestoken.
Verdund is het geschikt voor mondspoelingen, vaginale douches en helpt het tegen slijmvliesontstekingen.
• Gezuiverde Vertargil-groene leem + teatree is een goede tandpasta; bij de voetverzorging in voetbaden en als ontsmetting.
pi_42275630
Tja .. je kunt gewoon bellen en zeggen dat je er erg veel last van hebt... Dan spoelt hij de wond schoon en stopt er eventueel een locale pijnstiller in (neocone). Eventueel kan hij nog een pijnstiller voorschrijven (Brufen, is een pijnstiller in poedervorm, die werkt vaak heel goed in dit soort gevallen) maar als de boel niet echt aan het kloppen is en dik/warm wordt schrijft hij meestal geen antibiotica voor. Dat wil je ook alleen maar hebben als het echt nodig is hoor.
Dus bellen en laat ons weten hoe het afloopt he !
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')