abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42258800

Ik kom me hier ook maar melden, met onze mooie lieve Eva!
Vandaag 4 dagen oud, en heel lief en zoet.

Ze slaapt veel, drinkt, poept en plast goed, huilt weinig -'s avonds een 'huiluurtje' maar dan wil ze gewoon even bij ons zijn, nou prima, graag zelfs!

Ik ben nog herstellende van de keizersnee, maar voel me goed. Nog niet goed genoeg om alles bij te lezen en te reageren, maar dat komt de komende weken wel...

[ Bericht 14% gewijzigd door linda856763 op 30-09-2006 15:45:29 ]
Eva
pi_42260497
Welkom Eva!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:29:34 #103
103793 kozakken
Living the life
pi_42260837
Oeh.. wat een lief mooi kleintje weer Hoera voor Eva
pi_42260883
Welkom Linda en Eva!!
Wat kijkt ze wijs uit haar oogjes
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42260938
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 12:07 schreef Belana het volgende:
komt vanzelf wel weer hoor dat doorslapen 6 flessen van 140, ben blij als ezra dat drinkt
lukt het hem nog met speen 1? wow! Dat moet ik mijn luilakje niet voorzetten
Mika doet zo'n 9 minuten met speen 1 over een fles van 140 cc En een speen 2 was binnen 5 minuten leeg

Eva je bent mooi
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42261146
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:33 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Mika doet zo'n 9 minuten met speen 1 over een fles van 140 cc En een speen 2 was binnen 5 minuten leeg

Eva je bent mooi
dan doettie het snel!

Amber deed er veeeeel langer over, soms wel 45 minuten. Maar als we dan een grotere speen gebruikten dan ging het weer te snel en was ze totaal niet voldaan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † zaterdag 30 september 2006 @ 17:46:09 #107
81992 Githa
pi_42261225
Jordy was ook zo'n snelle drinker MeNicole, die zoog de fles ook binnen 5 min leeg en nog steeds is hij een goede eter, dat beloofd dus wat
pi_42263751
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:46 schreef Githa het volgende:
Jordy was ook zo'n snelle drinker MeNicole, die zoog de fles ook binnen 5 min leeg en nog steeds is hij een goede eter, dat beloofd dus wat
Dan heeft ie dat vast van zijn papa Maar hier gaan we dus voorlopig maar niet meer over na speen 2
Liefde
  † In Memoriam † zaterdag 30 september 2006 @ 20:47:43 #109
81992 Githa
pi_42265356
Weet je wat het is MeNicole, in het begin maakte ik me er druk om..jeetje, die fles zo snel leeg en eigenlijk horen ze er toch wel een 20 min over te doen....
Maar hij hield alles binnen, leek er geen last van te hebben dus tjah, waar maakte ik me druk om, en heb hem dus ook lekker die fles leeg laten lurken binnen 5 min.
pi_42265587
Eva, fijn dat je het al zo goed doet, laat je mama maar goed uitrusten.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_42268456
We zijn alleen omdat ze zo rustig is, nog helemaal niet gewend aan huilen van haar. Elk huiltje snijdt door onze ziel, zo ongeveer... Net 10 minuten, en al helemaal in tweestrijd of we haar uit haar bedje zouden halen. Maar even erbij gestaan, en ze slaapt. Het kost alleen wel veel tijd om een flesje te geven. Ze valt halverwege vaak een beetje in slaap. Boertje laten doen, nog een beetje drinken. Weer slaap, dan maar de luier verschonen, en dan het laatste beetje. Dat duurt dus ff. O, ze huilt weer een beetje, ik ga maar eens kijken...
Eva
pi_42269331
Linda, zo jong alsze is hoef je haarecht niet te laten huilen hoor! Je mag haar meteen oppakken als je dat wilt. Niet dat ze meteen moet/zal stoppen met huilen maar dan is ze iig lekker bij je.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 1 oktober 2006 @ 10:04:08 #113
108648 cattie
lieve moeder
pi_42275585
Welkom Eva!

Ive heeft een goede nacht gehad! Heerlijk, geen krampjes of onrust, lekker slapen en nu een goed humeur !
  zondag 1 oktober 2006 @ 10:52:48 #114
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_42276060
Linda, nog gefeliciteerd met de geboorte van Eva. Wat een prachtmeisje!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_42277207
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:47 schreef Githa het volgende:
Weet je wat het is MeNicole, in het begin maakte ik me er druk om..jeetje, die fles zo snel leeg en eigenlijk horen ze er toch wel een 20 min over te doen....
Maar hij hield alles binnen, leek er geen last van te hebben dus tjah, waar maakte ik me druk om, en heb hem dus ook lekker die fles leeg laten lurken binnen 5 min.
Ik maak me er ook helemaal niet druk om. Hij houdt het ook gewoon binnen met speen 1. Als hij de fles binnen 10 minuten leeg heeft nou ja dan moet het maar. Maar met speen 2 gaat hem toch te snel en daar heeft ie wel last van en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar voorlopig zie ik wel wat ik doe met die spenen.
Liefde
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:23:41 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_42277306
Eva wat is ze mooi
stormy waters...
sailin'
pi_42278093
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 23:31 schreef Jelief het volgende:
Linda, zo jong alsze is hoef je haarecht niet te laten huilen hoor! Je mag haar meteen oppakken als je dat wilt. Niet dat ze meteen moet/zal stoppen met huilen maar dan is ze iig lekker bij je.
Ja, ik weet het, maar soms huilt ze ook een heel klein beetje, en valt daarna in slaap. En dan vind ik het ook wel fijn dat ze in haar bedje ligt, ook omdat ze zichzelf nog niet zo heel goed warm kan houden. Als ze bij mij ligt, dan moet ik onder de dekens, en ik stik werkelijk van de hitte, al dagen!

Maar we zijn er achter dat ze 's avonds even een huiluurtje heeft, en dan nemen we haar wel lekker bij ons.

Dank voor alle complimenten. Natuurlijk vind ik haar de liefste en de mooiste, maar het is ook altijd leuk om complimenten over haar te horen.
In het ziekenhuis zijn we al op stap geweest, manlief ging even wat eten in het bezoekersrestaurant, en ik ging mee met Eva, in de rolstoel. We hadden veel bekijks... We kwamen voorbij een paar oudere mensen, en die zaten vol vertedering te kijken: 'kijk, de toekomst! '
Eva
pi_42280706
Amber wordt echt met de dag steeds meer bijdehand... Ze klimt dus steeds het trappetje op bij de keuken en gaat dan bij de magnetron staan.. Net deed ze het kastje open waar haar potjes enzo staan en mevrouw haalde er gewoon evne een liga uit en ging proberen de verpakking open te maken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_42285222
Gossie, Eva

Nou, gisteren speen 3 gekocht, ging nog veel te snel. Ze verslikte zich steeds en was nog steeds erg druk, dus snel maar weer speen 2 erop gedaan. Nog steeds is ze erg druk, steeds haar hoofdje weg trekken, maar weet nu iets waardoor ze wat rustiger wordt, ik hou haar handje vast en leg haar wat meer tegen mij aan. Dan gaat het iets beter..
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:28:23 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_42286311
CM, ze moet misschien ook gewoon even wennen hoor aan speen 3, dat had Ezra ook, ze zet natuurlijk nog kracht voor speen 2, moet even leren dat ze niet meer zo hard hoeft te zuigen. soms gewoon ff proberen misschien.
stormy waters...
sailin'
pi_42291308
ja dat ga ik denk ik ook maar proberen, zat te denken, misschien eerst 2 erop en als ze het flesje half leeg heeft speen 3 erop? of zal dat niet verstandig zijn.. anders probeer ik het gewoon elke keer 's middags.

morgen weer babyzwemmen, erg veel zin in!

verder vandaag zo'n babysteun gekocht voor in badje, dit omdat mijn vriend altijd zo'n last heeft van zijn rug (standaard is te laag) en ik hou het ook niet lang vol. Ben benieuwd, ze moet straks in bad
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:05:54 #122
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_42291554
Linda wat een lief druppie zeg! en wat een mooie ogen!

Daniël heeft net een huilavondje achter de rug.
ik denk dat hij aandacht wilde, want hij wilde niet meer dan anders drinken ( zit te 'wachten ' op zijn regeldagen..). Rondlopen was gewoon het enige wat hem weer rustig maakte
Mijn bolletje is ook zo nieuwsgierig. Niks knuffelen... dat koppie moet alle kanten opkijken.
Tis zelfs zo erg dat hij mijn blikken strak ontwijkt als hij bij mij op schoot is , en straal langs me heen probeert te kijken als ik mijn hoofd voor de zijne heb.
dat zorgt echt voor hilarische momenten als hij zich alle kanten opwurmt om man en mij maar niet aan te hoeven kijken
pi_42291705
hahaha die Daniel toch (en ja, dat ken ik, Sarah deed dat ook)

Sarah is ontzettend aan het bellen blazen, met speeksel spelen en dan doet ze brrrppfffbbbpppppfff en dan kwijlen!! zo lief!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:18:22 #124
74310 nanalune
pi_42292054
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:09 schreef CrazyMoon het volgende:
hahaha die Daniel toch (en ja, dat ken ik, Sarah deed dat ook)

Sarah is ontzettend aan het bellen blazen, met speeksel spelen en dan doet ze brrrppfffbbbpppppfff en dan kwijlen!! zo lief!
kwijl is lievv
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:25:26 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_42292390
CM, das best een goed idee hoor, eerst ff 2 en dan 3 zo deed ik het ook wel eens. Inmiddels is Ezra er aan gewend en het helpt hier echt, er gaan nu regelmatig flessen van 150 leeg.

Daniel vermaakt zich wel en weet zich duidelijk te maken geloof ik
stormy waters...
sailin'
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:28:56 #126
74310 nanalune
pi_42292524
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:25 schreef Belana het volgende:
CM, das best een goed idee hoor, eerst ff 2 en dan 3 zo deed ik het ook wel eens. Inmiddels is Ezra er aan gewend en het helpt hier echt, er gaan nu regelmatig flessen van 150 leeg.

Daniel vermaakt zich wel en weet zich duidelijk te maken geloof ik
Beetje laat CM en anderen , maar zover ik weet kun je met een hete naald extra gaatjes maken in de speen.
Dat deden mijn ouders vroeger tenminste. Scheelt weer wat geld..
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:35:11 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42292748
Even een vraagje hier...

Emma (tien een een halve maand ongeveer) wil eigenlijk niet meer in het 'gewone' autostoeltje zitten, daarin gaat ze zitten draaien en wurmen en uiteindelijk krijsen. Slapen doet ze alleen maar als ze doodmoe is en al een tijd gekrijst heeft. Niet handig met langere reizen dus... Het was flink vermoeiend om haar bezig te houden en rustig te houden.
Nou had ik het idee dat het misschien een oplossing zou zijn om haar al in een 'grote' autostoel te doen, maar dacht dat er ook nadelen aan zaten. Noa zat pas toen ze 1 jaar was in een grote stoel, dus daar kan ik het niet echt mee vergelijken. Emma is ook nogal klein voor haar leeftijd dus dat speelt misschien ook mee... Hebben jullie hier ervaring mee?
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:36:31 #128
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42292786
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:28 schreef nanalune het volgende:

[..]

Beetje laat CM en anderen , maar zover ik weet kun je met een hete naald extra gaatjes maken in de speen.
Dat deden mijn ouders vroeger tenminste. Scheelt weer wat geld..
Hele goeie idd... scheelt een hoop geld eigenlijk, die spenen (vooral Avent) vind ik best duur.
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:39:44 #129
74310 nanalune
pi_42292901
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:36 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Hele goeie idd... scheelt een hoop geld eigenlijk, die spenen (vooral Avent) vind ik best duur.
Ja ik heb ook die van Avent omdat ik een Avent borstkolf heb. Daar passen alleen flesjes van Avent op . Die spullen zijn inderdaad érg duur..
Nadeel van gaatjes prikken is wel dat áls het niet werkt bij je kleintje, je dus wel een speen hebt vernaggeld..
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:42:37 #130
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42293016
Zo heb ik idd een paar papspenen geprobeerd te maken, werkte niet... maar nu gelukkig wel te gebruiken met dikkere pap (te groot gaatje). Dus niet weggooien zo'n vernaggelde ( ) speen, als je van plan bent om dikke pap in een fles te geven als ze wat groter zijn. Werkt nu prima bij Emma (en Noa ook nog).
  zondag 1 oktober 2006 @ 21:57:52 #131
24188 Belana
kloon van belana
pi_42293463
suzanna, bedoel je dat emma nog in de maxicosi zit nu en dat je overweegt een stoel voor vanaf 9 kilo te doen? als ze goed kan zitten moet dat kunnen lijkt me. ik geloof dat wij het toen ook met een maand of 10 gedaan hebben. kan ze lekker vooruit kijken misschien dat dat beter bevalt
stormy waters...
sailin'
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:34:27 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42303896
Githa heb je mail gehad? krijg hier telekns vage berichten weet dus niet of er iets aankomt of iet..
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:37:13 #133
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42303935
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:39 schreef nanalune het volgende:

[..]

Ja ik heb ook die van Avent omdat ik een Avent borstkolf heb. Daar passen alleen flesjes van Avent op . Die spullen zijn inderdaad érg duur..
Nadeel van gaatjes prikken is wel dat áls het niet werkt bij je kleintje, je dus wel een speen hebt vernaggeld..
Ik kolf in de avent fles en als de melk uit de vriezer komt, doen we het nu in een hema flesje. We proberen of dat ook goed gaat, scheelt een hoop met de flesjes van avent (waar we alleen de kleine versie nog van hebben).
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:56:17 #134
45621 Suzanna
Mama van...
pi_42304219
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 21:57 schreef Belana het volgende:
suzanna, bedoel je dat emma nog in de maxicosi zit nu en dat je overweegt een stoel voor vanaf 9 kilo te doen? als ze goed kan zitten moet dat kunnen lijkt me. ik geloof dat wij het toen ook met een maand of 10 gedaan hebben. kan ze lekker vooruit kijken misschien dat dat beter bevalt
Klopt idd ... ze zit nu nog in het kleine autostoeltje (tja, tis geen maxi-cosi dus dan mag ik dat officieel weer niet zeggen maar dat is wel wat ik bedoel). Goed om te weten dat jullie dat toen ook hebben gedaan. Was dat omdat Liam groot was of omdat hij het andere stoeltje zat was? Emma is namelijk niet zo groot... maar we gaan binnenkort wel bij een babydump kijken voor een groter autostoeltje.
pi_42308662
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:37 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik kolf in de avent fles en als de melk uit de vriezer komt, doen we het nu in een hema flesje. We proberen of dat ook goed gaat, scheelt een hoop met de flesjes van avent (waar we alleen de kleine versie nog van hebben).
Ik doe precies hetzelfde. De aventkolf is ideaal maar ik blijf maar klooien met lekkende aventflessen.
Jammer genoeg trok de kolf niet genoeg vacuüm met een hemafles er onder
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:46:41 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_42309795
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:56 schreef Suzanna het volgende:

[..]

Klopt idd ... ze zit nu nog in het kleine autostoeltje (tja, tis geen maxi-cosi dus dan mag ik dat officieel weer niet zeggen maar dat is wel wat ik bedoel). Goed om te weten dat jullie dat toen ook hebben gedaan. Was dat omdat Liam groot was of omdat hij het andere stoeltje zat was? Emma is namelijk niet zo groot... maar we gaan binnenkort wel bij een babydump kijken voor een groter autostoeltje.
combinatie. Hij had best nog wel in de maxicosi gekund, maar keek ook graag om zich heen. vaak kunnen die grotere stoelen ook een beetje in slaapstand zodat ze niet helemaaaaaal rechtop hoeven te zitten, maar ze moet wel kunnen zitten hoor. Ik denk dat het wat de verveling betreft echt zou helpen
stormy waters...
sailin'
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:54:33 #137
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42309974
Heb dus de medela-kolf en daar past dus geen Avent-fles op. Wel de bibi-fles. Mogen jullie raden welke fles Cas wil. Dus dat is elke keer overhevelen. En tig flessen uitkoken voor de volgende dag.

Nu Cas er een tijdje is, bedachten we ons dat Léon eigenlijk best wel druk was als baby. Vaak nachten er naast gehangen als hij huilde en krabde ook vaak zijn gezicht kapot. Ook heel veel mee op de arm gelopen tegen de krampjes. Cas heeft dat echt heel weinig. Hij lacht wel heel veel en is ook echt een kletsmajoor, maar veel rustiger. Léon kon ook echt giftig worden (nog steeds) en Cas wordt eerder verdrietig dan giftig. Dan klinkt er een heel zielig huiltje ipv gegil of gekrijs. Als Cas honger heeft kun je hem nog rustig eerst verschonen en aankleden, Léon krijste de hele boel bij elkaar. Van Cas krijg je nog een lieve lach.

En weet je wat het gekke is? We hebben Léon echt nooit ervaren als drukke baby. We hadden allebei zoiets van, baby's huilen dat hoort er gewoon bij. Soms wel van die 'AHHHHH'momenten, maarwe zagen het niet als echt probleem.
En toch hè, is het dan wel lekker dat je nu zo'n rustig ventje hebt. Die kalm op je wacht tot het zijn beurt is. Ze lijken heel veel op elkaar, maar toch ook weer niet.
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:13:06 #138
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_42310424
Hebben wij hier ook Dutch. Alleen andersom.
Glenn was heel rustig en tevree als baby. Hij vond alles best, kon zichzelf al heel snel zelf vermaken en gaf alleen aan wanneer hij honger had. Nu zijn we niet zo naief geweest om een kopie van Glenn te verwachten toen ik zwanger was van Kady, maar dat 2 kindjes van 2 dezelfde ouders zo verschillend in karakter zouden kunnen zijn hadden we nooit verwacht. Kady is gewoon heel 'onderhoudsintensief' en dingen moeten niet zometeen gebeuren als ze iets wil, maar nu. Eh...nee, gisteren! En anders gaat ze gewoon liggen gillen en krijsen. Heel fel en pittig dus.

Maar Kady is dus bijna 1 jaar. Een heel jaar Kady bij ons in het gezin, en wat voor jaar....
Het gaat hartsikke goed met ons moppie. Ze weegt 8100 gram bij 69 cm en eet als een bootwerker op het ogenblik.
Ze spurt op handen en voeten de hele kamer door en als we 1 seconde niet kijken staat ze op het stoeltje van Glenn. Klimmen vindt ze dus ook heel leuk.
Eigenlijk kan ze qua zitten ook al in een gewone autostoel (zij verveelt zich soms ook op langere autoritten) maar ik weiger vooralsnog om afscheid te nemen van de maxi cosi. Ze past er nog perfect in en ik ben er gewoon nog niet aan toe om nooit meer een maxi cosi in gebruik te hebben in dit huishouden
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_42310435
De Aventfles gebruik ik ook. De eerste keer lekte die, maar de kraamverzorgster had hem niet strak genoeg aangedraaid. Normaal moest dat ook niet zei ze, omdat flessen anders snel vacuum trekken, maar bij de Aventfles moet je blijkbaar juist wel strakdraaien. En sindsdien geen problemen meer...
Eva
  maandag 2 oktober 2006 @ 14:21:26 #140
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42310656
Wat leuk dat je al zo goed zulke verschillen ziet tussen je twee jongens, Dutch.

Suzanna wij hebben afgelopen zaterdag een grotere stoel voor Tobias gehaald (nu 11 maanden). Qua maat past Tobias voorlopig nog wel in de maxi-cosi maar wil ook steeds rechterop zitten en in de maxi-cosi kan dat simpel weg niet. Ik denk dus dat je Emma makkelijk over kan zetten.

Tobias gaat heel erg hard ineens; staan zitten, lopen aan de tafel/bank/kast of tussen onze handen, dénken dat hij dat dan ook meteen 'los' kan, 6 tanden helemaal door ipv de puntjes die hij met 3 maanden al had, zelf een boterhammetje eten en sinds 2 dagen heeft hij ook ineens de tuitbeker door alhoewel uit het glas van mama drinken veel stoerder is natuurlijk.
Hij vind ook dat hij eigenlijk geen tijd meer heeft voor zijn 2 slaapjes, maar hij redt het nog niet om er eentje over te slaan. Als het hem een keertje lukt moet hij de volgende 3 dagen wel bijslapen
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:14:22 #141
1762 YPPY
Yppiaans
pi_42311700
Dat is echt totaal anders dutchie. Lijkt me wel een verademing dan ineens.

EW heeft het inderdaad andersom, wel grappig dat ik ze allebei totaal anders zag dan jij ze beschrijft. Wel moeilijk, als de tweede dan ineens zo 'onderhoudsintensief' is. Ze was nu toch wat rustiger na de operatie?

We hebben nog geen enkele keer (van de drie) keren dat we de avent fles gebruikten meegemaakt dat hij lekte. Gelukkig maar.
*OUD heilige*
pi_42311781
Nou, toch maar weer eens geprobeerd met speen 3, en dat ging prima! Misschien omdat ze dit keer nog moe was. De vorige keer was ze wat aan het huilen en had ze honger. Nu niet.
Hopen dat het straks ook weer goed gaat. tis weer tijd voor flesje.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de moeders van kindjes onder de 4 maanden gaan beginnen/zijn begonnen met potjesvoeding? En moeders van oudere kindjes, wanneer zijn jullie er mee begonnen? En hebben jullie dat 'zelf bepaald' wanneer?
Pas met 6 maanden of al eerder?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:22:32 #143
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42311897
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 20:47 schreef Githa het volgende:
Dat had ik ook met Robin, maar spuugde niet en was voldaan. En nu smult ie ook nog steeds van alles

linda, gefeliciteerd met Eva

Suzanna, wij zijn gisteren toevallig over gegaan op de Tobi en Robin (11 maanden) zit daar echt geweldig in. Maar als jij zegt dat Emma aan de kleine kant is, is dat niet te vergelijken met Robin denk ik Robin werd te groot voor de Maxi-Cosi namelijk.

Leuk om te lezen dat Tobias en Robin ongeveer gelijk oplopen Saffier Alleen heeft Robin al 8 tanden en zijn de kiezen bezig en vindt hij 1 slaapje per dag (die soms ook maar een half uur duurt) soms al genoeg. En Robin heeft er een nieuw woordje bij. Gisteren wilde hij 's avonds niet slapen en riep hij keihard: "NEE, NEE, NEE!!!!"

Ik heb natuurlijk nog geen idee hoe het met een tweede kindje zal gaan, maar als die net zo makkelijk is als Robin, teken ik er meteen voor Overigens zijn mijn zusje en ik ook twee totaal verschillende mensen.

Kady ook al bijna 1 jaar En een lekkere pittige meid zo te horen
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:29:00 #144
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_42312008
CM, Robin is dan wel wat ouder maar wij zijn met 6 maanden begonnen met potjes. Eigenlijk wilden we eerder beginnen, maar omdat er astma bij mij in de familie zit, zijn we er later mee begonnen (op advies van het CB). Overigens zijn we wel met Nutrix (pap) begonnen toen Robin 4 maanden was.
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:50:28 #145
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_42312499
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:14 schreef YPPY het volgende:

EW heeft het inderdaad andersom, wel grappig dat ik ze allebei totaal anders zag dan jij ze beschrijft. Wel moeilijk, als de tweede dan ineens zo 'onderhoudsintensief' is. Ze was nu toch wat rustiger na de operatie?
Ja maar jij kwam ons tegen vlak nadat Glenn krijssend en gillend op de grond van de Blokker had gelegen en Kady net wakker werd van haar dutje in de kinderwagen

En Kady is een stuk rustiger in de zin van dat ze niet zoveel meer huilt en stukken beter in haar vel zit. Qua karakter is ze heel pittig en krijsen en gillen kan ze als de beste.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:55:04 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_42312643
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:17 schreef CrazyMoon het volgende:
Nou, toch maar weer eens geprobeerd met speen 3, en dat ging prima! Misschien omdat ze dit keer nog moe was. De vorige keer was ze wat aan het huilen en had ze honger. Nu niet.
Hopen dat het straks ook weer goed gaat. tis weer tijd voor flesje.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de moeders van kindjes onder de 4 maanden gaan beginnen/zijn begonnen met potjesvoeding? En moeders van oudere kindjes, wanneer zijn jullie er mee begonnen? En hebben jullie dat 'zelf bepaald' wanneer?
Pas met 6 maanden of al eerder?
Met Liam zijn wij met 5 maanden begonnen geloof ik en dat ging prima, maar Liam is een kindje wat nooit ergens last van heeft. Ezra is wat gevoeliger geloof ik, dus ik wacht nu zeker tot de 6 maanden voor we gaan bijvoeden.
Lekker dat speen 3 nu goed ging, zo moet ze het leren
stormy waters...
sailin'
pi_42314157
te vroeg gejuicht hihi
het ging net weer even niet zo goed met speen 3, misschien dat dat komt omdat ze moest poepen. (daar heeft ze echte vaste tijden in), hopen dat het straks weer beter gaat.

ik heb al potjes voeding gehaald, gewoon om uit te proberen, wil namelijk daarna zelf gaan maken, maar ja.. moet nog even wachten. Ik wil tenminste wachten tot ze 5 maanden is.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:23:45 #148
24188 Belana
kloon van belana
pi_42314430
het wisselde hier ook een beetje hoor bij de overgang naar speen 3
stormy waters...
sailin'
pi_42314496
Zielig hoor, Eva kreeg net haar hielprik en ze moesten 3 keer prikken voor ze genoeg hadden .
Ze hield zich stoer, maar na een poosje was al dat geprik en geknijp in haar voetje haar toch te veel. Ze was wel een uur van slag. Nu ligt ze lekker weer in haar bedje te slapen
Ze is trouwens 'gezakt' voor de gehoortest aan de rechterkant. Nu moet ze donderdag nog een keer. Ik maak me er geen zorgen over, maar ik vraag me af of zo'n test nou veel gemoedsrust geeft aan ouders. Er zijn zoveel factoren die de test kunnen verstoren...Volgens de dame was het wsl de regen tegen het raam die het 'verstoorde'.
En ik wordt een beetje gek van alle aanloop aan verpleegkundigen enzo. Kraamzorg, verloskundige, wijkverpleging, gehoortest- en hielprikdame..
Wat doet de wijkverpleging eigenlijk? Ik heb geen idee...

Ze doet trouwens af en toe wel erg lang over haar flesje. Van mij hoeft ze echt niet alles op te drinken als ze niet wil - ze is tenslotte 120 gram gegroeid in 2 dagen, en zit al weer boven haar geboortegewicht - maar na 10 minuten ofzo, wil ze toch weer een paar slokjes. En dan sukkelt ze weer wat in slaap - toch niet, weer een paar slokjes, etcetc...En soms ben je zo 3 kwartier verder. En soms ook helemaal niet, dan heeft ze het zo weg.
Ach, ik heb nu nog alle tijd voor haar, dus het geeft niet. Ik denk toch niet dat ik al naar andere spenen moet gaan kijken toch?
Eva
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:02:55 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_42315275
linda, ik geloof dat alle babietjes in het begin zo slaperig zijn vaak en het lastige is dat ze om de 3 uur "moeten" eten en soms zijn ze daar te moe voor denk ik. de kraamverzorgster zal wel gezegd hebben ook dat als ze er goed uit ziet en goed plast enzo dat het wel goed zit neem ik aan
120 gram in 2 dagen woeiiii zit wel goed zo te horen
stormy waters...
sailin'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')