quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:23 schreef Bolter het volgende:[..]
Heb 'm dus enkel bij een blue tomato gezien, nog niet in een normale winkel, wat kost ie dan? Ook 300 euro?
Kost precies hetzelfde.
Zoals ik al zei, ze kosten overal het zelfde momenteel. Aan het einde van het seizoen niet meer
![]()
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:39 schreef Basje_B het volgende:FF vraagje aan Komakie
Ik heb dus les op zo'n rollerbaan en dat is in groepjes. Nu zit er in dat andere groepje een gast (maat 47 met zeker 4 schoenmaten toedrag mar dat terzijde) en het is zijn 2de les maar hij kan amper blijven staan. Je ziet gewoon dat ie leraar er van baald. Nu kwam die vader van de gast vragen of wel slim was om door te gaan. Nu kirjgt ie priveles.
Hoe reageer jij daarop in de sneeuw? Stuur je die gast weg als iedereen er op moet wachten of adviseer je op priveles te nemen?
Ligt een beetje aan de situatie.
Als iemand wel redelijk kan boarden maar lager niveau heeft dan de rest kun je er nog wel redelijk voor zorgen dat hij toch mee kan. Op een wat hoger niveau (lees: geen beginner) geef je ook leerlingen wat meer persoonlijke oefeningen mee. Dus dan is het geen probleem.
Ik heb het ook al wel een aantal keer gehad dat iemand niet mee kon komen bij de beginners. Als je meerdere groepen hebt, maken we na 1 dag, of na een ochtend, een nieuwe schifting met 1 "spastics" groep (zeggen we natuurlijk niet tegen de leerlingen
![]()
) en een wat snellere groep. Meestal komt het dan wel goed.
Zolang je op de oefenweide zit kun je ook nog wel zo iemand mee laten doen met de les. Je laat de anderen gewoon "laps" maken met hun eigen oefeningen en ondertussen laat je de langzamere wat andere oefeningen doen.
Maar als de rest van de groep echt helemaal zo ver is dat ze wel de piste op moeten. Dan ga je toch voorstellen om het anders aan te pakken. Priveles is een optie als dus dat "spastics" groepje geen oplossing is.
Als we de ruimte hebben kan een andere leraar ook nog ff helpen met het groepje en die leerling apart nemen voor een middag. Dan betaalt die meestal geen priveles. Maar als die dan nog niet bij de groep kan. Dan wordt het toch priveles.
Meestal overleg ik dat ook even met de chef.
Ik heb nog nooit iemand daadwerkelijk gezegd dat hij er beter mee kan stoppen. Wel een paar keer het idee gehad, maar dat zeg je niet graag. Het is een verkapte manier om te zeggen dat je het niet kunt en nooit zal leren. Is toch niet echt aardig he.
Ik heb volgens mij 3 of 4 hopeloze leerlingen gehad. Allemaal vrouwen trouwens
![]()
Een kon niet in de touwlift blijven staan. Ze zakte elke keer door haar knieën als ze het touw vast pakte. Nouja, je begrijpt dat blijven staan met glijden helemaal hopeloos was. Die kon het echt niet. Heeft nog wel een paar dagen priveles gehad van een andere leraar.
ik heb een keer een vrouw gehad die alleen maar backside kon routchen. Verder kwam ze gewoon niet. En die had al priveles geboekt. Maar gelukkig had die maar 2x2 uurtjes
![]()
Ik heb ook een keer een meisje gehad die echt niet durfde. Dat was op zich wel zielig. Ze kon het op zich wel, maar ze durfde gewoon echt niet. Ze had het jaar ervoor al les gehad en toen was ze hard gevallen. Nu ging ze het weer proberen (priveles) en de eerste dag ging het iets beter. Aan het einde van de dag weer hard gevallen en het was helemaal weer over. Ik ben nog 2x2 uur bezig geweest met haar, maar ze durfde echt niet. Als ik haar met 1 hand vast hield lukte het, zo gauw ik los liet, ging ze onderuit.
Dat is de enige die ik gezegd heb dat ze misschien eens skiën moest proberen omdat ze er nu ook echt geen lol aan beleefde.
Op zich wel grappige anecdote:
Ze kwam binnen met haar vriendje (die ik ook nog 2 uurtjes jibles heb gegeven
![]()
) en ze heeft echt een geweldig mooie kont. Dus we zaten daar met z'n 3en (leraren) op de bank. Kijken echt alle zo van
![]()
Komt dus snowboardles boeken. Dus ik zeg zo "chef, die is voor mij!".
Die andere 2 gasten waren skileraren dus die konden er weinig mee en ik kreeg haar toegezegd. Op zich jammer dat ze een vriend had maar het ging ff om het idee natuurlijk
![]()
Die andere 2 waren een australische leraar en een duitse. Dus vanaf dat moment heette ze ook "The bum"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"