een boardje van 144-147 is wel okay voor jouw gewicht en lengtequote:Op zondag 8 oktober 2006 15:42 schreef Snowbie het volgende:
@ Komakie
Tnx voor de tip...een Burton Vapor it is...
Omdat ik eerst wilde uitvogelen wat jullie mening is over het aanschaffen van een board als je nog maar net begonnen bent heb ik de specs maar even achterwege gelaten...maar bij deze dan toch maar: lengte - 1.63m, gewicht - 60kg, schoenmaat - 37/38, geslacht - vrouw...Ben van plan gewoon piste te rijden, hier en daar een klein sprongetje maar verder niets bijzonders...zoals gezegd ben nog maar beginner (kan goofy prima de berg afkomen, ben nu bezig switch te leren rijden voor de afwisseling)...zo genoeg info?
afhankelijk van je ervaring kan je een board ook langer kopenquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:05 schreef Snowbie het volgende:
@Rnej - tnx voor je advies, geeft al een beter beeld van waar ik naar moet kijken...ik kies zelf meestal voor een 140 board als ik indoor ga omdat dat makkelijker isis een iets langer board beter voor als je meer gevorderd wordt?
@richardX - ben het helemaal eens dat je je eigen gear zo kunt instellen als je zelf wilt dat is ook waarom ik op zoek wil gaan, het gaat me er niet eens zozeer om dat het goedkoper is/kan zijn (komt wel goed uit natuurlijk) maar meer dat ik elke keer andere schoenen heb die niet altijd lekker zitten en aan de bindingen zit te klooien om alles zo te krijgen als ik wil...
Wat voor adviezen hebben jullie verder nog voor schoenen en bindingen? (lees hier al een tijdje mee en hoop niet dat ik de wel/geen flow bindingen discussie nu weer op doe laaien, maar ben wel benieuwd naar jullie ideeën)...
Grotere, zwaardere mensen hebben sowieso wat stijvere schoenen nodig. Kijk maar naar Rnej en naar mij. Als wij op een paar freestyle schoentjes gaan staan dan klappen die dubbelquote:Op zondag 8 oktober 2006 20:28 schreef RichardX het volgende:
Helemaal mee eens met wat hierboven staat.
Ik denk trouwens dat die stijfheid ook wel hetzelfde moet zijn d.w.z. met board/bindingen en schoenen anders wordt die stijfheid 'gemiddeld' en bereik je je 'doel' niet. Ik weet niet wat het effect is van een relatief stijf board met relatief slappe boots eigenlijk?
Maar goed, dat is wellicht meer van belang bij de wat meer ervaren boarder. Wat voor stijfheid je zou willen hangt weer af van je 'profiel boarder'. En dat profiel moet je voor jezelf eerst eigenlijk eens bepalen, wat je dus wilt doen met een snowboard.
Kan me nog een tiefschneehappende beer herinneren doordat ik hem by accident had afgesneden, helaas is beer niet echt een ijsbeer en duurde het wel even voordat hij het stuk te voet had overbrugd (moesten een spoortje door de tiefschnee volgen om heuveltje op te komen, La Plagne 2005. Ik ging na beer, flink afstandje gelaten, maar gleed wat beter en dacht er wel ff langs te komen. Net niet dus).quote:
Tja, daar was ik inderdaad niet zo heel blij mee op dat moment. Maar goed, de afdaling die we toen van "the shrimp" mochten maken heeft alles vergoed hoorquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:23 schreef 360sjors het volgende:
[..]
Kan me nog een tiefschneehappende beer herinneren doordat ik hem by accident had afgesneden, helaas is beer niet echt een ijsbeer en duurde het wel even voordat hij het stuk te voet had overbrugd (moesten een spoortje door de tiefschnee volgen om heuveltje op te komen, La Plagne 2005. Ik ging na beer, flink afstandje gelaten, maar gleed wat beter en dacht er wel ff langs te komen. Net niet dus).
Nogmaals sorry beer, ondertussen bijna 2 jaar geleden maar ik voel me nog steeds schuldig![]()
Ik was er ook.quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:14 schreef eRrrrJeee het volgende:
Yo
net terug ui SW ZM, was test dag van Ride en Forum...
ik heb heel de dag zowat op een Forum Destroyer gereden.. damn wat een lekkere plank...
nu ff sparen..
en de Bataleon gaat het worden?quote:Op maandag 9 oktober 2006 08:52 schreef Basje_B het volgende:
[..]
Ik was er ook.
Die forum tent was vol kleine kinderen. Ze hadden niet eens bindingen meer om te testen. Heb de Jiblet gereden.
Lekker speels met aardig veel pop. Lekkere plank.
Maar toen de![]()
![]()
Bataleon Evil Twin
![]()
![]()
![]()
Wat een heerlijke plank. Super veel pop in de tail en nose. Heerlijk speels en op ijzige stukken perfecte grip.
Had er ook Bataleon bindingen op. Voelde goed aan. Niet slap maar ook niet super stijf t.o.v. cartel. soort crap strap erop.
Verder de Ride Kink gereden. Ook lekker boardje. zelf beter als de Jiblet. Met delta bindingen. Die rijden ook zeker goed. Heel speels en crap strap werkte echt goed.
Geslaagde dag dus bij elkaar
Yep. inclusief de bindingenquote:
XL en ik begrijpen elkaarquote:Op zondag 8 oktober 2006 23:58 schreef 360sjors het volgende:
zat net in mijn telefoon te bladeren en kwam deze foto tegen:
[afbeelding]
Dit was de afgrond waar ik langs ging hiken in Serre Chevalier afgelopen winter (overige poederafdalingen konden zonder wandelingen langs afgronden worden bereikt). Ondanks dat het bijna 20 graden was en ik me kapot zweette toch maar mijn helmpje opgedaan.. Het paadje waarover ik liep was ongeveer 50 cm breed..
Doe dat maar eens in een koelkast
Om een goed antwoord te geven op zo'n wijvenvraag is natuurlijk ook de kleur van de kleding belangrijk.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:36 schreef Komakie het volgende:
Btw gasten,
Ff een uiterlijke vraag.
Mits ik die Rome Flag koop (nog niet zeker maar begint er steeds meer zo uit te zien) moeten er nog een paar bindingen op. Uiteraard de Cartels. Daar is geen twijfel over mogelijk.
Zit alleen te twijfelen tussen de groene en de witte. Vriend van me zegt de groene en ik dacht eerst de witte. Maar begin een beetje te twijfelen
ff voor de duidelijkheid:
board:
[afbeelding]
Met
Groene binding:
[afbeelding]
Of de witte:
[afbeelding]
Wie zegt groen en wie zegt wit?
Andere kleur/binding is uitgesloten
We beginnen iig met een zwarte, met krijtstrepen broek.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:45 schreef XL het volgende:
[..]
Om een goed antwoord te geven op zo'n wijvenvraag is natuurlijk ook de kleur van de kleding belangrijk.
Ah, je bent er al. Ik besloot nog wat te editten. Lees ff terug dus.quote:Op maandag 9 oktober 2006 11:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
We beginnen iig met een zwarte, met krijtstrepen broek.
Maar daar komt nog een andere broek bij. Wat voor 1 is afhankelijk van de jas die ik krijg van de school. Natuurlijk heb ik zelfs mijn Flied jacket in Roasted Brown...
En tegenwoordig mag je toch als man een beetje aan je uiterlijk denken? Ik dacht dat dit onderdeel was van de evolutie?
anyway, ik wil gewoon weten wat jullie vindenIk kan er niet als een debiel bij lopen natuurlijk...
Uiterlijk van de plank heb ik weinig over te zeggen maar ik vind een witte wel aardig voor een keerquote:Op maandag 9 oktober 2006 11:45 schreef XL het volgende:
[..]
Om een goed antwoord te geven op zo'n wijvenvraag is natuurlijk ook de kleur van de kleding belangrijk.
Nog een toevoeging als wijf, ik vind die plank uberhaupt niet mooi.
en dan uit eigen interesse
Ik heb over die Flag van Rome eigenlijk zelden iets gehoord. Hij is zo lelijk als de nacht, dus waarom wil je hem dan toch? Dit boardje heeft toch geen uitgesproken unieke kwaliteiten, maar is toch een high-end board zoals elke fabrikant ze heeft? Met 163 is het ook geen lange plank (volgens mij heb je altijd 5 cm langer gereden). Waarom de Rome?
Dat rood en geel verpest de hele plank.quote:Op maandag 9 oktober 2006 12:17 schreef Komakie het volgende:
Ik vind hem trouwens niet lelijk maar dat terzijde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |