Wat is er gebeurd met "Partij van de Allochtoon"? Komt dat even niet meer zo goed uit?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:05 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Racistische bedoel jij.
Maargoed voor Talpa is dit weer een hele vette gratis reclame. De GoudenKooi wordt medemogelijk gemaakt door de BlankePolitiekCorrecte PvdA
* Ze is niet alleenstaand, ze heeft een vriend die schijnbaar zo goed met de kinderen omgaat dat ze hem papa noemen. Of hij dat wel of niet hun natuurlijke vader is, boeit me niet (zeker niet deze tijd waarin het sterft van gemengde gezinnen). Als die kinderen hem als vaderfiguur zien en accepteren is hij gewoon de vader, klaar! Die vriend woont nu bij die kinderen en heeft hulp van haar 2 zussen die zelf ook moeder zijn. Dat die kinderen er dus niet alleen voorstaan en er goed voor ze gezorgd wordt is dus geen issue, wat mij betreft.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:13 schreef Gert het volgende:
Het is misschien niet helemáál fair, maar toch ook wel heel begrijpelijk dat dit zich focust op Natasia, omdat zij het meest extreme voorbeeld is: alleenstaande moeder, kind dat een zeer ingrijpende operatie achter de rug heeft, de jongste kinderen van alle deelnemers, en als klap op de vuurpijl zielige beelden van een huilend kindje op TV.
Waarom denk jij dan, Day? Vermoed je racistische motieven? Ik zie eigenlijk alleen die eikel van een dracula100 maar op die toer gaan.
Maar hij woonde niet eens bij ze in, dat is toch een ander verhaal.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:37 schreef Day het volgende:
[..]
* Ze is niet alleenstaand, ze heeft een vriend die schijnbaar zo goed met de kinderen omgaat dat ze hem papa noemen.
.... met je eens hoor, zoals in diverse andere topics die nog gemerged gaan worden te lezen is.quote:Maar het gaat mij wel te ver om daar maar te gillen: ontaarde moeder, haal die kinderen bij haar weg!
Blijft nog altijd heel wat anders dan een jaar.... of misschien jaren in dat huis te gaan zitten.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 13:47 schreef Day het volgende:
[..]
Feit blijft dat de meeste Kamerleden mét kinderen mininaal 3 dagen per week in Den Haag verblijven en hun kinderen dus ook niet zien. Sharon Dijksma van de PvdA bvb. brengt maar 1 dag in de week écht met haar zoon door en dat is de zondag. Op maandag is ze ook thuis, maar is wel aan het werk. Op zaterdagen loopt ze congressen/bijeenkomsten/activiteiten van verenigingen af (zoon gaat alleen mee als het informeel is). Op dinsdag, woensdag en donderdag woont ze alleen in Den Haag. (BRON: VIVA, week 33)
Persoonlijk snap ik ook niet wat al die ouders (dus niet alleen Natasia) in dat huis doen, maar de politici zijn wel de laatste die er wat over mogen zeggen!
We hebben Natasia hem 'papa' horen noemen ja. Geen idee of de kinderen dat al hebben overgenomen. Aangezien hij nog niet eerder bij Natasia en de kids heeft ingewoond, lijkt me dat héél sterk.quote:* Ze is niet alleenstaand, ze heeft een vriend die schijnbaar zo goed met de kinderen omgaat dat ze hem papa noemen. Of hij dat wel of niet hun natuurlijke vader is, boeit me niet (zeker niet deze tijd waarin het sterft van gemengde gezinnen).
De andere ouders zijn Angelique en Nicolaas... en hun kinderen schijnen niet bij ze te wonen.quote:Maar wat de doorslag heeft gegeven zijn de beelden op tv. We hebben allemaal het afscheid van Natasia en haar kinderen kunnen zien. Maar wie zegt dat het afscheid van de andere ouders en hun kids niet net zo dramatisch is geweest of niet net zo'n impact op hun kinderen heeft gehad? (moet ik er wel bij zeggen dat ik het afscheid van Nicolaas en Angelique niet heb gezien)
Omdat, voor zover ik heb begrepen, de kinderen dus niet bij Nicolaas en Angelique wonen. Die van Natasia wonen dus wel bij haar.quote:Ik vermoed dat er hier wel een aantal reacties komen vanuit rascistische motieven (ik heb er wel meer gelezen dan die van Dracula100). Wat ik vooral opvallend vind is dat de meeste negatieve reacties richting Natasia zijn en dat zet me wel aan het denken, ja.
Wat me vooral erg opviel is dat ze gisteren op tv even in de camera met haar kinderen 'sprak' en zei: "eigenlijk mis ik jullie toch wel een beetje"quote:Overigens blijf ik zeggen dat ik het zelf niet zou doen en het écht niet snap. Maar dat geldt wat mij betreft voor álle ouders. Als je wegens ziekte een tijdlang niet voor je kinderen kunt zorgen is het wat anders, maar zo lang weggaan alleen maar omdat je de kans maakt (dus nog niet eens zeker weet) om geld te winnen, zou voor mij not done zijn.
Maar het gaat mij wel te ver om daar maar te gillen: ontaarde moeder, haal die kinderen bij haar weg!
Het gaat toch over je kinderen (jaren) achterlaten? Hoezo is dit dan een ander kaliber? Als Sharon nog jaren in de politiek zit (wat ik vermoed) ziet haar kind haar dus jaren maar 1 á 2 dagen in de week. Maakt haar dat een betere moeder dan Natasia?quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:48 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Blijft nog altijd heel wat anders dan een jaar.... of misschien jaren in dat huis te gaan zitten.
Zoveel dagen zonder je kind zoals die politici dan doen vind ik ook een slechte zaak, maar blijft toch van een heel ander kaliber.
Sorry Scan, had je post vernaggeld!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:53 schreef scanman01 het volgende:
De andere ouders zijn Angelique en Nicolaas... en hun kinderen schijnen niet bij ze te wonen.
Kinderen zeiden ook 'papa' gisteren op tv.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:53 schreef scanman01 het volgende:
Op donderdag 5 oktober 2006 15:37 schreef Day het volgende:
[..]
We hebben Natasia hem 'papa' horen noemen ja. Geen idee of de kinderen dat al hebben overgenomen. Aangezien hij nog niet eerder bij Natasia en de kids heeft ingewoond, lijkt me dat héél sterk.
-
*
Pardon? Was sarcastisch bedoeld. Ik dacht dat er dat wel dik bovenop lag.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:56 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De ware aard van de PvdA komt langzaam maar zeker naar boven op momenten dat het er op aan komt.....![]()
Als Natasia ieder weekend naar huis had gemogen om 2 of 3 dagen bij haar kinderen te zijn, om vervolgens iedere keer weer terug te gaan naar de gouden kooi, zou het ongeveer hetzelfde zijn. Zie je het verschil met hoe het werkelijk is? Vandaar dat ik het dus van een heel ander kaliber vind.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:02 schreef Day het volgende:
[..]
Het gaat toch over je kinderen (jaren) achterlaten? Hoezo is dit dan een ander kaliber?
Ik zou het in beide gevallen niet doen, maar in het geval van Angelique en Nicolaas blijven de kinderen tenminste achter bij de vader of de moeder. In het geval van Natasia gaat het toch om een vriend, met wie ze niet eens samenwoonde. En die geeft ze nu het grootste deel de verantwoording van de opvoeding van haar kinderen. Iemand die ze dus net een jaar kent. Ik neem niet aan dat die zus bij haar vriend in huis gaat wonen, dus het zal toch allemaal op zijn schouders terecht komen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:16 schreef Day het volgende:
Maar goed, ook al wonen de kinderen van Nicolaas en Angelique niet bij ze, dan hebben ze toch wel de 'verplichting' om de tijd die ze met hun kinderen hebben (weekenden?) beschikbaar te zijn, want ze zien ze dan toch al verdomde weinig.
hmz, ik denk dat je daar een denkfout maakt, de kans dat zij haar opleiding afmaakt is in de kooi groter dan thuis, waar je pas aan leren toekomt als de kids op bed liggen en zelfs dan moet je nog maar afwachten of ze lief gaan slapen etc etc .. zoiets is al moeilijk als je wel makkelijk leert, als je moeite hebt dingen in je kop te krijgen is het vrijwel ondoenlijk ..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:51 schreef Isabeau het volgende:
En vergeet niet dat ze 10.000 euro in dit project heeft gepompt. Voor dat geld kan ze sowieso wel een uitstekende opleiding gaan volgen, daar heeft ze DGK niet voor nodig. Maar ze stopt het geld in een project wat ze niet gaat volbrengen. Het zal mij heel erg verbazen als Natasia het een jaar uithoudt.
Ik kan me vergissen, maar dít is volgens mij de discussie niet.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:07 schreef dracula100 het volgende:
Ik reageer niet uit rasisme al lijkt dat zo, ik wordt er alleen moe van dat het weer een zwarte is.
Natuurlijk zit er ook uitschot bij de nederlanders ook daar reageer ik op, ook de tokkies en anderen die zich niet aanpassen dienen aangepakt te worden, wat ik aan wil geven is dat het zo voorspelbaar is en wel degelijk met kleur en cultuur te maken heeft.
Positief zijn de Iranezen in ons land, hoogopgeleid weinig werkloosheid dus wat mij betreft welkom, zolang je geen misbruik maakt van onze cultuur heb ik respect voor je.
Chinezen, Vietnamezen behouden in grote mate hun gewoontes taal enz maar veroorzaken geen overlast.
Antillianen, Marokanen helaas een groot deel wel.
Nogmaals al ben je groen, gedraag je naar de normen en waarden van het land/buurt waar je woont, heb je daar veel moeite mee verkassen.
Ik vind het nogal verschil uitmaken of je je kinderen drie maanden achterlaat of minimaal 1 jaar. Drie maanden kan ik me nog wel in vinden maar een jaar of zelfs langer? Nee, sorry maar dat valt gewoon niet te verkopen aan je kinderen. Zoals ik in het begin van dit topic al schreef mag de dame van mij uit de ouderlijke macht ontzet worden. En daar blijf ik bij.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:11 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik kan me vergissen, maar dít is volgens mij de discussie niet.
Overigens zie ik het probleem ook niet zo. Geloof me dat het voor een moeder die zo intensief met haar kinderen is omgegaan écht wel pijn in het hart heeft als ze ze achterlaat. Maar ik ben ervan overtuigd dat ze het doet om hén een betere toekomst te bezorgen. Wie zijn wij om te zeggen hoe een ander het moet doen?
Trouwens, Sabrina in het BB huis is moeder van een kind van 6, kinderen van die leeftijd hebben hun moeder erg hard nodig en zij heeft haar dochter bij opa en oma geparkeerd. En in BB is er geen enkel contact met de buitenwereld. Waar is de PvdA in dát geval?
Maar met contactpunten hoeft er geen 3 maanden voorbij te gaan zonder dat ze ze kan zien, verder is er in BB helemaal geen contact en in DGK nog telefonsisch af en toe en onbeperkt schriftelijk.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 19:52 schreef Mike1964 het volgende:
[..]
Ik vind het nogal verschil uitmaken of je je kinderen drie maanden achterlaat of minimaal 1 jaar. Drie maanden kan ik me nog wel in vinden maar een jaar of zelfs langer? Nee, sorry maar dat valt gewoon niet te verkopen aan je kinderen. Zoals ik in het begin van dit topic al schreef mag de dame van mij uit de ouderlijke macht ontzet worden. En daar blijf ik bij.
Ja dat is leuk, een papieren moeder die af en toe eens opbelt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 20:12 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Maar met contactpunten hoeft er geen 3 maanden voorbij te gaan zonder dat ze ze kan zien, verder is er in BB helemaal geen contact en in DGK nog telefonsisch af en toe en onbeperkt schriftelijk.
klinkt toch wel wat racistisch hoor..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 18:07 schreef dracula100 het volgende:
Ik reageer niet uit rasisme al lijkt dat zo, ik wordt er alleen moe van dat het weer een zwarte is.
ja wat is het nou, er zit ook uitschot bij de nederlanders, maar het heeft wel degelijk met kleur en cultuur te maken? Wat hebben kleur en cultuur trouwens met elkaar te maken?quote:Natuurlijk zit er ook uitschot bij de nederlanders ook daar reageer ik op, ook de tokkies en anderen die zich niet aanpassen dienen aangepakt te worden, wat ik aan wil geven is dat het zo voorspelbaar is en wel degelijk met kleur en cultuur te maken heeft.
en hun cultuur dan? heb jij daar dan ook respect voor?quote:Positief zijn de Iranezen in ons land, hoogopgeleid weinig werkloosheid dus wat mij betreft welkom, zolang je geen misbruik maakt van onze cultuur heb ik respect voor je.
maar echt ook een heeeeel groot deel niet hoor!quote:Chinezen, Vietnamezen behouden in grote mate hun gewoontes taal enz maar veroorzaken geen overlast.
Antillianen, Marokanen helaas een groot deel wel.
jamaar.... wat moeten we dan met al die nederlanders die zich niet aanpassen?quote:Nogmaals al ben je groen, gedraag je naar de normen en waarden van het land/buurt waar je woont, heb je daar veel moeite mee verkassen.
Ik reageer zometeen op de rest hoor. Maar zullen we beginnen niet zo boos te doen? Het "en daar blijf ik bij" ziet er scherper uit dan ik bedoelde....quote:
Als iedereen hier een mening over mag hebben, dan ook de Kamerleden.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:54 schreef Day het volgende:
[..]
Eh....dit is toch een discussie? Of telt alleen jouw mening?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |