abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 oktober 2006 @ 08:26:17 #61
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42303071
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 23:00 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

Duijvenstein Den Haag bij de sneeuwbaan hebben die volgends mij hangen. Ik heb er 2 weken geleden ook voor staan kijken, maar ik vond hem niet echt mooi en aardig aan de prijs.
Wat kostte ie daar dan?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 2 oktober 2006 @ 09:23:09 #62
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42303748
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 19:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

Moet je je daarvoor opgeven
Mag ik dan wel ff gaan doen....
Je krijgt 5 euro korting als je je opgeeft. Heb alleen nog geen bevestigingsmail gehad van ze.
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_42303894
Ik heb een paar jaar geleden een snowboard cursus gehad in Spaarnwoude. Ik vond het eigenlijk zo gaaf dat ik de winter erna naar Frankrijk ben geweest om te boarden in La Plagne. En ik vond het echt enorm cool om te doen.
Na wat indoor banen ga ik van de winter wer op vakantie, waarschijnlijk frankrijk ofzo met de trein.
Alleen ik ga denk ik een eigen board, bindingen en schoenen kopen.
Maar waar moet ik op letten.
Zaterdag wel bij een extreem grote Intersport geweest in Leiden en daar hadden ze een 50% korting staan. Maar dan staan er boarden van 150,- tot 450,-
Maar wat voor lengte moet ik nemen? Ik ben een 1,92m en een 95kilo schoon aan de haak

Waar moet ik verder op letten? Wat voor bindingen moet ik nemen? etc etc.
Iemand met een site waar ik het een en ander op kan lezen?
pi_42304303
*zwijmel*

De nieuwe travis is weer machtig

En weer good wood award natuurlijk
_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:08:43 #65
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42307204
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 08:26 schreef Bolter het volgende:

[..]

Wat kostte ie daar dan?
Die jackets kosten overal hetzelfde. Is verplicht. tot na een bepaalde datum. Dan mogen ze kortingen geven.
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:23 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Je krijgt 5 euro korting als je je opgeeft. Heb alleen nog geen bevestigingsmail gehad van ze.
Aha ok. hmmm moet ik nog ff over nadenken. Ik wil eigenlijk een keer in Landgraaf gaan testen. Ik denk dat het daar eerder wat rustiger is dan in Zoetermeer aangezien het wat meer afgelegen ligt...
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 09:34 schreef DrukVout het volgende:
Om te beginnen niet naar de intersport gaan...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:39:38 #66
71115 Rnej
I walk the line
pi_42308035
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:08 schreef Komakie het volgende:

Om te beginnen niet naar de intersport gaan...
eensch.

ga naar een goeie boardshop en laat je daar inlichten... bij de intersport kost t dan wel weinig maar de planken daar zijn crap, en ZEKER niet op vrij zware mensen gebouwd ... ik vouw de "ultieme freerideboards" daar zo dubbel... sterker nog.. mijn buurvrouw van 1m55 en 50 kilo vindt de planken daar nog slappe zut
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:55:54 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42308531
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:39 schreef Rnej het volgende:

[..]

eensch.

ga naar een goeie boardshop en laat je daar inlichten... bij de intersport kost t dan wel weinig maar de planken daar zijn crap, en ZEKER niet op vrij zware mensen gebouwd ... ik vouw de "ultieme freerideboards" daar zo dubbel... sterker nog.. mijn buurvrouw van 1m55 en 50 kilo vindt de planken daar nog slappe zut
Bij de intersport verkopen ze ook gewoon Burton, Salomon en andere grote merken hoor

Een T6 van de intersport is echt niet slapper dan een T6 van de Duif.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_42308767
Ik zag alleen maar Burton, Rossignol en Salomon staan.
Lijkt me sterk dat het andere modellen zijn als bij andere winkels....

Ik zou er mijn board niet willen kopen maar was wel grappig om even te kijken.
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:08:37 #69
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42308915
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:02 schreef DrukVout het volgende:
Ik zag alleen maar Burton, Rossignol en Salomon staan.
Lijkt me sterk dat het andere modellen zijn als bij andere winkels....

Ik zou er mijn board niet willen kopen maar was wel grappig om even te kijken.
Ze verkopen ook gewoon goed spul, alleen is Wintersport maar een klein deel van het dekkingsgebied van intersport. In Nederland is het ook van ondergeschikt belang aan andere sporten. Met tennis, voetbal, hardlopen kunnen ze veel meer omzet pakken. Niets gek dus dat de kans groot is dat de verkopers daar meer vanaf weten. Zelfs daarop zijn uitzonderingen mogelijk, want ook Intersport zou zeer fanatieke wintersporters in dienst kunnen hebben. Gemiddeld genomen is de kans op een goede snowboardverkoper bij een boardshop echter groter dan bij intersport.

Dat is prima, vooral als je het jezelf realiseert. Als je hier informatie inwint, een keertje in een boardshop gaat praten en wat op internet leest kan het prima zijn dat de goedkoopste plank voor jou bij de intersport staat. In dat geval kun je hem prima daar gaan halen.

--
Het advies van onze zwaargewichten hier zal binnen niet al te lange tijd wel losbarsten. Volgens mij hebben we drie man met uitgesproken mening en meer dan 90 kg rondlopen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:23:19 #70
154880 Bolter
Awesomeness
pi_42309247
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:08 schreef Komakie het volgende:

[..]

Die jackets kosten overal hetzelfde. Is verplicht. tot na een bepaalde datum. Dan mogen ze kortingen geven.
Heb 'm dus enkel bij een blue tomato gezien, nog niet in een normale winkel, wat kost ie dan? Ook 300 euro?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 2 oktober 2006 @ 13:39:26 #71
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42309627
FF vraagje aan Komakie

Ik heb dus les op zo'n rollerbaan en dat is in groepjes. Nu zit er in dat andere groepje een gast (maat 47 met zeker 4 schoenmaten toedrag mar dat terzijde) en het is zijn 2de les maar hij kan amper blijven staan. Je ziet gewoon dat ie leraar er van baald. Nu kwam die vader van de gast vragen of wel slim was om door te gaan. Nu kirjgt ie priveles.
Hoe reageer jij daarop in de sneeuw? Stuur je die gast weg als iedereen er op moet wachten of adviseer je op priveles te nemen?
switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
  maandag 2 oktober 2006 @ 15:59:55 #72
71115 Rnej
I walk the line
pi_42312781
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 12:55 schreef XL het volgende:

[..]

Bij de intersport verkopen ze ook gewoon Burton, Salomon en andere grote merken hoor

Een T6 van de intersport is echt niet slapper dan een T6 van de Duif.
oh nja de laatste keer dat ik er was stond er een of ander merk dat ik niet kende

intersport is toch ook franchise-achtig (als in, elke winkel bepaalt zelf wat ze hebben staan?)

want de meeste die ik gezien heb staat als enige a-merk dat k ken atomic ....?

hangt van de intersport af waar je bent dan?
  maandag 2 oktober 2006 @ 16:06:16 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42312930
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 15:59 schreef Rnej het volgende:

want de meeste die ik gezien heb staat als enige a-merk dat k ken atomic ....?
Dat zijn ski's Rnej. De snowboards zijn iets breder en staan meestal iets verderop.

maandag 2 oktober 2006 @ 17:05:41 #74
72282 360sjors
King of the Hill
pi_42314096
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 16:06 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zijn ski's Rnej. De snowboards zijn iets breder en staan meestal iets verderop.

Dood aan Atomic-bashers
  maandag 2 oktober 2006 @ 17:09:42 #75
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42314197
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 17:05 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dood aan Atomic-bashers
Ik vind het eerlijk gezegd mooie planken, maar deze kon ik niet laten liggen.
Ik sta ook op een ski-merk sinds enkele weken, dat merk maakt zelfs vishengels
maar is ook weer eigenaar van Ride en Morrow, dat heft het misschien weer iets op
pi_42315399
quote:

[..]

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  maandag 2 oktober 2006 @ 18:31:28 #77
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42315886
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:23 schreef Bolter het volgende:

[..]

Heb 'm dus enkel bij een blue tomato gezien, nog niet in een normale winkel, wat kost ie dan? Ook 300 euro?
Kost precies hetzelfde.
Zoals ik al zei, ze kosten overal het zelfde momenteel. Aan het einde van het seizoen niet meer
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 13:39 schreef Basje_B het volgende:
FF vraagje aan Komakie

Ik heb dus les op zo'n rollerbaan en dat is in groepjes. Nu zit er in dat andere groepje een gast (maat 47 met zeker 4 schoenmaten toedrag mar dat terzijde) en het is zijn 2de les maar hij kan amper blijven staan. Je ziet gewoon dat ie leraar er van baald. Nu kwam die vader van de gast vragen of wel slim was om door te gaan. Nu kirjgt ie priveles.
Hoe reageer jij daarop in de sneeuw? Stuur je die gast weg als iedereen er op moet wachten of adviseer je op priveles te nemen?
Ligt een beetje aan de situatie.
Als iemand wel redelijk kan boarden maar lager niveau heeft dan de rest kun je er nog wel redelijk voor zorgen dat hij toch mee kan. Op een wat hoger niveau (lees: geen beginner) geef je ook leerlingen wat meer persoonlijke oefeningen mee. Dus dan is het geen probleem.

Ik heb het ook al wel een aantal keer gehad dat iemand niet mee kon komen bij de beginners. Als je meerdere groepen hebt, maken we na 1 dag, of na een ochtend, een nieuwe schifting met 1 "spastics" groep (zeggen we natuurlijk niet tegen de leerlingen ) en een wat snellere groep. Meestal komt het dan wel goed.
Zolang je op de oefenweide zit kun je ook nog wel zo iemand mee laten doen met de les. Je laat de anderen gewoon "laps" maken met hun eigen oefeningen en ondertussen laat je de langzamere wat andere oefeningen doen.
Maar als de rest van de groep echt helemaal zo ver is dat ze wel de piste op moeten. Dan ga je toch voorstellen om het anders aan te pakken. Priveles is een optie als dus dat "spastics" groepje geen oplossing is.
Als we de ruimte hebben kan een andere leraar ook nog ff helpen met het groepje en die leerling apart nemen voor een middag. Dan betaalt die meestal geen priveles. Maar als die dan nog niet bij de groep kan. Dan wordt het toch priveles.
Meestal overleg ik dat ook even met de chef.

Ik heb nog nooit iemand daadwerkelijk gezegd dat hij er beter mee kan stoppen. Wel een paar keer het idee gehad, maar dat zeg je niet graag. Het is een verkapte manier om te zeggen dat je het niet kunt en nooit zal leren. Is toch niet echt aardig he.
Ik heb volgens mij 3 of 4 hopeloze leerlingen gehad. Allemaal vrouwen trouwens
Een kon niet in de touwlift blijven staan. Ze zakte elke keer door haar knieën als ze het touw vast pakte. Nouja, je begrijpt dat blijven staan met glijden helemaal hopeloos was. Die kon het echt niet. Heeft nog wel een paar dagen priveles gehad van een andere leraar.
ik heb een keer een vrouw gehad die alleen maar backside kon routchen. Verder kwam ze gewoon niet. En die had al priveles geboekt. Maar gelukkig had die maar 2x2 uurtjes
Ik heb ook een keer een meisje gehad die echt niet durfde. Dat was op zich wel zielig. Ze kon het op zich wel, maar ze durfde gewoon echt niet. Ze had het jaar ervoor al les gehad en toen was ze hard gevallen. Nu ging ze het weer proberen (priveles) en de eerste dag ging het iets beter. Aan het einde van de dag weer hard gevallen en het was helemaal weer over. Ik ben nog 2x2 uur bezig geweest met haar, maar ze durfde echt niet. Als ik haar met 1 hand vast hield lukte het, zo gauw ik los liet, ging ze onderuit.
Dat is de enige die ik gezegd heb dat ze misschien eens skiën moest proberen omdat ze er nu ook echt geen lol aan beleefde.

Op zich wel grappige anecdote:
Ze kwam binnen met haar vriendje (die ik ook nog 2 uurtjes jibles heb gegeven ) en ze heeft echt een geweldig mooie kont. Dus we zaten daar met z'n 3en (leraren) op de bank. Kijken echt alle zo van
Komt dus snowboardles boeken. Dus ik zeg zo "chef, die is voor mij!".
Die andere 2 gasten waren skileraren dus die konden er weinig mee en ik kreeg haar toegezegd. Op zich jammer dat ze een vriend had maar het ging ff om het idee natuurlijk
Die andere 2 waren een australische leraar en een duitse. Dus vanaf dat moment heette ze ook "The bum"
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:28:10 #78
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42318055
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 18:31 schreef Komakie het volgende:

Verhaal
Wat een heerlijk verhaal van The Bum. Alle vooroordelen zijn dus echt waar.

Lachen he Jibles. Wil ik ook wel. Voor jezelf lijkt me ook lachen. Beetje aankloten en nog betaald ook.

Lijkt me wel lastig als je die gasten in je groep heb.
pi_42318791
Mooi verhaal Komakie! Ben benieuwd wat ik deze winter weer tegenkom. Meestal toch wel corpssletjes op ski's ipv boardbabes, maar goed..

Wat Intersport betreft; Perry Sport zie ik ongeveer in dezelfde categorie. Laatst in Rotterdam verbaasde ik me doordat er best een goedkoop setje Burton Cruzers lagen van vorig jaar. Meestal is het toch het eigen winkelmerk Spex bijv. waar ik niet zo warm van word. Maar bij een beetje grote zaak kan er dus best wat leuks tussen liggen (voor beginners).
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:16:39 #80
71115 Rnej
I walk the line
pi_42319155
quote:

[..]

k dacht al, die ene binding zag er zo maf uit

en btw.. toedrag op een rolskibaan? hoe doe je dat? ik sta ook op maat 46 en een burton air 155 (jaja )

en ik heb geen toedrag hoor ?
  maandag 2 oktober 2006 @ 21:41:46 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42319936
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 20:28 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Wat een heerlijk verhaal van The Bum. Alle vooroordelen zijn dus echt waar.

Lachen he Jibles. Wil ik ook wel. Voor jezelf lijkt me ook lachen. Beetje aankloten en nog betaald ook.

Lijkt me wel lastig als je die gasten in je groep heb.
Hehe, volgende keer dat ik zeg dat ik er naar toe ga om te boarden zal ik hier nog wel aan herinnerd worden.
Maar ja, je moet het aangename met het werk verenigen he
* Komakie heeft ff geen goede smoes om zich hier uit te redden...

Die jibles was wel lachen ja. Gewoon een beetje noserolletjes, allyhoops, tailwheely's en shifty's maken enzo Nog een beetje springen tussendoor
Alleen jammer dat hij ook nog een beetje poeder wilde rijden maar helaas was de sneeuw daar niet goed voor. Ik kon hem ook moeilijk echt ver weg meenemen he

Die lui zijn idd lastig. Maar ja, het is natuurlijk ook niet helemaal feest. Ondanks dat het een relaxt baantje is, is het natuurlijk nog altijd wel werk. Dat soort leerlingen kunnen je echt helemaal gek maken. En dan doen ze het nog niet eens expres
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:41:56 #82
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42328726
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 10:38:26 #83
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42329763
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 21:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

k dacht al, die ene binding zag er zo maf uit

en btw.. toedrag op een rolskibaan? hoe doe je dat? ik sta ook op maat 46 en een burton air 155 (jaja )

en ik heb geen toedrag hoor ?
Als je met maat 47 op een board van 150 staat om het te leren. Carven doet ie toch niet maar ziet er zo stom uit als je tenen halve meter uitsteken
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 10:43:14 #84
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42329862
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 10:38 schreef Basje_B het volgende:

[..]

Als je met maat 47 op een board van 150 staat om het te leren. Carven doet ie toch niet maar ziet er zo stom uit als je tenen halve meter uitsteken
Sowieso zijn tenen van een halve meter vrij eigenaardig
pi_42330462
Elk jaar heb ik aan het einde van de wintersportweek erg last van mn voorste knie, meer mensen die hier last van hebben? Ga ik dan niet genoeg door mn knieën oid?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:13:05 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_42330528
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:09 schreef riX- het volgende:
Elk jaar heb ik aan het einde van de wintersportweek erg last van mn voorste knie, meer mensen die hier last van hebben? Ga ik dan niet genoeg door mn knieën oid?
Dat kunnen we aan 2 regels tekst niet zien, maar ik heb nooit pijn na een weekje wintersport. Absoluut niet.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 11:24:01 #87
71115 Rnej
I walk the line
pi_42330752
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 10:38 schreef Basje_B het volgende:

[..]

ja ach...

t ziet er stom uit maar boeiend
pi_42332608
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:13 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen we aan 2 regels tekst niet zien, maar ik heb nooit pijn na een weekje wintersport. Absoluut niet.
Ik wel hoor. Pijn in mijn hart dat ik weer weg moet.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 13:14:05 #89
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_42333114
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 14:51:33 #90
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_42334863
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 11:09 schreef riX- het volgende:
heb je wel meer last van je knie(en)? Of is het alleen na het snowboarden.
Zou kunnen dat het aan je techniek ligt dan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')