abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42202575
pfff. heb deze week al 2 keer de hulplijn van Icare gebeld, vandaag ook weer.
Sarah drinkt de laatste tijd haar flesjes niet meer leeg.. ze laat elke keer zo'n 30ml staan.
Ook is ze vaak heel onrustig als ze drinkt, haar hoofd draait alle kanten op, ze strekt haarzelf helemaal uit en gaat een beetje 'schreeuwen' en daardoor loopt alle melk langs haar mond.
Net ook weer, toch maar weer geprobeerd 200ml ipv 165ml (eerst vonden ze 5x200 te veel, en nu moet het) en ik kreeg het met moeite het laatste beetje naar binnen. Nou ja.. ze stopte al toen er nog 60ml in zat, toch elke keer fles in haar mond gedaan, en steeds dronk ze een beetje, ging ze weer strekken enz. Boertjes doe ik tussendoor ook weleens, maar nog is ze onrustig.. Weet ook niet hoe dat kan, dit doet ze al zo lang!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 28 september 2006 @ 16:40:26 #27
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42202661
CM zou het helpen als je haar gewoon kleinere beetjes maar dan iets vaker geeft nu?
Wel vreemd.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42202769
Ja, dat zeiden zij ook al, 6 flesjes van bijv. 165, maar zelfs de flesjes van 165ml drinkt ze niet helemaal leeg. De laatste tijd laat ze daar zo'n 30ml per keer van staan.. misschien dat het kwam omdat ze ziek was, maar dat onrustige drinken heeft ze bijna altijd.
En de laatste fles krijgt ze om half10 en dan krijg ik haar al met moeite wakker.. dus nog een fles erbij wordt al moeilijk

edit: volgende week moet ik weer naar het CB en dan vraag ik daar gewoon even wat ik moet doen, of zij misschien nog meer tips hebben. Ze dronk eerst goed, dus toen wist ik, ze komt goed aan. Maar nu ze minder drinkt weet ik het niet meer.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_42202869
en nana, fijn dat ze zo behulpzaam zijn he bij Icare ben ook zo blij met die hulplijn!
och en max die tandjes krijgt, ook zo zielig!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 28 september 2006 @ 17:03:22 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_42203340
Ezra heeft zijn arm en zijn hand ontdekt en kijkt ernaar en moets soms zo lachen
stormy waters...
sailin'
  donderdag 28 september 2006 @ 17:05:05 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_42203381
CM, dat probleem heb ik dus ook steeds met ezra, die eet standaard te weinig eigenlijk. misschien zou een grotere speen helpen voor haar? dat helpt bij Ezra nu ook wel wat.
Maar soms eten ze gewoon ook een periode wat minder hoor.
stormy waters...
sailin'
pi_42203594
CM, Amber heeft ook een tijd gehad dat ze haar flesjes niet leegdronk... zijn toen ook over gegaan op een grotere speen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42203929
owja, dat kan ook nog! Ze heeft nu speen 2 van Avent, en die is geloof ik voor 2 maanden. En speen 3 voor 3 maanden? als ik het goed heb... zal morgen gelijk eens kijken!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 28 september 2006 @ 17:26:07 #34
24188 Belana
kloon van belana
pi_42203965
dan zal dat het waarschijnlijk wel zijn CM meteen maar even nummer 4 ook in huis halen
stormy waters...
sailin'
pi_42204036
ja haha
goh, ben blij dat jullie er zijn zeg, had hier zelf nog niet aan gedacht ik hoop dat dit het is!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 28 september 2006 @ 20:17:56 #36
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42210017
Hoe zit dat met die spenen. Als ik afgekolfde melk geef dan doe ik dat gewoon met speen 1 (ik heb geen andere in huis). Moet ik dan nu eigenlijk speen 3 gebruiken?
Met Jetske gaat het gelukkig weer wat lekkerder. Na de prikjes is ze een aantal dagen wat prikkelbaarder ( ) geweest. Het zouden ook wat regeldagen geweest kunnen zijn omdat ze 's nachts is gaan doorslapen en die ene voeding natuurlijk op een ander tijdstip binnen moest zien te krijgen. Maar sinds dinsdag is ze weer haar gewone vrolijke zelf , ze heeft weer praatjes voor 10. Gelukkig maar, zo'n huilend en zeurend meisje vind ik wel heel zielig.
Morgen ga ik voor het eerst babyzwemmen, ik heb er zo'n zin in En daarna gaan we lekker een weekendje weg!

Sterkte nanalune en CM. Oh, en pinquit natuurlijk ook. Wat zielig he als ze tandjes krijgen

[ Bericht 4% gewijzigd door sjak op 28-09-2006 21:05:37 ]
Lekker douchen!
pi_42210626
Weet je wie ik mis? Mammietje met Tinka.
Variety is the spice of life
pi_42210779
Mijn kind is raar...

ze klimt het trappetje op naar de keuken, gaat van trede 1 naar boven, slaat trede 2 gewoon over. dan gaat ze heel hard rondjes kruipen rondom de tafel en dan komt ze naar het randje toen en dan wil ze opgevangen worden...
Ik heb een fleecedeken tussen de box en de kast hangen, voor de trap, maar amber wurmt zich er gewoon tussendoor
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42211547
Ik kwam er net achter dat ik nog een 1-2-3 speen van Avent heb, zal die eens proberen. De vorige fles ging namelijk weer niet helemaal leeg en ze was weer erg onrustig. Ik ben benieuwd straks!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 28 september 2006 @ 20:55:27 #40
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42211693
quote:
Op donderdag 28 september 2006 20:36 schreef Vicky het volgende:
Mijn kind is raar...

ze klimt het trappetje op naar de keuken, gaat van trede 1 naar boven, slaat trede 2 gewoon over. dan gaat ze heel hard rondjes kruipen rondom de tafel en dan komt ze naar het randje toen en dan wil ze opgevangen worden...
Ik heb een fleecedeken tussen de box en de kast hangen, voor de trap, maar amber wurmt zich er gewoon tussendoor
Lekker veel energie dus Goed voor je conditie Vicky.
Lekker douchen!
pi_42212089
crazymoon, die I-II-III spenen van Avent zijn meer voor pap, echt een enorm gat zit daarin.

sjak, ik heb ook heel lang met speen nr 1 gegeven hoor. pas maanden later overgegaan op speen 2, en nog veel later op speen 3. verder ben ik bij anna nooit gekomen, die krijgt (als ze een flesje krijgt) nog steeds uit speen 3. terwijl de officiële aanduiding op de verpakking geloof ik is dat ze bij 3 maanden op speen 3 over mogen. dus: gewoon zelf even uitproberen of een grotere maat al wat voor haar is, en anders lekker je eigen tempo aanhouden hoor.

vicky, is er niet een mogelijkheid om een (wat breder) traphekje oid te plaatsen bij die trap in je kamer? lijkt me zo vermoeiend om haar daar steeds vanaf te moeten houden. aan de andere kant zal ze het snel genoeg leren zo denk ik (klimgeit amber kennende), maar met lopen straks ook, lijkt het me toch wel een veiliger gevoel.

[ Bericht 23% gewijzigd door bixister op 28-09-2006 21:08:13 ]
  donderdag 28 september 2006 @ 21:05:06 #42
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42212225
OK, dank je Bix. Zolang ze dus goed drinkt uit speen 1 hoef ik geen actie te ondernemen, begrijp ik.
Lekker douchen!
pi_42212751
nou ja, als je 't wat langzaam vindt gaan kun je best eens een grotere proberen. (het zit 'm in het aantal gaatjes, niet in de grootte van de gaatjes). bij piet ben ik destijds juist wat te snel overgestapt op hogere nummers, en dat ging al gauw veel te snel. hij spuugde ook nogal veel dus moesten we toen weer een stapje terug doen.
  donderdag 28 september 2006 @ 21:22:03 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42213146
Is er dan ook speenmaat 0, die griet hier klokt binnen 10-15 minuten 150 ml naar binnen.
Lekker douchen!
pi_42213275
Het valt mij op dat bij flesvoeding veel minder wordt gelet op wat het kindje aangeeft, dan bij borstvoeding. Bij borstvoeding gaat het allemaal een beetje "vanzelf". Bij flesvoeding moet een kindje van een bepaald gewicht meer krijgen en ineens overstappen op 5 voedingen per dag ipv van 6.
@CM: als die nieuwe speen niet helpt, kun je misschien proberen om idd wat vaker kleine beetjes te voeden, zoals Dutchie al zei.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 28 september 2006 @ 22:35:51 #46
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_42216660
@ max, tantjes zijn hélémaal niet leuk..

CM, mijn moeder prikte vroeger zelf extra gaatjes in de speen met een ( hete ?) naald.. mischien een idee voordat je een speen aan zou schaffen? kun je gelijk kijken of dat het is..

Daniël dronk vanavond weer moeizaam. De eerste borst gaat wel , maar als ik hem de tweede borst aan wil bieden kijkt hij me verwijtend aan en begint hard te huilen naja misschien meer iets voor het BV-topic..

hij heeft trouwens eindelijk zijn vingertjes ontdekt, in die zin dat hij de speen niet steeds meer nodig heeft.
Nadeel is wel dat het een gulzigaard is en gelijk 3 á 4 vingertjes erin wil proppen.
Hij loopt dat rood aan en begint te kokhalzen.. ben ik een slechte moeder als ik dan begin te lachen?
alles gaat trouwens in zijn mondje, spuugdoekjes, sloopje van het ledikantje, mijn trui..
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 22:48:24 #47
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_42217221
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:24 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Het valt mij op dat bij flesvoeding veel minder wordt gelet op wat het kindje aangeeft, dan bij borstvoeding. Bij borstvoeding gaat het allemaal een beetje "vanzelf". Bij flesvoeding moet een kindje van een bepaald gewicht meer krijgen en ineens overstappen op 5 voedingen per dag ipv van 6.
Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat persé zo zou moeten gaan. Mijn kleine dame krijgt een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding (produceer wegens te weinig klierweefsel onvoldoende bv), en wij doen aan 'maatwerk'. Ik voed haar op verzoek (haar verzoek dan he) en ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg gehad heeft (dus ook van de kv). Ze is vrolijk, gezond, heeft mooie plasluiers en is prima op gewicht. Het is toch geweldig dat zo'n babietje zelf kan regelen dat ze precies krijgt wat ze nodig heeft!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  donderdag 28 september 2006 @ 22:53:58 #48
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42217504
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:35 schreef nanalune het volgende:
hij heeft trouwens eindelijk zijn vingertjes ontdekt, in die zin dat hij de speen niet steeds meer nodig heeft.
Nadeel is wel dat het een gulzigaard is en gelijk 3 á 4 vingertjes erin wil proppen.
Hij loopt dat rood aan en begint te kokhalzen.. ben ik een slechte moeder als ik dan begin te lachen?
Nee hoor, ik moest ook lachen
Lekker douchen!
pi_42217566
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:48 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom dat persé zo zou moeten gaan. Mijn kleine dame krijgt een combinatie van borstvoeding en kunstvoeding (produceer wegens te weinig klierweefsel onvoldoende bv), en wij doen aan 'maatwerk'. Ik voed haar op verzoek (haar verzoek dan he) en ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg gehad heeft (dus ook van de kv). Ze is vrolijk, gezond, heeft mooie plasluiers en is prima op gewicht. Het is toch geweldig dat zo'n babietje zelf kan regelen dat ze precies krijgt wat ze nodig heeft!
Zo zie ik het nou ook.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_42217820
En het voedingscentrum ook Als de volgende generatie kinderen krijgt is het misschien wel echt de standaard geworden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')