abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:50:03 #211
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42521262
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 13:09 schreef Komakie het volgende:

[..]

btw wat is dan 2006 Sjors? de lompe boer
De ubersexueel.
quote:
Metroseksuelen zijn ijdele watjes die de hele dag in de spiegel loeren en luisteren naar vrouwen en tijdschriften. Types die angstvallig hip proberen te blijven. De uberseksueel is sensueler, reist meer en houdt van cultuur. Hij maakt zelf wel uit wat hij aan doet en koopt. De 'uberrr' heeft respect voor vrouwen. Echter in tegenstelling tot de Metroseksueel praat hij ze niet de oren van het hoofd, maar scheurt ze liever aan stukken. "Het is de meest aantrekkelijke, zowel fysiek als geestelijk, de meest dynamische en meest overrrompelende man van zijn generatie."
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:55:07 #212
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42521427
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:23 schreef XL het volgende:

[..]

Een beanie dus. Als de helm afgaat gaat de beanie op. Petjes zijn voor in een 10 jaar oude volkswagen Golf GTI.
Of een 8 jaar oude Seat Ibiza Neem het me eens kwalijk, iedere vrijdagochtend 8:45 college
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:55:40 #213
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42521442
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 18:47 schreef RichardX het volgende:
Ik had vorig jaar een zeer vette donkerblauwe K2 beanie met rode sterren, maar nu heb ik ook een helm je weet toch.. Die helm is natuurlijk niet zo wreed. Wat moet ik nu doen? Jullie kunnen me vast advies geven wat hip gaat zijn aankomende winter? Beanie op de piste en helm in de kroeg? Andersom? Allebei? Allebei niet?
Je beanie over je helm. Dat wordt helemaal de shit deze winter
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:20 schreef ForumGek het volgende:
Gouden tip, neem een pet mee voor tijdens de lunch/kroeg. Ben je niet zó winters gekleed, maar heb je toch een aardig hoofd. Doorgaans beter dan zonder opgemaakt haar ergens zitten !
Je hebt ook van die beanies die bedoelt zijn als mode dingetje. hoef je dus niet op te hebben als je aan het boarden bent enzo. Ik heb er zo 1. Die zijn helemaal niet warm maar ze zorgen er wel voor dat je haar niet te zien is
Aan de andere kant. Me haar boeit echt niet als ik in me boardkleding in het restaurant of in de kroeg zit. s'avonds is een ander verhaal.

Btw XL, petjes zijn helemaal niet voor GTI-gastjes. Of niet allemaal. Ik heb ook caps (klinkt vetter ) die prima te dragen zijn zonder dat je er gelijk als een mislukte crackdealer uit ziet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 9 oktober 2006 @ 19:58:43 #214
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42521527
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:55 schreef Komakie het volgende:

Btw XL, petjes zijn helemaal niet voor GTI-gastjes. Of niet allemaal. Ik heb ook caps (klinkt vetter ) die prima te dragen zijn zonder dat je er gelijk als een mislukte crackdealer uit ziet.
Dat denkt die mislukte crackdealer ook, dat hij er best hip uitziet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:00:44 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42521568
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 17:49 schreef Snowbie het volgende:
Nu er opeens allemaal vrouwenvragen gesteld worden kan ik het niet laten om me er ook even mee te bemoeien...ben wel blij dat ik niet de enige ben die het belangrijk vind welke kleuren een board heeft (heb meteen jullie suggesties namelijk gecheckt op graphics!) ...

Wat betreft de bindingen van Komakie ben ik het eens met Rnej, de groene zijn zeker cool maar geen combi met de kleuren van je board...en volgens mij kan je beter een nieuwe kleur beanie aanschaffen dan andere bindingen kiezen ...ennuh in alle modebladen etc wordt bruin nog steeds het nieuwe zwart genoemd dus met die jas zit het wel goed ...

Tnx nog voor de adviezen over de boardlengtes enz ik ga vanavond maar weer eens voor een 145...eens kijken hoe dat gaat...
Wat is er mis met mijn muts?
En me andere muts:

En durf eens te zeggen dat me zwarte fout is want die heb ik net gekocht

Kortom, jij als vrouw zegt dat ik de witte moet nemen? (nooit vrouwen tegenspreken op mode gebied. Of iig meestal niet )
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:01:25 #216
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42521589
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:58 schreef XL het volgende:

[..]

Dat denkt die mislukte crackdealer ook, dat hij er best hip uitziet.
Ik vind je echt gemeen zo
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:14:14 #217
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42522021
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:01 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind je echt gemeen zo
Nee, maar serieus... een petje kan best hoor.... op de tennisbaan
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 oktober 2006 @ 22:37:11 #218
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42526687
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 20:14 schreef XL het volgende:

[..]

Nee, maar serieus... een petje kan best hoor.... op de tennisbaan
nee man, dan heb je een bandana op. Net als Dickie Norman
pi_42528231
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 19:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je beanie over je helm. Dat wordt helemaal de shit deze winter
[..]

Je hebt ook van die beanies die bedoelt zijn als mode dingetje. hoef je dus niet op te hebben als je aan het boarden bent enzo. Ik heb er zo 1. Die zijn helemaal niet warm maar ze zorgen er wel voor dat je haar niet te zien is
Ja beanie over je helm! Dat wordt lastig met mij, heb al een groot hoofd met XL helm dus dat wordt dan een beanietent eroverheen ofzo

Beanies zijn meestal mode dingetjes toch, anders heet het gewoon muts. Je ziet ook veel gasten met een beanie idd binnen rondlopen maar het lijkt me toch wel warm. En anders als je hem dan niet op hebt buiten, loop je meteen een kou op..

Erg lachen die reacties nu zeg. Volgens mij is er in al die 48 delen nog niet 'homoseksueel' naar snowboarden en aanverwante zaken gekeken HAHAHA
pi_42528243
Dick Norman is de koning

Maar euhm, worden het nu de groene, de witte of de zwarte Cartels. En gaat die Rome überhaupt nog door, Komakie?
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 00:27:52 #221
71115 Rnej
I walk the line
pi_42530018
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 16:26 schreef Basje_B het volgende:

[..]

straks rijd heel fok op oude boarden van komakie

awesome msn. wel de webcam aan he en breezahadresjes wisselen
pi_42533111
quote:
En durf eens te zeggen dat me zwarte fout is want die heb ik net gekocht

Kortom, jij als vrouw zegt dat ik de witte moet nemen? (nooit vrouwen tegenspreken op mode gebied. Of iig meestal niet )
Heb helemaal niet gezegd dat je zwarte beanie fout is! Maar als je alles wil matchen is mijn tip dat een nieuwe beanie een makkelijker/goedkopere optie is, logisch toch ...en ja, ik denk dat de witte bindingen het vetst zullen staan...

Nog een vraag trouwens, ben gisteren even wezen zoeken en heb een Burton Feather 143 '05/'06 gevonden met Burton Stiletto bindingen voor ¤479,-...zoals gezegd ben ik nog een redelijke nitwit op dit gebied..is dit een goede deal of kan ik beter nog ff verder kijken?

Daarnaast hoor ik van mensen om me heen dingen als "je moet nog geen eigen spul kopen als je net begonnen bent", "je kunt beter eerst testen" etc....maar is het niet zo dat ik als redelijke beginner gewoon een doorgroeiboard kan aanschaffen...daar dan vanzelf aan ga wennen en dan daarna bij aanschaf van een vervolgboard meer kan gaan letten op wat ik precies wil...dat weet ik nu toch nog niet?...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:26:13 #223
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42533903
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 23:26 schreef beerke het volgende:
Dick Norman is de koning

Maar euhm, worden het nu de groene, de witte of de zwarte Cartels. En gaat die Rome überhaupt nog door, Komakie?
Op een wit board worden het sowieso geen zwarte bindingen. Daarnaast heb ik daar al een setje van
Die Rome is nog niet zeker. Eerst maar eens board in het echt zien en dat is nog niet het geval geweest.

Anders zit het er dik in dat ik voor de Burton Baron ga (zonder ES). Nog ff vragen of die nog redelijk hetzelfde rijdt als de Custom (als vorig jaar) want die is meer freestyle geworden dan voorgaande jaren. En net iets meer freestyle dan vorig jaar is wat ik zoek
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 08:37 schreef Snowbie het volgende:

[..]

Heb helemaal niet gezegd dat je zwarte beanie fout is! Maar als je alles wil matchen is mijn tip dat een nieuwe beanie een makkelijker/goedkopere optie is, logisch toch ...en ja, ik denk dat de witte bindingen het vetst zullen staan...
Beanies heb ik al genoeg. Ik blijf zo bezig

Laatste zin had ik trouwens echt wat aan
Nog maar eens over nadenken...
quote:
Nog een vraag trouwens, ben gisteren even wezen zoeken en heb een Burton Feather 143 '05/'06 gevonden met Burton Stiletto bindingen voor ¤479,-...zoals gezegd ben ik nog een redelijke nitwit op dit gebied..is dit een goede deal of kan ik beter nog ff verder kijken?

Daarnaast hoor ik van mensen om me heen dingen als "je moet nog geen eigen spul kopen als je net begonnen bent", "je kunt beter eerst testen" etc....maar is het niet zo dat ik als redelijke beginner gewoon een doorgroeiboard kan aanschaffen...daar dan vanzelf aan ga wennen en dan daarna bij aanschaf van een vervolgboard meer kan gaan letten op wat ik precies wil...dat weet ik nu toch nog niet?...
Geen eigen spul kopen als je net begonnen bent is onzin. als je een board ontgroeid bent kun je altijd nog door verkopen. We hebben tegenwoordig daar hele mooie opties voor zoals Marktplaats.
Aan de andere kant kun je prima uit de voeten op een Feather. Echt een boardje voor dames die door willen stromen naar de betere boardpraktijken. En ik ken een leraar die nog steeds op zo'n ding rijdt dus om nou te zeggen dat je hem snel ontgroeid bent.... nee!

Ik zou er niet te veel over inzitten wat die mensen zeggen. Zijn voornamelijk de mensen die bang zijn om ergens voor te gaan. Tenminste, dat is mijn ervaring. Ik heb vroeger hetzelfde gehad

Testen is altijd makkelijk, maar ik denk dat je er wel voor kunt gaan want hij is redelijk allround en prima te rijden voor nog redelijk beginnende boardsters en redelijk gevorderde boardsters. alleen ff de goeie lengte uitzoeken
pi_42534089
quote:
alleen ff de goeie lengte uitzoeken
En hoe doe ik dat dan? Gisteren op een 145 ipv 140 gereden, dat ging prima...maar hoe weet je nou wat echt de goede lengte is?...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:54:41 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42534451
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:35 schreef Snowbie het volgende:

[..]

En hoe doe ik dat dan? Gisteren op een 145 ipv 140 gereden, dat ging prima...maar hoe weet je nou wat echt de goede lengte is?...
Je bent toch 1.63m?
Ik heb geloof ik al een keer eerder in een post gezet dat ik rond de 145cm zou gaan zitten. Als ik me het goed herinner.

Dus de 144cm (volgens de site van Burton is hij 144cm) zou goed zijn voor je. Ik denk dat iedereen het er hier over eens is. Ik zou iig niet voor een 140 gaan, die is te kort. Na de 144cm komt de 149cm en die is wel weer wat lang voor je.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:58:56 #226
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42534532
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:35 schreef Snowbie het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van je gewicht en lengte. Vrouwenboards zijn ook anders dus voor ons is het ook maar een beetje inschatten. Je eigen ervaring is hierin het meeste waard. Ik vind de maten die je noemt kort, ik weeg helemaal niet veel meer dan jij en rijd 15cm langere planken. Ik ben dan wel weer een kop groter, maar volgens mij heeft gewicht meer invloed dan lengte.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:04:35 #227
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42534639
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:58 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van je gewicht en lengte. Vrouwenboards zijn ook anders dus voor ons is het ook maar een beetje inschatten. Je eigen ervaring is hierin het meeste waard. Ik vind de maten die je noemt kort, ik weeg helemaal niet veel meer dan jij en rijd 15cm langere planken. Ik ben dan wel weer een kop groter, maar volgens mij heeft gewicht meer invloed dan lengte.
Vrouwenboards zijn lichter als mannen en iets anders gefabriceerd zodat vrouwen minder kracht hoeven te zetten om te kunnen draaien. 144 cm lijkt me ideaal voor haar maar zoals XL ook al zei. Welke lengte het beste aanvoelt voor jou moet je nemen.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_42534769
Zo he, wat een reacties zo op de vroege morgen

Als ik dit zo allemaal lees dan zal het rond de 144 worden (trouwens dat ie op de Burton site 144 klopt, maar da's het model van dit jaar...die van vorig seizoen was 143...don't ask me why...)...

Ik ga komend weekend maar eens rondkijken in shops...heb nu in ieder geval iets meer een beeld waar ik naar moet kijken, zodat ik me niets laat aansmeren ...
pi_42536331
Nu iedereen toch zo op gang is met het aanmeten/adviseren van boards ga ik mijzelf ook maar eens laten adviseren !

Ik had afgelopen jaar het gevoel dat mijn F2 plankje wat aan de grote/stijve kant is. Ik krijg hem nauwelijks op z'n tail/nose, en wanneer het lukte koste het gewoon erg veel kracht. Naar mijn gevoel moet ik dus meer naar een freestyle georiënteerd board gaan kijken, en ook een aantal cm korter. Mijn schoenen gaan zeer binnenkort vervangen worden (vanwege heel-lift, doet echt fakking pijn na 1 dag boarden, en dan wordt het de rest van de week alleen maar erger). Mijn stats:
- sex: man
- Gewicht: +- 60 kg
- Lengte: =-170cm
- Schoenmaat: 39.

Mijn huidige board is dus 156, aangezien ik ook wat meer freestyle wil gaan doen zal ik richting de 147/150 gaan lijkt mijzelf. Maar ik zou graag jullie opinie willen !
Fingerspitzgefühl
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:17:21 #230
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42536369
Onder het motto "hoe fouter hoe beter" heb ik bod gedaan.

http://www.marktplaats.nl(...)D50002271%26bid%3D15
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:19:05 #231
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42536427
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:15 schreef ForumGek het volgende:
Nu iedereen toch zo op gang is met het aanmeten/adviseren van boards ga ik mijzelf ook maar eens laten adviseren !

Ik had afgelopen jaar het gevoel dat mijn F2 plankje wat aan de grote/stijve kant is. Ik krijg hem nauwelijks op z'n tail/nose, en wanneer het lukte koste het gewoon erg veel kracht. Naar mijn gevoel moet ik dus meer naar een freestyle georiënteerd board gaan kijken, en ook een aantal cm korter. Mijn schoenen gaan zeer binnenkort vervangen worden (vanwege heel-lift, doet echt fakking pijn na 1 dag boarden, en dan wordt het de rest van de week alleen maar erger). Mijn stats:
- sex: man
- Gewicht: +- 60 kg
- Lengte: =-170cm
- Schoenmaat: 39.

Mijn huidige board is dus 156, aangezien ik ook wat meer freestyle wil gaan doen zal ik richting de 147/150 gaan lijkt mijzelf. Maar ik zou graag jullie opinie willen !
Heb je sex met mannen?

heb je al boardje op het oog? zal rond de 150 uitkomen inderdaad. JIBBING ALL THE WAY!!!!!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:35:03 #232
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42536871
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 11:17 schreef Basje_B het volgende:
Onder het motto "hoe fouter hoe beter" heb ik bod gedaan.

http://www.marktplaats.nl(...)D50002271%26bid%3D15
Mooie jas
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 11:36:44 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42536920
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 09:58 schreef XL het volgende:

[..]

Maar jou techniek zal ongetwijfeld ook wat beter zijn dan die van haar.
Vergeet niet dat ze pas net begint met boarden. Dan is een wat korter board helemaal geen schande. Jij komt er makkelijk mee weg. Ook met jou rijstijl. Voor haar ligt het iets anders.
Gewicht is volgens mij geen probleem.... (Ik dacht dat ze iets van 50kg weegt?)
pi_42537801
We gaan weer eens lekker snowboarden dit jaar... moet alleen nog een nieuwe jas kopen. Groen is dus de nieuwe zwart van dit jaar ?! Maar ja, heb al een zwarte broek.... dus dat gaat niet. Zat meer te denken aan blauw

[ Bericht 2% gewijzigd door linebear op 10-10-2006 13:04:13 ]
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 12:16:47 #235
71115 Rnej
I walk the line
pi_42538110
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 08:37 schreef Snowbie het volgende:

[..]

die feather is hoop ik wel van 06/07 anders betaal je er teveel voor hoor...
pi_42539373
Komakie, je zou gewoon naar de shop moeten gaan als je het board gaat halen. Dan natuurlijk ook aan de verkoper vragen of je de zowel de witte als de groene Cartel er een keer op mag zetten. Dan zie je welke set het vetst is. En als je nou echt niet kan kiezen... dan neem je ze toch gewoon allebij
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:35:23 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42540491
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

die feather is hoop ik wel van 06/07 anders betaal je er teveel voor hoor...
Klopt, nieuwe model+bindingen is ongeveer net zo duur...
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 12:57 schreef beerke het volgende:
Komakie, je zou gewoon naar de shop moeten gaan als je het board gaat halen. Dan natuurlijk ook aan de verkoper vragen of je de zowel de witte als de groene Cartel er een keer op mag zetten. Dan zie je welke set het vetst is. En als je nou echt niet kan kiezen... dan neem je ze toch gewoon allebij
Uiteraard een goede optie.
Alleen 2 paar bindingen kopen is een beetje te veel van het goede. Ik heb een best redelijk budget maar dat is me toch net iets te gortig
pi_42541959
Gewoon proberen of je het bij Hot Zone kunt declareren

Maar Komakie, jij bent redelijk bekent bij Cell Block he? Ik ben aankomende donderdag in Utrecht en wil daar wel even gaan kijken als ik tijd heb. Is die toko een beetje goed te bereiken vanaf het CS?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:44:11 #239
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42542833
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:20 schreef beerke het volgende:

Maar Komakie, jij bent redelijk bekent bij Cell Block he? Ik ben aankomende donderdag in Utrecht en wil daar wel even gaan kijken als ik tijd heb. Is die toko een beetje goed te bereiken vanaf het CS?
Cellblock ligt in het centrum. Op loopafstand van centraal. Vergeet ook niet beneden te kijken

Alsa je toch gaat zou je willen kijken of de bataleon evil twin er staat en de bataleon bindingen?
staat op site van cellblock namelijk nog niks over vermeld
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:21:25 #240
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42544147
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 14:20 schreef beerke het volgende:

Vrij makkelijk te bereiken. Zoals Bas al zei op loopafstand.

Het is aan de oude gracht. straat "de donkere gaard"
Er tegenover zit een skatewinkel.

Als je op centraal bent ga je gewoon naar richting het vredeburg. Dan moet je dus over Hoog Cathrijne en de uitgang bij de V en D nemen. Dan steek je het vredeburg over en ga je links. Kom je door een drukke winkelstraat. Loop je door totdat je op een kruispunt komt (zit een febo op dat punt) en dan loop je vooruit de "steenweg" in. Er zit daar ook een winkel die de steenweg heet. Electronicazaak.
Dan loop je door helemaal tot het einde van die straat en ga je het straatje in dat naast de pinautomaat is. (zie je gelijk)
Dan ben je op de vismarkt. Als je over het water heen bent ga je rechts. Kom je op een kruising met een coffeeshop. Die steek je over. Dan loop je nog een stukje door en is het aan de rechterkant.

Je moet er ff op letten want je loopt er vrij snel voorbij maar het lijkt denk ik ingewikkelder dan het is

Het is maar een klein winkeltje maar altijd wel behulpzaam.
Vergeet idd niet om beneden te kijken want daar staan alle boards, schoenen en bindingen.

Btw Bas, ik weet bijna zeker dat ze de Evil Twin daar hebben. Maar volgens mij hebben ze geen Bataleon bindingen. voornamelijk Burton en Ride. Misschien een verdwaalde K2 binding maar ik dacht zelfs alleen Burton en Ride. Aan de andere kant hebben die merken zo'n beetje elke soort binding die je wilt hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')