Mika doet zo'n 9 minuten met speen 1 over een fles van 140 ccquote:Op zaterdag 30 september 2006 12:07 schreef Belana het volgende:
komt vanzelf wel weer hoor dat doorslapen6 flessen van 140, ben blij als ezra dat drinkt
lukt het hem nog met speen 1? wow! Dat moet ik mijn luilakje niet voorzetten
dan doettie het snel!quote:Op zaterdag 30 september 2006 17:33 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mika doet zo'n 9 minuten met speen 1 over een fles van 140 ccEn een speen 2 was binnen 5 minuten leeg
![]()
Eva je bent mooi
![]()
![]()
Dan heeft ie dat vast van zijn papaquote:Op zaterdag 30 september 2006 17:46 schreef Githa het volgende:
Jordy was ook zo'n snelle drinker MeNicole, die zoog de fles ook binnen 5 min leeg en nog steeds is hij een goede eter, dat beloofd dus wat![]()
Ik maak me er ook helemaal niet druk om. Hij houdt het ook gewoon binnen met speen 1. Als hij de fles binnen 10 minuten leeg heeft nou ja dan moet het maar. Maar met speen 2 gaat hem toch te snel en daar heeft ie wel last van en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar voorlopig zie ik wel wat ik doe met die spenen.quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:47 schreef Githa het volgende:
Weet je wat het is MeNicole, in het begin maakte ik me er druk om..jeetje, die fles zo snel leeg en eigenlijk horen ze er toch wel een 20 min over te doen....
Maar hij hield alles binnen, leek er geen last van te hebben dus tjah, waar maakte ik me druk om, en heb hem dus ook lekker die fles leeg laten lurken binnen 5 min.![]()
Ja, ik weet het, maar soms huilt ze ook een heel klein beetje, en valt daarna in slaap. En dan vind ik het ook wel fijn dat ze in haar bedje ligt, ook omdat ze zichzelf nog niet zo heel goed warm kan houden. Als ze bij mij ligt, dan moet ik onder de dekens, en ik stik werkelijk van de hitte, al dagen!quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:31 schreef Jelief het volgende:
Linda, zo jong alsze is hoef je haarecht niet te laten huilen hoor! Je mag haar meteen oppakken als je dat wilt. Niet dat ze meteen moet/zal stoppen met huilen maar dan is ze iig lekker bij je.
quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:09 schreef CrazyMoon het volgende:
hahaha die Daniel toch (en ja, dat ken ik, Sarah deed dat ook)
Sarah is ontzettend aan het bellen blazen, met speeksel spelen en dan doet ze brrrppfffbbbpppppfff en dan kwijlen!! zo lief!![]()
Beetje laat CM en anderen , maar zover ik weet kun je met een hete naald extra gaatjes maken in de speen.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:25 schreef Belana het volgende:
CM, das best een goed idee hoor, eerst ff 2 en dan 3zo deed ik het ook wel eens. Inmiddels is Ezra er aan gewend en het helpt hier echt, er gaan nu regelmatig flessen van 150 leeg.
Daniel vermaakt zich wel en weet zich duidelijk te maken geloof ik
Hele goeie idd... scheelt een hoop geld eigenlijk, die spenen (vooral Avent) vind ik best duur.quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:28 schreef nanalune het volgende:
[..]
Beetje laat CM en anderen , maar zover ik weet kun je met een hete naald extra gaatjes maken in de speen.
Dat deden mijn ouders vroeger tenminste. Scheelt weer wat geld..
Jaquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:36 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Hele goeie idd... scheelt een hoop geld eigenlijk, die spenen (vooral Avent) vind ik best duur.
Ik kolf in de avent fles en als de melk uit de vriezer komt, doen we het nu in een hema flesje. We proberen of dat ook goed gaat, scheelt een hoop met de flesjes van avent (waar we alleen de kleine versie nog van hebben).quote:Op zondag 1 oktober 2006 21:39 schreef nanalune het volgende:
[..]
Jaik heb ook die van Avent omdat ik een Avent borstkolf heb. Daar passen alleen flesjes van Avent op . Die spullen zijn inderdaad érg duur..
Nadeel van gaatjes prikken is wel dat áls het niet werkt bij je kleintje, je dus wel een speen hebt vernaggeld..
Klopt iddquote:Op zondag 1 oktober 2006 21:57 schreef Belana het volgende:
suzanna, bedoel je dat emma nog in de maxicosi zit nu en dat je overweegt een stoel voor vanaf 9 kilo te doen? als ze goed kan zitten moet dat kunnen lijkt me. ik geloof dat wij het toen ook met een maand of 10 gedaan hebben. kan ze lekker vooruit kijken misschien dat dat beter bevalt
Ik doe precies hetzelfde. De aventkolf is ideaal maar ik blijf maar klooien met lekkende aventflessen.quote:Op maandag 2 oktober 2006 09:37 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ik kolf in de avent fles en als de melk uit de vriezer komt, doen we het nu in een hema flesje. We proberen of dat ook goed gaat, scheelt een hoop met de flesjes van avent (waar we alleen de kleine versie nog van hebben).
combinatie. Hij had best nog wel in de maxicosi gekund, maar keek ook graag om zich heen. vaak kunnen die grotere stoelen ook een beetje in slaapstand zodat ze niet helemaaaaaal rechtop hoeven te zitten, maar ze moet wel kunnen zitten hoor. Ik denk dat het wat de verveling betreft echt zou helpenquote:Op maandag 2 oktober 2006 09:56 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Klopt idd... ze zit nu nog in het kleine autostoeltje (tja, tis geen maxi-cosi dus dan mag ik dat officieel weer niet zeggen
maar dat is wel wat ik bedoel). Goed om te weten dat jullie dat toen ook hebben gedaan. Was dat omdat Liam groot was of omdat hij het andere stoeltje zat was? Emma is namelijk niet zo groot... maar we gaan binnenkort wel bij een babydump kijken voor een groter autostoeltje.
quote:Op zaterdag 30 september 2006 20:47 schreef Githa het volgende:
Weet je wat het is MeNicole, in het begin maakte ik me er druk om..jeetje, die fles zo snel leeg en eigenlijk horen ze er toch wel een 20 min over te doen....
Maar hij hield alles binnen, leek er geen last van te hebben dus tjah, waar maakte ik me druk om, en heb hem dus ook lekker die fles leeg laten lurken binnen 5 min.![]()
Ja maar jij kwam ons tegen vlak nadat Glenn krijssend en gillend op de grond van de Blokker had gelegen en Kady net wakker werd van haar dutje in de kinderwagenquote:Op maandag 2 oktober 2006 15:14 schreef YPPY het volgende:
EW heeft het inderdaad andersom, wel grappig dat ik ze allebei totaal anders zag dan jij ze beschrijft.Wel moeilijk, als de tweede dan ineens zo 'onderhoudsintensief' is. Ze was nu toch wat rustiger na de operatie?
Met Liam zijn wij met 5 maanden begonnen geloof ik en dat ging prima, maar Liam is een kindje wat nooit ergens last van heeft. Ezra is wat gevoeliger geloof ik, dus ik wacht nu zeker tot de 6 maanden voor we gaan bijvoeden.quote:Op maandag 2 oktober 2006 15:17 schreef CrazyMoon het volgende:
Nou, toch maar weer eens geprobeerd met speen 3, en dat ging prima! Misschien omdat ze dit keer nog moe was. De vorige keer was ze wat aan het huilen en had ze honger. Nu niet.
Hopen dat het straks ook weer goed gaat. tis weer tijd voor flesje.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de moeders van kindjes onder de 4 maanden gaan beginnen/zijn begonnen met potjesvoeding? En moeders van oudere kindjes, wanneer zijn jullie er mee begonnen? En hebben jullie dat 'zelf bepaald' wanneer?
Pas met 6 maanden of al eerder?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |