abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:16:37 #151
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42483660
Hmm, echt alleen dan wordt het wel duur. Maar dat is natuurlijk zo gek, wel soort van discriminerend. Het is voor hotels/appartementen totaal niet rendabel om 1persoonskamers te hebben. Groepsreisje? Heb wel wat foldertjes van reizen voor studenten enzo voorbij zien komen. En anders gaan kijken op board/ski-fora of er toevallig meer mensen zijn met jouw probleem?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_42483829
Via sportura kan je gaan, redelijk goedkoop en dan een 2 of 3 persoonskamer dan kan je de overige bedden erbij kopen, afhankelijk van wanneer je gaat kan dit al vanaf 20euro per bed, dan heb je dus een 2persoonskamer voor jezelf voor maar 20euro extra.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:24:58 #153
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42483921
Weet trouwens iemand om Zumiez spullen hier ook ergens te verkrijgen zijn?
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:25:29 #154
71115 Rnej
I walk the line
pi_42483934
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:42 schreef Snowbie het volgende:
@ Komakie

Tnx voor de tip...een Burton Vapor it is ...

Omdat ik eerst wilde uitvogelen wat jullie mening is over het aanschaffen van een board als je nog maar net begonnen bent heb ik de specs maar even achterwege gelaten...maar bij deze dan toch maar: lengte - 1.63m, gewicht - 60kg, schoenmaat - 37/38, geslacht - vrouw...Ben van plan gewoon piste te rijden, hier en daar een klein sprongetje maar verder niets bijzonders...zoals gezegd ben nog maar beginner (kan goofy prima de berg afkomen, ben nu bezig switch te leren rijden voor de afwisseling)...zo genoeg info?
een boardje van 144-147 is wel okay voor jouw gewicht en lengte
damesplankje sowieso, je schoenmaat is klein zat ook voor een smallere plank

ik zou zeggen..

burton troop/feather
k2 luna
nitro fate

ergens in die regionen ... de fate en de troop zijn ietsje meer freestyle gericht dan de luna en de feather...
ik zou niet meer een echte beginnersplank kopen omdat je al kan boarden, koop wel iets waar je op door kan groeien
en voor de rest, check de shops wat ze hebben liggen

maar dit geldt dus als je al echt kan boarden, als je het echt kan dan zou ik wel eigen spullen aanschaffen, zeker als je overjarig spul koopt ben je goedkoper uit dan huren en heb je dan beter spul dat dan ook echt van jou is
pi_42484708
@Snowbie
Overjarig spul en dan prima beginnersplankjes kun je al wel vinden voor onder de 300e. Wacht niet te lang meer, er is steeds minder over en het begint nu goed op gang te komen. Bedenk niet alleen dat je op termijn goedkoper uit bent met je eigen gear, maar vooral dat het gewoon een stuk relaxter is om je eigen spul te hebben dat je helemaal kunt finetunen voor je eigen doen en laten.
Ik weet niet in welk deel van NL je woont en hoe mobiel je bent, maar mijn ervaring de laatste weken is dat er buiten de Randstad nog wel meer overjarig spul te krijgen is dan in de Randstad.

Ik heb na 5 jaar huurmateriaal eindelijk mn eigen gear gekocht en dat had ik al veel eerder moeten doen. Maar ja, zelfs in je 2de jaar ben je nog niet helemaal zeker of je het wel jaarlijks zou blijven doen. Net zoals velen op deze thread, is snowboarden toch erg verslavend! Zeker als je ook een leuke groep mensen hebt gevonden die ook elk jaar wel willen gaan. In je eentje wintersporten is toch wat remi. Ook al gaat het primair om het boarden, secundair de apres-ski maakt mijn wintersportvakantie toch compleet en dat is leuker met een stel goeie bekenden!
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:02:56 #156
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42485225
Het boarden zelf is toch ook wel toffer met bekenden? Beetje showen naar elkaar, van elkaar leren, elkaar beetje fucken En sowieso als je elke dag totaal niemand kent is dat lijkt mij niet zo tof op de moment dat je even niet aan 't boarden bent.
pi_42487221
@Rnej - tnx voor je advies, geeft al een beter beeld van waar ik naar moet kijken...ik kies zelf meestal voor een 140 board als ik indoor ga omdat dat makkelijker is is een iets langer board beter voor als je meer gevorderd wordt?

@richardX - ben het helemaal eens dat je je eigen gear zo kunt instellen als je zelf wilt dat is ook waarom ik op zoek wil gaan, het gaat me er niet eens zozeer om dat het goedkoper is/kan zijn (komt wel goed uit natuurlijk) maar meer dat ik elke keer andere schoenen heb die niet altijd lekker zitten en aan de bindingen zit te klooien om alles zo te krijgen als ik wil...

Wat voor adviezen hebben jullie verder nog voor schoenen en bindingen? (lees hier al een tijdje mee en hoop niet dat ik de wel/geen flow bindingen discussie nu weer op doe laaien , maar ben wel benieuwd naar jullie ideeën)...
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:34:24 #158
71115 Rnej
I walk the line
pi_42488238
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:05 schreef Snowbie het volgende:
@Rnej - tnx voor je advies, geeft al een beter beeld van waar ik naar moet kijken...ik kies zelf meestal voor een 140 board als ik indoor ga omdat dat makkelijker is is een iets langer board beter voor als je meer gevorderd wordt?

@richardX - ben het helemaal eens dat je je eigen gear zo kunt instellen als je zelf wilt dat is ook waarom ik op zoek wil gaan, het gaat me er niet eens zozeer om dat het goedkoper is/kan zijn (komt wel goed uit natuurlijk) maar meer dat ik elke keer andere schoenen heb die niet altijd lekker zitten en aan de bindingen zit te klooien om alles zo te krijgen als ik wil...

Wat voor adviezen hebben jullie verder nog voor schoenen en bindingen? (lees hier al een tijdje mee en hoop niet dat ik de wel/geen flow bindingen discussie nu weer op doe laaien , maar ben wel benieuwd naar jullie ideeën)...
afhankelijk van je ervaring kan je een board ook langer kopen
langer = stabieler op snelheid, en vooral: meer grip ... korter = makkelijker rond te gooien (dus ook met freestylen)

140 rijden is geen probleem voor jou, maar veel vrouwenboardjes (de leuke boardjes) zijn niet onder de 144 te koop..

een vriendin van me freestylet op een 143 en zij weegt net iets boven de 50 kg , dus 144 rijden is geen probleem voor jou denk ik...
het heeft gedeeltelijk met voorkeur te maken, maar ook met hoe goed je bent, en ja een 140 draait makkelijker... maar dat is niet het enige waar je naar kijkt

over schoenen en bindingen... tis wat je voorkeur maar net is, stijve schoen, slappe binding, of juist slappe schoen, stijve binding.. of alles slap of stijf... tis maar net wat je liever hebt....

tzelfde geldt voor flow en straps.. als je flow lekker vindt rijden, gewoon flow kopen... goed spul, als je liever straps hebt... straps kopen

wat betreft boots verschillen de meningen... ikzelf vind boots een van de belangrijkste dingen omdat het het eerste deel is wat jou en je board verbindt... ik raad mensen eigenlijk altijd af om het allergoedkoopste beginnersmodel te kopen omdat die het geld meestal niet waard zijn, altijd een klasse of 2 hoger gaan zitten.. is vaak maar 30 eu verschil op een paar maar vaak hoef je dat eerste paar dan voorlopig niet meer te vervangen...

dus, vooral spul kopen waar je op kan doorgroeien als je al weet dat je de sport gaat blijven beoefenen.. tis met alles net ietsje duurder, maar het meestal wel waard...

ga niet meteen de ruigste plank kopen die er ligt, maar ga ook niet meer voor het goedkoopste plankje

en een overjarig model + bindingen is heel goed te vinden voor onder de 300 eu .. een setje goeie boots begint bij de 130-150 euro..
laat je goed adviseren in de shop

(en ter vergelijking.. huurboots bij de snowworld zijn boots van 90 euro en die dingen wil je dus niet )
pi_42490250
Helemaal mee eens met wat hierboven staat.

Ik denk trouwens dat die stijfheid ook wel hetzelfde moet zijn d.w.z. met board/bindingen en schoenen anders wordt die stijfheid 'gemiddeld' en bereik je je 'doel' niet. Ik weet niet wat het effect is van een relatief stijf board met relatief slappe boots eigenlijk?
Maar goed, dat is wellicht meer van belang bij de wat meer ervaren boarder. Wat voor stijfheid je zou willen hangt weer af van je 'profiel boarder'. En dat profiel moet je voor jezelf eerst eigenlijk eens bepalen, wat je dus wilt doen met een snowboard.
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:28:52 #160
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42490265
Schoenen zijn idd het belangrijkste. Vooral dat ze goed zitten. Als je boven aan een berg staat met pijn in je poten dan heb je er totaal geen lol meer in. Iedereen kent wel het gevoel dat het een dag totaal niet gaat en dat je er tegenop ziet om weer een afdaling te moeten maken om bij dat ene terrasje te komen zodat je daar lekker de rest van de middag kunt zitten om maar geen pijn in je voeten te hebben.
Dus bespaar niet op schoenen. Met bindingen en boards kun je nog wel iets schipperen, met schoenen moeten ze echt precies goed zitten.

Ik zou met jou lengte gewoon rond de 145cm gaan zitten met je board. Iets meer of iets minder maakt niet zo veel uit. Je moet niet naar een 150cm gaan maar ook niet naar een 140cm. Tenzij je echt aan het betere freestyle- en jibwerk wilt beginnen, dan kun je dat wel doen. Maar ik heb het vermoeden dat het nog niet helemaal je bedoeling is.
Het zal voornamelijk om lekker naar beneden knallen gaan en een beetje sprongetjes maken denk ik. Dan kun je makkelijk een 145cm of een 147cm rijden.

Je kunt ook een beetje op websites van winkels kijken of ze nog wat hebben. Of winkels in de buurt opzoeken en er naar bellen of ze wat hebben. Dat scheelt weer wat tijd mbt reizen. Want als je een half uur moet reizen om in een shop te komen en het blijkt dat ze geen board voor je hebben, dan is dat best irritant.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 8 oktober 2006 @ 20:34:37 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42490508
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 20:28 schreef RichardX het volgende:
Helemaal mee eens met wat hierboven staat.

Ik denk trouwens dat die stijfheid ook wel hetzelfde moet zijn d.w.z. met board/bindingen en schoenen anders wordt die stijfheid 'gemiddeld' en bereik je je 'doel' niet. Ik weet niet wat het effect is van een relatief stijf board met relatief slappe boots eigenlijk?
Maar goed, dat is wellicht meer van belang bij de wat meer ervaren boarder. Wat voor stijfheid je zou willen hangt weer af van je 'profiel boarder'. En dat profiel moet je voor jezelf eerst eigenlijk eens bepalen, wat je dus wilt doen met een snowboard.
Grotere, zwaardere mensen hebben sowieso wat stijvere schoenen nodig. Kijk maar naar Rnej en naar mij. Als wij op een paar freestyle schoentjes gaan staan dan klappen die dubbel
Daarnaast krijg ik altijd pijn in me voeten van slappe schoenen maar goed, dat kan ook iets persoonlijks zijn.

Door je bindingen en je schoenen uit te kiezen met verschillende stijfheden, kun je op die manier de stijfheid een beetje customizen.
Ik wel trouwens wel dat het totaal geen zin heeft om hele stijve bindingen te hebben en hele slappe schoenen. Als ze te ver uit elkaar liggen kan dat ook nooit goed zijn.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:14:47 #162
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42494651
Yo

net terug ui SW ZM, was test dag van Ride en Forum...

ik heb heel de dag zowat op een Forum Destroyer gereden.. damn wat een lekkere plank...
nu ff sparen..
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:23:43 #163
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42495029
of iemand nog een 2dehandjes of 1 van vorig jaar

158 is goed
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:23:24 #164
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42497601
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 18:02 schreef Bolter het volgende:
elkaar beetje fucken
Kan me nog een tiefschneehappende beer herinneren doordat ik hem by accident had afgesneden, helaas is beer niet echt een ijsbeer en duurde het wel even voordat hij het stuk te voet had overbrugd (moesten een spoortje door de tiefschnee volgen om heuveltje op te komen, La Plagne 2005. Ik ging na beer, flink afstandje gelaten, maar gleed wat beter en dacht er wel ff langs te komen. Net niet dus).

Nogmaals sorry beer, ondertussen bijna 2 jaar geleden maar ik voel me nog steeds schuldig
  zondag 8 oktober 2006 @ 23:58:50 #165
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42498781
zat net in mijn telefoon te bladeren en kwam deze foto tegen:

Dit was de afgrond waar ik langs ging hiken in Serre Chevalier afgelopen winter (overige poederafdalingen konden zonder wandelingen langs afgronden worden bereikt). Ondanks dat het bijna 20 graden was en ik me kapot zweette toch maar mijn helmpje opgedaan.. Het paadje waarover ik liep was ongeveer 50 cm breed..

Doe dat maar eens in een koelkast
pi_42499466
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:23 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Kan me nog een tiefschneehappende beer herinneren doordat ik hem by accident had afgesneden, helaas is beer niet echt een ijsbeer en duurde het wel even voordat hij het stuk te voet had overbrugd (moesten een spoortje door de tiefschnee volgen om heuveltje op te komen, La Plagne 2005. Ik ging na beer, flink afstandje gelaten, maar gleed wat beter en dacht er wel ff langs te komen. Net niet dus).

Nogmaals sorry beer, ondertussen bijna 2 jaar geleden maar ik voel me nog steeds schuldig
Tja, daar was ik inderdaad niet zo heel blij mee op dat moment. Maar goed, de afdaling die we toen van "the shrimp" mochten maken heeft alles vergoed hoor
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:52:06 #167
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42502840
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 22:14 schreef eRrrrJeee het volgende:
Yo

net terug ui SW ZM, was test dag van Ride en Forum...

ik heb heel de dag zowat op een Forum Destroyer gereden.. damn wat een lekkere plank...
nu ff sparen..
Ik was er ook.
Die forum tent was vol kleine kinderen. Ze hadden niet eens bindingen meer om te testen. Heb de Jiblet gereden.
Lekker speels met aardig veel pop. Lekkere plank.
Maar toen de Bataleon Evil Twin
Wat een heerlijke plank. Super veel pop in de tail en nose. Heerlijk speels en op ijzige stukken perfecte grip.
Had er ook Bataleon bindingen op. Voelde goed aan. Niet slap maar ook niet super stijf t.o.v. cartel. soort crap strap erop.
Verder de Ride Kink gereden. Ook lekker boardje. zelf beter als de Jiblet. Met delta bindingen. Die rijden ook zeker goed. Heel speels en crap strap werkte echt goed.

Geslaagde dag dus bij elkaar
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 9 oktober 2006 @ 08:58:38 #168
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42502933
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:52 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik was er ook.
Die forum tent was vol kleine kinderen. Ze hadden niet eens bindingen meer om te testen. Heb de Jiblet gereden.
Lekker speels met aardig veel pop. Lekkere plank.
Maar toen de Bataleon Evil Twin
Wat een heerlijke plank. Super veel pop in de tail en nose. Heerlijk speels en op ijzige stukken perfecte grip.
Had er ook Bataleon bindingen op. Voelde goed aan. Niet slap maar ook niet super stijf t.o.v. cartel. soort crap strap erop.
Verder de Ride Kink gereden. Ook lekker boardje. zelf beter als de Jiblet. Met delta bindingen. Die rijden ook zeker goed. Heel speels en crap strap werkte echt goed.

Geslaagde dag dus bij elkaar
en de Bataleon gaat het worden?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:27:36 #169
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42503321
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 08:58 schreef XL het volgende:

[..]

en de Bataleon gaat het worden?
Yep. inclusief de bindingen
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:36:33 #170
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42505802
Btw gasten,

Ff een uiterlijke vraag.
Mits ik die Rome Flag koop (nog niet zeker maar begint er steeds meer zo uit te zien) moeten er nog een paar bindingen op. Uiteraard de Cartels. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Zit alleen te twijfelen tussen de groene en de witte. Vriend van me zegt de groene en ik dacht eerst de witte. Maar begin een beetje te twijfelen

ff voor de duidelijkheid:
board:

Met
Groene binding:

Of de witte:

Wie zegt groen en wie zegt wit?
Andere kleur/binding is uitgesloten
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:37:36 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42505835
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 23:58 schreef 360sjors het volgende:
zat net in mijn telefoon te bladeren en kwam deze foto tegen:

[afbeelding]

Dit was de afgrond waar ik langs ging hiken in Serre Chevalier afgelopen winter (overige poederafdalingen konden zonder wandelingen langs afgronden worden bereikt). Ondanks dat het bijna 20 graden was en ik me kapot zweette toch maar mijn helmpje opgedaan.. Het paadje waarover ik liep was ongeveer 50 cm breed..

Doe dat maar eens in een koelkast
XL en ik begrijpen elkaar
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:39:15 #172
71115 Rnej
I walk the line
pi_42505881
de groene zijn PHATT .. maar die witte staan beter bij t board

hoe dan ook.. mooi
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:45:53 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42506112
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:36 schreef Komakie het volgende:
Btw gasten,

Ff een uiterlijke vraag.
Mits ik die Rome Flag koop (nog niet zeker maar begint er steeds meer zo uit te zien) moeten er nog een paar bindingen op. Uiteraard de Cartels. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Zit alleen te twijfelen tussen de groene en de witte. Vriend van me zegt de groene en ik dacht eerst de witte. Maar begin een beetje te twijfelen

ff voor de duidelijkheid:
board:
[afbeelding]

Met
Groene binding:
[afbeelding]

Of de witte:
[afbeelding]

Wie zegt groen en wie zegt wit?
Andere kleur/binding is uitgesloten
Om een goed antwoord te geven op zo'n wijvenvraag is natuurlijk ook de kleur van de kleding belangrijk.
Nog een toevoeging als wijf, ik vind die plank uberhaupt niet mooi.

en dan uit eigen interesse
Ik heb over die Flag van Rome eigenlijk zelden iets gehoord. Hij is zo lelijk als de nacht, dus waarom wil je hem dan toch? Dit boardje heeft toch geen uitgesproken unieke kwaliteiten, maar is toch een high-end board zoals elke fabrikant ze heeft? Met 163 is het ook geen lange plank (volgens mij heb je altijd 5 cm langer gereden). Waarom de Rome?

[ Bericht 14% gewijzigd door XL op 09-10-2006 11:51:01 ]
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:49:41 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42506235
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:45 schreef XL het volgende:

[..]

Om een goed antwoord te geven op zo'n wijvenvraag is natuurlijk ook de kleur van de kleding belangrijk.
We beginnen iig met een zwarte, met krijtstrepen broek.
Maar daar komt nog een andere broek bij. Wat voor 1 is afhankelijk van de jas die ik krijg van de school. Natuurlijk heb ik zelfs mijn Flied jacket in Roasted Brown...

En tegenwoordig mag je toch als man een beetje aan je uiterlijk denken? Ik dacht dat dit onderdeel was van de evolutie?

anyway, ik wil gewoon weten wat jullie vinden Ik kan er niet als een debiel bij lopen natuurlijk...

EDIT: Schoenen zijn zwart
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:51:48 #175
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42506298
GROEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! word de kleur van deze snowboard winter
  maandag 9 oktober 2006 @ 11:54:25 #176
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42506369
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

We beginnen iig met een zwarte, met krijtstrepen broek.
Maar daar komt nog een andere broek bij. Wat voor 1 is afhankelijk van de jas die ik krijg van de school. Natuurlijk heb ik zelfs mijn Flied jacket in Roasted Brown...

En tegenwoordig mag je toch als man een beetje aan je uiterlijk denken? Ik dacht dat dit onderdeel was van de evolutie?

anyway, ik wil gewoon weten wat jullie vinden Ik kan er niet als een debiel bij lopen natuurlijk...
Ah, je bent er al. Ik besloot nog wat te editten. Lees ff terug dus.
Tuurlijk mogen die wijvenvragen ook, er zitten hier zelfs dames
Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Toch een sexy print op elke plank en kleurtjes die netjes samengaan. Ik zit zelf ook in dubio voor een kleur broek
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:00:31 #177
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42506533
Met die Field Jacket in Roasted Brown schrijf je wat mij betreft de mogelijkheid tot groen af. Groen/wit is geen optie bij de bruin/zand-tinten. Alleen camouflage-groen zou nog kunnen, maar deze kleur groen/wit is veel te klinisch. Ook de bruin/witte vind ik er niet supermooi bij, door het wit. Wit vind ik niet echt een kleur om met die bruin/zand-tinten te combineren.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:16:23 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42506950
ten slotte, 3 op een rij, is de 168 Flag qua print wel veeeeeeeel mooier dan die 163
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:17:46 #179
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42506997
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 11:45 schreef XL het volgende:

[..]

Nog een toevoeging als wijf, ik vind die plank uberhaupt niet mooi.

en dan uit eigen interesse
Ik heb over die Flag van Rome eigenlijk zelden iets gehoord. Hij is zo lelijk als de nacht, dus waarom wil je hem dan toch? Dit boardje heeft toch geen uitgesproken unieke kwaliteiten, maar is toch een high-end board zoals elke fabrikant ze heeft? Met 163 is het ook geen lange plank (volgens mij heb je altijd 5 cm langer gereden). Waarom de Rome?
Uiterlijk van de plank heb ik weinig over te zeggen maar ik vind een witte wel aardig voor een keer

Rome is vooral heel bekend in Amerika.
Ik wilde een keer iets anders proberen en Rome viel me vorig jaar al op. Het staat ook nog niet vast natuurlijk. Ik wil eerst het verkoopspraatje nog horen en wat de verkoper zegt van de vergelijking. Hij niet snel een lulverhaal over de Flag ophangen aangezien die goedkoper is dan een Baron. Daarnaast wil ik hem nog proberen te testen. Hoewel dat moeilijk is. Tenzij ze bij die winkel het ok vinden.
Ik rij trouwens over het algemeen rond de 164cm. Alleen die Triumph was een heel stuk langer. Maar de K2, Baron ES en Magnum die ik gereden heb, waren allemaal 164cm. Alleen de Malolo is (uiteraard) iets korter.

Ik ben op een paar forums wezen kijken en die zijn erg lovend over Rome. Ook een aantal keer de vraag gesteld "Een Burton Baron of een Rome Flag" en de situatie uitgelegd (vorig jaar Baron ES maar wil iets dat net iets minder stijf is ivm freestyle eigenschappen, maar moet nog wel goede freeride eigenschappen hebben). Die zeiden unaniem dat ik de Rome Flag moest nemen. Ook in andere topics trouwens. Ik heb nergens ook maar 1 negatief woord over het merk gehoord.
Ik wil eigenlijk nog wel de Baron gaan testen op 1 van de demo dagen.

Ik vind hem trouwens niet lelijk maar dat terzijde.
  maandag 9 oktober 2006 @ 12:31:48 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42507414
quote:
Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef Komakie het volgende:

Ik vind hem trouwens niet lelijk maar dat terzijde.
Dat rood en geel verpest de hele plank.
Zowel de plank an sich, als de kleuren waarmee je kunt gaan combineren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')