abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42251767
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat hele gedoe met de rug naar het veld vind ik ook maar apart. Of is dat de lambada?
Pogo, das wel vet als er genoeg meedoen
  zaterdag 30 september 2006 @ 02:48:36 #77
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_42251875
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 19:57 schreef Jasza het volgende:

[..]

Boefje
Je was er niet eens bij
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat hele gedoe met de rug naar het veld vind ik ook maar apart. Of is dat de lambada?
Nee dat is niet de Lambada, maar een pogo, het is ook apart en moet bewaard blijven voor speciale momenten. Aan de ene kant was IK Start niet speciaal natuurlijk maar de sfeer was echt kk hard en heel het vak deed mee, en dan is de pogo vet.
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 01:44 schreef Jasza het volgende:
[..]

Nou dat gaat sowieso wel door de plee met die gayshit dat ze zittend met de armen over elkaar lopen te zingen

Dat ziet er gewoon te gay uit

Lambada tsja, vind de melodie wel vet maar ik snap wat je bedoelt.
Je begrijpt hem niet want hij vind die melodie niet leuk.
quote:
Seth! - 410 was zo lekker gister! zegt:
vind je lambada kut?
Erik zegt:
om op die melodie een nr te zingen ja
En "gayshit" wat lul je nou man, dat omarmen is alleen maar bij de 410-song en dat vind ik nou juist vet dan. Het is immers het lijflied van 410, en met dat omarmen straal je eenheid uit. Ik vind ook dat je dat niet bij andere songs moet gaan doen, of als het een keer impulsief gebeurt kapot vette sfeer, geen probleem. Dan ziet het er gewoon uit als een vak vol wat helemaal losgaat, vet toch?

Het zitten en springen bij ooooh Ajax amsterdam/owe owe owa was super vet.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  zaterdag 30 september 2006 @ 02:53:18 #78
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_42251968
Hebben jullie dat gerucht over dev ook gehoord? ik hoorde dat hij 1 of andere kerel met lang haar overal liet voelen.....en dat nog vrijwillig ook

vertel eens ff hoe zat dat hehe.
pi_42253151
quote:
Zorgen om spits van Ajax
AMSTERDAM - Ajax-spits Klaas Jan Huntelaar mist de wedstrijd van zaterdag tegen FC Utrecht en meldt zich vandaag zo goed als zeker af voor Oranje. Een enkelblessure houdt hem 'waarschijnlijk twee tot vier weken' aan de kant. Vandaag wordt de blessure nader bekeken.

Wat een onbezorgde training had moeten worden, eindigde met een grote zak ijs op de linkerenkel van Klaas Jan Huntelaar. De Ajax-spits hinkelde gistermiddag met een van pijn verwrongen gezicht het oefenveld af, ondersteund door twee fysiotherapeuten.

Huntelaar verzwikte zijn enkel aan het eind van een trainingspartijtje, na een bijna-botsing met ploeggenoot Jan Vertonghen. De blik van de voetballer vertelde veel; dit was geen kwestie van opstaan en weer doorgaan. ,,Zijn enkelband is beschadigd,’’ constateert clubarts Edwin Goedhart even later. ,,Omdat de enkel tijd nodig heeft om tot rust te komen, kunnen we pas morgen (vandaag, red.) meer zeggen over de details. Maar je mag wel uitgaan van een herstelperiode van twee tot vier weken. Voor zover we dat nu al kunnen beoordelen, is er niets gescheurd.’’

Huntelaar mist echter zeker het uitduel van morgen met FC Utrecht. Vandaag neemt de spits een definitieve beslissing over het Nederlands elftal, dat zich deze week voorbereidt op de interlands met Bulgarije en Albanië. Een onwennige situatie voor Huntelaar, die in zijn carrière zelden tot nooit geblesseerd was. ,,Geen paniek,’’ zegt Ajax-trainer Henk ten Cate. ,,Klaas Jan is een bikkel en iedereen stapt wel eens verkeerd van een stoepje. Hopelijk valt het allemaal wel mee.’’

Ten Cate had Huntelaar niettemin goed kunnen gebruiken tegen FC Utrecht. Net als twee weken geleden tegen Roda JC wacht de Amsterdammers een fysiek sterke, bloedfanatieke tegenstander. ,,Ik merk dat er iets leeft binnen de groep,’’ aldus Ten Cate. ,,Één van onze spelers heeft een interview met de Utrecht-aanvoerder (Van Dijk, red.) op de kleedkamerdeur gehangen.’’

Van Dijk beloofde in het artikel vol de strijd aan te gaan en de term ‘doodschop’ viel in combinatie met Ajacied Wesley Sneijder. ,,Ik denk niet dat wij de fysieke strijd zullen schuwen,’’ aldus Ten Cate. ,,We moeten af van het verhaal dat als je een Ajacied een schop geeft, je de slag gewonnen hebt.’’
pi_42253573
quote:
Ajax en Cruyff brengen het voetbal naar de Zuid-Afrikaanse townships

MISSIE IN KAAPSTAD

Ook Telesport participeert in uniek project

AMSTERDAM, zaterdag
Als Ajax begin volgend jaar naar Zuid-Afrika vertrekt, is dat niet alleen maar ter voorbereiding op de tweede seizoenshelft. De club heeft een missie in gang gezet waarbij met onder meer Telesport de krachten worden gebundeld. Naast de aanleg van een Cruyff Court en de plannen voor een Cruyff Academy zal het fundament onder een nieuwe thuishaven van Ajax Cape Town worden gelegd. Het bijzondere van dat project is de locatie. De satellietclub gaat verhuizen naar een township, iets buiten Kaapstad, en moet een brug slaan tussen de kleine witte elite en de grote zwarte massa. Want de erfenis van het verleden is nog steeds niet eerlijk verdeeld.

Johan Cruyff maakt van 8 tot en met 16 januari zelf ook deel uit van het reisgezelschap, evenals het bestuur en directie van Ajax. Het geeft de importantie van het bezoek aan. Ajax stootte vrijwel alle buitenlandse projecten af, maar wil Cape Town een nieuw, volks gezicht geven. „Herpositioneren”, noemt algemeen directeur Maarten Fontein het. Na een werkbezoek in januari constateerde de driekoppige directie dat er nog voldoende mogelijkheden liggen. Daarbij benadrukt Fontein dat de initiatieven niet in het bekende hokje geschoven mogen worden. „In het verleden werden clubs vaak afgeschilderd als kolonialen die even wat kwamen halen. Daar is geen sprake van. We willen het voetbal naar de townships brengen. Als springplank naar een beter leven.”

Fontein zag ter plaatse de beperkingen van Ajax Cape Town. De club wijkt voor thuiswedstrijden uit naar het Newlands Stadium, waar de huur hoog is en de commerciele mogelijkheden te kleinschalig. Ook is de plek moeilijk bereikbaar voor de achterban, zodat de specifieke voetbalsfeer achterwege blijft.

Ten behoeve van het WK over vier jaar moet in het rijke westelijke deel van Kaapstad een immens stadion verrijzen. Kosten: tussen de 400 en 500 miljoen euro. Ajax heeft nu het plan opgevat om in het arme zwarte deel, en in samenwerking met de lokale autoriteiten, een stadion te laten bouwen voor circa vijf miljoen euro. Een stadion met een capaciteit van 7000 toeschouwers voor Ajax Cape Town, een stuk dichter bij de wortels en met blote handen gemaakt door de inwoners van de townships uit de wijk Philippi. Voetbal in een volksbuurt. „Zo is Ajax zelf in 1900 ook begonnen”, aldus Fontein.

Tevens is het de bedoeling om de grond onder het trainingscomplex, Ikamva (De Toekomst), te verkopen, de boel op te pakken en nabij het Philippi Stadium te verplaatsen, inclusief medische voorzieningen. Maar dat is fase twee. Fontein: ,,De township moet de basis worden.”

De algemeen directeur is een bevlogen mens. Na de tsunami hielp hij in Sri Lanka met een groep van 200 managers een volledig verwoest dorp weer op te bouwen. Na een aarzelende kennismaking trokken ze de lokale bevolking mee in hun stuwende enthousiasme. Sindsdien weet Fontein dat het hart, de geest en de ziel een magische drie-eenheid kunnen vormen.

„Aan het eind van de week stonden er vijf nieuwe winkels en was het hún werk geworden. Het gevoel van eigenwaarde bij die mensen steeg enorm. En dat is wat we ook in Kaapstad willen bereiken. Wij willen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen; dat is een van de vijf clubwaarden in ons beleidsplan. Ajax gaat verder dan Nederland en Ajax is meer dan voetbal.”

De ex-topman van Unilever ontkent stellig dat de club vast wil inspelen op het naderende WK, dat overigens in gevaar is gekomen vanwege de organisatorische problemen. „We zijn al zes jaar bezig in Kaapstad en hebben dus een ruime voorsprong. Ook als het WK aan een ander land zou worden toegewezen, gaan wij door.”

Het moet ook los worden gezien van andere ideeën die ondertussen worden aangemaakt op de afdeling marketing, meent Fontein. Zo vertrekt hij maandag met technisch directeur Van Geel naar China, waar Ajax zijn voelhoorns heeft uitgestoken. „China moet je puur zien als commercieel concept. In Kaapstad komt er veel meer bij kijken. Educatieve ontwikkeling, zelfwerkzaamheid, karaktervorming. Ik heb bedrijven opgezet in China en Turkije. Daar moet je dan ook Turken en Chinezen neerzetten. Op een gegeven moment was ik nog maar de enige buitenlander. Dan heb je de ideale situatie gecreëerd.”

De kloof dichten tussen de witte elite en de zwarte massa; het is een idealistische doelstelling waar vele wereldverbeteraars al over gestruikeld zijn.

Fontein stelt een wedervraag: „Maar moet je het dan laten?”

„Wij willen graag vernieuwend zijn, een voortrekkersrol vervullen. Niemand durfde zijn handen te branden aan de township. Daar ligt een enorme uitdaging. Niet door snel geld te verdienen, maar door de mensen zelf iets te laten opbouwen en structuur aan te brengen. Ik ben blij dat ook Telesport daarin op een bijzondere wijze gaat participeren.”

Dan tot slot: „De lach op het gezicht als Ajax wint is toch anders dan de lach van mensen die straks samen iets hebben gerealiseerd. We hebben enkele deelnemingen gehad in andere landen, met voetbalscholen. Die waren niet allemaal even succesvol. Waarom? Omdat de ziel ontbrak.”
pi_42253940
Utrecht kicken,

hopen op Wisla Krakow THUIS en we krijgen een toffe weken.
JOHNNY HEITINGA
pi_42254046
Pfff ten Cate, naieveling. Denkt ie nou dat ie de spelersgroep heeft om te knokken en fysiek mee te gaan in het Utrecht-spel. Wat een pipo. Alsof je dat zomaar even aanleert in een week. Knokken is een aparte kwaliteit die je al deels in je moet hebben, net zoals Ajax kan voetballen op een manier die andere weer niet kunnen, kan een club als Roda en Utrecht bikkelen. Dat is ook talent. Ze selecteren daar de spelers op, focussen daar hun strijdplan en tactiek op, en hebben er de trainers voor die dat type voetbal kunnen doceren. Een ploeg die 't normaal altijd van het voetbal moet hebben, en nu ineens moet gaan meebikkelen, dat levert meestal rode kaarten en een hoop ellende op. Kan leuk worden dus.
pi_42254810
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 02:53 schreef PLAE@ het volgende:

Hebben jullie dat gerucht over dev ook gehoord? ik hoorde dat hij 1 of andere kerel met lang haar overal liet voelen.....en dat nog vrijwillig ook

Je bedoelt dat 'ie gefrisked is? . Dat mag 'ie lekker zelf vertellen.
pi_42254824
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 07:14 schreef Camplo het volgende:
Utrecht kicken,

hopen op Wisla Krakow THUIS en we krijgen een toffe weken.
Wat heb jij met Polen? Meisjes uit Kraków. .
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:27:39 #85
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_42255235
huntelaar is 2 tot 4 weken er uit, wat jammer joh. Hopelijk is die er tegen ons niet bij
pi_42255336
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 04:14 schreef BliksemSchigt het volgende:

,,Ik merk dat er iets leeft binnen de groep,’’ aldus Ten Cate. ,,Één van onze spelers heeft een interview met de Utrecht-aanvoerder (Van Dijk, red.) op de kleedkamerdeur gehangen.’’

Match of the year in wording

Jammer van de Hunter, ik neem aan dat Ten Cate voor Rosenberg gaat?
pi_42255374
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:27 schreef jorienvdherik het volgende:
huntelaar is 2 tot 4 weken er uit, wat jammer joh. Hopelijk is die er tegen ons niet bij
Ach, gelukkig hebben we meer mensen die kunnen scoren.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_42255395
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 10:27 schreef jorienvdherik het volgende:
7-2 minus 2 doelpunten is nog altijd 5-2. Veel schieten jullie er niet mee op. .
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:31:47 #89
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_42255905
quote:
Clubarts: 'Enkelband Huntelaar beschadigd'

Edwin Goedhart, clubarts van Ajax, heeft tegenover het Algemeen Dagblad verteld dat Huntelaar z'n enkelband beschadigd is.

Omdat de enkel tijd nodig heeft om tot rust te komen, kunnen we pas morgen (zaterdag, red.) meer zeggen over de details. Maar je mag wel uitgaan van een herstelperiode van twee tot vier weken. Voor zover we dat nu al kunnen beoordelen, is er niets gescheurd," aldus Goedhart.

Huntelaar liep de enkelblessure op de training op. Na een ongelukkige botsing met Jan Vertongen klapte de linker enkel van The Hunter dubbel.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_42255935
Boutahar gevleid door interesse Ten Cate

Tegenover DIPO.tv liet Said Boutahar weten gevleid te zijn over de interesse van Henk ten Cate. De Ajax coach liet in Voetbal International weten dat hij er wel eens over nadenkt om een speler als Said Boutahar naar Ajax te halen, die in een beweging een speler voor de keeper kan zetten. Boutahar is volgens Ten Cate een typisch voorbeeld van een speler die voor de verkeerde club heeft gekozen.

'Ik heb hetzelfde gelezen wat anderen hebben gelezen' aldus Boutahar. 'Ik voel me gevleid als zo'n grotere trainer als Ten Cate zoiets over je zegt. Verder kan ik er niets over zeggen. Ik heb er nog niets van gehoord. Als er contact met me was opgenomen had ik dat wel toegegeven. Ajax is natuurlijk een hele mooie club om voor te spelen.'
pi_42255956
Vraag aan Sethje, hoe ben jij als Brabander bij 410 gekomen? Wat heb je ervoor moeten doen?
pi_42255976
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 02:53 schreef PLAE@ het volgende:

Hehe no comment.
pi_42255994
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:35 schreef De_Ananas het volgende:
Vraag aan Sethje, hoe ben jij als Brabander bij 410 gekomen? Wat heb je ervoor moeten doen?
Hij bezit op bepaalde gebieden bijzondere kwaliteiten
pi_42256026
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:37 schreef devv05 het volgende:

[..]

Hij bezit op bepaalde gebieden bijzondere kwaliteiten
Maar via via dat je dan mensen kent want ik neem aan dat je niet zomaar een seizoenskaart koopt voor 410 en dan meteen met de bus meegaat zonder dat je iemand kent.
pi_42256153
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar via via dat je dan mensen kent want ik neem aan dat je niet zomaar een seizoenskaart koopt voor 410 en dan meteen met de bus meegaat zonder dat je iemand kent.
Geloof dat ie al een beetje op het forum rondhing. Als je er (de juiste) mensen kent gaat het wel makkelijker, maar op zich moet het anders ook nog wel lukken. Gewoon veel zeuren en naar supporterszaken blijven mailen/bellen doet wonderen.
pi_42256220
Ik hoop trouwens op de poule:

Ajax
Club Brugge (thuis)
Palermo (uit)
Hapoel Tel Aviv (thuis)
Tottenham (uit)
pi_42256508
Het is klote voor Ajax, maar er breekt nu wel een interessante periode aan. Ik ben benieuwd hoe ze het verlies van Huntelaar gaan opvangen. Ik denk dat Rosenberg beter in de spits functioneert als Babel. Hij is in ieder geval balvaster, want op dat gebied is Babel nog altijd een drama.
Woo-loo-loo!
pi_42256522
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 11:52 schreef devv05 het volgende:

[..]

Geloof dat ie al een beetje op het forum rondhing. Als je er (de juiste) mensen kent gaat het wel makkelijker, maar op zich moet het anders ook nog wel lukken. Gewoon veel zeuren en naar supporterszaken blijven mailen/bellen doet wonderen.
Maar ook dat je met die gasten mee gaat zuipen enzo, dat je er bij hoort Dat kan toch niet zomaar als buitenstaander (brabander) of wel?
pi_42256680
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 02:48 schreef Sethje het volgende:

[..]

Je was er niet eens bij
[..]

En "gayshit" wat lul je nou man, dat omarmen is alleen maar bij de 410-song en dat vind ik nou juist vet dan. Het is immers het lijflied van 410, en met dat omarmen straal je eenheid uit. Ik vind ook dat je dat niet bij andere songs moet gaan doen, of als het een keer impulsief gebeurt kapot vette sfeer, geen probleem. Dan ziet het er gewoon uit als een vak vol wat helemaal losgaat, vet toch?

Het zitten en springen bij ooooh Ajax amsterdam/owe owe owa was super vet.
Het ging erom dat hij zegt dat het leuk is om te pikken

Ik vind dat omarmt zitten er gewoon niet uitzien, maar dat is mijn mening
  zaterdag 30 september 2006 @ 13:12:49 #100
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_42256941
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:26 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar ook dat je met die gasten mee gaat zuipen enzo, dat je er bij hoort Dat kan toch niet zomaar als buitenstaander (brabander) of wel?
2 Vrienden van me zaten al op 410 vorig jaar. En als je gewoon goede mentaliteit hebt dan komt het allemaal wel goed. Als je f-side boek leest, zitten ook anekdotes bij van mensen met "aparte hobbies" enzo, maar die werden net zo goed geaccepteerd omdat ze er gewoon staan als het moet.

Ik ben naar Kopenhagen gegaan terwijl ik 4 mensen kende ofzo, en nu ken ik bijna alle mensen die mee waren ongeveer, het gaat heel snel, als je er maar bent en relaxt doet en in mijn geval veel bier drinkt. Ik ben ook gewoon een gekke brabo maar ik word ook geaccepteerd, en ik ben nog steeds mezelf, ikpas me niet aan ofzo. Voor de rest zie de post van Devv hij beschrijft het wel goed denk ik.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')