Algemeen Dagblad:
Jaap uit de Gouden Kooi in de Reeuwijkse discotheek Citylife.FOTO MARTIN DROOGPubers wild van Terror Jaap
Door SERENA HOFMAN
REEUWIJK - Het is toch 'focking niet normaal', wat Terror Jaap teweeg brengt in de Reeuwijkse discotheek Citylife. Als de Gouden Kooi miljonair rond half drie 's nachts binnenkomt en de ene oerkreet na de andere uitstoot, gaan de aanwezige jongeren helemaal los.Figuurlijk dan, want wie rond twee uur nog geen plekje bij het podium heeft bemachtigd, kan de hoop op een beetje uitzicht wel vergeten. Degenen die wel dichtbij zijn gekomen, kunnen geen stap verzetten. Handen in de lucht en springen maar. Citylife is veranderd in een krioelende massa van bezwete puberlijven, in combinatie met biertjes en filmende mobieltjes.
,,We want King Jaap,'' scandeert het publiek ongeduldig. Het is bijna Jaap-tijd en de carnavalhits die de DJ aan elkaar mixt, gaan volkomen aan de massa voorbij. Portiers hebben ondertussen hun handen vol aan een stelletje meiden, wie de druk van het wachten wellicht iets te veel wordt: vlak bij de bar op de begane grond, vliegen ze elkaar in de haren.
Daar is hij dan eindelijk: King Jaap schreeuwt in zijn microfoon 'Reeuwijk de gekste' en bestormt het podium. De geluidsband met 'focking niet normaal' wordt gestart en de miljonair begint aan zijn act. Terror Jaap is niet te houden: hij schudt met zijn hoofd, waggelt van links naar rechts over het podium en raakt de uitgestoken handen van het publiek aan. De villabewoner lijkt zijn microfoon bijna in te slikken, terwijl hij zijn handen in de lucht steekt en een van zijn oerkreten richting een groepje uitgelaten jongens slingert.
,,Hij is wel echt dik hé,'' zegt Manon Dijkshoorn (16) uit Driebruggen. ,,Daarom moet ik ook zo om hem lachen.'' Vriendin Melanie Hoogendoorn uit Waarder trekt haar neus op: ,,Volgens mij kan Jaap beter 'Sonja Bakker doen', niet normaal hoe groot-ie is.'' De meiden staan samen met de eveneens 16-jarige Anneloes van der M. uit Waarder, af te koelen in de gang achter de garderobe. Ze komen vaker in Citylife, maar zijn vanavond wel speciaal voor Jaap gekomen. ,,Maar eigenlijk kijk ik niet zo vaak naar de Gouden Kooi,'' zegt Anneloes. ,,Als ik mag kiezen: geef mij Huub dan maar. Die is knapper dan Jaap.''
Binnen heerst nog steeds een uitzinnige sfeer. ,,Kom op, stelletje teringlijers'', schreeuwt de kolossale miljonair inmiddels. De rest van zijn tekst is min of meer onverstaanbaar. Dat lijkt het Citylife-publiek niets te kunnen schelen: ,,Japie, Japie, Japieoo,'' juichen ze nu in koor. Nadat Terror Jaap een tweede liedje heeft 'gezongen', houdt de miljonair het voor gezien. Hij jaagt een deel van het publiek nog één keer de stuipen op het lijf, door voorover te buigen en zijn mond open te trekken, maar dan is hij weg.
De dansvloer loopt vervolgens snel leeg, hier en daar ligt een besmeurde knuffel, die het podium niet heeft gehaald. Veel jongeren lijken verkoeling in de gang te zoeken, of gaan op zoek naar King Jaap, die volgens de DJ ergens achter een bar te vinden is. Maar de miljonair van niet geringe omvang lijkt van Reeuwijkse bodem verdwenen te zijn.
,,Dat valt me wel een beetje van hem tegen,'' zegt Danny Groeneveld (16) uit Gouda. Op zijn hoofd staat de rieten cowboyhoed die de miljonair tijdens zijn optreden het publiek in gooide. ,,Eigenlijk ving iemand anders 'em, maar die hield niet goed vast,'' lacht Danny. ,,Ik zou wel eens willen weten wat die Jaap nou echt van zichzelf vindt. Zijn gedrag is grappig, maar als ík hem was, zou ik me dus wel kapot schamen.''
[ Bericht 0% gewijzigd door Danny op 30-04-2010 22:50:47 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."