abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42196187
Hoezo breed begrip?
MOET een RPG dan turn based combat hebben?
Of is Oblivion nu ook geen RPG meer?
pi_42196222
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:28 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Hmm tja rpg is tegenwoordig ook wel een breed begrip.
Maar zeker geen spel waar ik warm van word.
Alleen al doordat Bioware het maakt loop ik er al warm voor eigenlijk, bijna alle RPG's die ze gemaakt hebben vind ik toppers
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 28 september 2006 @ 12:33:17 #28
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42196264
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo breed begrip?
Breed in de zin dat je veel soorten hebt. Bij mij is RPG Final Fantasy(en gelijken), dus turn based.. Oblivion is ook wel RPG maar zou ik eerder Action-rpg noemen.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42196333
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:33 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Breed in de zin dat je veel soorten hebt. Bij mij is RPG Final Fantasy(en gelijken), dus turn based.. Oblivion is ook wel RPG maar zou ik eerder Action-rpg noemen.
Dus je vind alleen Turnbased RPG's echt RPG's...
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42196345
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:30 schreef Retuobak het volgende:
Hoezo breed begrip?
Er zijn tegenwoordig teveel soorten RPG om jezelf simpelweg RPG fan te noemen, daar ben ik wel achter. Ik ben zelf fan van Japanse RPG's in vrolijke setting met felle kleuren en een turnbased vechtsysteem.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_42196460
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 28 september 2006 @ 12:45:09 #32
145074 Diablos79
Fear the wrath of the devil
pi_42196539
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:36 schreef Tain het volgende:

[..]

Dus je vind alleen Turnbased RPG's echt RPG's...
Ja
Nee, maar bij RPG denk ik meestal gelijk aan Turnbased.. Als iemand action-rpg zegt dan denk ik meteen aan spellen zoals Zelda. En als ze het hebben over Strategy RPG dan denk ik aan FF tactics. Zijn wel allemaal RPG's maar wel alle heel verschillend. Tegenwoordig is RPG veel uitgebreider dan vroeger.

Maar dat ik RPG associeer met turnbased komt waarschijnlijk omdat ik JRPG's erg veel speel. En die zijn heel vaak turnbased.
Don't be afraid, be terrified!
PSN: Diablos1979
http://noviomagum.myminicity.com/
pi_42197732
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:45 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Ja
Nee, maar bij RPG denk ik meestal gelijk aan Turnbased.. Als iemand action-rpg zegt dan denk ik meteen aan spellen zoals Zelda. En als ze het hebben over Strategy RPG dan denk ik aan FF tactics. Zijn wel allemaal RPG's maar wel alle heel verschillend. Tegenwoordig is RPG veel uitgebreider dan vroeger.

Maar dat ik RPG associeer met turnbased komt waarschijnlijk omdat ik JRPG's erg veel speel. En die zijn heel vaak turnbased.
Maar Mass effect is noch een action RPG noch een strategy RPG.
Het is gewoon een 'normale' Westerse RPG, met een ongewoon combat systeem.
Maar daar ligt de hoofdfocus van de game niet op, dus dat is van ondergeschikt belang.
pi_42198361
bijna vergeten op m'n multi-platformwishlist: Army of Two
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_42199615
X360: Gears of War, Halo 3, Halo wars, Mass Effect, Forza 2, Lost Planet, Lost Oddesey, Bioshock

PS3: Heavenly Sword, Virtua Fighter 5, GT 5, Devil may Cry 4, MGS4

multi: Virtua Tennis 3, Re5, Armored Core 4, Guitar Hero 2

Balans: Toch maar de 360 en dat wordt al duur genoeg zo.
pi_42200129
quote:
Op donderdag 28 september 2006 12:16 schreef Diablos79 het volgende:

[..]

Mass Effect is toch geen RPG? ziet er gewoon uit als een space shooter. Blue dragon was ik vergeten ja die zal ik waarschijnlijk wel halen. Infinite Undiscovery weet ik nog te weinig van. Fable 2 haal ik ook wel. Maar die spellen zijn allemaal nog ver weg. Enchanted Arms ga ik ook wel halen, weet alleen nog niet of ik die voor 360 haal of wacht tot hij op de PS3 is.
Lost Oddesy is volgens mij ook een RPG met (vooralsnog) een turn based combat system. Ik hoorde wel verhalen dat dit in de demo alleen tijdelijk geimplementeerd was om een idee van het spel te krijgen, maar dat het turn based wellicht niet in het uiteindelijke spel aanwezig zou zijn.
pi_42200215
Mass Effect is gewoon heel erg duidelijk uit te leggen als je KoToR gespeeld hebt. Dit is hetzelfde alleen dan met een nog realistischer combat systeem. Wmb zeker GOTY, dat weet ik nu al.
  donderdag 28 september 2006 @ 20:01:58 #38
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_42209344
Assassin's Creed ziet er wel heel strak uit. Hopelijk verkrijgbaar wanneer de PS3 in NL leverbaar is. Dit zal zeker voor mij een must-have zijn.

tevens verkapte tvp
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  donderdag 28 september 2006 @ 21:21:01 #39
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_42213099
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_42217486
Close encounter met de PS3: klik

Echt een mooi ding
PSN id: NL_SToRM
pi_42218402
Motorstorm filmpje in HD: klik
Lair: klik
pi_42221227
even een leuke quote van een europiaan die even wat zegt op een amerikaanse site

"you americans will test the ps3 for us europeans lab rats,suckers"

hehe
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_42223998
Ik moet wel echt toegeven dat die PS3 spellen mij veel meer aanspreken als de 360 spellen, en daarbij, zitten spellen bij waar die physics heel veel beter zijn als de 360.

PS3 spellen wat ik wil hebben: Motorstorm, Fatal Inertia, Tekken 6, GT5 en waarschijnlijk assassins creed op de PS3, want die gaat strakker lopen als de 360 heb ik het vermoeden.

360 spellen: Gears of War, en daar houdt het gewoon op, in het begin vond ik dat er veel uitkwam wat me echt aansprak, maar nu...nu is het gewoon bagger.
Wie de kut nie scheert is het likkuh nie weerd
Al is je kontje nog zo schraal, ik neuk je hard anaal.
GamerTag
pi_42224793
Het viel mij ook al op dat de meeste PS3 spellen ontzettend soepel lopen
pi_42224897
quote:
Sony pakt groot uit in de USA

Sony gaat in de USA groot uitpakken wat de demopods in de winkels betreft.

Moest de PS2 het doen in de prelaunch weken met ongeveer 3000 demopods verspreid over de USA en Canada, pakt Sony het bij de PS3 groots aan.

Maar liefst 15.000 demopods zullen hun plaats vinden in winkels verspreid over de USA en Canada. Alleen al om de pods "up and running" te houden daar trekt Sony zo'n 30 miljoen dollar voor uit. Daar zit waarschijnlijk de prijs van de pods zelf nog niet eens bij volgens Gamespot.

"Als de gamers eenmaal zelf de PS3 games onderhanden kunnen nemen, en begrijpen wat onder de motorkap van de PS3 zit, zal de prijs niet meer de beslissende factor zijn." aldus een USA Sony persvoorlichter.
Bron: klik

Met dat geld hadden ze ook wel AC exclusief kunnen krijgen... (toch? )
pi_42224938
Kwam er nou in amerika eind oktober nog een conferentie van sony
pi_42225242
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:21 schreef SToRM81 het volgende:

[..]

Bron: klik

Met dat geld hadden ze ook wel AC exclusief kunnen krijgen... (toch? )
Hadden ze AC exlusief en geen demopods
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_42225458
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 09:39 schreef Tain het volgende:

[..]

Hadden ze AC exlusief en geen demopods
Met AC exclusief heb je geen demopods nodig
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_42226983
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 08:15 schreef masterdave het volgende:
Ik moet wel echt toegeven dat die PS3 spellen mij veel meer aanspreken als de 360 spellen, en daarbij, zitten spellen bij waar die physics heel veel beter zijn als de 360.

PS3 spellen wat ik wil hebben: Motorstorm, Fatal Inertia, Tekken 6, GT5 en waarschijnlijk assassins creed op de PS3, want die gaat strakker lopen als de 360 heb ik het vermoeden.

360 spellen: Gears of War, en daar houdt het gewoon op, in het begin vond ik dat er veel uitkwam wat me echt aansprak, maar nu...nu is het gewoon bagger.
Ja, Mass Effect, Bioshock, Alan Wake etc etc zien er verschrikkelijk uit .
En van de meeste games doe jij noemt is nauwelijks ingame materiaal van, beetje voorbarig allemaal.
IK HEB MIJN ECHTE CLUB EN HAAR SUPPORTERS VERRADEN.
pi_42227141
Hij zegt toch niet dat de 360 games lelijk zijn? Het enige wat ie zegt is dat de games m meer aanspreken.
Alan Wake lijkt me wel vet, maar die andere 2 doen me op dit moment vrij weinig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')