Ik heb die Mod's hier gewoon goed betaaldquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:40 schreef m021 het volgende:
[..]
Dat was ik ook aan het posten, maar hij gooide me terug naar het "plaats reactie op..." scherm. Daar heb jij toch niks mee te maken, hè...
![]()
Uhm oke. We gaan verder met denken. Leuke casus iigquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:39 schreef fee-tje het volgende:
Warm, warm. Kweenie of je daaraan kunt overlijden acuut, maar twas iig niet de stof die ik in gedachten had
Weet ik, maar (tenminste, in mijn boeken) staat de motorische uitval duidelijk op de voorgrond. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat een patiënt zich meldt met sensibele stoornissen, die in verhouding tot de paretische/paralytische verschijnselen reuze meevallen?quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:31 schreef DDM het volgende:
[..]
Nee sensibiliteitsstoornissen passen erbij.
Een ziekte presenteert zich natuurlijk maar zelden volgens het boekjequote:Op maandag 9 oktober 2006 16:50 schreef m021 het volgende:
[..]
Weet ik, maar (tenminste, in mijn boeken) staat de motorische uitval duidelijk op de voorgrond. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat een patiënt zich meldt met sensibele stoornissen, die in verhouding tot de paretische/paralytische verschijnselen reuze meevallen?
Nee m.i. niet. Het begint meestal in de onderste extremiteiten met sensibiliteits -en motoriekstoornissen en gaat dan omhoog. Bij de longen enzo uit het zich dan alleen nog in motorische stoornissen. Sowieso is deze casus al in extreme vorm aanwezig.quote:Op maandag 9 oktober 2006 16:50 schreef m021 het volgende:
[..]
Weet ik, maar (tenminste, in mijn boeken) staat de motorische uitval duidelijk op de voorgrond. Is het dan niet onwaarschijnlijk dat een patiënt zich meldt met sensibele stoornissen, die in verhouding tot de paretische/paralytische verschijnselen reuze meevallen?
zeg die vraag eens dan, want volgens mij zit deze casus een beetje vastquote:Op maandag 9 oktober 2006 16:46 schreef fee-tje het volgende:
Ik kreeg hem net in een werkgroep.
Je kan natuurlijk ook wat vragen stellen he (niet dat ik ze allemaal ga weten te beantwoorden denk ik, maar er is zeker wel 1 gegeven wat je nu mist wat je enorm op het goeie spoor kan zetten).
Stelletje prutsersquote:Op maandag 9 oktober 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
zeg die vraag eens dan, want volgens mij zit deze casus een beetje vast
Dan komen jullie er ook niet uit hoorquote:Soms lees je in de krant dat een boer in een beerput valt en daarbij omkomt. Ook mensen die komen helpen, komen soms niet levend uit de beerput. Hoe is dit medisch te verklaren?
quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:43 schreef Spyronius het volgende:
na het bloedprikken valt de zuster op dat het wondje niet wil helen en meldt dit direct aan de dokter.
hehe lol ja ik bedoel het blijft bloeden. Ik kon even niets anders verzinnen dan dat, had ook wel iets in de trand kunnen zeggen van deze blonde stoot was tijdens het bevredigen van haar vriend blijven haken aan zijn piercing en deze wond is nooit gaan helenquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:48 schreef DDM het volgende:
[..]
Dit is normaal hoor. We zijn geen supermensen. Je bedoelt zeker dat het blijft bloeden? Ten tweede heeft deze symptomatologie een lange DD. Dus deze is lekker makkelijk
Oke en verander dit ook: Rara wat kan dit zijnquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:55 schreef Spyronius het volgende:
nee, nee en nee. Ik zal straks nog wat extra toevoegen aangezien ik blijkbaar iets heb neer getypt wat ook symptomen zijn voor andere ziektes kunnen zijn.
Welkom in de wonderlijke wereld van de Geneeskunde. Elke ziekte is te herleiden tot cellulair niveau en alles wat daar nog onder zitquote:Op maandag 9 oktober 2006 19:43 schreef Spyronius het volgende:
Ik heb 1 klein essentieel onderdeel weg gelaten, maarja dan wordt het wel heel makkelijk, 1 hint de ziekte doet iets op cellulair niveau.
Joh, ik doelde daar mee te zeggen dat het essentiele wat ik hier uit heb weg gelaten heb ook mist in het desbetreffende organel. Er is iets mis gegaan bij het RER naar het Golgi. Als niemand het weet voordat dit deel is afgelopen en ik heb de mogelijkheid om het topic te openen, zal ik het in de titel zettenquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:17 schreef DDM het volgende:
[..]
Welkom in de wonderlijke wereld van de Geneeskunde. Elke ziekte is te herleiden tot cellulair niveau en alles wat daar nog onder zit
Ik denk: Morbus Kahler
De placentacellen hebben receptoren voor IgG. Dus deze wordt gewoon door de placenta geaccepteerd. De rest is niet nuttig of kan zelf averechts werken.quote:Op maandag 9 oktober 2006 20:22 schreef Kang-He het volgende:
Even tussendoor, kan iemand mij vertellen waarom alleen IgG moleculen de placenta kunnen passeren? Het zal natuurlijk wel weer iets met de structuur te maken hebben, maar wat precies?
Oh okequote:Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Joh, ik doelde daar mee te zeggen dat het essentiele wat ik hier uit heb weg gelaten heb ook mist in het desbetreffende organel. Er is iets mis gegaan bij het RER naar het Golgi. Als niemand het weet voordat dit deel is afgelopen en ik heb de mogelijkheid om het topic te openen, zal ik het in de titel zetten
Dank jequote:Op maandag 9 oktober 2006 20:41 schreef Kang-He het volgende:
Je kan je hier zelf toevoegen:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Geneeskunde
Dan zal het wel een lysosomale stapelingsziekte zijnquote:Op maandag 9 oktober 2006 20:31 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Joh, ik doelde daar mee te zeggen dat het essentiele wat ik hier uit heb weg gelaten heb ook mist in het desbetreffende organel. Er is iets mis gegaan bij het RER naar het Golgi. Als niemand het weet voordat dit deel is afgelopen en ik heb de mogelijkheid om het topic te openen, zal ik het in de titel zetten
Ze heeft dus wschijnlijk een trombopenie en een anemie. Deze combi doet iig vermoeden dat er ergens een beenmergprobleem zit. Dan is mijn eerste gedachte een leukemie, maar dat heb je al afgeschoten. Gezien de splenomegalie heeft ze een hemolytische anemie. Ik zou wel eens willen weten wat haar trombogetal is en haar bilirubine. Heeft ze tekenen van icterus?quote:Op maandag 9 oktober 2006 19:43 schreef Spyronius het volgende:
Dan zal ik maar eens even mijn fantasie er op los laten.
Een 18 jarige vrouw komt bij de dokter met de klacht dat ze de laatste tijd zeer vermoeid is. De dokter kan hier niet veel mee en vraagt door, maar aangezien de dame in kwestie meer bezig is met haar vriendjes dan met haar gezondheid komt hier ook niet veel informatie uit.
Toch vertrouwt de dokter het niet en laat het bloed van de vrouw onderzoeken, na het bloedprikken valt de zuster op dat het wondje niet wil helen en meldt dit direct aan de dokter. Na dit gehoord te hebben wil de dokter haar meteen onderzoeken en merkt tijdens het onderzoek op dat haar lever en milt vergroot zijn. De eerste uitslagen van het bloed tonen ook aan dat haar Hb-gehalte te laag is op de andere uitslagen moet de arts nog wachten.
Rara wat kan dit zijn.
[edit] Aangezien DDM dit niet eens weet, zal het wel echt te vaag zijn, spontaan krijgt deze jonge dame na het afstappen van de onderzoekstafel last van haar botten, na wat navragen van de dokter blijkt ze hier al lang last van te hebben, ze kreeg ongeveer rond de zelfde tijd hier last van als van haar vermoeidheid.
Ik heb 1 klein essentieel onderdeel weg gelaten, maarja dan wordt het wel heel makkelijk, 1 hint de ziekte doet iets op cellulair niveau.
Een woord dat ik kenquote:Op maandag 9 oktober 2006 22:59 schreef fee-tje het volgende:
[..]
Ze heeft dus wschijnlijk een trombopenie en een anemie. Deze combi doet iig vermoeden dat er ergens een beenmergprobleem zit. Dan is mijn eerste gedachte een leukemie, maar dat heb je al afgeschoten. Gezien de splenomegalie heeft ze een hemolytische anemie. Ik zou wel eens willen weten wat haar trombogetal is en haar bilirubine. Heeft ze tekenen van icterus?
Ja dat wil ik niet horenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:17 schreef intoxicated het volgende:
Courvoisier?
Pancreaskopcarcinoomquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 15:31 schreef DDM het volgende:
[..]
Ja dat wil ik niet horen, want dat is geen diagnose. Maar je bent warm.
Kan jij Irakees dan?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:39 schreef mol_air het volgende:
ik gebruik een hulplijn, ik bel een irakese arts :-P
Nee geneeskunde is niet moeilijk. Niet voor deze mensen op dit forum tenminstequote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:56 schreef Microtechs het volgende:
IS geneeskunde echt zo moeilijk? Heb hiervoor NG gekozen
Die gaat je niet verder kunnen helpenquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:33 schreef fee-tje het volgende:
Ik stem voor doorverwijzen naar de medisch microbioloog.
Kan je je casus enigzins uitbreiden?quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 19:04 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Die gaat je niet verder kunnen helpen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |