abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:29:59 #121
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42424332
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:25 schreef Komakie het volgende:
kut hey...

Ik net me chef gesproken. Hij wilde indelingen van kamers maken. ik mag er nog een weekje over nadenken, maar hij wil mij in het "sprookjesbos" plaatsen. Klinkt erg stoer. Enige jammere is, dat het een half uur lopen (misschien nog meer) vanuit het dorp is. verder wel een heel relaxt huisje en volgens mij krijg ik dan zelfs een kamer alleen

Ik kan trouwens ook een kamer in het dorp krijgen, maar dat is waarschijnlijk alleen een kamer. Dit is echt een huis (met een aantal andere leraren natuurlijk) met een keuken, woonkamer en slaapkamers enzo
Ik zou voor dat laatste gaan. Welke chick wil nou nog half uur lopen voordat ze eindelijk bij haar leraar in bed kan liggen waar ze dagen voor gewerkt heeft.
Kan je je gear bij de piste in de buurt laten? zo nee dan helemaal voor die laatste kamer.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:44:57 #122
71115 Rnej
I walk the line
pi_42424830
hmmm ... twijfelgevalletje... comfort is wel uberchill als je in de sneeuw zit, aan de andere kant boeit het geen fuck waar je zit als je maar vaak en snel bij de piste bent
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:45:39 #123
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42424857
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:29 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Ik zou voor dat laatste gaan. Welke chick wil nou nog half uur lopen voordat ze eindelijk bij haar leraar in bed kan liggen waar ze dagen voor gewerkt heeft.
Kan je je gear bij de piste in de buurt laten? zo nee dan helemaal voor die laatste kamer.
Daar heb je wel gelijk in
Beter nog trouwens. Je moet nooit vrouwen mee naar huis nemen. Dan kun je later de shit opruimen. Als ze in een hotel zitten wordt dat dagelijks voor je gedaan
Maar het is wel rot dat de meeste kamers in het dorp allemaal kamers zijn waarbij je met 2 of zelfs 3 op de kamer zit. Dat heb ik vorig seizoen gehad en dat is echt a-relaxt.

Vriend van me zei net dat ik een fiets moest meenemen Maar ja, met een halve meter poeder is het lastig fietsen....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 15:51:19 #124
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42424915
Ohw, ik ben er wel vergeten bij te zeggen dat er een nachtbus elk half uur ofzo gaat tot 2h s'nachts.
Maar ja, of dat nou echt relaxt is. Kun je nooit een keer goed doorhalen. Of je moet met iemand mee kunnen rijden...

edit: of ergens anders blijven slapen natuurlijk
maar dat zie ik nu al voor me. weet ze dat je uit het dorp woont. "ohw ja hoor je kunt wel bij mij blijven slapen". En als het er dan op aan komt snel zeggen "ohw me kamergenoot ligt al op bed. sorry, doei!"

Het is mij nog nooit gebeurt, maar ik ken wel de verhalen. Een keer zat een meisje helemaal buiten het dorp. Gast helemaal met haar meegelopen. Aan het einde zei ze heel makkelijk "bedankt voor het thuis brengen, doei"
Hij heeft nog niet eens een zoen gehad

[ Bericht 61% gewijzigd door Komakie op 06-10-2006 15:56:47 ]
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_42427074
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 14:38 schreef Komakie het volgende:

[..]

maar zo'n customized board is wel vet maar ja, voor 200+ euro ga ik er niet 1 maken en bestellen
Ik vind het de meerprijs wel waard. mijn CX kan nog wel een seizoen mee. Die gasten van duivestijn ZM hebben hem echt perfect opgeknapt, echt niet gewoon als je hem voor en na zag. En dan volgend seizoen of einde seizoen en Custom Custom X. Niet deze maar gewoon een vet eigen getekend ontwerp of iets.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 17:38:26 #126
71115 Rnej
I walk the line
pi_42427940
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:45 schreef Komakie het volgende:

Vriend van me zei net dat ik een fiets moest meenemen Maar ja, met een halve meter poeder is het lastig fietsen....
langlaufen? :p

maarreh, die series13 ... t hangt er maar net vanaf hoe je met je board omspringt... mijn T6 hangt het grootste deel van de tijd aan de muur, dus dan is een mooi plaatje op zich niet mis

maar als je veel op je plank staat en hij toch dik onder de gebruikssporen zit... tsjah.. is het dan de moeite?

ohja... NOG 7 DAGEN TOT KAPRUN!!! EN ER IS 40 CM SNEEUW GEVALLEN!!!

nu is 40 cm niet gigantisch veel, maar wel het verschil tussen ijsrijden of niet ... in corbier had ik 70 cm dit voorjaar en dat was prima :D

WOOOHOO!!!
pi_42428056
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

maarreh, die series13 ... t hangt er maar net vanaf hoe je met je board omspringt... mijn T6 hangt het grootste deel van de tijd aan de muur, dus dan is een mooi plaatje op zich niet mis

maar als je veel op je plank staat en hij toch dik onder de gebruikssporen zit... tsjah.. is het dan de moeite?
hangt ervan af. Als je er iets anders voor moet laten dan is het niet de moeite waard.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:10:43 #128
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42428749
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:51 schreef Komakie het volgende:

Het is mij nog nooit gebeurt, maar ik ken wel de verhalen. Een keer zat een meisje helemaal buiten het dorp. Gast helemaal met haar meegelopen. Aan het einde zei ze heel makkelijk "bedankt voor het thuis brengen, doei"
Hij heeft nog niet eens een zoen gehad
haha komt me bekend voor.
16 jaar en dan mee fietsen naar de hele andere kant van de stad en dan alleen een kusje krijgen.
Wijze les: Fiets nooit mee

als er al iemand in je nest ligt doe je het toch op de keukentafel ofzo.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_42435204
Nu kan een 'normaal' persoon in een 'normale' omgeving helaas niet het hele jaar boarden. Ik ben wel benieuwd waar jullie je board dan laten? Doe je hem in een boardbag en stopt hem ver weg in de kast? Hang je hem boven je bed zodat je er het hele jaar van kan 'genieten'? Gebruik je het buiten het seizoen als boekenplank? Zet je er wieltjes onder zodat je het als skateboard kan gebruiken? Zet je hem op je imperiaal het hele jaar, zodat je altijd snel je auto kan pakken en naar de sneeuw kan racen zonder te denken waar je board ligt? Ik ben benieuwd!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 22:14:10 #130
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42435509
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:06 schreef RichardX het volgende:
Nu kan een 'normaal' persoon in een 'normale' omgeving helaas niet het hele jaar boarden. Ik ben wel benieuwd waar jullie je board dan laten? Doe je hem in een boardbag en stopt hem ver weg in de kast? Hang je hem boven je bed zodat je er het hele jaar van kan 'genieten'? Gebruik je het buiten het seizoen als boekenplank? Zet je er wieltjes onder zodat je het als skateboard kan gebruiken? Zet je hem op je imperiaal het hele jaar, zodat je altijd snel je auto kan pakken en naar de sneeuw kan racen zonder te denken waar je board ligt? Ik ben benieuwd!
Ze staan het hele jaar in de weg, tegen een muur in mijn kamer.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42437042
Ik wil die van mij gaan ophangen met dit ophangsysteem www.rixon.be. Lijkt me wel wat en kost weinig geld. Mag dus best een miskoop zijn.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:02:38 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42437449
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 17:38 schreef Rnej het volgende:

[..]

ohja... NOG 7 DAGEN TOT KAPRUN!!! EN ER IS 40 CM SNEEUW GEVALLEN!!!

nu is 40 cm niet gigantisch veel, maar wel het verschil tussen ijsrijden of niet ... in corbier had ik 70 cm dit voorjaar en dat was prima :D

WOOOHOO!!!
40cm is op een onderlaag van ijs best ok. Je kunt lekker een beetje boarden en je hebt lekkere grip. Grote voordeel is dat je niet onverwacht op een steen ofzo kunt zitten (hoewel dat bij een gletser sowieso niet snel kan )

Maar je T6 gaat nog wel vies worden en stuk. Je moet hem toch een keer gebruiken als je voor het eggie gaat boarden
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:11:41 #133
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42437763
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:06 schreef RichardX het volgende:
1 van mijn oude boards (eigenlijk oudste board. Nitro Magnum uit 2000 ofzo) hangt aan de muur. Ik ben er ooit eens mee begonnen om er stickers op te plakken. Toen heb ik er nog een paar keer op gereden en daarna aan de muur gehangen. Nu doe ik er nog steeds regelmatig een sticker bij en verder blijft hij daar hangen

2 boards (Baron ES en Malolo) staan naast me pc dus daar kijk ik nu tegen aan. tot ergernis van me moeder die al de hele zomer vind dat ik die dingen moet opruimen
En dan ligt er nog 1 in de garage. Een Triumph. Maar daar ga ik denk ik niets meer mee doen. Daarom ligt hij daar

Btw Steven. Ik heb gewoon 2 van die haakjes gebruikt. Van die simpele dingen die eigenlijk gewoon een soort schroeven zijn waarvan het einde als een haakje loopt. Makkelijk aan op te hangen en je hebt er maar 4 nodig
pi_42448326
Ah toevallig had ik dat Rixon systeempje ook gevonden, Steven. Het kost zo weinig en is er toch ook speciaal voor bedoeld. Die haakjes van Komakie komen daar vast wel bij in de buurt. Het scheelt toch weer ruimte als ie ergens hangt ipv naast je PC staan 'in de weg' etc..

Komakie: die Triumph was me ook aanbevolen bij DS als geschikt board voor mij. Helaas was er geen geschikte maat meer anders was het een mooie aanbieding (¤250,- voor het 05/06 exemplaar). Ik neem aan dat die van jou die in de garage ligt ook al een ouder exemplaar is?
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:37:27 #135
71115 Rnej
I walk the line
pi_42449140
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:02 schreef Komakie het volgende:

[..]

40cm is op een onderlaag van ijs best ok. Je kunt lekker een beetje boarden en je hebt lekkere grip. Grote voordeel is dat je niet onverwacht op een steen ofzo kunt zitten (hoewel dat bij een gletser sowieso niet snel kan )

Maar je T6 gaat nog wel vies worden en stuk. Je moet hem toch een keer gebruiken als je voor het eggie gaat boarden
ik denk dat 40 cm betekent dat de meeste ranzigheid wel weg is eigenlijk.. tis niet de eerste keer dat ik op een klein laagje sneeuw sta

de gletsjer was sowieso niet erg ijzig heb ik gehoord ... dus nu zijn de sneeuwcondities best goed voor oktober!

en dat ik die T6 moest gaan gebruiken heb ik wel vrede mee hoor, alleen indoor was k er echt voorzichtig mee maar op een piste is het niet zo druk met kneuzen/beginners en staan niet overal ijzeren hekjes enzo

base kan gevuld worden en staalkanten kunnen geslepen worden.. boeiend
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 14:21:55 #136
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42452938
De kans op mijn seizoen in de sneeuw is fors kleiner geworden.
Waar ik op mikte gaat niet lukken, ik weet niet of ik voor iets anders een half jaar wil offeren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 17:58:32 #137
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42458041
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 10:56 schreef RichardX het volgende:
Ah toevallig had ik dat Rixon systeempje ook gevonden, Steven. Het kost zo weinig en is er toch ook speciaal voor bedoeld. Die haakjes van Komakie komen daar vast wel bij in de buurt. Het scheelt toch weer ruimte als ie ergens hangt ipv naast je PC staan 'in de weg' etc..

Komakie: die Triumph was me ook aanbevolen bij DS als geschikt board voor mij. Helaas was er geen geschikte maat meer anders was het een mooie aanbieding (¤250,- voor het 05/06 exemplaar). Ik neem aan dat die van jou die in de garage ligt ook al een ouder exemplaar is?
Die van mij is nog een seizoen ouder. 04/05
Was het eerste seizoen dat de Triumph in productie was. Erg fijn freerideboard. Alleen fakie is wat minder. Maar verder een erg fijn board. Ik heb alleen beetje een lange. 169cm. Is lekker voor poeder en carven
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 18:00:47 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42458083
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 11:37 schreef Rnej het volgende:

[..]

ik denk dat 40 cm betekent dat de meeste ranzigheid wel weg is eigenlijk.. tis niet de eerste keer dat ik op een klein laagje sneeuw sta

de gletsjer was sowieso niet erg ijzig heb ik gehoord ... dus nu zijn de sneeuwcondities best goed voor oktober!

en dat ik die T6 moest gaan gebruiken heb ik wel vrede mee hoor, alleen indoor was k er echt voorzichtig mee maar op een piste is het niet zo druk met kneuzen/beginners en staan niet overal ijzeren hekjes enzo

base kan gevuld worden en staalkanten kunnen geslepen worden.. boeiend
Ik zeg alleen maar: Een snowboard is een gebruiksvoorwerp en als hij stuk is, koop je een nieuwe. Zo simpel is het.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 19:10:24 #139
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42459789
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:21 schreef XL het volgende:
De kans op mijn seizoen in de sneeuw is fors kleiner geworden.
Waar ik op mikte gaat niet lukken, ik weet niet of ik voor iets anders een half jaar wil offeren.
Ik weet niet wat je precies voor ogen hebt, maar een seizoen in de sneeuw is natuurlijk wel te gek. Als je veel kunt boarden maakt het bijna niet uit wat voor werk je moet doen toch?
pi_42460029
Kans wordt niet kleiner als je tijd zat heb, gozer die ik ken is ook gewoon op het vliegtuig gestapt naar geneve en is vanuit daar eens gaan kijken hoe en wat, heeft zich 2 maanden kostelijk vermaakt met en centen verdienen en boarden.
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_42460039
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 18:00 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik zeg alleen maar: Een snowboard is een gebruiksvoorwerp en als hij stuk is, koop je een nieuwe. Zo simpel is het.
Mijn kunstwerk wat doe je!
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
pi_42476457
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:34 schreef DrukVout het volgende:
Ik heb een paar jaar geleden een snowboard cursus gehad in Spaarnwoude. Ik vond het eigenlijk zo gaaf dat ik de winter erna naar Frankrijk ben geweest om te boarden in La Plagne. En ik vond het echt enorm cool om te doen.
Na wat indoor banen ga ik van de winter wer op vakantie, waarschijnlijk frankrijk ofzo met de trein.
Alleen ik ga denk ik een eigen board, bindingen en schoenen kopen.
Maar waar moet ik op letten.
Zaterdag wel bij een extreem grote Intersport geweest in Leiden en daar hadden ze een 50% korting staan. Maar dan staan er boarden van 150,- tot 450,-
Maar wat voor lengte moet ik nemen? Ik ben een 1,92m en een 95kilo schoon aan de haak

Waar moet ik verder op letten? Wat voor bindingen moet ik nemen? etc etc.
Iemand met een site waar ik het een en ander op kan lezen?
Al een zwaardere boarder in dit topic geweest?
  zondag 8 oktober 2006 @ 12:51:45 #143
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_42476579
Vandaag nog iemand sw?
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zondag 8 oktober 2006 @ 14:06:01 #144
71115 Rnej
I walk the line
pi_42478308
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 12:46 schreef DrukVout het volgende:

[..]

Al een zwaardere boarder in dit topic geweest?
112 kilo (ikke dus )
pi_42478548
Heeft er iemand tips voor websites waar je goedkoop een wintersport vakantie kan boeken? Ik kan ze namelijk niet vinden. Je moet vaak met meerdere mensen gaan wil het goedkoop uitkomen. En met goedkoop bedoel ik dan -¤300. Of is dat sowieso al onmogelijk ?

Ohja, graag een busreis, 10 dagen, incl. skipas, ontbijt is ook relaxt. Avondeten hoeft niet .

[ Bericht 27% gewijzigd door ForumGek op 08-10-2006 14:26:47 ]
Fingerspitzgefühl
pi_42480075
Sinds begin dit jaar ben ik ook begonnen met snowboarden (in Frankrijk en Zwitserland) en heb ondertussen in NL een cursus op een rolbaan gehad en ben nu elke week in een koelkast (zoals jullie dat hier zo mooi noemen ) te vinden...Omdat ik komend seizoen van plan ben 3x (!!) op wintersport te gaan lijkt het erop dat het aanschaffen van eigen gear misschien wel een goed idee is...

Maar omdat ik nieuw ben in de snowboard wereld heb ik een hoop vragen...is het wel slim om nu al een eigen board, schoenen etc. te kopen? En zo ja, wat voor soort, waar moet ik op letten, welke shops raden jullie aan en ga zo maar door...

Alle antwoorden, tips en adviezen zijn welkom!
pi_42480185
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:14 schreef Snowbie het volgende:
Sinds begin dit jaar ben ik ook begonnen met snowboarden (in Frankrijk en Zwitserland) en heb ondertussen in NL een cursus op een rolbaan gehad en ben nu elke week in een koelkast (zoals jullie dat hier zo mooi noemen ) te vinden...Omdat ik komend seizoen van plan ben 3x (!!) op wintersport te gaan lijkt het erop dat het aanschaffen van eigen gear misschien wel een goed idee is...

Maar omdat ik nieuw ben in de snowboard wereld heb ik een hoop vragen...is het wel slim om nu al een eigen board, schoenen etc. te kopen? En zo ja, wat voor soort, waar moet ik op letten, welke shops raden jullie aan en ga zo maar door...

Alle antwoorden, tips en adviezen zijn welkom!
gezien je lengte, gewicht en schoenmaat denk ik dat je het beste een Burton Vapor kunt nemen
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:27:57 #148
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42480399
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:15 schreef ForumGek het volgende:
Heeft er iemand tips voor websites waar je goedkoop een wintersport vakantie kan boeken? Ik kan ze namelijk niet vinden. Je moet vaak met meerdere mensen gaan wil het goedkoop uitkomen. En met goedkoop bedoel ik dan -¤300. Of is dat sowieso al onmogelijk ?

Ohja, graag een busreis, 10 dagen, incl. skipas, ontbijt is ook relaxt. Avondeten hoeft niet .
Jij hebt jouw eigen materiaal toch, en je hoeft ook geen lessen neem ik aan . Dan hangt het alleen nog van de periode af waarin je gaat. Moet het toch niet moeilijk zijn om een beetje redelijke prijs voor een reis te vinden.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_42480773
@ Komakie

Tnx voor de tip...een Burton Vapor it is ...

Omdat ik eerst wilde uitvogelen wat jullie mening is over het aanschaffen van een board als je nog maar net begonnen bent heb ik de specs maar even achterwege gelaten...maar bij deze dan toch maar: lengte - 1.63m, gewicht - 60kg, schoenmaat - 37/38, geslacht - vrouw...Ben van plan gewoon piste te rijden, hier en daar een klein sprongetje maar verder niets bijzonders...zoals gezegd ben nog maar beginner (kan goofy prima de berg afkomen, ben nu bezig switch te leren rijden voor de afwisseling)...zo genoeg info?
pi_42481166
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:27 schreef Bolter het volgende:

[..]

Jij hebt jouw eigen materiaal toch, en je hoeft ook geen lessen neem ik aan . Dan hangt het alleen nog van de periode af waarin je gaat. Moet het toch niet moeilijk zijn om een beetje redelijke prijs voor een reis te vinden.
Ik heb inderdaad mijn eigen spulletjes, en les is ook niet noodzakelijk nee. Maar ik ben toch wle opzoek naar een leuk gebied waar je gewoon goedkoop naartoe kan gaan. En omdat ik vaker dan 1 keer wil gaan lijkt het mij handig om dan lekker goedkoop te gaan, dan blijfth et ook nog leuk !

Maar er zijn zo veel gebieden, en ik ben eigenlijk nooit op een andere plek geweest. Maar zijn er ook websites die wél overzichtelijk en duidelijk zijn m.b.t. prijzen en andere info, sites die ik al heb gehad: Sunweb, husk, bizztravel, kras.

Maar allemaal vaak voor 2 of meer personen, en ik ben alleen ! !
Fingerspitzgefühl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')