abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42264221
De gezamelijke Nederlandse hypotheekschuld stijgt elk jaar ongeveer 10% (met dank aan de hyptheekrente aftrek trouwens), en de geldcreatie in de EU is ongeveer 8%.

Nu is mijn vraag: waar gaat dat geld (Nederlandse deel) heen/inzitten? Naar het buitenland kan het in ieder geval niet gaan: Nederland heeft een structureel overschot van zo'n 25 miljard euro per jaar (5% BBP).
  zaterdag 30 september 2006 @ 20:05:33 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_42264316
quote:
Nu is mijn vraag: waar gaat dat geld (Nederlandse deel) heen/inzitten?
In het grootste pyramide-spel sinds Adam en Eva. Bereid jezelf maar voor op instorting hiervan.
pi_42265358
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

In het grootste pyramide-spel sinds Adam en Eva. Bereid jezelf maar voor op instorting hiervan.
Gaat wel alles in het huis zitten?

De stijging van de huizenprijzen is volgens mij al een aantal jaren geen 10% meer, een hogere stijging van de hypotheken moet dus ook een andere reden hebben.
Ik kom op een paar:
- Lenen.nl adverteert veel met leningen voor van alles en nog wat op hypothecaire basis, dit is alleen het consumeren van eerdere prijsstijgingen, niet het meedoen met het piramidespel op zichzelf (hoewel iemand die zijn hypotheek van 1 ton heeft verhoogd naar 2 ton voor een mooie auto en een leuke vakantie bij verkoop van dat huis uitgaat van die 2 ton, en zich geen terugval in verkoopprijzen tot het oorspronkelijke aankoopbedrag van 1 ton kan veroorloven)
- Er wordt nu meer aan uitbreiding aan het bestaande huis gedaan (keuken, badkamer, slaapkamer erbij, serre erbij), iets wat geen gebakken lucht hoeft te zijn, de kwaliteit van het woningaanbod in het geheel (alle 6 miljoen in Nederland) wordt daardoor hoger. Of dat een prijsverhoging tot gevolg zou mogen hebben is alleen een tweede, je zit ooit aan een grens (er kunnen landelijk nooit meer woonlasten zijn dan het bruto nationaal product, ooit houdt die prijsstijging dus op, al gooi je de kwaliteit van het huis daarna nog meer omhoog)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')