Heb je gelijk in hoor, kun je beter maar niet doen, dus laat je niet gek maken zou ik zeggen..... Nou, ik wens je in ieder geval veel succes voor vrijdag ( tja, eigenlijk misschien wel raar gezegd, omdat jezelf niet zoveel hoeft te doen, maar toch) .quote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:49 schreef kastanova het volgende:
[..]
Wat nu?
Nah, er is vast wel een vrouwelijke collega te porren om mee te gaan, maar ik wilde net weer wat rustiger aan doen qua vrouwen....
Dus om nu een "vreemde" vrouw mee te vragen om foto's te komen maken van iemand die met m'n ballen zit te spelen, tja, ik weet het niet...
Op zich natuurlijk een ludieke uitnodiging, maar lijkt me niet echt een goed plan.
Kan je nou écht nix alleenquote:Op woensdag 4 oktober 2006 23:49 schreef kastanova het volgende:
Wat nu?
Nah, normaliter doe ik niet aan meets, maar in dit geval ben ik best bereid voor jou een uitzondering te makenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kan je nou écht nix alleen
Moet ik dan maar weer komen
Mannen
Euhm...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:48 schreef kastanova het volgende:
Nah, normaliter doe ik niet aan meets, maar in dit geval ben ik best bereid voor jou een uitzondering te maken.
Mwhehehe, doe ik eindelijk eens een meet, laat ik binnen een uur m'n ballen al zien.
Heb je na de echo meteen een afspraak bij je arts? Want je de uitslag meteen aan de radioloog vragen. Dan weet je het eerder. En dan naar je andere afspraak.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:48 schreef kastanova het volgende:
[..]
Mwhehehe, doe ik eindelijk eens een meet, laat ik binnen een uur m'n ballen al zien.
Nee joh, je hebt eerst minimaal een uur naar m'n rug zitten kijkenquote:
Nah nee, kon niet, voor de uitslag moest ik maandag terugkomen...quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:52 schreef DDM het volgende:
[..]
Heb je na de echo meteen een afspraak bij je arts? Want je de uitslag meteen aan de radioloog vragen. Dan weet je het eerder. En dan naar je andere afspraak.
Als het goed is het goed. Want dat zie je snel genoeg op een echo. Mooie egale kleur enzo. Ik zou het gewoon vragen. En dokter ziet u nog wat? Als het helemaal goed is dan zegt hij dat gewoon. Als hij twijfelt of nog erger een beetje terughoudend is, dan moeten ze idd nog overleggen. Maar we gaan er van uit dat het goed is. Dus vraag het maar. Scheelt toch weer 2 dagen stress.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:55 schreef kastanova het volgende:
[..]
Nah nee, kon niet, voor de uitslag moest ik maandag terugkomen...
Was er zelf ook niet zo blij mee, maar kennelijk moeten ze na elke echo eerst nog even uitgebreid overleggen over de resultaten...
Is het een dokter die zelf de echo uitvoerd? Niet een laborant die misschien wel niets mag zeggen? Nou ja, wie het ook doet, ik zou het ook zeker vragen. Maar ja, dat ervaart iedereen anders, dus zullen we dat maar aan Kasta zelf overlaten? Ik geloof ook wel dat ze iets zullen zeggen, zeker als er niets bijzonders op te zien is. Ik las ergens dat de echo voor 95% uitsluitsel kan geven, dus behoorlijk trefzeker is.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 00:57 schreef DDM het volgende:
[..]
Als het goed is het goed. Want dat zie je snel genoeg op een echo. Mooie egale kleur enzo. Ik zou het gewoon vragen. En dokter ziet u nog wat? Als het helemaal goed is dan zegt hij dat gewoon.
Goh zeg, heftigquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:52 schreef Puckzzz het volgende:
volgens mij kunnen ze niet zien of het kwaadaardig is. bij mijn vriend hebben ze een jaar lang gedacht dat het om een bijbal ontsteking ging, totdat ineens op de echo zichtbaar was dat het zich had uitgebreid naar de bal, volgende dag was ie er ook al af dusnu is het verwijderde bal/gezwel opgestuurd voor onderzoek en hopelijk horen we vandaag dus of het wel of geen kanker en wel of niet kwaadaardig is.
op de echo zagen ze dat dus niet maar ze waren wel aardig gealarmeerd door hetgeen ze zagen.
Nee op een echo kunnen ze alleen een afwijking zien, ze kunnen niet op het blote oog met zekerheid zeggen of dit kwaadaardig is, daarvoor zal het onder de microscoop moeten, dus zullen ze weefsel moeten hebben.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het een dokter die zelf de echo uitvoerd? Niet een laborant die misschien wel niets mag zeggen? Nou ja, wie het ook doet, ik zou het ook zeker vragen. Maar ja, dat ervaart iedereen anders, dus zullen we dat maar aan Kasta zelf overlaten? Ik geloof ook wel dat ze iets zullen zeggen, zeker als er niets bijzonders op te zien is. Ik las ergens dat de echo voor 95% uitsluitsel kan geven, dus behoorlijk trefzeker is.
Jij studeert voor arts, toch? Stel dat ze een gezwel vinden (laat het aub niet waar zijn....) kunnen ze dan ook zien of het kwaadaardig is of is er dan een MRI scan nodig. Toch geen punctie mag ik hopen![]()
Dus toch een histologisch onderzoek..quote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:03 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Nee op een echo kunnen ze alleen een afwijking zien, ze kunnen niet op het blote oog met zekerheid zeggen of dit kwaadaardig is, daarvoor zal het onder de microscoop moeten, dus zullen ze weefsel moeten hebben.
tuurlijk. Je hebt alleen wel kans op fouten bij de operatie, waardoor je andere testikel ook kan nokken. Die zullen niet groot zijn, maar tochquote:Op donderdag 5 oktober 2006 12:10 schreef EchtGaaf het volgende:
ps. ik vraag me trouwens af als ze de een van beide verwijderen of je dan nog vruchtbaar bentWeet dat iemand?
Een tumor kan je heel goed zien op een echo. Alleen het onderscheid tussen goed -en kwaadaardig is lastig te maken. Soms zie je het wel meteen. Bij non-seminomen (vorm van zaadbalkanker). Als er een gezwel gezien wordt zal er bloed geprikt worden. Sommige tumoren geven stoffen af die je in het bloed kan terugvinden. Daarnaast zal er dan ook een CT-scan worden gemaakt. Geen MRI. Ze scannen dan op uitzaaiingen in de buikholte (lymfeklieren) en longen. De echte diagnose krijg je natuurlijk via histologie. Maar dan mag je NOOIT doen met een naaldbiopsie zoals jij dat zei. Je moet dan onder het mes en je haalt de testikel uit het scrotum. Dan wordt het bekeken en dan wordt er eventueel weefsel weggehaald. En met een testikel ben je nog steeds vruchtbaar. Mits de andere natuurlijk goed werkt. Maar dat is logischquote:Op donderdag 5 oktober 2006 11:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is het een dokter die zelf de echo uitvoerd? Niet een laborant die misschien wel niets mag zeggen? Nou ja, wie het ook doet, ik zou het ook zeker vragen. Maar ja, dat ervaart iedereen anders, dus zullen we dat maar aan Kasta zelf overlaten? Ik geloof ook wel dat ze iets zullen zeggen, zeker als er niets bijzonders op te zien is. Ik las ergens dat de echo voor 95% uitsluitsel kan geven, dus behoorlijk trefzeker is.
Jij studeert voor arts, toch? Stel dat ze een gezwel vinden (laat het aub niet waar zijn....) kunnen ze dan ook zien of het kwaadaardig is of is er dan een MRI scan nodig. Toch geen punctie mag ik hopen![]()
Sperma is in te vriezen. Volgens mij heeft Lance Armstrong dat ook laten doen.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:31 schreef ralfie het volgende:
[..]
tuurlijk. Je hebt alleen wel kans op fouten bij de operatie, waardoor je andere testikel ook kan nokken. Die zullen niet groot zijn, maar toch
Haha een stuiterbalquote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:48 schreef Puckzzz het volgende:
er wordt bij de verwijdering trouwens meteen een mooie prothese ingeplaatst, dus cosmetisch gezien heb je nog steeds twee mooie ballen
ze fietsen ff snel naar Intertoys voor een leuke stuiterbal![]()
DDM kan het zijn dat je na zo'n operatie erg veel last blijft houden van je (linker)been warm, en verdoofd gevoel. komt dat door de ruggeprik?
Bedankt voor je duidelijke reactie.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 14:39 schreef DDM het volgende:
[..]
Een tumor kan je heel goed zien op een echo. Alleen het onderscheid tussen goed -en kwaadaardig is lastig te maken. Soms zie je het wel meteen. Bij non-seminomen (vorm van zaadbalkanker). Als er een gezwel gezien wordt zal er bloed geprikt worden. Sommige tumoren geven stoffen af die je in het bloed kan terugvinden. Daarnaast zal er dan ook een CT-scan worden gemaakt. Geen MRI. Ze scannen dan op uitzaaiingen in de buikholte (lymfeklieren) en longen. De echte diagnose krijg je natuurlijk via histologie. Maar dan mag je NOOIT doen met een naaldbiopsie zoals jij dat zei. Je moet dan onder het mes en je haalt de testikel uit het scrotum. Dan wordt het bekeken en dan wordt er eventueel weefsel weggehaald. En met een testikel ben je nog steeds vruchtbaar. Mits de andere natuurlijk goed werkt. Maar dat is logisch
goh, geweldig joh...gefeliciteerd.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:44 schreef Puckzzz het volgende:het is goedaardig
CTscans hoeven niet meer
1 down, 2 to go
pfiew, duimen helpt dus.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 15:44 schreef Puckzzz het volgende:het is goedaardig
CTscans hoeven niet meer
1 down, 2 to go
Nou zo wordt het wel een continueing story......goh wat een ellende allemaal....de een krijgt goed nieuws te horen en de volgende dient zich al weer aan.... Nou veel sterkte en maar hopen dat het allemaal mee zal vallen...Laat hem vooral geen dag langer wachten zou ik zeggen al is hij zo ongeveer dokter-foob. Liever voor niks dan te laat.... Ik ben benieuwd....quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:37 schreef MaLo het volgende:
Alsof de duvel er mee speelt: mijn vriend heeft vandaag aangekondigd dat hij na onze vakantie (we gaan morgen een weekje weg) naar de dokter gaat, omdat hij de laatste tijd toch wel erg veel last heeft van zijn knobbel onder zijn tepel. Hij heeft hem waarschijnlijk gekregen door anti-depressieva, die kon als bijwerking gynaecomastie kon veroorzaken. Hij slikt al 3 jaar geen AD meer, maar zijn Knobbel is niet in omvang afgenomen. Hij heeft al eerder geklaagd over pijn aan zijn knobbel. Maar het feit dat hij er nu mee naar de dokter gaat, wil toch wel zeggen dat hij er echt veel last van heeft. Hij is zo ongeveer dokter-foob. We zien het wel na de vakantie
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |