kijk dat wilde ik ff weten thxquote:een kozijn is nooit een dragend onderdeel van een huis, dus dat kan je met gemak wegbreken.
idd je kan elk kozijn zo weghalen , in de bouw worden ze meestal ook achteraf geplaatstquote:Op vrijdag 29 september 2006 17:30 schreef _VoiD_ het volgende:
een kozijn is nooit een dragend onderdeel van een huis, dus dat kan je met gemak wegbreken.
tussen de schuifdeuren natuurlijk!quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:42 schreef JoPiDo het volgende:
maar waar ga je dan staan als er een aardbeving uitbreekt?
Ik denk ook niet dat je een deur nog open zou krijgen als dat wel zo was.quote:Op vrijdag 29 september 2006 17:30 schreef _VoiD_ het volgende:
een kozijn is nooit een dragend onderdeel van een huis, dus dat kan je met gemak wegbreken.
heb ik het dan altijd verkeerd gedaan ?quote:Op vrijdag 29 september 2006 18:12 schreef Norro-tje het volgende:
[..]
idd je kan elk kozijn zo weghalen , in de bouw worden ze meestal ook achteraf geplaatst
Kozijnankers zijn toch ankers die in het kozijn gedraaid worden, om daarna ingemetseld te worden in de muur waar het kozijn omheen dient te komen? Toch! Daarom heten ze ook kozijn ankers.quote:Op vrijdag 29 september 2006 21:50 schreef Vonkenboer het volgende:
Zoals al eerder aangegeven een kozijn is geen dragend deel.
In de bouw worden ze ook meestal achteraf pas geplaatst ivm met beschadigingen
Binnen in het gebouw worden ze meestal achteraf geplaatstquote:Op vrijdag 29 september 2006 22:34 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Kozijnankers zijn toch ankers die in het kozijn gedraaid worden, om daarna ingemetseld te worden in de muur waar het kozijn omheen dient te komen? Toch! Daarom heten ze ook kozijn ankers.![]()
Kozijn wat later geplaatst word zet men vast met PUR schuim.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat een kazijn nooit een muur draagt. Al is dat natuurlijk wel op het moment dat je op het kozijn een rollaag(bewapend) aanbrengt.![]()
Dus antwoord op de vraag kun je kozijn weghalen zonder... Ja![]()
Vraag: waarom moet dat kozijn eigenlijk weg??? Daarkun je toch een mooie betimmering omheen maken.
maar het gaat over een tuindeuren kozijnquote:Op vrijdag 29 september 2006 23:29 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Binnen in het gebouw worden ze meestal achteraf geplaatst![]()
er is een verschil tussen een stelkozijn en het daadwerkelijke kozijn. Vaak wordt er met ankers een stelkozijn vastgezet. Hierna komt later het daadwerkelijke kozijn.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:34 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Kozijnankers zijn toch ankers die in het kozijn gedraaid worden, om daarna ingemetseld te worden in de muur waar het kozijn omheen dient te komen? Toch! Daarom heten ze ook kozijn ankers.![]()
Kozijn wat later geplaatst word zet men vast met PUR schuim.
Maar je hebt inderdaad gelijk dat een kazijn nooit een muur draagt. Al is dat natuurlijk wel op het moment dat je op het kozijn een rollaag(bewapend) aanbrengt.![]()
Dus antwoord op de vraag kun je kozijn weghalen zonder... Ja![]()
Vraag: waarom moet dat kozijn eigenlijk weg??? Daarkun je toch een mooie betimmering omheen maken.
Een kozijn is hoe dan ook geen dragend deelquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:59 schreef sybsyb het volgende:
[..]
maar het gaat over een tuindeuren kozijn
quote:Op zaterdag 30 september 2006 11:17 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
er is een verschil tussen een stelkozijn en het daadwerkelijke kozijn. Vaak wordt er met ankers een stelkozijn vastgezet. Hierna komt later het daadwerkelijke kozijn.
Een kozijn dat achteraf geplaatst wordt en met PUR schuim wordt vastgezet is geen goede methode en ik zou dan ook nooit akkoord gaan met dergelijke bouwmethoden.
[]Kun je me vertellen waarom dit geen goed methode is?
Ook een kozijn dat achteraf geplaatst wordt kan gewoon met ankers/schroeven vastgezet worden. Maar daar heb je wel vaak al iets voor nodig in de vorm van hout ed (steen kan trouwens ook gewoon).
Bij aluminium kozijnen is het gangbaar om eerst een frame te maken van hout waarna het aluminium kozijn hiertegenaan geplaatst wordt en vastgeschroefd. Lijkt me een dure methode en omslachtig.
Ik denk dat een (eventueel afgezaagde) bezemsteel voldoende ondersteuning geeft.quote:Op zaterdag 30 september 2006 12:46 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou toch wel iets aan brengen (Stalen balk ofzo) om die muur te ondersteunen die nu op het kozijn rust.
om het gat op te vangenquote:Op zondag 1 oktober 2006 08:53 schreef arithaterhorst het volgende:
Er wordt wel een latei boven het kozijn geplaatst om het gat op te vangen.
Een gat valt natuurlijk niet... het lost opquote:Op zondag 1 oktober 2006 13:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Anders valt het gat natuurlijk he
Nou om deze rede. Zoals Gurb schreef.quote:Op maandag 2 oktober 2006 10:22 schreef Gurb het volgende:
Ik zou wel even opppassen met het weghalen, als je een oud huis hebt, en er geen latei boven zit maar een rollaag (stenen die rechtop staan) kunnen die wel een beetje rusten op het kozijn, en als je dan gaat rukken en sjorren om het kozijn eruit te slopen, kan het zijn dat de stenen loskomen.
Heb dit maar even aangepast julekesquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:47 schreef julekes het volgende:
Op de eerste foto Is de loodslabbe zichtbaar . Direct onder het metselwerk dat gekanteld is.(Dit is de rollaag) Er zit sowieso een latei in. Tenzij er enorm gebeund is.
Leek me erg dik voor een loodswabbe, maar dat zou idd ook kunnen.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:54 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Heb dit maar even aangepast julekes![]()
Wat jij van de ene naar de andere kant ziet gaan is volgens mij een steigerpijp, van het steigerwerk dat achter het muurtje staatquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:25 schreef Solingjan het volgende:
Nou zie ik het pas goed. Zie foto twee.
Je ziet die dikke betonstenen boven aan. Dan zie je links en rechts een laag kalkzandstenen en dan van de ene kant naar de andere kant een............ ingesmeerd.
Maar dit is geen foto vanhet gat van de tuindeuren. Wat doet dat muurtje achter die kinderen?
Ja daar heb je inderdaad gelijk.Dacht dat in eerste instantie ook, maar als je nu goed kijkt zie je dat ze met die kalkzandstenen gestopt zijn. Gelijkertijd hebben ze daar reeds wat specie afgesmeerd om .........quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Wat jij van de ene naar de andere kant ziet gaan is volgens mij een steigerpijp, van het steigerwerk dat achter het muurtje staat
Toevallig loopt die pijp op de foto in lijn met de muur
In België is een kozijn ook NOOIT dragend, ookal omdat een kozijn hier ALTIJD NA de ruwbouw word geplaatst. (ik heb het in Nederland al anders gezien?...)quote:Op zaterdag 30 september 2006 19:11 schreef Marsepein het volgende:
Let op, in NL is een kozijn NOOIT dragend mits aangebracht door een deskundig iemand. In het buitenland (Belgie) kan een kozijn dragend zijn uitgevoerd
Ik ken voorbeelden van een ander forum waarin in Belgie een kzoijn dragen mocht zijn en zo was uitgevoerd. Maar de vraag voor dit topic is beantwoord.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 06:35 schreef squiddie het volgende:
[..]
In België is een kozijn ook NOOIT dragend, ookal omdat een kozijn hier ALTIJD NA de ruwbouw word geplaatst. (ik heb het in Nederland al anders gezien?...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |