Klopt, Waasdorp idd. Niet de goedkoopste, maar wel altijd érg goed.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:20 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vind het aan de dure kant. Je proeft wel het verschil met die gekweekte Schotse en Noorse zalm.
Je was w.s. bij Waasdorp in IJmuiden?
Van hun site:
[..]
Op de site van Waasdorp staat een leuk reclamefilmpje over hoe die Alaskazalm gevangen wordt.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 23:21 schreef Richie_Rich het volgende:
Klopt, Waasdorp idd. Niet de goedkoopste, maar wel altijd érg goed.
Heerlijk Mosselenquote:Op maandag 16 oktober 2006 02:31 schreef SeaOfLove het volgende:
Wij hebben gisteren van 18.30 tot 1.15 uur getafeld....Mosselen![]()
![]()
Ja lekker zijn die hequote:
Ik denk dat je Gravad Lax bedoelt. Da's een Zweeds gerecht waarbij zalm minimaal 24 uur samengeperst wordt met kruiden ertussen. Lax betekent volgens mij zalm in het Zweeds.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 11:15 schreef quickie1985 het volgende:
Gravad Lachs (zalm) Tilapia Tong tonijn Zwaardvis Zeeduivel rode poon allemala super!
quote:Gravad lax
Ingrediënten:
Stuk wilde zalmfilet
Suiker
Grof zeezout
Fijngesneden dille
Gekneusde peper
Bereidingswijze:
Gravad lax kun je heel simpel zelf maken. Gewoon een goed vers stuk zalmfilet (liefst wilde) marineren. Het makkelijkste is het om de twee zijdes los te snijden en daartussen een mengsel van veel suiker, grof zeezout, fijngesneden dille en gekneusde peper te doen. Vervolgens netjes afdekken met folie o.i.d. en onder een gewicht (pakken melk ofzo) minimaal 24 uur in de koeling leggen. Lekker met mosterd-dillesaus
Vanmiddag bij zeevishandel Waasdorp in IJmuiden verse (vandaag ingevlogen) wilde Alaskazalm-filets gehaald.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 14:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerlijk gezegt snap ik echt niet dat zoveel mensen gek zijn op die kweekzalm.
Smaakt wee en vaag vind ik.
Ik vind dat een groter verschil als tussen kip van de supermarkt en wilde fazant.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Vanmiddag bij zeevishandel Waasdorp in IJmuiden verse (vandaag ingevlogen) wilde Alaskazalm-filets gehaald.![]()
Helaas Piet, nu ben ik het een keertje niet met je eens. Wel dat een kweekzalm net als een plofkip nergens naar smaakt. Maar er zijn genoeg niet wildekipjes die heerlijk smaken en dat kom je bij zalm bitter weinig tegen.quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 18:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind dat een groter verschil als tussen kip van de supermarkt en wilde fazant.
quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 16:39 schreef golfer het volgende:
Vanmiddag bij zeevishandel Waasdorp in IJmuiden verse (vandaag ingevlogen) wilde Alaskazalm-filets gehaald.![]()
Lekker!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:44 schreef Richie_Rich het volgende:
Hoe is het bevallen? Want dan haal ik deze week ook even wat![]()
Ziet er goed uit jaquote:Op woensdag 18 oktober 2006 00:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker!
En je moet er snel bij zijn, want alleen nog tot het einde van de maand is die verse Alaskazalm nog verkrijgbaar bij ze.
zie Wat eten en drinken we vandaag # 28
met excuses voor de soms wat vage foto's
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |