Dag allemaal
Ik zit hiet op mijn stoeltje, te puffen van de hitte, kromme rug ( want anders trekken de hechtingen zo), nat shirt (lekkage), ijspak in de beha (stuwing
![]()
), ik kan mijn enkels weer terugvinden, en ik kan zelfs mijn hechtingen zien, zo voorbij mijn restbuikje. Ik ben nog meer verlief op mijn man (lieve berichtjes heeft hij geplaatst
![]()
) en het allerbelangrijkste: ik heb een nieuwe liefde. Ze is de allerliefste allermooiste baby, en ze ruikt het allerlekkerst (klopt het trouwens dat babietjes ook een zweem van ammonialucht om zich heen hebben?
![]()
).
Terug uit het ziekenhuis. Het was ook gelijk de dag van de kraamtranen, wat is het fijn om weer thuis te zijn, en nu echt een gezin te gaan vormen. En wat is het moeilijk om elke avond afscheid te nemen van je man, die dan alleen naar huis gaat....
Maar verder vond ik het niet tegenvallen, bevallen in het ziekenhuis.
voorstuk thuis hebben jullie kunnen lezen
in het ziekenhuis, CTG, was oké, daarna inwendig onderzoek door een heel rustige verloskundige, die alles netjes uitlegde. Al 3 cm, dat gaf moed.
Toen naar de verloskamers, en ik ben maar onder de douche gegaan. Voelde goed, kon het goed opvangen, en heb een half uur er gestaan. Toen vond ik het wat benauwd worden.
![]()
had een bed gekregen, zodat hij nog wat kon dutten. Ik was toch in mezelf gekeerd. Volgende uur was naar. Daarna toch maar weer onder de douche, de vk wilde nog niet echt aan pijnstilling, omdat als het snel ging, het kindje ook een tik mee zou krijgen. Dus eerst nog het verloop bekijken. Na uur onder de douche, nieuw onderzoek om 17.00. Navelstreng voor uitgang.
![]()
Wsl geen natuurlijke bevalling. We gingen nog wachten op 2nd opinion van de gyn, die al onderweg was voor een ander geval (topdrukte die nacht) Ondertussen kreeg ik al een katheter en lag ik aan de CTG, dus ik kon niet meer staan, maar liggend kon ik de weeën, die al voor niets leken te zijn, echt bijna niet opvangen. De gyn kwam, deed inwendig onderzoek (Hop, vingers naar binnen
![]()
tijdens een wee - ik heb op hem gemopperd
![]()
) en kwam tot dezelfde conclusie. Omdat de vliezen nog niet waren gebroken (dat was goed) kreeg ik voorrang en mocht ik binnen 10 minuten naar de OK.
![]()
weg voor een groen pakje, ik kreeg nog een infuus. ( en ik ben er deze week achter gekomen dat ik niet goed tegen prikken enzo kan
![]()
) en toen naar de OK. Weeën in de lift, weeën op de operatietafel voor de ruggeprik (ik heb de hand van de anaestesist fijngeknepen) en toen had ik de prik te pakken. Aaaaaaaaahhhh, dat voelde heel goed.
![]()
Maar toen ik lag, en ze begonnen, toen voelde ik nog wat. Klopt dat wel, dit doet zeer! riep ik nog. Eerst gingen ze nog even door, en daarna legden ze mijn hoofd lager, zodat de 'prik' nog wat hoger kon komen (wsl te laag geprikt) Hielp niet echt, dus kreeg ik zuurstof en lachgas, en toen raakte ik weg, maar wel bewust. Ik voelde me 'weggaan' van
![]()
en iedereen, en ik kon ze niet waarschuwen, niets zeggen, en ik wist niet of ik wel terug kon komen. Het leek een eeuwigheid te duren, maar toen voelde ik mezelf met dezelfde vaart weer terugkomen. En toen zag ik
![]()
, en die zei: het is een meisje. Natuurlijk is het een meisje. Vanzelfsprekend, altijd al gedacht
![]()
. En daar lag ze ergens, rechts, om gecontroleerd te worden. Daarna even kunnen kijken, snuffelen, en toen een eeuwigheid in de verkoever. Daarna naar de kraamafdeling, en daar was ze, ik kreeg haar bloot op mij, en toen maar kijken
![]()
Helemaal verbaasd. Zo klein, die haartjes, dat ontzettend ronde bolletje...
voordeel van een stuit en een ks En nu zijn we 3 dagen verder. Ze huilt weinig, slaapt veel, drinkt, poept, plast, alles gaat prima. Ze is heel zoet. Het ziekenhuis was prima, ze waren zo lief en behulpzaam, en de kamergenoot die ik had was ook erg lief.
Vandaag thuisgekomen, en gehuild vanwege de versiering, gehuild vanwege mijn eigen bed, gehuild omdat ik geen knopje meer heb om rechtop te komen, gehuild omdat het zo eng is, alles alles alles. Het is teveel! Maar wel geweldig.
We krijgen nog, met vandaag erbij, 6 halve dagen kraamzorg (meevaller) Ze lijkt aardig, en behulpzaam, en ze legt duidelijk uit. En nu zijn we even op onszelf, ik kruip zo bij
![]()
in bed, eindelijk!
Ik ben trouwens blij dat ik het wel geprobeerd heb, de bevalling. Heb ook niet het gevoel dat ik uitgeput was door de weeën, en Eva heeft zélf aangegeven dat ze er klaar voor was, dat vond ik heel belangrijk.
Iedereen erg bedankt voor de reacties. Kozakken, dank voor de kaart, ik was helemaal verbaasd dat je mij gevonden had. Sorry, PM, dat ik je datum gejat heb. Nu jij snel ook hoor! Nieuwe zwangeren, gefeli!
nu eerst mijn meloenen borsten ontdooien