abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 14:47:35 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42232939
Het vorige deel: Zwangerschap en geboorte deel 245

As papa\'s en mama\'s :
26 september 2006: PM-girl
08 oktober 2006: Bass-Miss
11 oktober 2006: Moonah
28 oktober 2006: ik80
3 november 2006: sweaty
9 november 2006: Neuk
9 november 2006: Mibos
17 november 2006: meimeltje en Morpheus_at_work
27 november 2006: Tajno
01 december 2006: chacama
02 december 2006: Mwanatabu
05 december 2006: Applemooz (papa)
09 december 2006: Stiekemurd
16 december 2006: Poemojn
17 december 2006: Suzanna
20 december 2006: Webcrowler (papa)
23 december 2006: Popples en Prowl
30 december 2006: oYo (papa)

2007

*** 8 januari 2007: E.T. en Swetsenegger ***
12 januari 2007: Andrea001
*** 19 januari 2007 Nikky en Tim ***
25 januari 2007: Slaapmeisje
25 januari 2007: Dominique00
31 januari 2007: beefcake en ShaoliN
02 februari 2007: Vivi
05 februari 2007: Ka-Stone
***11 februari 2007: appelsap en Sandertje21***
23 februari 2007: Catootje
07 maart 2007: XXXKarinXXX
10 maart 2007: Minoes
26 maart 2007: Gabberhead
02 april 2007: Ellesje
28 april 2007: Hassanjassan (papa)
29 mei 2007: Marit

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Wil je een nieuw topic openen? Klik hier voor de openingspost.

[ Bericht 1% gewijzigd door E.T. op 02-10-2006 20:22:45 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 14:50:05 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42232997
Hiermee knalde ik 'm dus dicht...
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:56 schreef chacama het volgende:

-knip-

@Sjeen, wat wilde jij doen? Die echo bepalen. Mag nog steeds hoor. Staat op mijn laptop. Dus je kunt hem snel bekijken en je mening geven.... ...fijn he die MOD rechten....
Ik wilde quoten, had alleen het editknopje te pakken...

Limbodansen Is goed joh
  vrijdag 29 september 2006 @ 14:58:12 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42233209
Brrr, het woord knip in de post hierboven doet me even rillen, vreemde associatie!

Zal ik dan maar voor dit topic gaan?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42233257
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:58 schreef PM-girl het volgende:
Brrr, het woord knip in de post hierboven doet me even rillen, vreemde associatie!
LOL.
Zenuwen aan het krijgen?
pi_42233376
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:50 schreef Sjeen het volgende:
Hiermee knalde ik 'm dus dicht...
[..]

Ik wilde quoten, had alleen het editknopje te pakken...

Limbodansen Is goed joh
Ik volg je gedachtekronkels geloof ik echt ff niet -ben ik trouwens niet gewend- hoezo nou, limbodansen....

@B-M, lijkt me ook niets je lief op 6 uur van je af terwijl het eventueel zou kunnen beginnen.....
pi_42233398
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 14:58 schreef PM-girl het volgende:

Zal ik dan maar voor dit topic gaan?
Lijkt me een goed plan!!! Elk topic minimaal 1 beeb!

Ik mis in elk geval Waterfly in de OP, maar volgens mij heeft er in het vorige topic nog iemand zich gemeld. Ben alleen zo goed in namen (NOT), dat ik even kwijt ben wie de gelukkige is.
pi_42233445
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:04 schreef chacama het volgende:

@B-M, lijkt me ook niets je lief op 6 uur van je af terwijl het eventueel zou kunnen beginnen.....
Nu ja, de vroedvrouw en dokter beweren dat als er straks nog niets van opening is en ik deze nacht niks voel de kans bijna onbestaande is dat er zo snel iets zal gebeuren.
En mijn beste vriendin staat paraat. Die hoopt dat het wel gaat beginnen...
  Licht Ontvlambaar vrijdag 29 september 2006 @ 15:12:07 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_42233575
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:04 schreef chacama het volgende:

[..]

Ik volg je gedachtekronkels geloof ik echt ff niet -ben ik trouwens niet gewend- hoezo nou, limbodansen....

Lat lager leggen => limbodansen... tis inderdaad een kronkel
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 15:05 schreef chacama het volgende:

[..]

Lijkt me een goed plan!!! Elk topic minimaal 1 beeb!

Ik mis in elk geval Waterfly in de OP, maar volgens mij heeft er in het vorige topic nog iemand zich gemeld. Ben alleen zo goed in namen (NOT), dat ik even kwijt ben wie de gelukkige is.
Deze Op komt rechtstreeks uit WIKI, mocht iemand erbij willen, gil maar...
pi_42235364
Wat is aanhoudende menstruatiepijn. Dus geen weeen, maar gewoon een constante pijn van nu ca. 5 minuten. Kan dat indaling zijn (ben nu 31 weken).. Want pffff.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:53:14 #10
94046 PM-girl
pi_42236072
Zou kunnen chaca. Ik heb het gehad, nu ietsje erger, maar bij mij is het geen indalingspijn meer!

Trouwens, ik zat net weer eens een blad te lezen over voeding ed in de zwangerschap. Bijvoorbeeld lever, dit met mate ivm aangeboren afwijkingen als gespleten gehemelte. Maar als je kindje al volgroeid is, zoals bij mij, dan loop je daar toch geen risico meer op?
Dingen als rauw vlees blijven natuurlijk risicovol tot het laatst, maar andere dingen misschien alleen de eerste maanden?

Trouwens grappig, hoorde net dat een stel van de oudercursus die we gedaan hebben, hun dochter Arwen hebben genoemd. Wat zullen die gelachen hebben toen ik me destijds voorstelde!
*
pi_42236710
PM-girl, in lever zou teveel Vitamine A zitten. Teveel vitamines is toch nooit goed? Dus ik denk ook niet voor je baby. (ik neem aan dat je het daarom de hele zwangerschap beter niet kunt eten)
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:21:05 #12
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42236724
Geen blaasontsteking hier en net eff heerlijk een uurtje liggen dromen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:21:46 #13
94046 PM-girl
pi_42236739
Vitamine A mag met mate, wat ik ook doe. Maar de gevolgen die daarvan komen zijn dus aangeboren afwijkingen die in de laatste maanden volgens mij niet meer kunnen ontstaan?
*
pi_42236786
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:21 schreef PM-girl het volgende:
Vitamine A mag met mate, wat ik ook doe. Maar de gevolgen die daarvan komen zijn dus aangeboren afwijkingen die in de laatste maanden volgens mij niet meer kunnen ontstaan?
Ja, ik weet het niet precies. Maar ik dacht dat teveel dan gewoon teveel voor je kind zou zijn. (even afgezien van de aangeboren afwijkingen die er zouden kunnen ontstaan.) Misschien heb ik het verkeerd begrepen, het is ook vrij onduidelijk.
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:29:57 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_42236907
Een teveel aan vitamine a is volgens mij voor niemand goed, als volwassene kun je er redelijk ziek van worden, namelijk ernstige hoofdpijn, algehele zwakte, misselijkheid en duizeligheid. Dus ookal is je ongeboren kind al helemaal "af", ik zou het risico van een overdosis niet willen nemen. Maar af en toe lever eten kan geen kwaad hoor, je moet het alleen niet overdrijven.
pi_42237275
Net terug van de HA. Ik vertrouwde het niet en hij ook niet. Gelukkig wel alles goed. Hartje doet het goed, baarmoeder is soepel en de baarmoedermond is nog potdicht. Maar, hij noteert het en geeft het door aan de HAP. Mocht het aanhouden of erger worden dan moet ik meteen bellen. Verder moet ik begin volgende week terug met urnie ivm de blaasontsteking die ik net achter de rug zou moeten hebben. En als ik van het weekend twijfel heb over urine, dan ook HAP bellen. Dus wel opgelucht, maar de pijn is nog niet gezakt. Advies van HA is om veel rust te nemen..... In het kader hiervan is nu op een creatieve manier (lees: half staand, half zittend) het eten aan het koken. En ook voor de zaak gaan we gewoon een oplossing zoeken. Moeder en kind moeten nu op de eerste plaats komen. Het is nog te vroeg.

En inderdaad is teveel vit. A niet goed voor je. Vitamine A breekt het lichaam namelijk niet af. Het wordt opgeslagen. Vit C, plas je bij een teveel ervan uit....
  vrijdag 29 september 2006 @ 17:49:38 #17
94046 PM-girl
pi_42237365
Chacama, goed dat je je ha bezocht hebt! Voel je je ook wat geruster nu?

En over de vitamine a, ik dacht dat het gevolg alleen die afwijkingen waren, maar het kan dus meer zijn! Ja als je niks te doen hebt, moet je je ergens druk over maken!
En stiekem maar ik me ook wel druk om het kindje. Ik voel meerdere keren per dag leven, ook op verzoek zeg maar.
Maar een beetje akelig vind ik het nu wel, overtijd lopen...
Komt misschien ook door mijn moeder, die gisteren zei dat je dat zo goed in de gaten moest houden, het leven. Ze heeft telkens (goedbedoelde) reacties die iets opwekken. Zoals toen er gezegd was dat het kindje 7,5 pond kon zijn. O, heb je dan geen suiker?
Of mijn buik, is die niet te groot? En telkens zulke reacties, op den duur viel het me op. Het is natuurlijk ook spanning ed, maar nu heeft een grotere weerslag.

Chacama, doe je rustig aan?

En Moonah, wat een mooi terrasweer!
*
pi_42237705
Volgens mij loop je officieel pas overtijd na 42 weken. En als jij de baby meerdere keren per dag voelt zit het wel goed hoor. Ben je echt ongerust, bel dan de VK. Maar moeders en anderen kunnen je heel makkelijk op kast krijgen terwijl ze het goed bedoelen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:01:51 #19
108648 cattie
lieve moeder
pi_42237719
PM-girl, bij mij zei de gyn dat medisch gezien je pas na 42 weken overtijd bent. Tussen de 37 en 42 weken is namelijk een normale zwangerschapsduur. Ik hoefde zelfs niet op extra controle toen ik overtijd was, zolang alles oke voelt is er niets aan de hand. Dus: maak je geen zorgen! Puur het feit dat je over de 40 weken heen bent is niets om je zorgen over te maken.

Maar leuk is anders natuurlijk. Veel sterkte nog met de nu echt allerlaatste loodjes!

[ Bericht 11% gewijzigd door cattie op 29-09-2006 18:07:21 ]
pi_42238111
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 17:49 schreef PM-girl het volgende:
Chacama, goed dat je je ha bezocht hebt! Voel je je ook wat geruster nu?

.....

Chacama, doe je rustig aan?

En Moonah, wat een mooi terrasweer!
Ja, wel iets en het is ook gezakt. Nog niet weg, maar wel stukken minder....Doe het zeker rustig aan. Ga dadelijk naar bed. Gewoon rustig liggen en tv kijken.... wel Fleur helpen, maar niet meer actief beneden zijn.
pi_42238215

Dag allemaal

Ik zit hiet op mijn stoeltje, te puffen van de hitte, kromme rug ( want anders trekken de hechtingen zo), nat shirt (lekkage), ijspak in de beha (stuwing ), ik kan mijn enkels weer terugvinden, en ik kan zelfs mijn hechtingen zien, zo voorbij mijn restbuikje. Ik ben nog meer verlief op mijn man (lieve berichtjes heeft hij geplaatst ) en het allerbelangrijkste: ik heb een nieuwe liefde. Ze is de allerliefste allermooiste baby, en ze ruikt het allerlekkerst (klopt het trouwens dat babietjes ook een zweem van ammonialucht om zich heen hebben? ).

Terug uit het ziekenhuis. Het was ook gelijk de dag van de kraamtranen, wat is het fijn om weer thuis te zijn, en nu echt een gezin te gaan vormen. En wat is het moeilijk om elke avond afscheid te nemen van je man, die dan alleen naar huis gaat....
Maar verder vond ik het niet tegenvallen, bevallen in het ziekenhuis.

voorstuk thuis hebben jullie kunnen lezen
in het ziekenhuis, CTG, was oké, daarna inwendig onderzoek door een heel rustige verloskundige, die alles netjes uitlegde. Al 3 cm, dat gaf moed.
Toen naar de verloskamers, en ik ben maar onder de douche gegaan. Voelde goed, kon het goed opvangen, en heb een half uur er gestaan. Toen vond ik het wat benauwd worden.
had een bed gekregen, zodat hij nog wat kon dutten. Ik was toch in mezelf gekeerd. Volgende uur was naar. Daarna toch maar weer onder de douche, de vk wilde nog niet echt aan pijnstilling, omdat als het snel ging, het kindje ook een tik mee zou krijgen. Dus eerst nog het verloop bekijken. Na uur onder de douche, nieuw onderzoek om 17.00. Navelstreng voor uitgang. Wsl geen natuurlijke bevalling. We gingen nog wachten op 2nd opinion van de gyn, die al onderweg was voor een ander geval (topdrukte die nacht) Ondertussen kreeg ik al een katheter en lag ik aan de CTG, dus ik kon niet meer staan, maar liggend kon ik de weeën, die al voor niets leken te zijn, echt bijna niet opvangen. De gyn kwam, deed inwendig onderzoek (Hop, vingers naar binnen tijdens een wee - ik heb op hem gemopperd ) en kwam tot dezelfde conclusie. Omdat de vliezen nog niet waren gebroken (dat was goed) kreeg ik voorrang en mocht ik binnen 10 minuten naar de OK. weg voor een groen pakje, ik kreeg nog een infuus. ( en ik ben er deze week achter gekomen dat ik niet goed tegen prikken enzo kan ) en toen naar de OK. Weeën in de lift, weeën op de operatietafel voor de ruggeprik (ik heb de hand van de anaestesist fijngeknepen) en toen had ik de prik te pakken. Aaaaaaaaahhhh, dat voelde heel goed. Maar toen ik lag, en ze begonnen, toen voelde ik nog wat. Klopt dat wel, dit doet zeer! riep ik nog. Eerst gingen ze nog even door, en daarna legden ze mijn hoofd lager, zodat de 'prik' nog wat hoger kon komen (wsl te laag geprikt) Hielp niet echt, dus kreeg ik zuurstof en lachgas, en toen raakte ik weg, maar wel bewust. Ik voelde me 'weggaan' van en iedereen, en ik kon ze niet waarschuwen, niets zeggen, en ik wist niet of ik wel terug kon komen. Het leek een eeuwigheid te duren, maar toen voelde ik mezelf met dezelfde vaart weer terugkomen. En toen zag ik , en die zei: het is een meisje. Natuurlijk is het een meisje. Vanzelfsprekend, altijd al gedacht . En daar lag ze ergens, rechts, om gecontroleerd te worden. Daarna even kunnen kijken, snuffelen, en toen een eeuwigheid in de verkoever. Daarna naar de kraamafdeling, en daar was ze, ik kreeg haar bloot op mij, en toen maar kijken Helemaal verbaasd. Zo klein, die haartjes, dat ontzettend ronde bolletje... voordeel van een stuit en een ks

En nu zijn we 3 dagen verder. Ze huilt weinig, slaapt veel, drinkt, poept, plast, alles gaat prima. Ze is heel zoet. Het ziekenhuis was prima, ze waren zo lief en behulpzaam, en de kamergenoot die ik had was ook erg lief.

Vandaag thuisgekomen, en gehuild vanwege de versiering, gehuild vanwege mijn eigen bed, gehuild omdat ik geen knopje meer heb om rechtop te komen, gehuild omdat het zo eng is, alles alles alles. Het is teveel! Maar wel geweldig.
We krijgen nog, met vandaag erbij, 6 halve dagen kraamzorg (meevaller) Ze lijkt aardig, en behulpzaam, en ze legt duidelijk uit. En nu zijn we even op onszelf, ik kruip zo bij in bed, eindelijk!

Ik ben trouwens blij dat ik het wel geprobeerd heb, de bevalling. Heb ook niet het gevoel dat ik uitgeput was door de weeën, en Eva heeft zélf aangegeven dat ze er klaar voor was, dat vond ik heel belangrijk.

Iedereen erg bedankt voor de reacties. Kozakken, dank voor de kaart, ik was helemaal verbaasd dat je mij gevonden had. Sorry, PM, dat ik je datum gejat heb. Nu jij snel ook hoor! Nieuwe zwangeren, gefeli!

nu eerst mijn meloenen borsten ontdooien
Eva
pi_42238364
Linda, wat fijn dat je weer thuis bent!
Best een heftig verhaal maar je klinkt alsof het allemaal wel meeviel. Knap hoor.
En wat klink je gelukkig en vrolijk.
  vrijdag 29 september 2006 @ 18:34:28 #23
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_42238402
Een meisje!

Ik wens je alle geluk van de wereld, Lin! Mooi dat je alles zo relativeerd. Het geluk kwijlt van je post af!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_42238806
Linda, fijn te lezen dat alles goed verlopen is. Nu lekker genieten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42238972
linda veel geluk met je kleine meid en geniet maar lekker van haar.
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')