Je bent Stargate fan, helemaal normaal zou ik je niet willen noemen in ieder geval.quote:
nee, maar het omgekeerde (ze zijn er nog te klein voor) is ook geen argument om hem/haar daarom NIET te laten gaan. ik vind 4 dagen per week zelf trouwens ook erg veel hoor. dan is het gewoon meer dan de helft van de week, en dat is voor mij wel een (gevoelsmatige) grens.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:48 schreef Moonah het volgende:
En nee, 'samen' spelen zal altijd wel íets opleveren. Maar dat doet die van mij dan maar met kinderen van vriendinnen. Ik vind het iig geen argument om je kind daarom naar een KDV te brengen.
tsk, moet jij zeggen. ik heb 't veel te druk eigenlijk om op je verhaal in te gaan maar ik MOEST nu wel even!quote:Waarom kom jij nou net dit topic binnen vallen als ik op het punt sta iets anders te gaan doen?![]()
![]()
Oké, dan ga ik me nú optutten om naar het terras te gaan.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:51 schreef bixister het volgende:
tsk, moet jij zeggen dat laatste. ik heb 't veel te druk eigenlijk om op je verhaal in te gaan maar ik MOEST nu wel even!![]()
het enige wat ik daar ouderwets aan vind is het feit dat alleen je vrouw thuis lijkt te moeten blijven. waarom jijzelf niet?quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:51 schreef Havoc het volgende:
Noem me ouderwets maar ik zou zelfs nog kleiner gaan wonen om zonder het salaris van mijn vrouw rond te komen zodat zij thuis kan blijven bij mijn dochter.
Graag zelfs, onze situatie leent zich daar alleen niet voor.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:55 schreef bixister het volgende:
[..]
het enige wat ik daar ouderwets aan vind is het feit dat alleen je vrouw thuis lijkt te moeten blijven. waarom jijzelf niet?
Ik snap de 'daarom' geloof ik niet helemaal.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:52 schreef dwarfs het volgende:
Daarom zouden opa en oma dan maar niet mogen oppassen en moet het kind naar een externe opvang, wat mij dus echt helemaal niets lijkt.
Dit is dus een keuze die je zelf maakt! Wil je in en groot huis met een dure hypotheek wonen ten koste van je kind. Dat is wat je m.i. moet afvragen. Je kunt ook kleiner gaan wonen en minder lux leven.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:14 schreef Jarno het volgende:
Het is natuurlijk ook wel een luxe als je uberhaupt kúnt kiezen of je thuis wilt blijven of niet. Kun je wel heel principieel over gaan doen, maar de huur of hypotheek zal ook betaald moeten worden.
Laten we eerlijk zijn.... zo gaat het niet met onze jeugd. Normen en waarden vervagen en dat komt m.i. ook door dit soort ontwikkelingenquote:Op vrijdag 29 september 2006 14:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
[..]
Ach kom, uitzonderingen?! Dan moeten er toch ondertussen heel wat verknipte zieltjes rondlopen als het allemaal zo dramatisch zou zijn.
Mijn idee!quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:51 schreef Havoc het volgende:
Noem me ouderwets maar ik zou zelfs nog kleiner gaan wonen om zonder het salaris van mijn vrouw rond te komen zodat zij thuis kan blijven bij mijn dochter.
Je reactie slaat niet op de geqoute tekst. Ik respecteer de mening van de opa en oma. Maar mijn ouders willen wel dus waarom zou dat dan niet mogelijk mogen zijn?quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap de 'daarom' geloof ik niet helemaal.
Ik snap wél dat opa en oma het niet zien zitten om na alle zorgen voor het eigen gezin al die jaren weer aan het gezin van hun kinderen vast te zitten... leuk als opa en oma willen, maar als ze niet willen, moeten ze niet het gevoel krijgen dat ze hun kleinkind tekort doen omdat er na papa en mama niemand is die zoveel van het kind houdt.
Onafhankelijk onderzoek in landen waar kinderopvang al jaren geaccepteert is toont aan dat het wel degelijk goed is. Kinderen worden socialer, taalvaardiger en zelf redzamer. Mbt hechting is er geen enkel probleem, de kinderen zijn WEL makkelijker in negatief aandacht vragen, maar minimaal. Er zijn geen (lange termijn) statistische verschillen in gedragsproblemen bij 'opvang-kindjes' en 'mama-kindjes'.quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik ben me er heel goed van bewust dat ik een wat zwart/wit visie heb hoor.
Ik bedoel ook niet te beweren dat kinderen van 1 dagje KDV verknipt zouden raken hoor.
Zeker niet. En nood breekt wet. Maar 3 maanden 'oud' en een aantal (3? 4?) dagen KDV... Nee, dat doet imo een kind geen goed.
wie zegt dan dat dat niet mogelijk is? dat is precies wat al 3 mensen hier zich afvragen.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:42 schreef dwarfs het volgende:
Je reactie slaat niet op de geqoute tekst. Ik respecteer de mening van de opa en oma. Maar mijn ouders willen wel dus waarom zou dat dan niet mogelijk mogen zijn?
Ik denk dat zijn vrouw het dan niet leuk vind. Of haar ouders, of beide...quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:52 schreef bixister het volgende:
[..]
wie zegt dan dat dat niet mogelijk is? dat is precies wat al 3 mensen hier zich afvragen.
Mwoa, als je in je eentje voor een kind moet zorgen bijv. heb je al gauw weinig keus.quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:31 schreef dwarfs het volgende:
[..]
Dit is dus een keuze die je zelf maakt! Wil je in en groot huis met een dure hypotheek wonen ten koste van je kind. Dat is wat je m.i. moet afvragen. Je kunt ook kleiner gaan wonen en minder lux leven.
Dat zeg jij he, niet ik (zie je eigen openingspost).quote:Op vrijdag 29 september 2006 22:42 schreef dwarfs het volgende:
Je reactie slaat niet op de geqoute tekst. Ik respecteer de mening van de opa en oma. Maar mijn ouders willen wel dus waarom zou dat dan niet mogelijk mogen zijn?
Dat zeg ik dus niet, iets beter lezenquote:Op vrijdag 29 september 2006 23:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
[..]
Dat zeg jij he, niet ik (zie je eigen openingspost).
Wat zeg je hier dan wel? Want ik lees hetzelfde als Miss_Dynastie...quote:Haar ouders hebben aangegeven dat ze dat absoluut niet zien ziitten, mijn ouders daarentegen wel. Daarom zouden opa en oma dan maar niet mogen oppassen en moet het kind naar een externe opvang, wat mij dus echt helemaal niets lijkt.
Noem mij een slecht wetenschapper, maar ik heb zelf genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan en gelezen om er niet ál te veel waarde aan te hechten. Voor elk bewezen onderzoek is een tegenonderzoek aan te halen/ te doen om bijna exact het tegenovergestelde te bewijzen. Ligt maar net aan de vraagstelling, opzet vh onderzoek en interpratie vd gegevens. Ik vind dergelijke 'bewijzen' (zéker op het sociaal wetenschappelijke vlak) altijd zeer betrekkelijk.quote:
Neuh, is niet gebaseerd op egoisme in mijn geval. Wél op een heel duidelijke visie/overtuiging.quote:De veronderstelling dat het slecht is voor het kind lijkt dus meer gebaseerd op het egoisme van de ouder dan op de daadwerkelijke ontwikkeling van het kind.
Mjah, maar onderzoeken uit scandinavie, uk en amerika die allemaal min of meer hetzelfde aantonen gaan toch op een patroon lijkenquote:Op zaterdag 30 september 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Noem mij een slecht wetenschapper, maar ik heb zelf genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan en gelezen om er niet ál te veel waarde aan te hechten. Voor elk bewezen onderzoek is een tegenonderzoek aan te halen/ te doen om bijna exact het tegenovergestelde te bewijzen. Ligt maar net aan de vraagstelling, opzet vh onderzoek en interpratie vd gegevens. Ik vind dergelijke 'bewijzen' (zéker op het sociaal wetenschappelijke vlak) altijd zeer betrekkelijk.
Jaja, weer kort door de bocht, ik weet het...
JOUW visie, dus egoisme. Dat is trouwens niet per definitie slechtquote:Neuh, is niet gebaseerd op egoisme in mijn geval. Wél op een heel duidelijke visie/overtuiging.
Tja, ik zie om mij heen dat kinderen die wel naar het KDV gaan inderdaad voorlopen in taalontwikkeling en sociaal gedrag. Mijn persoonlijke beleving onderbouwt de diverse wereldwijde onderzoeken.quote:En ja, die verschilt van persoon tot persoon. Ieder heeft zijn eigen motivaties en beweegredenen om al dan niet te kiezen voor KDV. En ik probeer écht om die te respecteren...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |