abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42271095
als je ergens een consumptie genuttigd hebt moet je er gewoon gratis naar de wc kunnen vind ik
pi_42274613
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 03:16 schreef Discoverme het volgende:

[..]

Uhm...ik denk dat dit weer eens een column gaat worden (bedankt voor het onderwerp ) maaruh...ja...

Uitsmijter fooien, moest ik ook meteen aandenken...trouwens zijn niet alle fooien belachelijk, Als je uit eten gaat? wordt toch van je verwacht dat je wat euro'tjes erbij legt. Een Pizzakoerier? "ach, geef die jongen wat fooi..." Uhm, wat???!! Het is zijn werk!! Hij krijgt toch per uur betaald?? Ja, maar.... Precies: ja, maar. Niks ja, maar, waarom moet ik hem meer betalen? omdat hij op zijn brommer een stukje komt rijden? dat hoort toch bij zijn baan? Taxi-chauffeurs, nog zoiets..waarom moet ik hem een euro extra betalen? Mensen zeggen dan; ze moeten het van hun fooien hebben. Ok, dan ga ik eens even rekenen. Een taxichauffeur werkt op een dag 8 uur: Hij heeft gemiddeld 5 ritten per uur (?) 5x8=40. 40 'clienten', 40x1 euro fooi= 40 Euro..is dat zijn salaris..en wat nou als niemand hem iets geeft. Heeft hij dan 0 Euro bij elkaar gewertk? nee!!! Gaan we door? ok. Geven we geld aan serveerster die werken met kerst, omdat dat zielig is?? Kiezen zij er niet zelf voor, als je graag in een restaurant wil werken wil je dat toch ook. Je doet dat werk dan toch onvoorwaardelijk, je kiest toch met je volle verstand dat werk? Niemand die werkt is zielig. In Nederland hoeft niemand zielig te zijn.

Je bent niet verplicht fooi te geven bij welk bedrijf dan ook, behalve in Amerika daar is minimaal 10% van de totale prijs verplicht.

Je geeft geen fooi omdat iemand die in de horeca werkt volgens jou zielig is omdat hij/zij op feestdagen moet werken, maar omdat de service die deze werknemer biedt goed(of slecht, dan dus geen fooi) is. Wil jij afgezeken worden of slecht advies krijgen als je uitgebreid zit te dineren?... Je hebt gelijk dat je er zelf voor kiest als je in de horeca werkt, maar wij werken echt niet om zoveel mogelijk fooi binnen te halen
In de horeca word 10x zo hard gewerkt dan iemand die hele dagen op kantoor zit...

ff ontopic: betalen voor wc's doe ik bijna nooit. Als ik iets consumeer verwacht ik ook dat ik naar de wc kan zonder daar voor te betalen. Dit zeg ik dan ook tegen de toiletvrouwen/mannen..

[ Bericht 4% gewijzigd door Poit- op 01-10-2006 05:50:39 ]
pi_42279678
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 23:35 schreef okkie-man het volgende:
Betalen om iets te doen wat menselijk is, zoals naar de wc gaan is sowieso belachelijk
Hoerenbezoek ook maar gratis maken dan? (neuken is tenslotte ook menselijk)

Maar even serieus: Eerst betalen voor eten en drinken, en vervolgens nog een keer betalen om het weer uit te mogen pissen/schijten is inderdaad belachelijk.
  zondag 1 oktober 2006 @ 14:35:53 #54
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_42280135
onzin ja.

net zo belachelijk als het dumpen van wat blauwe vuilniszakken die je netjes naar de stort brengt. kost 7 Euro!!!

En dan moeilijk gaan doen wanneer mensen hun afval ergens dumpen... sorry hoor, maar áls mensen al de moeite nemen om hun troep in de auto te laden en vervolgens naar de stort rijden, waarom zou je ze dan nog geld laten dokken ook?!

Gewoon 's avonds in een afgelegen gebied de klep open en zak eruit, en je bent 7 euro rijker!

McDonalds euroknallers... zo verdient
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_42284297
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 05:45 schreef Poit- het volgende:

[..]

In de horeca word 10x zo hard gewerkt dan iemand die hele dagen op kantoor zit...
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:56:02 #56
76108 bluuf
Powershell fan
pi_42287115
quote:
Typische opmerking van iemand die niet op kantoor zit. 1 van mijn beste vrienden heeft jarenlang in de horeca gewerkt en heeft stage gelopen op kantoor (en begint van de week aan een fulltime kantoor baan) en deze zegt ook dat kantoorwerk echt wel zwaar kan zijn (en ik ben het met hem eens).

maar weer ontopic : Ik heb zelf toch best wel gemengde gevoelens over betalen voor de plee.

Aan de ene kant is het triest dat je voor de plee moet betalen met uitgaan enzo, daarentegen kan je wel weer een schone WC eisen als je ervoor moet betalen : als de plee smerig is dan zeg je dat gewoon tegen de toiletjuffrouw, normaal gesproken doen ze er dan ook meteen wat aan, daar betaal je namelijk voor. En met uitgaan wordt het drugsgebruik in de WC toch enigzins tegengegaan als er continu iemand bij de plee zit. (ik weet wel dat de toiletdames bij de wat drukker bezochte clubs echt bakken met geld verdienen per avond, kijk zelf maar eens hoe vaak je naar de plee gaat als je de hele tijd bier aan het drinken bent).

Bij de MAC enzo vind ik het echt diep triest dat je ervoor moet betalen. Bij mij in de buurt hangt er bij 1 snackbar tegenwoordig ook een bordje met "WC 35 Cent", maar ik heb er nog nooit betaald voor de plee (die knakkers moeten het 1x wagen, dan loop ik wel voortaan naar een andere snackbar in de buurt).
pi_42290148
quote:

[..]

Je bent niet verplicht fooi te geven bij welk bedrijf dan ook, behalve in Amerika daar is minimaal 10% van de totale prijs verplicht.

Je geeft geen fooi omdat iemand die in de horeca werkt volgens jou zielig is omdat hij/zij op feestdagen moet werken, maar omdat de service die deze werknemer biedt goed(of slecht, dan dus geen fooi) is. Wil jij afgezeken worden of slecht advies krijgen als je uitgebreid zit te dineren?... Je hebt gelijk dat je er zelf voor kiest als je in de horeca werkt, maar wij werken echt niet om zoveel mogelijk fooi binnen te halen

ff ontopic: betalen voor wc's doe ik bijna nooit. Als ik iets consumeer verwacht ik ook dat ik naar de wc kan zonder daar voor te betalen. Dit zeg ik dan ook tegen de toiletvrouwen/mannen..
Het is onzin om meer te betalen als de service goed is, de service hoort gewoon goed te zijn. Als jij naar de bakker gaat en hij is extra vriendelijk geef je hem dan wat extra geld?
Als je in een winkel komt en de verkoper geeft goed advies, geef je hem dan extra geld?
Als je een auto koopt en de mensen nemen de tijd voor je, zijn aardig en weten waar ze over praten, sta jij dan de korting die ze aanbieden af?

Waarschijnlijk antwoord je op deze 3 vragen nee, dus dan is het toch onzinnig om een ober in een keer wel extra geld te geven?

Dat in de horeca 10x zo hard word gewerkt als op kantoor daar valt over te twisten, je hebt verschillende banen binnen de horeca en op kantoor dus daar is geen vergelijking van te maken.

ff ontopic, betalen voo de wc, waar dan ook, is onzinnig, de schoonmakers krijgen toch wel betaald, en met 100 mensen per dag die allemaal 10cent neer leggen heb je 10euro, nou nou wat een vetpot, dus dat is ook wel te verwaarlozen.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:02:50 #58
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_42291417
Vaak zitten er van die typische vrouwen bij, met zo'n schoteltje. Dus dan ga je lekker naar de WC en wil je weglopen, en dan kijken ze je zo kwaad mogelijk aan.

* Nonnel legt 50 cent op het schoteltje
Signatuur enzo.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:08:03 #59
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_42291638
In horeca-gelegenheden weiger ik te betalen voor toiletbezoek. Smerige toiletten weiger ik ook voor te betalen (Toiletten die smerig zijn en waar verwacht wordt dat je betaalt bestaan echt helaas).

Ik maak het echter in weinig horeca-gelegenheden mee dat er voor het toilet betaald moet worden. Het is ook een goede stimulans om niet meer terug te komen bij die horeca-gelegenheid.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:09:10 #60
135299 Zrtlrnc
Huillachkachel
pi_42291683
Ga janken om een paar centen, tsk, paupers 13.gif
Eargasm. .Luister naar mijn waarschuwing!
pi_42291990
Vroeger was het 25 cent, nu 50 eurocent.
Het gaat er niet om dat ik geen fooi o.i.d. wil geven maar er is schandalig misbruik gemaakt van de euro en daar werk ik niet aan mee.
Sindsdien geef ik geen fooien meer, tenzij het bedienend personeel een uitstekende service heeft geleverd en dan geef ik graag een fooi.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_42292506
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:09 schreef Zrtlrnc het volgende:
Ga janken om een paar centen, tsk, paupers 13.gif
Het gaat niet om het geld maar om het principe
pi_42292596
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:28 schreef Niek. het volgende:

[..]

Het gaat niet om het geld maar om het principe
Jep, ze moeten het verdienen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:39:27 #64
159069 -kotsmos-
Uitgespuwde heelalbewoner
pi_42292885
"Parlato Italiano, no comprendo signora"

Nog geen enkele toiletdame tegengekomen die Italiaans kan.

Ik kan het ook niet, maar het lijkt er wel op
  Moderator zondag 1 oktober 2006 @ 21:50:35 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42293240
Beetje gestoord zeg.. Je hebt toch net al betaald voor het verorberen van een vies kleffig broodje met een schoenzolenbroodje.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_42293369
Bij een wc bezoek die schoon is naar mijn mening wil ik wel wat neer tellen wat ik vind hoeveel het waard was als fooi.
  zondag 1 oktober 2006 @ 22:00:13 #67
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42293569
Ik was laatst bij de Mac waar de toiletten heel vies waren. Stank, plassen water (tenminste ik hoop water) overal, echt te smerig. Het meisje voor me weigerde te betalen omdat het zo vies was. Ik viel haar bij en we zijn gewoon weggelopen.
Volgens mij betaal je namelijk bij de meeste gelegenheden niet voor het gebruik van een toilet maar voor het gebruik van een schoon en fris toilet. En dat was daar gewoon niet het geval.
pi_42294650
ik betaal gewoon nooit als ik er gegeten heb.
mocht ik bij de v en d ofzo puur voor toilet gebruik gaan dan betaal ik die 25 cent wel maar niet als ik bij de mac gegeten heb dan mogen ze fluiten naar de centen
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')