abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 oktober 2006 @ 19:56:43 #226
24188 Belana
kloon van belana
pi_42367640
ach wat eenlekker ding linda
nou, als jij je niet echt zorgen maakt en de vk vanmorgen ook niet dan zit het allemaal wel goed hoor! lekker genieten van je meisje!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:09:34 #227
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42369862
Linda het is wel duur, maar het werkt super tegen droge gevoelige huidjes: Balneum (Balneejum)
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:12:56 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_42369980
Oh, Linda , als je wilt proberen met Balneum, ik heb hier nog een proefzakje liggen. Heeft Ive gelukkig niet nodig.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:12:27 #229
103793 kozakken
Living the life
pi_42372138
Linda, wat herkenbaar. Vertrouw maar op je instinct! En aangezien dat je zegt dat het wel goed zit.
Mss tijdelijk een iets warmer dekentje gebruiken buiten haar bedje zou al kunnen schelen. Bedje lekker warm maken door er een kruik in te laten wanneer ze er uit is wil ook wel helpen.
En verder gewoon lekker doen zoals je denkt dat het goed is.
Net zoals met eten trouwens. (hier hanteerde ik de eerste tijd voeden zo tussen de 3 en 4 uur na de vorige voeding. als Romme dan wat langer sliep was het goed en wat korter ook)

Vandaag heb ik een tutteldag met onze Romme ingeslast. Jonne ging naar opa en oma en ik heb heel bewust geprobeerd extra contact met ons mannetje te krijgen. Tijdens de 'gewone dagen' schiet dat er nog wel eens bij in omdat degene met de grootste mond (lees: Jonne ) het toch vaak wint.
Dus vanmiddag de slaapkamer eens opgestookt en Romme lekker gemasseerd. Hij keek me heel rustig aan en je zag zijn handjes gewoon wat ontspannen. (Niet te veel, want het is en blijft een klein afwachtertje) Hij keek me zo mooi recht in de ogen en zo wijs..
pi_42372916
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 21:12 schreef cattie het volgende:
Oh, Linda , als je wilt proberen met Balneum, ik heb hier nog een proefzakje liggen. Heeft Ive gelukkig niet nodig.
Dank je wel. Maar eigenlijk smeren we haar nog amper in, omdat ze ook nog weinig in bad gaat. en zowel, dan met Vernixcreme of een creme voor droge huidjes van Sebamed. Ze heeft ook geen jeuk ofzo, ze vervelt gewoon op haar lijfje. Schijnt wel meer voor te komen, dus ik denk dat het binnenkort wel over is. Zo niet, dan laat ik het weten.
Eva
pi_42374889
Eva Wat is ze nog klein zeg
Iris en Amber vervelden ook allebei na de geboorte, was met een paar weekjes over geloof ik.

Iris is 61 cm en haar wiegje is aan de binnenkant 62/63 cm Ze moet dus echt in een ledikantje, maar daar is helemaal geen plek voor volgens mij We zullen van het weekend flink moeten puzzelen of gauw een eigen huis vinden
pi_42379259
Even een paar vraagjes. Ik heb het nogal druk met Merel , de kleine meid is een beetje ons zorgekindje aan het worden.
Nu ze eindelijk goed drinkt , begint ze steeds meer te spugen. Soms zelfs bijna 3 uur na haar voeding. De ene keer een flinke mond vol , de andere keer lijkt het wel de halve flesvoeding te zijn die eruit komt. Dus werd er aangeraden om johannesbroodpitmeel door de voeding te doen.
Het spugen was over en ik hoefde niet meer 7 keer haar bedje te verschonen op een dag.
Maar het volgende probleem diende zich meteen daarna aan. Merel raakte verschrikkelijk in de diarree en na 2 dagen echt water dunne poep en vervolgens ook overgeven belanden we bij de dokter die vond dat Merel er uitgedroogd uit zag en ze opgenomen zou moeten worden in het ziekenhuis. Dus door naar de kinderarts. Zij vond weer dat ze er goed uit zag en dus geen reden voor opname (gelukkig) en de diaree zou zeer waarschijnlijk komen van de johannesbroodpitmeel want dit schijnt dus laxerend te werken en geven ze in het ziekenhuis ook aan kindjes die moeilijk kunnen poepen. Dus weer stoppen met de johannesbroodpitmeel.
Nu is de diaree weer over maar begint het vele spugen van voren af aan en heeft ze daar ook zelf erg veel last van , want nu begint ze ook weer heel veel te huilen. Ik vraag me dus nu af of we de voeding ook met iets anders kunnen verdikken zodat het spugen weer wat minder word en Merel weer een beetje lekkerder in dr vel zit.
De kinderarts die we nu hadden vond het normaal dat baby's zoveel spuugden , maar naar mijn mening is het echt heel veel wat ze spuugt.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 07:42:04 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_42379554
Omneo van Nutricia of friso comfort kun je geven Xanthe, das ook zuigelingen voeding, maar dan voor babies met darmproblemen of bij spugen.

LadyS das wel erg lastig! Er is gewoon helemaal geen ruimte voor een ledikantje? oef!
Ezra gaat natuurlijk ook uit zijn wiegje groeien over een maandje ofzo en dan moeten wij ook gaan kijken hoe we het doen. De nieuwe kamer van Liam hebben we voorlopig nog niet, bij elkaar op de kamer zie ik niet zo zitten, dus ik denk dat Ezra voorlopig nog bij ons op de kamer slaapt, maar hoe dat weet ik nog niet

vervellen doen alle babies toch? de 1 wat meer als de ander, Ezra had het alleen op zijn handjes en voetjes. wij doen hem trouwens ook maar 2 keer in de week onder de douche hoor, ik vind iedere dag helemaal niet nodig en niet goed ook. Meestal was ik hem 1 keer in de week ff goed op de commode en dan nog 1 of 2 keer douchen met papa.

wij staan hier momenteel regelmatig angsten uit... al 2 weken zijn de heren verkouden met een naar hoestje, maar sinds een dag of 3 blijft Ezra er regelmatig bijna in hangen, zo benauwd! hoesten, niesen en boeren tegelijk, daar ga je van spugen en omg, dat happen naar adem joh! het is echt heel eng. Maarja, het zal gewoon moeten slijten natuurlijk, los van wat luuf en neusspray kun je toch niks doen... arm kindje.
stormy waters...
sailin'
pi_42379636
Xanthe, wat lastig. Amber kreeg juist verstopping van Johannesbroodpitmeel.
Oh en voor degene die Nutriton (Jbpitmeel) gebruiken, ik heb hier nog 3 pakken staan geloof ik.

Cattie, hoe is het met Ive? NOg last van het prikje?

Ezra, wordt maar snel beter hoor!

Amber is weer flink aan het spoken 's nachts. Dinsdag waren we naar mijn zusjes verjaardag geweest, best druk voor Amber, en alles was natuurlijk nieuw. 's Avonds ging ze wel lief slapen maar om 3 uur was ze wakker, helemaal over de zeik. Even in bed genomen, geknuffeld en toen weer haar eigen bedje in. Om 4.15 uur was ze weer wakker, weer helemaal over de zeik. Beetje drinken gegeven en weer in bed genomen en daar viel ze in slaap. 's Ochtends om half 8 moesten we haar wakker maken.

Gisteravond lag ze er om 21.00 uur in. 0.00 uur wakker, speen kwijt. half 3 wakker, weer over de zeik, speentje erin, even knuffelen, aai over bol en toen ging ze weer slapen, tot half 4. Helemaal van slag. Beetje drinken gegeven, bij ons in bed genomen, even knuffelen en toen lag ze er om 4.15 uur weer in.. en nu slaapt ze nog... Flink vermoeiend dus... Zullen wel weer die gekke tanden zijn.

Bovenste hoektanden zijn zo goed als door maar volgens mij kmen de onderste 2 hoektandjes nu weer door.. Ze heeft alelen geen dunne poep of rode billen, alleen rode wangen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42380008
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 07:42 schreef Belana het volgende:
Omneo van Nutricia of friso comfort kun je geven Xanthe, das ook zuigelingen voeding, maar dan voor babies met darmproblemen of bij spugen.
Omneo is voor licht spugen , maar ja wat is de definitie van licht spugen? Die definitie zal voor iedereen anders zijn. Persoonlijk vind ik het spugen van Merel niet echt licht...
Maar als ik dan kijk naar de comfort van friso lijkt die me niet geschikt want daar zit weer johannesbroodpitmeel in verwerkt , dus dan blijft omneo over...
Zit nu te wachten op telefoon van de arts.
pi_42380099
Wij komen ons aanmelden voor het GROTE kleine babietjestopic

Mag ik jullie voorstellen: Lis Mae

Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 5 oktober 2006 @ 08:55:50 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42380166
Snoopy en Lis Mae, welkom!!

Xanthe, wat een gedoe zeg met die voeding ... lijkt me helemaal niets voor jullie en je kleine meisje. Hopelijk heeft de arts een goede oplossing (zou toch moeten kunnen?) ... sterkte voor jullie!
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 22:28 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Dank je wel. Maar eigenlijk smeren we haar nog amper in, omdat ze ook nog weinig in bad gaat. en zowel, dan met Vernixcreme of een creme voor droge huidjes van Sebamed. Ze heeft ook geen jeuk ofzo, ze vervelt gewoon op haar lijfje. Schijnt wel meer voor te komen, dus ik denk dat het binnenkort wel over is. Zo niet, dan laat ik het weten.
Balneum is een badolie, dat helpt ook tegen vervellen! Heb ik in het begin ook gebruikt bij Emma en Noa en dat was erg prettig vond ik. Maar dat vervellen in het begin hoeft niet persé op een droge huid te wijzen zeiden ze hier (maar ja, tis hier genetisch bepaald ) dus misschien heeft Eva helemaal niet echt een droge huid. Wie weet! Je kunt trouwens ook proefpakjes krijgen bij het CB.
pi_42380721
Welkom! Snoopy en Lis Mae! ben verliefd op die naam, zo mooi!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:35:06 #239
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42380786
Lis Mae Lis Mae Lis Mae
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:36:20 #240
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_42380805
Joepie Snoopy!
Lis Mae is lief!!!
pi_42380935
Welkom snoopy en Lis Mae! Alweer zo'n mooierdje erbij in dit topic

Finn is na z'n geboorte ook ontzettend verveld en die zag er de eerste dagen helemaal uitgedroogd uit. Kwam ook wel doordat ie zo laat (15 dagen overtijd) geboren is. Maar Balneum in het badje hielp erg goed en nu heeft hij eigenlijk helemaal geen droge huid meer.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:46:26 #242
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42380971
Welkom Lis Mae Dat we maar veel mooie verhalen over je mogen horen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42380977
Linda voor droge huid kun je ook zemelen badschuim gebruiken. Kun je gewoon bij kruidvat ofzo halen. Dat heeft bij Mika heel goed geholpen

Mika is gister zonder kleerscheuren door gekomen. Hij moets wel af en toe heel hard huilen even maar was zo moe dat ie telkens in slaap viel. Vannacht heeft ie gewoon lekker doo geslapen dus dnek dat ie geen last heeft gehad.

Vanmiddag gaat ie bij de Appie Hein op de foto
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 09:51:03 #244
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42381046
Xanthe, Mahre spuugte ook veel en wij zijn ook Joh. Broodpitmeel gaan gebruiken. Mahre heeft een paar dagen (en nog heel af en toe) last van diaree, of in elk geval veel dunnere ontlasting. Misschien moet Merel er aan wennen? En wat wij doen is veel minder Joh. brood door de melk als wat op de verpakking staat.
Volgens mij vinden kinderartsen het niet snel veel hoor wat ze spugen. Ik zat er een keer en toen kwam er dus een golf uit en dat vond zij niet veel en ik dus wel....
Succes, hopelijk gaat het snel beter met Merel!
pi_42381100
voor een tijdje terug stond hier een link met een schema wat baby's van een bepaalde leeftijd "moeten" kunnen! Iemand die die link nog heeft?
Liefde
pi_42381449
Lis Mae welkom!
Gefeliciteerd Snoopy! En wat een mooie volle bos haar!

CB en de arts vinden dat ze wel veel spuugd als ze van voeding naar voeding blijft spugen en een uur tot 1,5 uur eerder alweer voor de voeding komt.
Wennen aan de JBpitmeel zou natuurlijk heel goed mogelijk kunnen zijn , maar ze was al ruim 3 dagen aan de waterdunne diaree en dat kan gewoon nooit goed zijn voor zo'n kleintje. En doordat ze zo aan de dunne was kwam ze dus om de 2 a 3 uur melden voor een voeding ipv. om de 4 uur.
Voor overdag vind ik dat niet zo'n probleem maar s'nachts breekt dat wel op.
Hoeveel gebruikten jullie voor Mahre op de 100ml?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:18:16 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_42381593
Lis Mae wat een prachtige naam snoopy (mmar we hebben wel een beetje dezelfde smaak op dat gebied) Ik vind dat ze heel erg op Morris lijkt, wat een beauty alles goed?

Xanthe, je zult het moeten uitproberen met de voeding denk ik, het is lastig, ik weet het. Ezra was ook een spugertje en nog steeds wel, maar het wordt minder. sterkte ermee!

MeNicole, ik zou het niet weten, zulke schema's vind ik zelf altijd zo oninteressant Ik zie wel wat mijn uk kan en wanneer, maar er duikt hier vast iemand op die je kan helpen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:18:42 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42381603
lis mae wat een snoepje

Prikjes zijn niet tof, maar alle babietjes hier zijn stoer

nicole ik zou het niet weten, maar hou je niet zo vats aan dat schema, evenals oei ik groei want volgens dat boek lopen er al kinderen zelfstandig met 6 maanden ik heb het ook n meestal lees ik eens etrug en dan zit ze inderdaad in zo;n sprogetje maar ga daar bij voorbaat niet vanuit van o nu moet ze zus of zo.

Xanthe comfort is niet het zelfde als zelf nutriton toevoegen advies van mij is als je firsolac wilt gebruiken om dan gewoon de firsolac 1 met de comfort te mengen.
Stel ze krijgt nu 90 cc 2 schepjes normaal + 1 schepje comfort. De comfort is frisolac 1 gemengd met nutriton dus de inhoud is veel verdeelder als wanneer je los nutriton toevoegt.
Zo kan je het naar desgewenste hoeveelheid instellen die voor merel werkt . een mondje spugen zal ze wellicht blijven doen. en wat dunner eontlasting ook wel. Maar daarentegen staat als ze teveel spuugt de ontlasting erg hard wordt.
Dus gewoon een beetje uitproberen , niet leuk.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 5 oktober 2006 @ 10:24:02 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42381727
Hier gaat het opzich heel goed alleen de zuur aanvallen zijn nog heftiger geworden sinds de losec Het spugen gaat erg goed
over 3 weekjes horen we de uitslag van het bloed onderzoek. spannend wel hoor.
Gisteren op sbs deden ze een gastroscopie bij een klein meisje. Heb het gekeken want de kans zit er in dat Arwen dit onderzoek ook krijgt.. wel interessant.
Ze trekt zich steeds vaker op haar knietjes en soms ook tot staan.
Ze brabbelt soms de oren van onze kop af kan giftig worden als ze haar zin niet krijgt. maar maakt dat wel weer goed met haar verleidelijkste blik en de armpjes naar je uitstrekkend om zo een dikke knufel te geven
pi_42382145
Ik wil gewoon eens kijken in zo'n schema, want bij het CB vragen ze me steeds of Mika te laat is geboren omdat ie al dingen doet die hij nog niet zou moeten kunnen. Ben benieuwd over welke dingen ze het heeft (ben ik vergeten te vragen), weet alleen dat ie al teveel "praat" (nu al ) Maar ik wacht nog ff af of iemand een linkje heeft!!
Liefde
pi_42384637
Emma is vanmorgen gevallen en bij het troosten zag ik ineens dat ze een kies heeft Die tanden van haar komen ook maar te pas en te onpas door.Ze hheft nu vier tanden boven, drieonder en een kies boven
En ook niet de standaard verhalen van doorkomende tanden en kiezen. Geen hangerigheid, geen gehuil, geen rode billen, geen diaree... Ik denk dat ik daar maar gewoon blij mee ga zijn

Welkom Lis Mae!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:17:36 #252
152171 leentje2907
Mahre's & Ninthe'
pi_42384719
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 10:12 schreef Xanthe het volgende:
Lis Mae welkom!
Gefeliciteerd Snoopy! En wat een mooie volle bos haar!

CB en de arts vinden dat ze wel veel spuugd als ze van voeding naar voeding blijft spugen en een uur tot 1,5 uur eerder alweer voor de voeding komt.
Wennen aan de JBpitmeel zou natuurlijk heel goed mogelijk kunnen zijn , maar ze was al ruim 3 dagen aan de waterdunne diaree en dat kan gewoon nooit goed zijn voor zo'n kleintje. En doordat ze zo aan de dunne was kwam ze dus om de 2 a 3 uur melden voor een voeding ipv. om de 4 uur.
Voor overdag vind ik dat niet zo'n probleem maar s'nachts breekt dat wel op.
Hoeveel gebruikten jullie voor Mahre op de 100ml?
wij maken voor mahre een fles van 200 ml en doen daar 2 scheppen en een beetje door...
ow oke ik dacht dat CB en arts en niet veel vonden. en waterdun is niet goed nee, dat had mahre niet hoor, was wel dunner als normaal maar zo erg niet.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 12:28:08 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42384958
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 07:42 schreef Belana het volgende:
wij staan hier momenteel regelmatig angsten uit... al 2 weken zijn de heren verkouden met een naar hoestje, maar sinds een dag of 3 blijft Ezra er regelmatig bijna in hangen, zo benauwd! hoesten, niesen en boeren tegelijk, daar ga je van spugen en omg, dat happen naar adem joh! het is echt heel eng. Maarja, het zal gewoon moeten slijten natuurlijk, los van wat luuf en neusspray kun je toch niks doen... arm kindje.
Oei oei, dat klinkt een beetje als Léon tot een half jaar terug ongeveer. Laat de ha eens luisteren naar zijn longetjes of die wel schoon zijn.

Snoopy, wat een mooie foto van jullie snoepje.

Evenstar, wat een gepuzzel telkens zeg met de voeding van Arwen. Succes!
pi_42385044
belana, luuf zou ik bij zo'n kleintje nog niet doen hoor. herinner je je de waarschuwingen van tinkepink nog? er zit kamfer in dat soort smeerseltjes en dat is eigenlijk gewoon gif en voor die kleintjes nog best gevaarlijk. vooral als ze te weinig frisse lucht daarnaast krijgen, dus bijvoorbeeld een beetje diep onder hun deken liggen.
pi_42385092
je kunt wel met hem 'stomen', door de douche op heet te zetten en met hem in de badkamer te gaan zitten. beterschap voor je mannen!
pi_42386195
Ezra en Merel
Lis Mae welkom! (Lis Mae is ook haar roepnaam? Beide namen dus? )

Met Eva gaat het goed! Net geslaagd voor haar gehoortest, en ze heeft diploma 2 al binnen (1 voor de hielprik, 1 voor de oortjes). Vannacht 2 keer 100 cc gedronken, weer 30 gram gegroeid, en het voeden op verzoek loopt al behoorlijk op schema . Ze komt gewoon om de 4 uur.
De kraamzorg is vandaag voor het laatst ( ) en ik red me prima, eigenlijk. Ik verheug me er op om mijn spullen weer op de eigen plek te zetten, en mijn eigen ding te doen!
Eva
pi_42386401
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:12 schreef linda856763 het volgende:
Met Eva gaat het goed! Net geslaagd voor haar gehoortest, en ze heeft diploma 2 al binnen (1 voor de hielprik, 1 voor de oortjes).
Heeft ze helemaal nog geen strikdiploma
Liefde
pi_42386650
ik plemp echt niet alleen maar wat neer hier hoor, ik lees echt alles (nou ja het meeste dan) dat ik niet reageer op iedereen is omdat ik niks toe te voegen heb of niets anders dan aah wat zielig of beterschap of ooh wat knap
Nog meer kindjes met rare volgorde van tandjes die doorkomen?

ik vraag mij af waarom ik het nou ineens nodig vind dat er gereageerd wordt op mijn post, vanavond maar vroeg naar bed ofzo...
pi_42387229
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:29 schreef Jelief het volgende:
ik plemp echt niet alleen maar wat neer hier hoor, ik lees echt alles (nou ja het meeste dan) dat ik niet reageer op iedereen is omdat ik niks toe te voegen heb of niets anders dan aah wat zielig of beterschap of ooh wat knap

ik vraag mij af waarom ik het nou ineens nodig vind dat er gereageerd wordt op mijn post, vanavond maar vroeg naar bed ofzo...
Bij Mika is links boven een kies aan het doorkomen. Die hoort ook nog niet.
Liefde
pi_42387464
sow die is wel heel vroeg dan! naja er worden ook wel babyjes geboren met tandjes al door, heb ik wel eens gelezen...
En Jordy (van Githa) is dacht ik weer (heel) laat met tanden. Zoals met alles geen kindje dat alles volgens 'het boekje' doet.
En nou ga ik maar eens even uitwaaien
  donderdag 5 oktober 2006 @ 13:53:51 #261
24188 Belana
kloon van belana
pi_42387521
Jelief, ze geven altijd wel een volgorde aan, maar er is niks vreemds aan hoor en het maakt ook niet uit toch
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:29:41 #262
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42388803
Waai ze Jelief!
Welkom Snoopy! Wat is Lis een prachtige baby, wat een haren zeg!
Wat erg zeg, Belana, dat Ezra zo verkouden is. Lijkt me vreselijk eng. Hij was op de meeting al zo verkouden, toen vond ik het al erg maar nu is het dus nog erger. Beterschap!
Sjoegie, hoe gaat het met Storm?
Lekker douchen!
pi_42388874
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:52 schreef Jelief het volgende:
sow die is wel heel vroeg dan! naja er worden ook wel babyjes geboren met tandjes al door, heb ik wel eens gelezen...
En Jordy (van Githa) is dacht ik weer (heel) laat met tanden. Zoals met alles geen kindje dat alles volgens 'het boekje' doet.
En nou ga ik maar eens even uitwaaien
hoe raar is raar?

Amber heeft haar 2 ondertanden en nu komen haar 2 bovenhoektanden door.. draculatje dus..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42389313
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:19 schreef MeNicole het volgende:
Heeft ze helemaal nog geen strikdiploma
Die heeft mijn man nog niet eens . Is ie voor gezakt
Eva
  donderdag 5 oktober 2006 @ 14:49:17 #265
24188 Belana
kloon van belana
pi_42389474
"normaal" is 2 midden onder, dan 2 midden boven, dan de hoektanden, dan de eerste kiezen en dan de achterste kiezen, toevallig deed Liam dat ook netjes zo, maar het zegt gewoon niks
stormy waters...
sailin'
pi_42393795
Ons is geadviseerd om nog niet van voeding te gaan veranderen en het nog even aan te kijken hoe dit zich gaan ontwikkelen. Overdag vandaag is het wel goed gegaan tot nu toe.

Ondertussen zijn onze gedachten alweer met hele andere dingen bezig , zou het ons lukken om voor een aantal dagen nog 2 kindjes op te vangen over 3 weken... (9 maand en 2,5 jaar).
Mijn vriendin heeft vandaag na 4 weken onzekerheid te horen gekregen dat ze kanker heeft en moet straks of 10 dagen in het ziekenhuis verblijven bij een been reddende operatie of 5 dagen bij een amputatie. Haar man is niet echt handig (zacht uitgedrukt) als het om de kinderen gaat. Als zij de deur uit is hangt hij na een half uur al aan de telefoon hoe lang het nog duurt voordat ze thuis is. Legt de kinderen niet op bed en geeft ze rustig dingen te eten die ze nog helemaal niet mogen hebben. Alleen hierdoor is ze nu al in de stress, ze kan niet rustig het ziekenhuis in tenzij er iets voor de kinderen geregeld is.
pi_42394009
Krijgt ze kinderopvang niet (gedeeltelijk) vergoed bij ziekenhuisopname? Heeft ze al in haar polis gekeken? wordt bij mij nl wel vergoed.
pi_42394081
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 16:52 schreef poemojn het volgende:
Krijgt ze kinderopvang niet (gedeeltelijk) vergoed bij ziekenhuisopname? Heeft ze al in haar polis gekeken? wordt bij mij nl wel vergoed.
Dat is een goede tip , zal het haar zo direct even door bellen. Maar dan blijft ze nog met de tijden buiten de kinderopvang zitten. (Die vent kan echt niet voor die kinderen zorgen).
  donderdag 5 oktober 2006 @ 16:57:22 #269
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42394187
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 13:29 schreef Jelief het volgende:

Gaat ie lekker?
Maar Léon kreeg eerst 2 dracula-tandjes onder voordat de anderen doorkwamen, dus ja rare volgorde ook.
Cas heeft het tuinbroekje aan. Leuk! En hij vindt het vooral lekker, sabbelt erop.

Ik vergeet trouwens helemaal te vertellen dat Cas zijn heupjes goedgekeurd zijn. De echo gaf geen afwijkingen aan. Toch weer een opluchting. Vooral om dat de cb-arts er nog een keer naar vroeg tijdens het onderzoek. "Hoezo? Is er iets dan?" Nee zomaar. Maar toch blijft dat in je hoofd zitten, maar gelukkig alles goed dus.
pi_42394645
fijn dutch, weer een zorg minder

en nee het gaat niet zo lekker maar dat moet ik nog even toegeven aan mijzelf...
maandag twee weken vakantie daarna kijk ik wel of het beter gaat.
  donderdag 5 oktober 2006 @ 17:58:08 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42396116
Jelief een onwieze dikke knuffel

Dutchie hiep hoi voor cas!! wat onzeker kan je er over zijn he.. maar fijn!!

Mika al een kiesje en Emma ook wauw hier komen wel de boventandjes gestaag maar nog niet door.

Xanthe Ik zou ook niet zomaar veranderen eerst even aankijken maar mijn verhaal was vooral om uit leg te geven tussen de comfort en normale voeidng met nutriton Eerst 2 weken aan zien op dit is toch echt het beste.
Wat betreft de opvang zou ze ook nog eens kunnen navragen bij wijkverpleegkundigen in haar dorp/stad Hier wordt er dan speciale zorg verleend. En denk dat het ook voor de man fijn is dat hij leert om wel gtoed om te gaan met zijn kinderen.. want de kans zit er in dat de kanker niet weg gaat en ze niet oud wordt.. heel cru gezegd.. want hopenlijk gaat het gewoon helemaal goed komen. Maar is denk ik wel nodig om dat in het achterhoofd te houden.
Sterkte
  donderdag 5 oktober 2006 @ 19:04:42 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_42398107
Lekker Dutchie dat Cas is goedgekeurd!
Belana, wat eng met Ezra, hopelijk gaat het snel over.
Xanthe, beterschap met Merel!
Linda, Ive vervelde ook heel erg de eerste weken. Daar hoef je idd niets aan te doen.

Ive is vandaag weer helemaal zijn vrolijke zelf gelukkig. Vandaag was zijn eerste volledige dag op het kdv en het ging prima, hij drinkt nu ook goed, 3x een flesje van 120 ml!

(Het gaat hier trouwens zo snel dat ik het bijna niet bij kan benen nu ik weer werk! )
pi_42398438
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 19:04 schreef cattie het volgende:

Ive is vandaag weer helemaal zijn vrolijke zelf gelukkig. Vandaag was zijn eerste volledige dag op het kdv en het ging prima, hij drinkt nu ook goed, 3x een flesje van 120 ml!
Fijn dat Ive het nu goed doet op het kdv Cattie. Is vast een pak van je hart. Kun je lekker hard aan het werk
Syllables govern the world
pi_42404618
Heeej! Hier zijn jullie!
Kon of het topic niet vinden, of wel vinden, maar niks zien. Vaag!

Lis Mae welkom! Wat ben je mooi!

Met Kim gaat alles goed. Ze kan ineens veel meer. Ze zwaait en probeert zich op te trekken. Ze probeert alles van tafel te pakken, ze kan er ineens bij. Gisteren stond ze bijna. We keken vreemd op. Vanmiddag hing ze heel apart in de box. Met 1 been gestrekt, op de tenen, de andere been half opgetrokken. Was helaas te laat met foto maken.
pi_42406552
Mag Kim eik rozijntjes hebben?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:34:56 #276
105888 renzell
pi_42406640
10 maanden... hmmm, volgens mij 'mag' het wel, maar ik vind dat met zulke kleintjes toch nog best link. Die kleine dingetjes schieten gemakkelijk in een verkeerd keelgat. Ik zou eerlijk gezegd nog zeker een maand of 2 wachten.
pi_42406657
ik heb 't niet gedaan voor ze 1 jaar waren. maar ik weet niet wat er 'officieel' over gezegd wordt. ik vond 't in ieder geval nog wat te eng ivm verslikken.
pi_42406697
ha renzell, zelfde idee dus.
  † In Memoriam † donderdag 5 oktober 2006 @ 22:43:59 #279
81992 Githa
pi_42407016
Ik zou nog even wachten Ingrid, ze moeten al redelijk goed kunnen bijten, omdat rozijntjes in aanraking met vocht kunnen opzwellen, of je moet er een snipje in maken.
Daarbij zit er redelijk wat suiker in rozijntjes, en voor suiker geldt zolang mogelijk uitstellen
pi_42407225
Rapley zegt dat 't mag als ze het zelf met de pincetgreep kunnen oppakken
Myrthe lust ze nog maar sinds kort, heeft de pincetgreep wel wat langer onder de knie al gelukkig
  donderdag 5 oktober 2006 @ 22:53:00 #281
105888 renzell
pi_42407396
Ha ha, ja, het zal eens niet he.

Dat uitstellen van het geven van suiker is me trouwens bijzonder goed en lang gelukt. Hij eet nog steeds weinig. Maar ook hier is het bij de 35 graden die het deze zomer onophoudelijk was, mis gegaan op de ijsco-afdeling (mooi ouderwets woord, ijsco, is hier nog volop in gebruik ). Vooral bij opa en oma was het vaak bingo. Kwam opa me op een dag (heel trots) vertellen dat ie een cornetto op had! Was mams niet blij mee. Een kind van 1, met een cornetto zo groot als hijzelf! Oh ja, da's dreumestopic...

[ Bericht 5% gewijzigd door renzell op 05-10-2006 23:03:47 ]
pi_42407623
wat is 35?
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:03:06 #283
105888 renzell
  donderdag 5 oktober 2006 @ 23:03:42 #284
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_42407812
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 22:58 schreef bixister het volgende:
wat is 35?
Dat vroeg ik me nou ook net af.

En dat wachten met suiker, is dat vanwege het gebit? Of iets anders...?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42407979
ah! ik dacht al een of andere lekkernijshop oid. anna heeft ook al teveel grotemensenijsjes op.
pi_42408056
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:03 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En dat wachten met suiker, is dat vanwege het gebit? Of iets anders...?
vooral het wennen aan zoetigheid denk ik. althans, dat was bij mij wel de reden. ik weet nog dat ik bij piet vrij vroeg wel eens diksap gaf of roosvicee en binnen de kortste keren lustte hij geen gewoon water meer. anna heb ik tot ze (bijna) 1 was nooit wat anders te drinken gegeven dan water (naast moedermelk natuurlijk).
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:20:57 #287
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42413868
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 14:29 schreef sjak het volgende:
Sjoegie, hoe gaat het met Storm?
Ik wilde net wat over hem gaan typen!

Storm heeft vanaf vorige week vrijdag heel erg veel gehuild. Vanaf het begin hebben we al het gevoel dat hij soms echt pijn heeft, zo hard schreeuwt ie dan, uit het niets. Hij huilde ook vanaf het begin veel.

Dinsdag op het cb geweest (normale controle) en gevraagd of hij spruw heeft, dat dachten we sinds de dag daarvoor. Inderdaad. Dus daar nu een middeltje tegen, dat geeft al iets meer rust bij het drinken van de flessen. Hij was namelijk echt heel erg onrustig dan en dronk zijn flessen ook maar half. Dat gaat nu al beter.

Maar we zijn gisteren ook met hem naar de osteopaat geweest. En niet voor niks!
Er blijkt bij zijn achterhoofd (in zijn schedel echt) iets vaster op elkaar te zitten dan het hoort (zeg maar). Daardoor worden er zenuwen bekneld, zenuwen die betrekking hebben op het onderste deel van je lichaam en organen zoals je darmen. De osteopaat heeft het een hele tijd van elkaar afgeduwd (ja, echt) en verteld in welke houdingen we hem wel en niet mogen houden. Volgende week moeten we weer terug.
De aanleiding om te gaan was het heel erge overstrekken, dat doet Storm heel veel. Dan is het echt een plankje, kan zo op je schoot staan. Dat mag hij dus nu ook niet meer doen (maar oh, wat is ie sterk).
Al met al heel blij dat we gegaan zijn, want er is dus echt iets wat we moeten doen, zodat hij zich ook beter zal gaan voelen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42413889
Ik heb hier toch zo'n lief snoepje in de wieg liggen
Ze is werkelijk om op te vreten zo leuk!
Het gaat hier heel erg goed allemaal. Lis is een tevreden babietje en ik voel me ook echt heel fijn.
Lichamelijk nog niet maar dat geeft niet.

Lis is alweer 50 gram aangekomen en de combinatie BV en fles gaat prima.
Gisteren heeft ze haar hielprikje gekregen en dat vond ze niet leuk natuurlijk.
Verder plast en poept en slaapt ze

pi_42413900
Sugar, wat goed dat jullie zijn gegaan met Storm. Zou fijn zijn als dat zou helpen zeg!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:27:42 #290
24188 Belana
kloon van belana
pi_42413927
heej sugar wat goed dat jullie daar heen zijn gegaan!! Dat kan zoveel goed doen
Ik hoop dat het snel resultaat heeft en dat jullie stormpje een beetje meer rust kan vinden en daarmee jullie ook. is allemaal niet makkelijk. toevallig had Ezra gisteren een huildagje en na 1 dag werd ik er al horendol van
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:28:02 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42413931
Ach snoopy, het is echt een snoepje idd!

Sugar, wat goed dat jullie naar die osteopaat gegaan zijn! Hopelijk gaat het nu snel een stukje beter met Storm.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:28:36 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_42413937
ow wat is ze mooi joh snoop je meisje
stormy waters...
sailin'
pi_42414156
prachtig snoop! echt om op te vreten dat nieuwe snoepie van jullie! ik herinner me nu ook ineens weer hoe morris als baby eruit zag, ook zo'n 'chineesje' en hij had ook van dat donkere haar eerst toch?

sugar, klinkt veelbelovend, die osteopaat. ik hoop van harte dat het snel verbetering oplevert. arm stormpie!
pi_42414163
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 08:48 schreef bixister het volgende:
prachtig snoop! echt om op te vreten dat nieuwe snoepie van jullie! ik herinner me nu ook ineens weer hoe morris als baby eruit zag, ook zo'n 'chineesje' en hij had ook van dat donkere haar eerst toch?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:56:05 #295
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42414280
Oh, snoop, wat een mooi meisje is het! Weet je nog dat ik Morris een meisjesjongetje vond? Zo'n mooi fijn gezichtje voor een jochie? Datzelfde gezichtje zie ik nu weer, dat mooie zachte, bolle Chineesjesgezichtje (dat vind ik ook echt, bix! ).
Echt heel mooi, kan het niet vaak genoeg zeggen!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:03:25 #296
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42414398
Wat een ontzettend leuke foto snoopy. En een leuke Lis natuurlijk.

Arme Storm, met de pijn. Kwam dat nou door de spruw, of was het iets anders?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42414614
Sugar, wat fijn dat je iets kunt doen voor Storm, dat is al een stuk prettiger dan het écht niet weten waar het van komt.

En Lis, ik vind je zo een dropje (en die naam, hé.... zo leuk en mooie en lief vind ik die )
En ik vind haar ook op Morris lijken, vooral dat mondje van haar

[ Bericht 19% gewijzigd door LadyS op 06-10-2006 09:17:42 (moet naar fototopic :@) ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:38:25 #298
103793 kozakken
Living the life
pi_42415019
Oh lis Wat is ze lie-hief!! Zo mooi en zo... zo alles.

Wat fijn dat jullie met Storm naar de osteopaat zijn geweest. Vooral omdat het nu dus echt niet voor niets is geweest. Oefenen en werken is toch zo veel fijner dan onzekerheid en niet weten wat er nu dus aan de hand is. En nu maar hopen dat jullie mannetje snel weer wat lekkerder in zijn velletje komt. (en jullie dan ws ook weer wat meer)
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:09:24 #299
105888 renzell
pi_42415677
Wat fijn Sugar, echt! 'Gelukkig', zou ik haast zeggen, dat er iets is dat je concreet kunt doen om het beter te maken. Hopelijk werkt het ook, en snel. Zeiden ze daar ook iets over? Over of het door hoe jullie met hem omgaan, de pijn ook helemaal over kan gaan. Succes meis!

Lis is inderdaad een mooi en gaaf poppetje zeg! Fijn dat het zo goed gaat Snoop!

Paradijsvogeltje: suiker werkt verslavend, ons lijf heeft het absoluut niet nodig, het is slecht voor je tanden en je wordt er dik van. Genoeg redenen om er voorzichtig mee te zijn, zeker bij kindjes.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 13:05:30 #300
56471 pinquit
oh my lama!
pi_42420227
sugar, wat fijn dat er een oplossing is!! ik hoop dat het erna wat beter gaat met het huilen dan enzo!

en snoop wat een heerlijk dametje heb je daar zeg
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')